Olen miettinyt, että koska kolminaisuus opin kehitti 155-230 elänyt kirkkoisä Quintus Septimius Florens Tertullianus ja sitä käytiin laajastil vasta vuoden 1325 Nikean kirkolliskokouksessa, niin tulekoo silloin ensin uskoa Jeesus vai Jumalaa? Jos ja kun kolminaisuus vesittyy näin myöhäissyntyisenä, niin meneekö Poika Isänsä edelle? Oliko Jeesus tosi Jumala ihmisen asussa vai jumalan sanan saattaja?
Entä tuleeko ennemmin uskoa Jeesukseen vaiko åalvoa ristia? Entä uskoa Jeesukseen vai palvoa leipää ja viiniä? Näitä asioita, veljet, kannaattaa todella pojtia.
Harhaoppeja vastaan - 2000-luvulla
2
<50
Vastaukset
- jeesusfani1
Kun Raamatusta käy ilmi, että jo ennen atomimaailman luomista oli olemassa Jumala, Jumalan Henki, ja Jumalan Poika, jotka olivat yhtä ja ovat yhtä, niin kait` muinaiset kirkkoisät ovat voineet kehittää tuonkaltaisesta olemassaolosta ilmaisun, jota voi kutsua kolminaisuusopiksikin.
Tosin tuon opin rakennelmat ovat minulle tuntemattomia, kuten muidenkin kirkko-oppien rakennelmat. Koska ihminen on altis pelkäämään on kehitetty erilaisia oppeja
Minulle riittää Tuhlaajapoika kertomus.
Isä omistaa suuren perheen josta yksi lähtee "Maailmalle". Aikansa haahuiltuaan , kun mikään ei riitä, Poika tajuaa kaipauksena ja päättää palata kotiin.
Isä on kaikesta tästä ja paljon muusta tietoinen. Hän lähettää palvelijansa vastaanottamaan poikansa. Paluun vuoksi Hän järjestää suuren juhlan.
Ihmiskunta on Jumalan Poika
Tämä riittä minulle
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1245958
- 574326
- 582751
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s282558Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161855- 151524
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹341382Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗241341- 261167
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest431111