Liikenne ei suju, silti Hämeenkatu suljetaan

topakkatäti

Tampereen liikennesuunnittelijoilla alkavat pian vaihtoviikot, kun liikenne ei suju yhtään ja silti Hämeenkatu aiotaan sulkea kokonaan henkilöautoliikenteeeltä. Jos ja kun liikenteessä on pullonkauloja, niin Hämeenkatuhan pitäisi kaiken järjen mukaan avata kokonaan henkilöautoliikenteelle eikä sulkea sitä. Kauppakatu ja Viistokatu on avattava myös pikaisesti henkilöautoliikenteelle.

24

150

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kalle100011

      Tamperella vallitsee erikoinen liikennekulttuuri. Jalankulkijoille on opittu antamaan tietä suojatiellä mikä on hyvä asia. Kaikki muut asenteet liikenteessä on hukassa suurimalla osalla autoilijoista.

    • taikatunneli

      Ei hätää, tunneli lopettaa kaikki ruuhkat keskustasta ja lähialueilta.

      • neonakelvottomii

        Ei hätää, kaupungin johto lopettaa kaiken liikenteen keskustasta ja lähialueilta.


    • lkjhhkvh

      Tää aloittaja pitäs laittaa suunnittelemaan kaupungin liikennettä, niin saatas kunnon kaaos aikaseksi...XD

      • mersumiässs

        tampereen kaupungin liikenne on jo pelkkää kaaosta,jos et vielä ole huomannut. kiitos siitä kuuluu näille idiooteille jotka suunnittelevat niin liikenneväyliä vain hangaloittaakseen yksityisautojen menoa. munamankeli porukoiden väylät ovat leveämpiä kuin autojen ,viherhippiäisten sekopäistä touhua.


      • kjjkjjkhhu

        Kaikki on suhteellista. Ottaen huomioon kaupungin koon, niin tampereella on varsin sujuva liikenne järjestely.
        Urbaanissa ympäristössä yksityisautoilu tai lähinnä sen alati kasvava määrä, tuottaa huomattavia ongelmia... Jos keskustan alueella halutaan jatkossakin liikkua yksityisautoilla, niin se tarkoittaa lisää tunneleita ja maanalaisia parkkeja...


      • Aikuiset.tietää
        kjjkjjkhhu kirjoitti:

        Kaikki on suhteellista. Ottaen huomioon kaupungin koon, niin tampereella on varsin sujuva liikenne järjestely.
        Urbaanissa ympäristössä yksityisautoilu tai lähinnä sen alati kasvava määrä, tuottaa huomattavia ongelmia... Jos keskustan alueella halutaan jatkossakin liikkua yksityisautoilla, niin se tarkoittaa lisää tunneleita ja maanalaisia parkkeja...

        Taas joku kakara yrittää päteä.

        Tampereen keskustassa liikkui 80-luvulla moninkertainen määrä autoja. nykyiseen verrattuna.
        Liikenne toimi hyvin, kun sitä ei tarkoituksellisesti haitattu.
        Pysäköintimahdollisuuksia oli paljon ja jopa maksulliset pysäköintipaikat oli hinnoiteltu kohtuullisiksi.

        80-90 luvun taitteessa liikennettä alettiin aktiivisesti haittaamaan.
        Katuja tukittiin, kadunvarsipysäköinti poistettiin lähes kokonaan, tilalle tuli muutamia maksullisia pysäköintipaikkoja.

        Vasta noiden tarkoituksellisten haittojen jälkeen, liikenne keskustassa on ollut ongelma.

        Ongelmat on täysin harkiten tehtyjä.


