Pieniä läpinäkyviä rakkuloita jatkuvasti huulessa

fhhhfhhhh

Hei,

Olen omannut puolisen vuotta alahuulen sisäpuolella pieniä läpinäkyviä rakkuloita, jotka eivät ole aftoja eivätkä mukoseelejä. Näyttävät käytännössä mukoseeleltä paitsi ovat huomattavasti pienempiä, ja aftat taas ovat erivärisiä. Mukoseelejä olen joskus kauan sitten omannut pari kertaa ja nämä eivät ole kyllä niitäkään.

Alkoivat aivan yhtäkkiä, yleensä niitä on 1-3 kerrallaan ja siis aivan jatkuvasti. Ainoa mikä näihin auttaa on niiden puraiseminen tai repäiseminen irti, mutta ongelmana on että ovat jotenkin "juurtuneet" syvemmälle huuleen jolloin tulee louhittua sitten tervettäkin kudosta irti ja veri roiskuu. Huulessani onkin ollut koko tämän ajan jatkuvasti verenvuotoa johtuen näistä itseaiheutetuista haavoista.

Sukupuolitautitestit negatiiviset, lääkäri sanoi ettei harmainta aavistusta, ihotautilääkäri sanoi että olisi itseaiheutettua. Ymmärrän että siltä se varmaan näyttää kun huuli on em. syistä purtu melkein puhki, mutta en ole elämäni aikana koskaan harrastanut mitään stressipurentaa tai vastaavaa ja olen aivan täysin varma että pureminen alkoi vasta kun nämä rakkulat ilmenivät. Toki nyt tulee myös silloin tällöin purtua jotain muutakin kuin näitä rakkuloita, kun suun jatkuvat haamauvat aiheuttavat epätasaisuuksia. Ja näitä rakkuloita taas on ihan mahdoton olla purematta koska ovat niin uskomattoman rasittavan tuntuisia.

Sain hammaslääkärille ajan vasta yli kuukauden päähän. Olen yrittänyt kaikkia mahdollisia hammastahnoja, lääkevoiteita jne jne, eikä näihin auta yhtään mikään. Jos jollain on kokemuksia tai vinkkejä niin ottaisin mielelläni vastaan.

8

6066

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaaralliset-viljat

Kysymyksessä voi olla afta-rakkulat, joita on ollut myös minulla ja tyttärelläni, mutta ei noin pahoja. Muutimme ruokavaliomme vähähiilihydraattiseksi kuusivuotta sitten emme kyseisen ongelman vuoksi vaan tuli vain sellainen ajatus kuultuamme VHH:n olevan terveellinen vaihtoehto. Tulos tästä omalta kohdaltani. 15 kg meni painoa alas. Ajoittaiset selkäsäryt katosivat. Vaimolta reumasäryt katosivat. Myöhemmin aloin ihmettelemään, miksei suussa olevat aftat olekaan kiusana. Viimeisin huomioni oli, ettei silmissä kiusana ollut elohiiri enää kiusannutkaan.
      Näinpä kehottaisin kokeilemaan vähähiilihydraattista ruokavaliota, sillä viljatuotteet aiheuttavat mitä kummallisempia ongelmia.

• Limakalvotkuntoon

Osta apteekista sellaista tuotetta kuin Toothguide aikuiset plus. Sillä olen saanut herpes rakkulani kuriin ja kuulin että siitä on ollut apua limakalvojen korjautumisessa ( suuhygienisti kertoi). Joka ilta hampaiden pesun jälkeen , pureskele ja tuotteen hyvät bakteerit leviävät suuhun. Toimii!!

• knjknjk

herpstä pukkaa

• lopetasepureminen

Luultavasti tukkeutuneita pieniä sylkirauhasia. Pieniä sylkirauhasia on alahuulen sisäpinnassa runsaasti ja tuo huuleen pureminen on voinut saada aikaiseksi sen, että sylkirauhasen tiehyt menee tukkoon, jolloin nousee rakkula. Rakkula katoaa, kun sen puhkaisee.
      Mukoseele on isompi sylkirauhaskasvain, joka ei mene itsestään pois, pitää leikata tarkasti, koska voi myös uusiutua.

• menoksivaan

Käynti lääkärillä voisi auttaa.

• fhhhfhhhhh

Moi,

Olen käynyt siis monesti lääkärillä ja myös ihotautilääkärillä ja sukupuolitautitesteissä. Kenelläkään ei ollut harmainta aavistusta mistä voisi johtua, sukupuolitautipoliklinikan lääkäri sanoi että voisi johtua herpeksestä mutta olen kahdesti käynyt testeissä ja molemmilla kerroilla kaikki mahdolliset negatiivisia. Voinko jollain konstilla omata herpeksen ainoastaan ilman että se näkyy testeissä (herpestestit otettiin varmasti, mutta alapäästä)?

Olen myös käytännössä varma etteivät ole aftoja, ainakin väri on ihan erinäköinen kuin miltä afta kuvissa näyttää.

Käyn huomenna hakemassa tuota Toothguide plussaa, kiitos suosituksesta. Onko jotain muuta mitä voin tehdä? Jos vain ihan teoriassa jotenkin omaisin herpeksen, niin millä hitolla nämä saisi kuriin?

Kiitos!

• Vaaralliset-viljat

Lääkkeet ei tule parantamaan perimmäistä syytä, mistä ongelmasi johtuu?

• fffhhhhfffffhhhh

Huomioiden että syön leipätuotteita noin kerran kuukaudessa nykyään, mutta ensimmäiset 20 vuotta elämästäni söin päivittäin ilman mitään ongelmia, vähän epäilen että viljat tätä ainakaan aiheuttavat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      148
      2483
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      180
      1718
    3. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1588
    4. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      69
      1543
    5. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      6
      925
    6. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      80
      924
    7. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      68
      871
    8. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      59
      835
    9. Milloin viimeksi

Tunsit perhosia vatsassa? 🦋🦋
      Ikävä
      61
      808
    10. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      167
      784
    Aihe