Velj. Keskisellä ei saa vaihtaa..

kyläkaupan entinen asiakasko?

Ostin Keskiseltä halvan pc-pelin. No yllätys, yllätys: olis pitäny arvata, että vikoja löytyy. Parissa osiossa ei kuva ole kunnollinen, toisin sanoen ruutu näyttää olevan täynnä palapelin paloja, jotka on sekaisin...

Kaupan osastolla poitsu meinas ensin, ettei vaihdeta ollenkaan, tai sitten testaaminen maksaa noin 10 euroa, jos huomataan että heidän koneella se toimii... Toinen myyjä tuli ja sanoi, että ilman muuta vaihdetaan, että samaa peliä oli jo kahdelle muullekin ainakin hän vaihtanut. Eka myyjä totesi, että enää ei sitten vaihdeta...

No eilen meinasin pelata tätä vaihdettua peliä. Just samat viat kahdessa peliosiossa.

Alunperin kun ostin peliä ekan kerran, niin huomasin, että hyllyssä on myös kappaleita ilman muovia. Eli lienevätkö näitä jo kerran palautettuja, joita sitten ehkä laitetaan vaan pokkana uudelleen myytäväksi...

Sanokaas, onko niillä oikeus väittää että testaamisesta peritään maksu jos heidän koneilla toimii, ja miten niin toista kertaa ei sitten enää vaihdeta??? Onko asiakkaan tyydyttävä rikkinäiseen tuotteeseen?

Oma tietokoneeni on lähes tuliterä - tähän mennessä mikään peli ei ole aiheuttanut ongelmia koneessani. Olishan sen kai pitänyt tajuta, että ei kannata ostaa kun myyvät pelejä 4,95 eur/kappale..

12

2364

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • apulas

      Tavaran on lajiltaan, määrältään, laadultaan, muilta ominaisuuksiltaan ja pakkaukseltaan vastattava sitä, mitä voidaan katsoa sovitun. Ellei näin asia ole, tavarassa on virhe.

      Ilmoitus virheestä voidaan aina tehdä kahden kuukauden kuluessa siitä, kun ostaja havaitsi virheen.

      Ostajalla on oikeus vaatia, että myyjä korjaa virheen tai toimittaa virheettömän tavaran ilman, että ostajalle aiheutuu siitä kustannuksia. Myyjä ei kuitenkaan ole velvollinen oikaisemaan virhettä, jos siitä aiheutuisi hänelle kohtuuttomia kustannuksia ja kohtuutonta haittaa.

      Jollei virheen korjaaminen tai virheettömän tavaran toimittaminen tule kysymykseen taikka jollei tällaista oikaisua suoriteta kohtuullisessa ajassa siitä, kun ostaja on ilmoittanut virheestä, ostaja saa vaatia virhettä vastaavaa hinnanalennusta tai purkaa kaupan. Kaupan purku ei kuitenkaan ole mahdollinen, jos virhe on vähäinen.

      Eli sinun tapauksessasi kokeilisin pelin toimivuutta esimerkiksi kaverillasi. Jos sielläkään peli ei toimisi, palaisin vielä kerran Keskiselle ja vaatisin toimivaa tuotetta. Jos sekin olisi viallinen, vaatisin kaupan purkua ja rahojen palauttamista.

      Keskinen ei voi testaamisesta laskuttaa 10 euroa, myyjän on todistettava, että tuote on virheetön.

      Jos tulee ongelmia lisää, ota yhteyttä kuluttaja-asiamieheen, vaikkakin summa on pieni. Kyse on periaatteesta ja Keskisten kohdalla suurista summista.

      Käy myös Kuluttajaviraston internetsivuilla www.kuluttajavirasto.fi

      • Timo

        -Keskinen ei voi testaamisesta laskuttaa 10
        -euroa, myyjän on todistettava, että tuote on
        -virheetön.


        Jos myyjä testaa tuotteen ja se todetaan virheettömäksi on myyjällä oikeus pyytää testaustyöstä maksu. Tämä on varsin yleinen käytäntö tietokonetuotteissa.

        Esim. jos lähetät jotain takuuseen ja tuote on ehjä eikä oikeuta takuuseen, myyjä usein perii testaus/tarkastusmaksun.


    • todella on

      Päivitä peli ja päivitä näyttödraiveris ja lakkaa ruikuttamasta.

      Ja ens kerran kun tekee mieli iskeä kätensä paskaan niin käy ensin lukemassa www.gamefaqs.com millanen peli on.

      • alkuperäinen kirjoittaja

        Joo ei muuten olisikaan ollut koko asialla niin merkitystä, mutta ostin sen (Hugo-pelin) pienille lapsille - heidän puolestaan harmittaa.

