"Vuoden 1933 Raamatun käännöksessä mainitaan erikseen jalat, joita on 4 kpl ja sääret, joita on 2 kpl. eli yhteensä 6 raajaa. Aloittajan Raamatun käännöksessä sääret on korvattu sanalla reidet. Eli 4 jalkaa ja 2 reittä eli tässäkin tapauksessa 6 raajaa, joka on täysin totuudenmukainen ilmaisu. Raamatussa ei siten ole virhettä, vaan virhe on evolutionistien Raamatun tulkinnassa."
Niin, tämä on vain viimeisin esimerkki, mutta pasltallahan kretardit usein kieroilevat raamatun virheistä väittämällä, että virhe on suomennoksessa, suomennosvuodessa jne. Varsinkin abortin kanssa, tosin ns. vapaa aborttihan tuli Suomeen vuonna 1970...
Mutta tämähän sotii pahasti sitä väitettä vastaan että raamattu on ikuinen ja muuttumaton. Mikäli niin olisi, olisi raamatun viesti täysin sama eikä siihen vaikuttaisi lainkaan tällaiset varsin triviaalit seikat. JOS raamattu todella olisi muuttumaton, pysyisi sen tulkinta ja sisältö täysin samana, mutta asiahan ei ole näin.
Päin vastioin, sen tulkinta ja sisältö ovat jatkuvassa muutoksen tilassa, kuten te kretut itsekin sanotte, kertomalla että vuoden 1933 suomennos on oikea ja vuoden 1992 väärä. Tässähän kretardit sanovat ihan suoraan että sisältö ON muuttunut vuosien saatossa. Muutenhan nuo MOLEMMAT olisivat oikeita.
Hauskasti siis saitte itse itsenne jojoon, ja ainut asia mitä sen eteen tarvitsi tehdä oli antaa vähän köyttä, johon voitte itsenne, metaforisesti, hirttää...
Mahtaa ottaa koteloon...
Kretardit: raamattu ei olekaan muuttumaton
51
115
Vastaukset
Onpa tuolla housella kauhea kaipuu Jumalan luokse kun haluaa kokoajan keskustella aiheesta ... odottaa kaiketi sitä uskoontuloaan niin kovasti :) Tai sitten on vaan kiusaa kun tyhjyys sisällä sitä vaatii ...
- DRHouse
Taas kretardi keksii omiaan. Oliko sinulla jotain tähän aiheeseenkin? Jas miksei kretardismipalstalla voi keskustella kretardismin sisällöstä?
DRHouse kirjoitti:
Taas kretardi keksii omiaan. Oliko sinulla jotain tähän aiheeseenkin? Jas miksei kretardismipalstalla voi keskustella kretardismin sisällöstä?
Ei minulla tähän aiheeseen ole mitään muuta kuin havainto sinun halustasi keskustella näistä Jumalallisista aiheistasi ;) Sinähän ihan pakonomaisesti haluat :)
TämmöstTääOn kirjoitti:
Ei minulla tähän aiheeseen ole mitään muuta kuin havainto sinun halustasi keskustella näistä Jumalallisista aiheistasi ;) Sinähän ihan pakonomaisesti haluat :)
Ihan mielenkiinnosta. Mikä sai sinut kommentoimaan lukemaan tän avauksen ja komentoimaan tässä ketjussa jos sulla ei ole mitään aiheeseen liittyvää sanottavaaa?? :D ::D Hahhaa...
code_red kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta. Mikä sai sinut kommentoimaan lukemaan tän avauksen ja komentoimaan tässä ketjussa jos sulla ei ole mitään aiheeseen liittyvää sanottavaaa?? :D ::D Hahhaa...
Lue kirjoitukseni tarkemmin kiitos :) .. mitään muuta kuin...
- Taikauskonnoton
Kivahan se on välillä naureskella kaikenmaailman taikauskoisille.
TämmöstTääOn kirjoitti:
Lue kirjoitukseni tarkemmin kiitos :) .. mitään muuta kuin...
Joo luin :) Ei mitään uutta. Mitä jos sä alkaisit myös lukemaan ihan AJATUKSELLA, jooko?? Sitt voisitki kiemurtelemisen sijaan alkaa vastaamaan kaikkiin näihin vastamattomiin kysymyksiin, jotka sulle on esitetty :)
code_red kirjoitti:
Joo luin :) Ei mitään uutta. Mitä jos sä alkaisit myös lukemaan ihan AJATUKSELLA, jooko?? Sitt voisitki kiemurtelemisen sijaan alkaa vastaamaan kaikkiin näihin vastamattomiin kysymyksiin, jotka sulle on esitetty :)
Code. Sut on nähty. Sua ei LUOMINEN kiinnosta. Sua motivoi tietyn ihmisryhmän pilkkaaminen.
TOIVOSI
Joh. 3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.Taikauskonnoton kirjoitti:
Kivahan se on välillä naureskella kaikenmaailman taikauskoisille.
Ateismi on uskonto muiden uskontojen joukossa. Olet tervetullut palstalle jahka LUOMINEN kiinnostaa.
code_red kirjoitti:
En kiemurtele , sinä et vain ymmärrä yksinkertaista totuutta asioista .
yurki1000js kirjoitti:
Code. Sut on nähty. Sua ei LUOMINEN kiinnosta. Sua motivoi tietyn ihmisryhmän pilkkaaminen.
TOIVOSI
Joh. 3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä."Code. Sut on nähty."
Joojoo, keski jotain uuta :)
"Sua ei LUOMINEN kiinnosta."
Tottakai kiinnostaa :) Suoria vastauksia ei vaan näytä saavan mistään, ei ainakaan sulta :)
"Sua motivoi tietyn ihmisryhmän pilkkaaminen."
Vastaan juuri siten, miten viesti, johon vastaan, on kirjoitettu :) Toki pitkäaikainen häiriköinti palastalla, kuten sinä esim., vaikuttaa myös asiaan....TämmöstTääOn kirjoitti:
En kiemurtele , sinä et vain ymmärrä yksinkertaista totuutta asioista .
Heh, ja taas mennään :) Eipä yllätä yhtään että et vieläkään halua keskustella vaan julistaa omaa "totuuttasi" :) Jännää ku et saa sitä "totuuttas" tänne palstalle järkevästi, paitsi jotain "pam" juttuja ja "valaistumisia" :) Ei vakuuta vieläkään...
code_red kirjoitti:
Heh, ja taas mennään :) Eipä yllätä yhtään että et vieläkään halua keskustella vaan julistaa omaa "totuuttasi" :) Jännää ku et saa sitä "totuuttas" tänne palstalle järkevästi, paitsi jotain "pam" juttuja ja "valaistumisia" :) Ei vakuuta vieläkään...
