Kun seisot taksitolpalla varo joka kolmatta autoa, se saattaa olla harmaan talouden taksi. Tai kun tilaat taksin puhelimella, muista mainita, että haluat ekan jonosta.
http://yle.fi/uutiset/3-9293168
Oma näkemys. Mitä enemmän mamuja opastetaan taksin puikkoihin, sitä laajenpaa alkaa olla pimeät kyydit.
Siksi olisi hyvä että ala vapautetaan ja siitä tulisi villi viidakko. Hämärä ajoista kiinnijääneiltä kuskeilta auto valtiolle.
Olisi muuten hauska tietää kuinka ruotsissa valvotaan taksi alaa?
Ajatko sinäkin pimeällä taksilla?
26
117
Vastaukset
- Lintrumortitia
Säästämällä.
Aina on hyvä olla tallessa 3-4 numeroa tutuille hetero-takseille.
Sujuvasti Suomea puhuville.
Ajoissa kun soittaa, tietää mitä saa.
Toisinaan, tietenkin on pakko luottaa tuuriin.
Minä en kannata taksien "vapauttamista"
Maksan mieluummin kunnolla ja luotettavasti.
En pihistele takseissakaan.
H.- pulps
hunksz kirjoitti:
Köyhät hyppikööt kyykkyä.
H.Menehän lesken juoma-aloitukseen.
- TosiTietäjäEsiintyy
Siinä se on taas oikein älykkötietäjä!!!!!!!!!!!!!!! Tuttuja heterotakseja???
Onko homoille tarjolla erilaista taksikyytiä?
Miten sitä Suomea puhutaan sujuvasti? Huudetaan Suomen maaperään suomeksi vai?
- valoa.yössä
Valot on olleet kaikissa takseissa joiden kyytiin olen mennyt.
- taxikuskix
Ajan jos hinnoista sovitaan.
- ajomiesäläkiiruhda
Pitäs mennä Hesasta-Porvooseen niin toki teen diilin kuskin kaa paljonko se maksaa mittari päällä tai ilman, - ei se mua siinä vaiheessa kiinnosta paljonko valtio siitä keikasta saa.
Ajan...jos kyydin päätteeksi pihassa sanotaan, kuitilla kaksikymppiä ilman kuittia kymppi...niin tottakait... valitsen sen kympin kahdenkympin sijasta. Kuskin jututkin oli niin hyviä, kyllä se kannattaa maksaa.
- MaksatItseVeroina
Kun monet eivät maksa veroja tuloistaan, eläkeläistenkin veroja pitää korottaa.
MaksatItseVeroina kirjoitti:
Kun monet eivät maksa veroja tuloistaan, eläkeläistenkin veroja pitää korottaa.
Valitettavasti, maksan mitä verottaja pyytää.
Olen iloinen veronmaksaja, käyn verotoimistossa rupattelemassa kuinka pitäisi toimia. Nykyään he ovat niin asiallisia ja minusta ihan tuntuu kuin juuri verotettavan etua ajavat. Usein kuulen...sinun kannattaisi tehdä näin...hoida vain asiat näin...ja minähän hoidan...- MaksetaanKaikki
Mitä enemmän me itse maksamme kuititta palveluista ja tuemme veron kiertämistä, sitä enemmän joudumme me tavalliset palkansaajat ja eläkeläiset veroja maksamaan. Jotkut kiertävät veronmaksamista tai eivät maksa veroja ollenkaan, jotkut saavat monenlaisia tukia yhteiskunnalta, kun eivät muka tienaa mistään mitään.
MaksetaanKaikki kirjoitti:
Mitä enemmän me itse maksamme kuititta palveluista ja tuemme veron kiertämistä, sitä enemmän joudumme me tavalliset palkansaajat ja eläkeläiset veroja maksamaan. Jotkut kiertävät veronmaksamista tai eivät maksa veroja ollenkaan, jotkut saavat monenlaisia tukia yhteiskunnalta, kun eivät muka tienaa mistään mitään.
Oletettavasti tämä taksi on itse omistaja, tuskin rengit voivat kuititta kuskata.
Olisitko todella maksanut tuon kaksikymppisen ja tyytyväisenä hykerrellyt, onpas minulla nyt tässä kuitti ja eipäs nyt tarvitse maksaa niin paljon veroja.
Näissä kuvioissa on jotain mätää kun pitää taksin edes esittää minulle tuollalsta vaihtoehtokauppaa.
Onko se valvonta vai mikä joka tehoaisi. Lisää ratsioita vaan. Se pitää olla siellä yrittäjän takapuolen alla se tuli eikä kuluttajan.- SellaistaHuijaa
Jospa rengit pistävät koko summan omaan taskuunsa. Ellei mittari ole päällä ei omistajakaan voi tietää tulosta.
- ent.siivoojaparka
Mitenkö Ruotsissa valvotaan sitä alaa?
Ei minulla siitä muuta tietoa ole kuin mitä olen lehdestä lukenut. Poliisit ovat joskus tehneet pistokontrolleja ja melkoinen lauma taksikuskeja oli jäänyt kiinni ilman ammattikorttia, jopa sellaisiakin, joilla ei ollut ajokorttia koskaan ollutkaan, itseoppineita ... - kyydissä.istun
En aja taksia, mulla ei ole taksilupaa.
- maalaismenoa
Meidän kylän taksikuskit on kaikki aika pimeitä, vaikkakin ihan luvallisia.
Meidän pitäjän taksit on tosi valoisia.
Etenkin taajaman kaverit, jotka ovat aikoinaan lapsia kouluun kuljettaneet.