        Jaa että käsketään päivittä näytönohjain - turhaa opetat kun kone on lähes uusi ja "oikeassa liikkeessä" räätälöity (ei siis Keskiseltä...) - peliä on kyllä kokeiltu muillakin koneilla eikä toimi! Ettet vaan oo se myyjä.


      • kokeilu kannattaa
        alkuperäinen kirjoittaja kirjoitti:

        Joo ei muuten olisikaan ollut koko asialla niin merkitystä, mutta ostin sen (Hugo-pelin) pienille lapsille - heidän puolestaan harmittaa.

        Jaa että käsketään päivittä näytönohjain - turhaa opetat kun kone on lähes uusi ja "oikeassa liikkeessä" räätälöity (ei siis Keskiseltä...) - peliä on kyllä kokeiltu muillakin koneilla eikä toimi! Ettet vaan oo se myyjä.

        Ei näytönohjain vaan näytönohjaimen ajurit.


    • kauppojen

      menstyminen perustuu yleensä juuri tuollaiseen paskojen myyntiin.

      Tarpeeksi kauan kun myy palautettua tavaraa. Joku tarpeeksi pitkältä ostoksille tullut, ei vaivaudu sitä palauttamaan ja kauppa käy ......

      • osti

        Nokialaiset kumisaappaat Nokialta kun sai paljon halvemmalla kuin velj keskisen hinta on.
        Ei kannata lähteä kauas kun tavaraa saa omasta kylästä halvemmalla. En tiedä miks ostosmatkailijat käyvät Tuurissa, sehän on kallis rihkamakauppa.

        Kävin n 10 vuotta sitten, mitään en ostanut, toista kertaa en ole mennyt.


    • mopo.nen

      Käytetyillä peleilla ole edes postimyynnissä palautusoikeutta.

      • Ostin jokin aika sitten Gigantista Gran Turismo4 prologue pelin. Kysyin ennen pelin ostoa myyjältä, että onko peli samanlainen ajopeli kuin GT3. Myyjä sanoi, että peli on samanlainen eli siinä pystyy ostelemaan autoja ja virittelemään niitä ja ratoja on useita. Ostin pelin koska hinta oli minusta edullinen 29.90.

        Kotona rupesin pelaamaan peliä jolloin totesin, että peli ei ollut semmoinen kuin myyjä oli kertonut. Vaan peli oli ns. harjoitus peli varsinaisesta GT4:sta. Menin kuitin ja pelin kanssa Giganttiin josta minulle palautettiin pelin hinta kokonaisuudessaan sen takia, että myyjä oli kertonut minulle virheellistä tietoa pelistä.


      • kokemuksia
        Von-Perälä kirjoitti:

        Ostin jokin aika sitten Gigantista Gran Turismo4 prologue pelin. Kysyin ennen pelin ostoa myyjältä, että onko peli samanlainen ajopeli kuin GT3. Myyjä sanoi, että peli on samanlainen eli siinä pystyy ostelemaan autoja ja virittelemään niitä ja ratoja on useita. Ostin pelin koska hinta oli minusta edullinen 29.90.

        Kotona rupesin pelaamaan peliä jolloin totesin, että peli ei ollut semmoinen kuin myyjä oli kertonut. Vaan peli oli ns. harjoitus peli varsinaisesta GT4:sta. Menin kuitin ja pelin kanssa Giganttiin josta minulle palautettiin pelin hinta kokonaisuudessaan sen takia, että myyjä oli kertonut minulle virheellistä tietoa pelistä.

        Olen treen gigantista ostellut kaikenlaista tavaraa, aina kauppaa tehdessä myyjä mainitsee takuusta, pari kertaa olen käynyt vaihtamassa tuotteen, ei ole ollut ongelmia.
        gigantti on niin suuri firma että sillä on varaa pitää puheensa, moni muu yritys yrittää
        pienellä vilpillä tienata rikkautensa.


      • mopo.nen
        kokemuksia kirjoitti:

        Olen treen gigantista ostellut kaikenlaista tavaraa, aina kauppaa tehdessä myyjä mainitsee takuusta, pari kertaa olen käynyt vaihtamassa tuotteen, ei ole ollut ongelmia.
        gigantti on niin suuri firma että sillä on varaa pitää puheensa, moni muu yritys yrittää
        pienellä vilpillä tienata rikkautensa.

        Että kaikilla muilla tuotteilla on palautusoikeus paitsi gsm-tuotteilla ja palveluilla.


      • Keijo Keskinen

        virheellinen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      192
      4622
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      122
      2883
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      137
      2294
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      332
      2290
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1962
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1536
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      114
      1451
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      32
      1370
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1200
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1081
    Aihe