Kysy niin vastaan . Yksinkertaisesti kiitos
TämmöstTääOn kirjoitti:
Kysy niin vastaan . Yksinkertaisesti kiitos
Tässä pari:
Kerro konkreettisesti, mikä tai kuka on julistamasi "totuus" ja "tie"?? :) Ei mitään "luovu kaikesta" ja askeetti ja jne. vaan mikä tarkalleen ottaen on se lopullinen "totuutesi", johon kaikkien on mielestäsi pyrittävä? :)
Kerro mikä on tiede ja miten se toimii? Yksinkertainen "en tiedä" riittää myös vallan mainiosti :) hämärät saivertelusi voit jättää pois kiitos :)code_red kirjoitti:
Tässä pari:
Kerro konkreettisesti, mikä tai kuka on julistamasi "totuus" ja "tie"?? :) Ei mitään "luovu kaikesta" ja askeetti ja jne. vaan mikä tarkalleen ottaen on se lopullinen "totuutesi", johon kaikkien on mielestäsi pyrittävä? :)
Kerro mikä on tiede ja miten se toimii? Yksinkertainen "en tiedä" riittää myös vallan mainiosti :) hämärät saivertelusi voit jättää pois kiitos :)Siihen perustuu totuus todellisuudesta että menneisyys ja tulevaisuus on mielikuvitusta tässä hetkessä joten miksi kannat niitä mukanasi nyt millään tasolla ? Kyllä...sinun pitää itse se oivaltaa mutta jos olet siihen kyvytön en mahda mitään . Jeesus opettaa niinkuin pitää . Ei ole väliä miten Tiede toimii vaan se että ihmiset uskovat sen kyseenalaistamatta sitä laisinkaan kuten monet muutkin asiat täällä yhteiskunnassa . .. koska nykypäivänä kaikki asiat voidaan saada näyttämään joltain mikä ei edes pidä paikkaansa ja väki uskoo . Myös kirkko ja lahkotoiminta on "omanlaistansa" juttua mikä ei liity Jeesukseen mielestäni millään tapaa koska Jeesus ei sellaista käskenyt tai neuvonut . Mihin mielestäni tulisi pyrkiä ... Ei ajatuksia , ei mielipiteitä ... siten näät ehkä hiukan selkeämmin tämän maailman toisin kuin nyt kaiken mielenkuonasi lävitse sumuisena .(kuten itse aiemmin)
TämmöstTääOn kirjoitti:
Siihen perustuu totuus todellisuudesta että menneisyys ja tulevaisuus on mielikuvitusta tässä hetkessä joten miksi kannat niitä mukanasi nyt millään tasolla ? Kyllä...sinun pitää itse se oivaltaa mutta jos olet siihen kyvytön en mahda mitään . Jeesus opettaa niinkuin pitää . Ei ole väliä miten Tiede toimii vaan se että ihmiset uskovat sen kyseenalaistamatta sitä laisinkaan kuten monet muutkin asiat täällä yhteiskunnassa . .. koska nykypäivänä kaikki asiat voidaan saada näyttämään joltain mikä ei edes pidä paikkaansa ja väki uskoo . Myös kirkko ja lahkotoiminta on "omanlaistansa" juttua mikä ei liity Jeesukseen mielestäni millään tapaa koska Jeesus ei sellaista käskenyt tai neuvonut . Mihin mielestäni tulisi pyrkiä ... Ei ajatuksia , ei mielipiteitä ... siten näät ehkä hiukan selkeämmin tämän maailman toisin kuin nyt kaiken mielenkuonasi lävitse sumuisena .(kuten itse aiemmin)
"Siihen perustuu totuus todellisuudesta että menneisyys ja tulevaisuus on mielikuvitusta tässä hetkessä"
Näkökulma sekin, tosin yhtä subjektiivinen ja filosofinen ku kaikki muutkin "totuuden" määritelmät. Eli ei mitään uutta.
"joten miksi kannat niitä mukanasi nyt millään tasolla?"
Eiks se menny nyt niin ett minä kysyn ja sinä vastaat????
"Kyllä...sinun pitää itse se oivaltaa mutta jos olet siihen kyvytön en mahda mitään."
tyypillinen uskovaisen väistely ja vastuun vierittämistä muille kun kysymykset muuttuu hankalaksi :) Eikä se ole ensimmäinen kerta ku tätä yrität :)
"Jeesus opettaa niinkuin pitää."
Millä perusteella?
"Ei ole väliä miten Tiede toimii"
Jos sillä ei olis väliä, niin sinäkin asuisit luolasa vielä. Mut jos ymmärsin oikein, niin saavuttamiseksi pyrit takaisin sinne?
"vaan se että ihmiset uskovat sen kyseenalaistamatta sitä laisinkaan kuten monet muutkin asiat täällä yhteiskunnassa."
Ja mistä vitusta sä niin päättelet, ett minä tai muut ihmiset hyväksyy tieteen väittämät niitä kyseenalaistamatta??? :) Tässä sulle yllätys: tieteen tekeminen menee eteenpäin nimenomaan kyseenalaistamalla ja kritisoimalla!!! Tästäkin näkee hyvin, kuinka harhaiset käsitykset sulla muista ihmisistä on.
"koska nykypäivänä kaikki asiat voidaan saada näyttämään joltain mikä ei edes pidä paikkaansa ja väki uskoo."
Kuten myös jeesuksen "opetukset". Et kai luule ett sulla on se AINOA oikea käsitys ja tieto jeesuksen opetuksista??? Jos luulet, niin onneksi olkoon: olet yksi näistä miljoonista, jotka luulee täsmälleen samalla lailla.
"Myös kirkko ja lahkotoiminta on "omanlaistansa" juttua mikä ei liity Jeesukseen mielestäni millään tapaa koska Jeesus ei sellaista käskenyt tai neuvonut."
Mistä sinä TIEDÄT, mitä jeesus oikeasti opetti tai sanoi?? Raamatusta?? Vai onko niin, että sinä USKOT tietäväsi, mitä jeesus opetti??
"Mihin mielestäni tulisi pyrkiä ... Ei ajatuksia , ei mielipiteitä ..."
Ok, selvä. Tervemenoa vaan :) Miksi luulet, ett muidenkin on pyrittävä just samaan ku sä ja VAIN silloin saavutetaan jonkinasteine "täydellisyys"?
"siten näät ehkä hiukan selkeämmin tämän maailman toisin kuin nyt kaiken mielenkuonasi lävitse sumuisena .(kuten itse aiemmin)".