      • Ongelmat 70 luvun ja 80 luvun keskustassa olivat liikenteen aiheuttamat ilmansaasteet irtopölyn, pakokaasujen ja melun muodossa. Samoin kuin esim, jalankulkijoiden asema oli lähinnä lainsuojaton.
        Väliaikainen ratkaisu näille saatiin esim. nykyisin purettavalla rantatiellä. Samoin rakennettiin ohitusteitä, jolloin keskustan vaikea tilanne vähitellen helpottui. Hitaan kasvun ja rakentamisen aika mahdollistivat nykyiset kehittyneet liikenneratkaisut vasta näinä viime vuosina. Vaikka esim. laadittujen suunnitelmien pohjalta Tampereesta piti tulla kaupunki, jossa ihmisten on helppoa liikkua lähitaajamista l. satelliittikaupungeista ratikoilla keskustaan.
        Tulevaisuudessa keskustaan saadaan selkeät ratkaisut liikenteelle ja sen eri muodoille. Ainoa asia, mikä herättää närää on se, että miksi pyöräkaistoja ei varattu keskustan ajoneuvoteiden reunoista? Ja miksi ne piti ottaa jalankulkijoiden reiteiltä? Koska, jos ne olisi otettu ajoneuvoteiden reunoilta, niin tällöin polkupyörät ja niiden reitit olisivat voineet toimia luonnollisina hidasteina alueella operoiville autoille. Ja tätä vaihtoehtoa olisi tullut miettiä. Ja muutoinkin em. ratkaisu olisi ollut selkeä.


      • Noniiii

        Mitään lisäämättä, näin se on mennyt. Asiallista,selkeää ilmaisua.


      • saman.huomannut
        Aikuiset.tietää kirjoitti:

        Taas joku kakara yrittää päteä.

        Tampereen keskustassa liikkui 80-luvulla moninkertainen määrä autoja. nykyiseen verrattuna.
        Liikenne toimi hyvin, kun sitä ei tarkoituksellisesti haitattu.
        Pysäköintimahdollisuuksia oli paljon ja jopa maksulliset pysäköintipaikat oli hinnoiteltu kohtuullisiksi.

        80-90 luvun taitteessa liikennettä alettiin aktiivisesti haittaamaan.
        Katuja tukittiin, kadunvarsipysäköinti poistettiin lähes kokonaan, tilalle tuli muutamia maksullisia pysäköintipaikkoja.

        Vasta noiden tarkoituksellisten haittojen jälkeen, liikenne keskustassa on ollut ongelma.

        Ongelmat on täysin harkiten tehtyjä.

        Hyvin kirjoitettu, allekirjoitan.


      • äläviittihei
        saman.huomannut kirjoitti:

        Hyvin kirjoitettu, allekirjoitan.

        Pikkasen noloa kun komppaat omaa tekstiäsi ja vieläpä kahteen kertaan.


      • Aikuiset.tietää
        Greenway kirjoitti:

        Ongelmat 70 luvun ja 80 luvun keskustassa olivat liikenteen aiheuttamat ilmansaasteet irtopölyn, pakokaasujen ja melun muodossa. Samoin kuin esim, jalankulkijoiden asema oli lähinnä lainsuojaton.
        Väliaikainen ratkaisu näille saatiin esim. nykyisin purettavalla rantatiellä. Samoin rakennettiin ohitusteitä, jolloin keskustan vaikea tilanne vähitellen helpottui. Hitaan kasvun ja rakentamisen aika mahdollistivat nykyiset kehittyneet liikenneratkaisut vasta näinä viime vuosina. Vaikka esim. laadittujen suunnitelmien pohjalta Tampereesta piti tulla kaupunki, jossa ihmisten on helppoa liikkua lähitaajamista l. satelliittikaupungeista ratikoilla keskustaan.
        Tulevaisuudessa keskustaan saadaan selkeät ratkaisut liikenteelle ja sen eri muodoille. Ainoa asia, mikä herättää närää on se, että miksi pyöräkaistoja ei varattu keskustan ajoneuvoteiden reunoista? Ja miksi ne piti ottaa jalankulkijoiden reiteiltä? Koska, jos ne olisi otettu ajoneuvoteiden reunoilta, niin tällöin polkupyörät ja niiden reitit olisivat voineet toimia luonnollisina hidasteina alueella operoiville autoille. Ja tätä vaihtoehtoa olisi tullut miettiä. Ja muutoinkin em. ratkaisu olisi ollut selkeä.

        70-80 luvuilla ei ollut mitään liikenteen aiheuttamaa saasteongelmaa.
        Pakokaasut ei ole Suomessa koskaan olleet ongelma. Ongelma on vain kaltaisesi ituhippien korvienvälissä.

        Miksi tila pyörille otettiin jalkakäytäviltä?
        - No siksi, koska siellä oli/on ylimääräistä tilaa.
        -Jalankulkijoiden määrä on huomattavasti pienempi, kuin autojen.
        -Myös liikennesääntöjä osaamattomat pyöräilijät selviävät paremmin hengissä.