Moikataan ja jutellaan, kun nähdään.
- Tavuviiva
Meidän kaupungin taksit on ihan valoisia, ja kuljettajat fiksuja, tiet ovat pimeitä ja liukkaita paikoitellen.
Monessa paikassa sanotaan edelleen, haluatko kuitin. Tulee harmaa olo ja katson, ovatko rahat turhan puhtaita.- Tavuviiva
Lisään tähän, että useat kahvilat, R-kioskit, huoltoasemat kysyvätkö haluatko kuitin. Otan sen aina. Kas, kun kuitin voi lähtösi jälkeen hyvittää. Eräs konditoriakahvila ei välttämättä lyönyt rahaa kassaan, jos maksoi aamucroissantin kolikoilla, mistä huomautin, että kannattaa. Jonain aamuna saattaa verottaja istua aamukahvilla ja seurata kaupankäyntiä. (Tätä pitäisikin tehdä ja antaa huomautuksia, jos vaikuttaa vilpistelyltä.)
Lähden siitä, että jos maksoin säntillisesti veroja pitkälti yli 40 vuotta, saavat muutkin niin tehdä; pulittaa alvin myynnistään.
Eri asia on tämä aliyrittäjä, joka työskentelee francising-systeemillä, on niin puun ja kuoren välissä, koska ketjun "omistaja" kiristää tavoitteita ja "putsaa" pikkuyrittäjän. - Tavuviiva
Tavuviiva kirjoitti:
Lisään tähän, että useat kahvilat, R-kioskit, huoltoasemat kysyvätkö haluatko kuitin. Otan sen aina. Kas, kun kuitin voi lähtösi jälkeen hyvittää. Eräs konditoriakahvila ei välttämättä lyönyt rahaa kassaan, jos maksoi aamucroissantin kolikoilla, mistä huomautin, että kannattaa. Jonain aamuna saattaa verottaja istua aamukahvilla ja seurata kaupankäyntiä. (Tätä pitäisikin tehdä ja antaa huomautuksia, jos vaikuttaa vilpistelyltä.)
Lähden siitä, että jos maksoin säntillisesti veroja pitkälti yli 40 vuotta, saavat muutkin niin tehdä; pulittaa alvin myynnistään.
Eri asia on tämä aliyrittäjä, joka työskentelee francising-systeemillä, on niin puun ja kuoren välissä, koska ketjun "omistaja" kiristää tavoitteita ja "putsaa" pikkuyrittäjän.Siis tarkoitin, että erikoinen asia...
Voi, että tulee näitä kirjoitusvirheitä....
- miätinyvähä
Hurskastelua sanon minä. Poliitikot mässäävät meidän verorahoilla mielin määrin eikä heitä sureta yhtään meidän rahojen käyttö.
- talvi.va
Käytän harvoin, hyvin harvoin. Silloinkin pyrin soittamaan tutulle taksikuskille ja kyllä hän aina kuittia tyrkkää, kun kortilla maksan.
- omaetuparasetu
Kun maksat kortilla niin aivan sama tyrkyttääkö se sun tuttus kuittia vai ei koska se sun korttimaksus näkyy hänen tilillään. Monetkaan ei ole ihan oikein sisäistänyt tota korttimaksua miten se menee. Monilla korjaamoillakin tehdään sop.muk. joku pikku homma tosta vaan ilman kuittia mut kun tää asiakas sit kuitenkin tyrkyttää sitä korttiaan maksuksi niin mikä pimee kauppa se sit on ? Tokihan se on kuin käteiskauppa ja rahat vaihtaa omistajaa ettet huomaakaan mut siitä jää jälki firman tiliotteelle niin sitä onkin jo vaikeampi selostaa verotarkastajalle tai kirjanpitäjällekään et tää oli se pimee kauppa !! Vai täh...
- Tavuviiva
Maksan kortilla 98%, mutta siitä huolimatta kysellään, haluatko kuitin. Jokin kompa tässä on. Hyvitysmahdollisuus? Laite? Ohjelma?
Tuleehan niitä virheitäkin laitteiden käyttäjille kasööreille ja niitä pitää voida oikaista. Hmm - talvi.va
omaetuparasetu kirjoitti:
Kun maksat kortilla niin aivan sama tyrkyttääkö se sun tuttus kuittia vai ei koska se sun korttimaksus näkyy hänen tilillään. Monetkaan ei ole ihan oikein sisäistänyt tota korttimaksua miten se menee. Monilla korjaamoillakin tehdään sop.muk. joku pikku homma tosta vaan ilman kuittia mut kun tää asiakas sit kuitenkin tyrkyttää sitä korttiaan maksuksi niin mikä pimee kauppa se sit on ? Tokihan se on kuin käteiskauppa ja rahat vaihtaa omistajaa ettet huomaakaan mut siitä jää jälki firman tiliotteelle niin sitä onkin jo vaikeampi selostaa verotarkastajalle tai kirjanpitäjällekään et tää oli se pimee kauppa !! Vai täh...
Aivan, siksipä käytän korttia esim. kampaajallakin. Niin ja jos käyn lounaspaikoissa, jossa maksetaan tiskillä. Olen huomannut, että jos asiakas ei ota kuittia, niin jättävät sen syrjään tiskille. Enhän mä sitä seuraa, että tyrkyttävätkö seuraavalle asiakkaalle samaa kuittia. Noissa ruokabaareissa vois olla helppokin "vetää välistä" jokunen ruoka-annos.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m4326138- 875460
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest514457- 543986
- 743934
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse33606SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo1923541Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv1213264Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky713251- 432299