Jännää, että pidät itseäsi jotenkin "valistuneena" ja siten luulet olevasi muiden yläpuolella? Ja ett muut asuvat jossain sumuisessa kuplassa? Mitä jos itse asut sellaisessa kuplassa etkä näe mitä muut näkevät?code_red kirjoitti:
"Siihen perustuu totuus todellisuudesta että menneisyys ja tulevaisuus on mielikuvitusta tässä hetkessä"
Näkökulma sekin, tosin yhtä subjektiivinen ja filosofinen ku kaikki muutkin "totuuden" määritelmät. Eli ei mitään uutta.
"joten miksi kannat niitä mukanasi nyt millään tasolla?"
Eiks se menny nyt niin ett minä kysyn ja sinä vastaat????
"Kyllä...sinun pitää itse se oivaltaa mutta jos olet siihen kyvytön en mahda mitään."
tyypillinen uskovaisen väistely ja vastuun vierittämistä muille kun kysymykset muuttuu hankalaksi :) Eikä se ole ensimmäinen kerta ku tätä yrität :)
"Jeesus opettaa niinkuin pitää."
Millä perusteella?
"Ei ole väliä miten Tiede toimii"
Jos sillä ei olis väliä, niin sinäkin asuisit luolasa vielä. Mut jos ymmärsin oikein, niin saavuttamiseksi pyrit takaisin sinne?
"vaan se että ihmiset uskovat sen kyseenalaistamatta sitä laisinkaan kuten monet muutkin asiat täällä yhteiskunnassa."
Ja mistä vitusta sä niin päättelet, ett minä tai muut ihmiset hyväksyy tieteen väittämät niitä kyseenalaistamatta??? :) Tässä sulle yllätys: tieteen tekeminen menee eteenpäin nimenomaan kyseenalaistamalla ja kritisoimalla!!! Tästäkin näkee hyvin, kuinka harhaiset käsitykset sulla muista ihmisistä on.
"koska nykypäivänä kaikki asiat voidaan saada näyttämään joltain mikä ei edes pidä paikkaansa ja väki uskoo."
Kuten myös jeesuksen "opetukset". Et kai luule ett sulla on se AINOA oikea käsitys ja tieto jeesuksen opetuksista??? Jos luulet, niin onneksi olkoon: olet yksi näistä miljoonista, jotka luulee täsmälleen samalla lailla.
"Myös kirkko ja lahkotoiminta on "omanlaistansa" juttua mikä ei liity Jeesukseen mielestäni millään tapaa koska Jeesus ei sellaista käskenyt tai neuvonut."
Mistä sinä TIEDÄT, mitä jeesus oikeasti opetti tai sanoi?? Raamatusta?? Vai onko niin, että sinä USKOT tietäväsi, mitä jeesus opetti??
"Mihin mielestäni tulisi pyrkiä ... Ei ajatuksia , ei mielipiteitä ..."
Ok, selvä. Tervemenoa vaan :) Miksi luulet, ett muidenkin on pyrittävä just samaan ku sä ja VAIN silloin saavutetaan jonkinasteine "täydellisyys"?
"siten näät ehkä hiukan selkeämmin tämän maailman toisin kuin nyt kaiken mielenkuonasi lävitse sumuisena .(kuten itse aiemmin)".
Jännää, että pidät itseäsi jotenkin "valistuneena" ja siten luulet olevasi muiden yläpuolella? Ja ett muut asuvat jossain sumuisessa kuplassa? Mitä jos itse asut sellaisessa kuplassa etkä näe mitä muut näkevät?No kyennytkö elämään siten kuten kerroin ? Jos et niin se on vain tarinaa . Niin ajattelinkin että oivaltaminen on sinulle vieras asia . Lue Jeesuksen sanomiset niin ehkä ymmärrät tai sitten oivallus jää oivaltamatta . Maalle omavaraiseksi , kalastellen , viljellen ja sitä rataa . Eli jos esitellään tieteellinen fakta niin voit todeta sen olevan väärässä jos tilalle tulee järkevämpi vaihtoehto ? Kuinka hyvin kyseenalaistat kaiken ympärilläsi päivittäin ? Tuskin koskaan luulen . Jeesuksen opetukset tulee ottaa henkilökohtaisesti eikä ajatellen muiden mielipiteitä . Sen tietää kun kokee ... Oliko sitten armosta ..luulisin . Totuus tästä ja nyt hetkestä tulee noin ... jos et halua kokea muuta kuin ajatusten sekasoppaa niin ole hyvä... se ei kuitenkaan ole muuta kuin mielikuvitusta jossa elät . En ole vieläkään kenenkään yläpuolella ... lopeta se inttäminen siitä asiasta jo .. jookostaa ? Minä näin saman kuin muutkin aikaisemmin ... nyt lisäksi jotain muutakin .
code_red kirjoitti:
"Code. Sut on nähty."
Joojoo, keski jotain uuta :)
"Sua ei LUOMINEN kiinnosta."
Tottakai kiinnostaa :) Suoria vastauksia ei vaan näytä saavan mistään, ei ainakaan sulta :)
"Sua motivoi tietyn ihmisryhmän pilkkaaminen."
Vastaan juuri siten, miten viesti, johon vastaan, on kirjoitettu :) Toki pitkäaikainen häiriköinti palastalla, kuten sinä esim., vaikuttaa myös asiaan....EDELLEEN
Maailmaa ei voi ymmärtää, ellei noteeraa henkimaailmaa. Paholaisen pahin petos = hän teki itsestään näkymättömän ateisteille. Siksi ateistit EIVÄT NÄE paholaisen tekoja ympärillään.
VAINO
https://www.google.fi/#q=christian persecution&tbm=vid
ISLAM
https://www.google.fi/#q=sharia in europe&tbm=vid
OPPIA TÄSTÄ
Mark:
5:1 Ja he tulivat toiselle puolelle järveä gerasalaisten alueelle.
5:2 Ja kohta kun hän lähti venheestä, tuli häntä vastaan haudoista mies, joka oli saastaisen hengen vallassa.
5:3 Hän asusti haudoissa, eikä kukaan enää voinut häntä kahleillakaan sitoa;
5:4 sillä hän oli monta kertaa ollut sidottuna jalkanuoriin ja kahleisiin, mutta oli särkenyt kahleet ja katkonut jalkanuorat, eikä kukaan kyennyt häntä hillitsemään.
5:5 Ja hän oleskeli aina, yötä ja päivää, haudoissa ja vuorilla, huutaen ja runnellen itseään kivillä.