        Tuon ratkaisun huono puoli on typerät pyöräilijät, jotka ovat mielestään lain yläpuolella, vapautettuina lain määräämistä velvoitteista, esim. oikean tilannenopeuden noudattamisesta.


    • pakko.kai.totella

      Ei pidä syyttää liikennesuunnittelijoita vaan kähmiviä poliitikkoja, kokoomuskommareita ja punavihreitä hippejä. Kukaan kaupungilla työskentelevä OIKEA liikennesuunnittelija ei tällaista sotkua haluaisi mutta minkäs mahdat kun ylempää käy käsky, että se ja se katu suljetaan ja ne ja ne kavennetaan.

      • EksTiä

        SITÄ VARTENHAN KADUT TEHDÄÄN, ETTÄ NIITÄ VOITAISIIN MYÖHEMMIN KALLIILLA KAVENTAA.


    • Laveenlng

      eikös siellä ole töissä liikenteensuunnittelussa ihmisiä, joilla ei ole edes ajokorttia,
      tietäähän sen sitten miltä puolelta asiaa katsotaan

      • ne.vain.kähmii

        Kyllä poliitikkojen enemmistöllä ajokortit on mutta heillä on mielessään isommat "visiot" eli kaikenkarvainen kähmintä.


    • näin.se.on

      Missä auto, siellä maksava asiakas ja kauppakin käy. Eivät pyöräilijät kauppoja ja kahviloita elätä.

    • Tyhjeneekö_Stocka

      http://www.kauppalehti.fi/uutiset/stockmannin-myynti-jatkaa-laskuaan-suomessa/tLsaGR7Q?ref=ampparit:2931&ext=ampparit

      "Stockmannin myynti jatkaa laskuaan Suomessa"

      Keskustan vetovoima Tampereella hiipunut ja hiipuu yhä. Paljonkohan Stockmannin pysyminen Tampereella on kiinni siitä, että äskettäin tehtiin jätti-investoinnit. Että ei haluta heti luovuttaa??

      Stocka on aiemminkin ollut herkkä lähtemään ja lopettelemaan toimipaikkoja, jos bisneskonsepti ei ole ollut tuottava.
      Aika vähän Hämpin kiinnostavuudesta jää jäljellä, jos Stocka lähtee.

      Keskustan vetovoiman hiipumiseen syynä kaupungin päättäjät. Kiitokset heille!

      • tyhjiä.tiloja

        Sitten kun se Ratinan uusi kauppakeskus aukeaa niin Stokka ja moni muu firma saattaa laittaa lapun luukulle. Pikkasen pitäisi päättäjien käyttää järkee enemmän, ei täällä ole ostovoimaa samalla lailla kuin Lontoossa tai Pariisissa.


      • Mrasku

        Kui. Mie Oon samaa mieltä.


      • taskulampun_valossa

        Tarviiko sitten Hämpillä enää katuvalojakaan. Kun ei kukaan kulje. Ja Sähkölaitoskin myyty, niin tulee sähkö kalliiks. Ei parane tuhlata.


    • N.o.t.hamn

      Hyvinhän se kulkee,autot ei ole enää haittana. Keskusta alkaa elpyä Ratinan kauppakeskuksen myötä. Peltomarketit jäävät syrjäseutujen iloksi. Tyhjinä.

      • Viherhippihaihattelua

        Sitten heräsit ja huomasit tulleesi!


    • tukkoapäälle

      Sillain liikenne saadaan sujumaan kun kaikki eivät ole tunkemassa tukossa olevalle kadulle. Eihän se vedä kun on tukittu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

      Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      555
      2175
    2. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      401
      1776
    3. Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa

      Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H
      Suomalaiset julkkikset
      22
      1590
    4. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

      Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      64
      1418
    5. JM lukkoliike

      Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran
      Jämsä
      19
      1166
    6. Ketä ikävöit?

      Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      56
      1112
    7. Et saa mua ikinä

      Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      118
      1097
    8. Pankin avajaiset

      Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti
      Kuhmo
      16
      888
    9. Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."

      Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka
      Eläke
      13
      858
    10. Miten kesäsi meni?

      Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?
      Ikävä
      66
      823
    Aihe