5:6 Kun hän kaukaa näki Jeesuksen, juoksi hän ja kumartui maahan hänen eteensä
5:7 ja huutaen suurella äänellä sanoi: "Mitä sinulla on minun kanssani tekemistä, Jeesus, Jumalan, Korkeimman, Poika? Minä vannotan sinua Jumalan kautta, älä vaivaa minua."
5:8 Sillä hän oli sanomaisillaan sille: "Lähde ulos miehestä, sinä saastainen henki."
5:9 Ja Jeesus kysyi siltä: "Mikä on nimesi?" Niin se sanoi hänelle: "Legio on minun nimeni, sillä meitä on monta."
5:10 Ja se pyysi pyytämällä häntä, ettei hän lähettäisi niitä pois siitä seudusta.
5:11 Niin siellä oli lähellä vuorta suuri sikalauma laitumella.
5:12 Ja ne pyysivät häntä sanoen: "Lähetä meidät sikoihin, että menisimme niihin."
5:13 Ja hän antoi niille luvan. Niin saastaiset henget lähtivät miehestä ja menivät sikoihin. Silloin lauma, noin kaksituhatta sikaa, syöksyi jyrkännettä alas järveen; ja ne hukkuivat järveen.
RIIVAUS
https://www.google.fi/#q=demon possession&tbm=vid
! HERÄÄ SUOMI !TämmöstTääOn kirjoitti:
No kyennytkö elämään siten kuten kerroin ? Jos et niin se on vain tarinaa . Niin ajattelinkin että oivaltaminen on sinulle vieras asia . Lue Jeesuksen sanomiset niin ehkä ymmärrät tai sitten oivallus jää oivaltamatta . Maalle omavaraiseksi , kalastellen , viljellen ja sitä rataa . Eli jos esitellään tieteellinen fakta niin voit todeta sen olevan väärässä jos tilalle tulee järkevämpi vaihtoehto ? Kuinka hyvin kyseenalaistat kaiken ympärilläsi päivittäin ? Tuskin koskaan luulen . Jeesuksen opetukset tulee ottaa henkilökohtaisesti eikä ajatellen muiden mielipiteitä . Sen tietää kun kokee ... Oliko sitten armosta ..luulisin . Totuus tästä ja nyt hetkestä tulee noin ... jos et halua kokea muuta kuin ajatusten sekasoppaa niin ole hyvä... se ei kuitenkaan ole muuta kuin mielikuvitusta jossa elät . En ole vieläkään kenenkään yläpuolella ... lopeta se inttäminen siitä asiasta jo .. jookostaa ? Minä näin saman kuin muutkin aikaisemmin ... nyt lisäksi jotain muutakin .
ONGELMA
Ateistin jumala on ateisti itse. Henkimaailman juttu.yurki1000js kirjoitti:
ONGELMA
Ateistin jumala on ateisti itse. Henkimaailman juttu.Suljettuun koppiin pariksi kuukaudeksi niin eiköhän pirut ala olemaan käsiteltynä :D
TämmöstTääOn kirjoitti:
Suljettuun koppiin pariksi kuukaudeksi niin eiköhän pirut ala olemaan käsiteltynä :D
Valitettavaa on, etteivät ateistit ymmärrä kiittää Luojaansa hyvistä ajoista. Onneksi Luojamme ei ole hylännyt Suomea. Hän on aika ajoin kurittanut rakastamaansa kansaa. Muistan kuulleeni, että Suomi tai suomalaiset ovat olleet viimeisten 500 vuoden aikana 100 vuotta sodassa. Viimeisestä sodastamme onkin kulunut yllättävän pitkä aika. Taidatkin tietää TUKHOLMAN PROFETIAN.
https://www.google.fi/#q=tukholman profetia
HERRAAN LUOTTANUT PRESSA
> Ajattelepa presidentti Kallion rukousta tuona ahdingon aikana, kun maamme itseäisyys oli uhattuna. Siitä huolimatta Kallio ei rukoillut tuhoa viholliselle eikä vedonnut Herraamme Jeesukseen Kristuksen kansamme ansion perusteella.
Presidenttimme rukoili armoa ja kestävyyttä synnin vallan edessä. Hän rukoili Jumalan rakkauden täyttymystä, joka käy ilmi kuuliaisuutena meissä. Hän ei etsinyt mielisuosiota Jumalan edessä, vaan tiesi syntimme ja syyllisyytemme, johon hän etsi armoa Jumalan edestä. Samaa katumusta ja armoa on meidänkin sukupolvemme vailla.
Olisi korkea aika meidänkin pysähtyä etsimään armoa Herran Jeesuksen Kristuksen edestä. Ulkoisesti asiat ovat paljon paremmin kuin talvisodan aikana, mutta väitän syyllisyytemme kansakuntana olevan tänään vähintään samaa luokkaa, mitä se oli ennen sotia. Kuulukoon siis nöyrä rukouksemme tänään presidentti Kallion sanoin:
”Auta meitä Pyhän Henkesi kautta ryhtymään omassa elämässämme taisteluun syntiä vastaan ja olemaan kestäviä loppuun asti. Tee meidät kansamme keskellä merkiksi Sinun vapahtavasta armostasi. Täytä meidät niin Sinun rakkaudellasi, että me tulemme kuuliaisiksi Sinun käskyillesi. Rakkautesi olkoon meissä se voima, joka voittaa pimeyden vallat kansassamme. Herra Jeesus Kristus, kaiken voimme Sinun kauttasi, siihen me uskomme. Armahda meitä. Amen.” <
http://www.brander.name/?p=343yurki1000js kirjoitti:
EDELLEEN
Maailmaa ei voi ymmärtää, ellei noteeraa henkimaailmaa. Paholaisen pahin petos = hän teki itsestään näkymättömän ateisteille. Siksi ateistit EIVÄT NÄE paholaisen tekoja ympärillään.
VAINO
ISLAM
OPPIA TÄSTÄ
Mark:
5:2 Ja kohta kun hän lähti venheestä, tuli häntä vastaan haudoista mies, joka oli saastaisen hengen vallassa.
5:4 sillä hän oli monta kertaa ollut sidottuna jalkanuoriin ja kahleisiin, mutta oli särkenyt kahleet ja katkonut jalkanuorat, eikä kukaan kyennyt häntä hillitsemään.
5:5 Ja hän oleskeli aina, yötä ja päivää, haudoissa ja vuorilla, huutaen ja runnellen itseään kivillä.
5:7 ja huutaen suurella äänellä sanoi: "Mitä sinulla on minun kanssani tekemistä, Jeesus, Jumalan, Korkeimman, Poika? Minä vannotan sinua Jumalan kautta, älä vaivaa minua."
5:8 Sillä hän oli sanomaisillaan sille: "Lähde ulos miehestä, sinä saastainen henki."
5:9 Ja Jeesus kysyi siltä: "Mikä on nimesi?" Niin se sanoi hänelle: "Legio on minun nimeni, sillä meitä on monta."
5:10 Ja se pyysi pyytämällä häntä, ettei hän lähettäisi niitä pois siitä seudusta.
5:12 Ja ne pyysivät häntä sanoen: "Lähetä meidät sikoihin, että menisimme niihin."
5:13 Ja hän antoi niille luvan. Niin saastaiset henget lähtivät miehestä ja menivät sikoihin. Silloin lauma, noin kaksituhatta sikaa, syöksyi jyrkännettä alas järveen; ja ne hukkuivat järveen.
RIIVAUS
! HERÄÄ SUOMI !"Maailmaa ei voi ymmärtää, ellei noteeraa henkimaailmaa."
Kyllä voi, ja helposti!! Jos ä et ymmärrä, niin se on sun vikasi mutta jankkaat sapaa saissee...
"Paholaisen pahin petos = hän teki itsestään näkymättömän ateisteille."
Mistä sä tiedät mitä "paholainen" on tehnyt? Raamatusta?? hahhaa :D
Siksi ateistit EIVÄT NÄE paholaisen tekoja ympärillään."
Totta. Olematonta mielikuvitushahmoa ja sen "tekoja" on hieman vaikea nähdä reaalitodellisuudessa.- Taikauskonnoton
yurki1000js kirjoitti:
EDELLEEN
VAINO
ISLAM
OPPIA TÄSTÄ
Mark:
RIIVAUS
! HERÄÄ SUOMI !"Maailmaa ei voi ymmärtää, ellei noteeraa henkimaailmaa."
Maailmaa ei voi ymmärtää jos uskoo vain taikoihin.
Eipä kreationistit ymmärräkään. Taikauskonnoton kirjoitti:
"Maailmaa ei voi ymmärtää, ellei noteeraa henkimaailmaa."
Eipä kreationistit ymmärräkään.Pitää ymmärtää molempia maailmoja että voi nähdä kokonaisuuden .
- magyar1000
code_red kirjoitti:
Kyllä voi, ja helposti!! Jos ä et ymmärrä, niin se on sun vikasi mutta jankkaat sapaa saissee...
Totta. Olematonta mielikuvitushahmoa ja sen "tekoja" on hieman vaikea nähdä reaalitodellisuudessa.OPPIA TÄSTÄ
Biblia (1776) Sillä ei meillä ole sota verta ja lihaa vastaan, vaan pääruhtinaita ja valtoja vastaan, maailman herroja vastaan, jotka tämän maailman pimeydessä vallitsevat, pahoja henkiä vastaan taivaan alla.
http://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=efe 6 Taikauskonnoton kirjoitti:
Eipä kreationistit ymmärräkään.TAIKA. Noidilla on Luojamme antama valta toimia tiettyyn pisteeseen saakka.
OPPIA TÄSTÄ
7:10 Niin Mooses ja Aaron menivät faraon tykö ja tekivät, niinkuin Herra oli käskenyt. Aaron heitti sauvansa faraon ja hänen palvelijainsa eteen, ja se muuttui käärmeeksi.
7:11 Ja faraokin kutsui maansa viisaat ja velhot; ja nämä Egyptin tietäjät tekivät samoin taioillansa:
7:12 he heittivät kukin sauvansa maahan, ja ne muuttuivat käärmeiksi. Mutta Aaronin sauva nieli heidän sauvansa.
7:20 Ja Mooses ja Aaron tekivät, niinkuin Herra oli käskenyt. Hän kohotti sauvan ja löi Niilivirran veteen faraon ja hänen palvelijainsa nähden; ja kaikki vesi, joka virrassa oli, muuttui vereksi.
7:21 Ja kalat virrassa kuolivat, ja virta haisi, niin että egyptiläiset eivät saattaneet juoda vettä virrasta; ja verta oli kaikkialla Egyptin maassa.
7:22 Mutta Egyptin tietäjät tekivät samoin taioillansa. Ja faraon sydän paatui, eikä hän kuullut heitä, niinkuin Herra oli sanonutkin.
8:6 Niin Aaron ojensi kätensä Egyptin vetten yli, ja sammakoita nousi, ja ne peittivät Egyptin maan.
8:7 Ja tietäjät tekivät samoin taioillansa ja nostattivat sammakoita Egyptin maahan.
8:16 Sitten Herra sanoi Moosekselle: "Sano Aaronille: 'Ojenna sauvasi ja lyö maan tomua, niin siitä tulee sääskiä koko Egyptin maahan'."
8:17 Ja he tekivät niin: Aaron ojensi kätensä ja sauvansa ja löi maan tomua; niin sääsket ahdistivat ihmisiä ja karjaa. Kaikki maan tomu muuttui sääskiksi koko Egyptin maassa.
8:18 Ja tietäjät tekivät samoin taioillansa saadakseen sääskiä syntymään, mutta he eivät voineet. Ja sääsket ahdistivat ihmisiä ja karjaa.
8:23 Näin minä panen pelastuksen erottamaan oman kansani sinun kansastasi. Huomenna on tämä ihme tapahtuva.'"
8:24 Ja Herra teki niin: paarmoja tuli suuret parvet faraon ja hänen palvelijainsa taloihin; ja paarmat tulivat maan turmioksi koko Egyptin maassa.
9:6 Ja seuraavana päivänä Herra teki niin, ja kaikki Egyptin karja kuoli; mutta israelilaisten karjasta ei kuollut ainoatakaan.
9:7 Ja kun farao lähetti tiedustelemaan, niin katso, israelilaisten karjasta ei ollut kuollut ainoatakaan. Mutta faraon sydän kovettui, eikä hän päästänyt kansaa.
9:8 Sitten Herra sanoi Moosekselle ja Aaronille: "Ottakaa kahmalonne täyteen pätsin nokea, ja Mooses viskatkoon sen taivasta kohti faraon silmien edessä,
9:9 niin se muuttuu tomuksi, joka peittää koko Egyptin maan, ja siitä tulee ihmisiin ja karjaan märkäpaiseita kaikkialla Egyptin maassa."
9:10 Ja he ottivat pätsin nokea ja astuivat faraon eteen, ja Mooses viskasi sen taivasta kohti; niin märkäpaiseita tuli ihmisiin ja karjaan.
9:23 Niin Mooses ojensi sauvansa taivasta kohti, ja Herra antoi jylistä ja lähetti rakeita, ja tulta iski maahan. Näin Herra antoi sataa rakeita yli Egyptin maan.
9:24 Ja rakeita tuli, ja tulta leimahteli rakeiden keskellä. Raesade oli ylen ankara, niin ettei sellainen ollut kohdannut koko Egyptin maata siitä ajasta saakka, jolloin se tuli asutuksi.
9:25 Ja rakeet löivät maahan kaikkialla Egyptin maassa kaiken, mitä kedolla oli, sekä ihmiset että karjan; ja rakeet tuhosivat kaikki maan kasvit ja pirstoivat kaikki kedon puut.
10:13 Niin Mooses ojensi sauvansa Egyptin maan yli, ja Herra antoi itätuulen puhaltaa yli maan koko sen päivän ja koko yön; kun aamu tuli, toi itätuuli heinäsirkat mukanaan.
10:14 Ja heinäsirkkoja tuli koko Egyptin maahan, ja ne laskeutuivat ylen suurina laumoina koko Egyptin alueelle; niin paljon ei heinäsirkkoja ollut koskaan sitä ennen tullut eikä sen jälkeen tule.
10:15 Ne peittivät koko maan pinnan, niin että maa tuli mustaksi; ja ne söivät kaikki maan kasvit ja kaikki puiden hedelmät, jotka olivat rakeilta säilyneet. Niin ei jäänyt mitään vihantaa jäljelle puihin eikä kedon kasveihin koko Egyptin maassa.
10:21 Sitten Herra sanoi Moosekselle: "Ojenna kätesi taivasta kohti, niin Egyptin maahan tulee sellainen pimeys, että siihen voi käsin tarttua."
10:22 Ja Mooses ojensi kätensä taivasta kohti, ja koko Egyptin maahan tuli synkeä pimeys kolmeksi päiväksi.
10:23 Ei kukaan voinut nähdä toistansa, eikä kukaan voinut liikkua paikaltansa kolmeen päivään. Mutta kaikilla israelilaisilla oli valoisata asuinpaikoissansa.
12:29 Ja puoliyön aikana tapahtui, että Herra surmasi kaikki Egyptin maan esikoiset, valtaistuimellaan istuvan faraon esikoisesta vankikuopassa olevan vangin esikoiseen asti, ynnä kaikki karjan esikoiset.
12:30 Niin farao nousi sinä yönä ja kaikki hänen palvelijansa ynnä kaikki egyptiläiset, ja kova valitus oli Egyptissä; sillä ei ollut yhtään taloa, jossa ei ollut kuollutta.
12:31 Ja hän kutsutti yöllä Mooseksen ja Aaronin ja sanoi: "Nouskaa ja menkää pois minun kansani joukosta, sekä te että israelilaiset; menkää ja palvelkaa Herraa, niinkuin olette puhuneet.
EI UUTTA AURINGON ALLA
https://www.google.fi/#q=witchcraft today&tbm=vid
PS. Kandee kiittää Herraa jokapäiväisestä leivästä. Ravinto ei ole itsestäänselvyys.
https://www.youtube.com/watch?v=5aCgSwmm5Ho- magyar1000
code_red kirjoitti:
Totta. Olematonta mielikuvitushahmoa ja sen "tekoja" on hieman vaikea nähdä reaalitodellisuudessa."Olematonta mielikuvitushahmoa ja sen "tekoja" on hieman vaikea nähdä reaalitodellisuudessa."
https://www.google.fi/#q=sharia in europe&tbm=vid - uni1OOO
magyar1000 kirjoitti:
"Olematonta mielikuvitushahmoa ja sen "tekoja" on hieman vaikea nähdä reaalitodellisuudessa."
https://www.google.fi/#q=sharia in europe&tbm=vidmagy. Unesi syvenee.
TämmöstTääOn kirjoitti:
No kyennytkö elämään siten kuten kerroin ? Jos et niin se on vain tarinaa . Niin ajattelinkin että oivaltaminen on sinulle vieras asia . Lue Jeesuksen sanomiset niin ehkä ymmärrät tai sitten oivallus jää oivaltamatta . Maalle omavaraiseksi , kalastellen , viljellen ja sitä rataa . Eli jos esitellään tieteellinen fakta niin voit todeta sen olevan väärässä jos tilalle tulee järkevämpi vaihtoehto ? Kuinka hyvin kyseenalaistat kaiken ympärilläsi päivittäin ? Tuskin koskaan luulen . Jeesuksen opetukset tulee ottaa henkilökohtaisesti eikä ajatellen muiden mielipiteitä . Sen tietää kun kokee ... Oliko sitten armosta ..luulisin . Totuus tästä ja nyt hetkestä tulee noin ... jos et halua kokea muuta kuin ajatusten sekasoppaa niin ole hyvä... se ei kuitenkaan ole muuta kuin mielikuvitusta jossa elät . En ole vieläkään kenenkään yläpuolella ... lopeta se inttäminen siitä asiasta jo .. jookostaa ? Minä näin saman kuin muutkin aikaisemmin ... nyt lisäksi jotain muutakin .
"No kyennytkö elämään siten kuten kerroin?"
Toki. En näe vaan sille tarvetta :)
"Jos et niin se on vain tarinaa."
Pelkkiä ennakkoluuloja taas mutta ei mitään uutta sun viesteissäs :)
"Niin ajattelinkin että oivaltaminen on sinulle vieras asia."
Jaa.. vedät pari väitetä hihasta ilman mitään perusteita ja sitt alat vetämään johotpäätöksiä keksityistä väitteistäs :) :) Ei mitään uutta hihhulill :)
"Lue Jeesuksen sanomiset niin ehkä ymmärrät tai sitten oivallus jää oivaltamatta ."
Oln lukenut. Ei mitään sellaista mitä ei olis jo sanottu ennen sun "jeesusta" niin minkä takia mun pitäis välttämättä sun "jessee" kuunnella? :)
"Maalle omavaraiseksi , kalastellen , viljellen ja sitä rataa ."
Kuulosta hyvältä. Edellee, jeesustasi on täysin turha sotkea tähän idylliin sotkemaan päätä.
"Eli jos esitellään tieteellinen fakta"
Tieteessä ei ole absoluuttisia faktoja, on vaan paras ja todennäköisin, käytettävissä oleva teoria, joka kuvaa jotakin reaalimaailman ilmiötä. Ja ylivertaisen hyvin on toiminnu kaikkiin jeesuksiin ja uskontoihin nähden.
"niin voit todeta sen olevan väärässä jos tilalle tulee järkevämpi vaihtoehto ?"
Toki, mutta hyvin näyttävät pitävän kutinsa ne tieteelliset teoriat? :)
"Kuinka hyvin kyseenalaistat kaiken ympärilläsi päivittäin ? "
Onko sille tarvetta? Jos sulla on, niin anna mennä vaan. Turhan rasittava vaan, jos jatkuvasti pitää kyseenalaistaa kaikki ympärillä :) "Onko tämä katuvalo oikeasti olemassa vai onko sekin illuusiota?" :) Ei oo helppo sunkaan elmämä :D :D
"Tuskin koskaan luulen ."
Taas sun harhaluulojas. Milloin lopetat niitten viljelyn?? :)
"Jeesuksen opetukset tulee ottaa henkilökohtaisesti eikä ajatellen muiden mielipiteitä ."
Ihan miten vaan mutt tulit juuri todistaneeksi, ettet "totuutesi" on vain sun oma henkilökohtainen kokemus. Miltä tuntuu puhua itsesi pussiin tällä tavalla? :D
"Sen tietää kun kokee ... Oliko sitten armosta ..luulisin . Totuus tästä ja nyt hetkestä tulee noin ... jos et halua kokea muuta kuin ajatusten sekasoppaa niin ole hyvä..."
Kiitos mielelläni. Viesties perusteella mun ajatukset näyttää PALJOON kirkkaammalta kui sun sekoilut :)
"se ei kuitenkaan ole muuta kuin mielikuvitusta jossa elät ."
Kyll se sinä taidat siellä pienessä "jeesukuplassasi" elää :) Enkä varmasti ole ainoa, joka niin ajattelee :)
" En ole vieläkään kenenkään yläpuolella ... lopeta se inttäminen siitä asiasta jo .. jookostaa ?"
Heti ku sä lopetat sen perusteettoman ja ennakkoluuloisen (vai pitäiskö sanoa vainoharhaisen?) muiden keskustelijoiden halventamisen ja itsesi ylentämisen :) Esimerkkejä kyllä löytyy pilvin pimein tältäkin palstalta :)
"Minä näin saman kuin muutkin aikaisemmin ... nyt lisäksi jotain muutakin ."
Hyvä näin. Se jotain "muuta" ei vaan välttämättä ole yhtään sen parempi, joten lopeta se prkleen julistaminen!!!
- Tarkkaväännös
Sanal.26:7. Velttoina riippuvat halvatun sääret; samoin sananlasku tyhmäin suussa. Biblia (1776). Niinkuin nilku voi hypätä, niin tyhmä taitaa puhua viisaudesta.
- Taikauskonnoton
Haluaisin joskus nähdä sen alkuperäisen Raamatun.
Eikös Jumala voisi taikoa sen meidän kaikkien nähtäväksi, mieluiten kaikilla maailman kielillä, niin kenenkään ei tarvitsisi valittaa käännösvirheistä.Taika. Sut on nähty. Sua ei LUOMINEN kiinnosta. Sua motivoi tietyn ihmisryhmän pilkkaaminen.
TOIVOSI
Joh. 3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.- vilpittömästi.pyydän
LUOMINEN kiinnostaa. Kerro LUOMISESTA.
- yurki1000jseikirj
vilpittömästi.pyydän kirjoitti:
LUOMINEN kiinnostaa. Kerro LUOMISESTA.
en kerro olen allerin palkkaama HÄIRIKKÖ
"Mutta tämähän sotii pahasti sitä väitettä vastaan että raamattu on ikuinen ja muuttumaton"
Ei kumoa sitä, että Raamattu on muuttumaton. Molemmat raamatunkäännökset ovat oikein. Asia on vain ilmaistu eri tavoin. Sen sijaan evolutionistit ja ateistit ovat väärässä. He eivät tiedä, että sääret, reidet ja jalat tarkoittavat kaikki raajoja, joita heinäsirkalla on 6 kpl aivan kuten kaikki raamatunkäännökset oikein ilmaisevat.
"Alussa loi Jumala taivaan ja maan" (1.Moos.1:1)- Taikauskonnoton
"Siivekkäistä nelijalkaisista pikkueläimistä saatte kuitenkin syödä sellaisia maassa hyppiviä lajeja, joiden reidet nousevat muuta ruumista korkeammalle. Näistä saatte syödä kaikkia heinäsirkka-, hepokatti-, kenttäsirkka- ja kulkusirkkalajeja."
Raamatun mukaan sirkoilla on siis neljä jalkaa.
Sirkkojen jalkojen suhteen Raamattu on siis ollut AINA väärässä.
Ehkä joidenkin mielestä on parempi olla väärässä aina kuin vain välillä. - tähhhh
"Ei kumoa sitä, että Raamattu on muuttumaton"
Eikä ole.
http://www.tiede.fi/artikkeli/jutut/uusimmat/raamatun_sana_on_niin_kuin_luetaan - DRHouse
"Ei kumoa sitä, että Raamattu on muuttumaton."
Kumoaahan se...
"Molemmat raamatunkäännökset ovat oikein."
SINÄ olet se joka muuta väität...
" Asia on vain ilmaistu eri tavoin. Sen sijaan evolutionistit ja ateistit ovat väärässä. He eivät tiedä, että sääret, reidet ja jalat tarkoittavat kaikki raajoja, joita heinäsirkalla on 6 kpl aivan kuten kaikki raamatunkäännökset oikein ilmaisevat."
Paitsi etteivät ilmaise. Sääret ja reidet ovat raajojen osia, eivät raajoja itsessään...
"Raaja on selkärankaisten tai niveljalkaisten parillinen nivelikäs jäsen,[1] jota käytetään tarttumiseen tai liikkumiseen. Erikoistapauksia raajoista ovat useimpien maaselkärankaisten, hyönteisten ja eräiden muiden eliöryhmien jalka, kädellisten käsi, linnun tai lepakon siipi ja valaan evä."
https://fi.wikipedia.org/wiki/Raaja
Eli raamattu väittää että hyönteisillä on neljä jalkaa. tähhhh kirjoitti:
"Ei kumoa sitä, että Raamattu on muuttumaton"
Eikä ole.
http://www.tiede.fi/artikkeli/jutut/uusimmat/raamatun_sana_on_niin_kuin_luetaanOPPIA TÄSTÄ
Joh:
3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
3:17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
3:18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
3:19 Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat.
Room:
10:9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
10:10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
10:11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään."
10:12 Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
10:13 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu."
10:14 Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko? Ja kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Ja kuinka he voivat kuulla, ellei ole julistajaa?
10:15 Ja kuinka kukaan voi julistaa, ellei ketään lähetetä? Niinkuin kirjoitettu on: "Kuinka suloiset ovat niiden jalat, jotka hyvää sanomaa julistavat!"
10:16 Mutta eivät kaikki ole olleet kuuliaisia evankeliumille. Sillä Esaias sanoo: "Herra, kuka uskoo meidän saarnamme?"
10:17 Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.
KUTSU
- Usein puhutaan, että ihminen tuli uskoon. Raamattu myös sanoo, että usko on lahja Ef. 2:8. Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja. 9 Se ei perustu ihmisen tekoihin, jottei kukaan voisi ylpeillä.
- Pelastavan uskon lahja on armosta annettu ja suurin kaikista armolahjoista. Kukaan ei voi puristaa itsestään pelastavaa uskoa. Ei vaikka tutkisi Raamattua ja muita uskosta kertovia kirjoja 40 vuotta ja kuuntelisi 1000 saarnaa. Isä kutsuu syntisiä eri tavoin kääntymään Jeesusta kohti. Kukaan ei omasta voimastaan ja järjestään käänny kohti Jeesusta.
http://www.andreas.fi/uskoonTulo.htm- magyar1000
yurki1000js kirjoitti:
OPPIA TÄSTÄ
Joh:
3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
3:17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
3:18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
3:19 Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat.
Room:
10:9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
10:10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
10:11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään."
10:12 Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
10:13 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu."
10:14 Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko? Ja kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Ja kuinka he voivat kuulla, ellei ole julistajaa?
10:15 Ja kuinka kukaan voi julistaa, ellei ketään lähetetä? Niinkuin kirjoitettu on: "Kuinka suloiset ovat niiden jalat, jotka hyvää sanomaa julistavat!"
10:16 Mutta eivät kaikki ole olleet kuuliaisia evankeliumille. Sillä Esaias sanoo: "Herra, kuka uskoo meidän saarnamme?"
10:17 Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.
KUTSU
- Usein puhutaan, että ihminen tuli uskoon. Raamattu myös sanoo, että usko on lahja Ef. 2:8. Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja. 9 Se ei perustu ihmisen tekoihin, jottei kukaan voisi ylpeillä.
- Pelastavan uskon lahja on armosta annettu ja suurin kaikista armolahjoista. Kukaan ei voi puristaa itsestään pelastavaa uskoa. Ei vaikka tutkisi Raamattua ja muita uskosta kertovia kirjoja 40 vuotta ja kuuntelisi 1000 saarnaa. Isä kutsuu syntisiä eri tavoin kääntymään Jeesusta kohti. Kukaan ei omasta voimastaan ja järjestään käänny kohti Jeesusta.
http://www.andreas.fi/uskoonTulo.htmolipas tieteellistä
- vaimitämaniaatuoon
Heh heh, no joo, näkeehän tuon. Housella on haku päällä. Ukso kiinnostaa.
Niin että kretuveljet, katsotaanpas että mihin lahkoon tuo hurahtaa.
On meinaan niin tyhmä että ei siitä ainakaan MTK:laista tule. Veikkaan että jenkkifunda on tuota hurmosta aika lähellä.- DRHouse
Olet sinä jyri vaan tyhmä. MTK on muuten sellaista hevonpaskaa ettei mitään rajaa.
DR. Sut on nähty. Sua ei LUOMINEN kiinnosta. Sua motivoi tietyn ihmisryhmän pilkkaaminen.
TOIVOSI
Joh. 3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.- totuudenmukaisuus
Jos edellämainitulle keskustelijoille annettaisi aseet niin mitenkä kävisi.....
Jopa kaksi tuntematonta ihmistä voi tappaa toisenssa Jumalan nimeen "mukamas kristittyjä!!!!" Onkohan niillä sama Jumala ??? Onneksi uskonsodat eivät ole enään niin yleisiä kun joskus aikanaa... Kukaan ei voi olla niin varma uskonnosta , uskomuksista ja idelogiastaan ja julistaa että tämä vaan on oikea.....hänenhän pitäisi tietää yhtäpaljon kuin Jumala. Jumala käsitteenä on monimuotoinen kukin kokee sen omavireisesti...OPPIA TÄSTÄ
Joh:
3:18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.- uni1OOO
yurki. Mikset KESKUSTELE? Miksi HÄIRIKÖIT?
- 1000uni
uni1OOO kirjoitti:
yurki. Mikset KESKUSTELE? Miksi HÄIRIKÖIT?
Raamattu lyhyesti:
- Jos uskot, niin pelastut.
- heheheheheheheeeee
Tosiaankin ottaa kretuja nyt koteloon ja pahasti. Keskusteluun ilmestyi palstan kolme tyhmintä ja turhinta kretua sönkkäämään: yurki1000js, Mark5 ja TämmöstTääOn.
Taitaa tuo viimeksi mainittu idiootti "RämmöstOnTää" olla eräs joka täältä joutui vastikään lähtemään häpeälomalle kun sai pataan joka keskustelussa ... Nyt palasi toisella nikillä kostoksi vittuilemaan.
yurki1000js on yksinkertaisesti pöpi. No ei Mark5 ole sen kummempi.
On se kumma kun kaikkivoipa, kaikkivaltias ja kaikkitietävä jumala ei saanut ihmiskunnalle toimitettua sellaista Raamattua, joka ei jättäisi mitään epäselvyyttä siitä , että Raamattu on jumalan sanaa.
Voisiko joku edellä mainituista pelleistä etsiä Raamatusta yhdenkin sellaisen lauseen, jota ihminen ei olisi voinut keksiä ja kirjoittaa? - 12___13
Niin, Raamatussahan ei voida todistaa olevan yhtään virhettä, vaikka siitä tehdyissä kopioissa on välillä käytetty vähän vaikeammin ymmärrettäviä ilmaisuja. :)
- kretujeesustelijat
Jos jumala on olemassa sillä riittää aikanaan varmaan sanottavaa jyrbälle joka kuvittelee olevansa Jeesus. Yleensä jumaluudet ei tykkää että ihmiset yrittää esiintyä sellaisina. Kretujen sadistisella jumalalla lienee ihan oma erikoiskäsittely jeesusteleville hihhuleille. Jyrbän tapauksessa jumala varmaan kohdistaa huomionsa suoraan jyrbän hanuriin. Tai ehkä ei sittenkään, eihän se jyrbän tapauksessa mikään rangaistus olisi vaan taivaan pukaimasen portin avautuminen jyrbälle.
- wrewwer
Ainoa pätevä raamattu on alkuperäinen ensipainos alkuperäisellä kielellä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1453046- 502482
- 1072461
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2382141Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2421731- 1001688
Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä
"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä4491644Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j91594Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää141532R.I.P. Kristian Antila
Entinen huippumaalivahti ja -kiekkoilija menehtyi äkillisesti 44-vuotiaana. Kunnia muistolleen. https://www.iltalehti.fi201349