Potilaan kiduttajahoitajat

Karmea.kokemus

http://www.iltalehti.fi/uutiset/201611182200027865_uu.shtml
Sairaaloissa ei puututa tarpeeksi tälläisiin tilanteisiin.Siksi näitä varmasti sattuu jatkossakin.Olen itsekin tehnyt valituksen vastaavasta toiminnasta khks.n potilaspalautteen kautta.Eikä sitä huomioitu koskaan mitenkään.
Tuntuu, että palautteet menee siellä suorintatietä roskakoriin.

Tässä tapauksessa ei ollut kyse ei ollut katetroimisesta, vaan paiseen tyhjentämisestä.Niin kipeä kun onkin ruusunruntelema jalka, jossa kivulias mätäpaise.Siitä huolimatta tälläisiin ei voi käyttää paikallispuudutusta.
Vaikka joskus vuosia sitten, kun minulta on nivuksista tyhjennetty paise,
minut on nukutettiin.Mutta ymmärrän kyllä, ettei tälläisten takia nykyään puuduteta, tai nukuteta.Ymmärrän myös, että jotenkin paise pitää tyhjentää, tai tutkia sitä neulasysteemillä sisältä päin.

Sitä en enää ymmärrä, kun paiseeseen työnnetään tuollainen neula ja sitä pyöritellään ja veivataan, vaikka potilas on pyörtymäisillään tuskasta ja sydän hakkaa tuhatta ja sataa.Kun pyytää lopettamaan, paiseen kaivelun, edes hetkeksi ja vetäytyy myös kauhuissaan toimenpidevuoteella taaksepäin.
Niin nuorehko mieshoitaja ei reagoi mitenkään potilaan tilaan ja pyyntöihin.
Aivan omissa maailmoissaan vaan suorittaa toimenpidettään, kuin tunnottomaan nukkeen.Ei edes puhu mitään.En voi pitää tälläistä toimintaa normaalina, täysjärkisenä.Tai hoitotyöhön sopivana.

Tämän ainutlaatuisen, tuskallisen kauhukokemukseni kyllä tulen muistamaan ikuisesti.Olen vakaasti päättänyt, ettei minua kohdella enää koskaan sairaalassa näin!Vieläkin kaduttaa, etten jaksanut tuskissani suuttua tarpeeksi, enkä tajunnut kysyä, oliko tuo hoitaja omissa maailmoissaan elävä autisti, vai ihan oikea sadisti?

7

67

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Harjoitukset

      > Aivan omissa maailmoissaan vaan suorittaa toimenpidettään, kuin tunnottomaan nukkeen.Ei edes puhu mitään.En voi pitää tälläistä toimintaa normaalina, täysjärkisenä.Tai hoitotyöhön sopivana.....

      Eikös ne näin harjoittele niiden "kylmäkallejen"kanssa?

    • Anonyymi

      itse olen kokenut samanlaisia asioita. intimiteettisuoja on aivan kateissa. miehet ja naiset samassa huoneessa. kaikki kuullaan mitä naapurissa tapahtuu. hoitajat toimivat kuin robotit. ei lähestulkoonkaan empatiaa ei mitään inhimmillisyyttä. usein sanotaan ettei kipua tarvitse tuntea . toisin on. usein sadistit asialla.. no joskus kipu yltyy niin että saapuu sadon korjaaja.

    • Anonyymi

      Kuule psykiatria on täynnä sadisteja. Nämä muut ovat vähän kuin poikkeus. Siellä, jos psykoosidiagnoosin saat, niin niillä on laitteet, joilla voi laittaa huomaamatta kodin osittaiseksi pakkohoitopaikaksi. Sen jälkeen voi laittaa kipuja vaikka ympäri vuorokauden ihan vain sadistisista tai muista haluista, joita voi perustella että halutaan mitata psykoosiherkkyyttä tai ei tarvitse perustella mitenkään, koska toimista valittaminen on mahdotonta.

    • Anonyymi

      Itse en ole jaksanut tehdä valituksia huonosta hoidosta, mutta tullut kyllä mieleen. Mieluummin antaa palautteen saman tien, vaikka leimautuisi hankalaksi potilaaksi.

    • Anonyymi

      "http://www.iltalehti.fi/uutiset/201611182200027865_uu.shtml"

      Ei toi Iltalehden tarina varsinaiselta kiduttajahoitajalta (että tahalleen haluaisi kiduttaa) vaikuttanut vaan mielumminkin tyhmältä, joka ei tajua lopettaa kun asiakkaalla kipua ja hakea puudutusainetta siihen katetriin ja/tai vaihtamaan katetria pienemmäksi. Jos puudutusainetta tai pienempiä katetreja ei ole kyseisellä työpaikalla ni sitten se ei ole hoitajan vika. Lopettaa olis toki pitänyt kun asiakkaalla oli kipua.

    • Anonyymi

      Hah-hah.
      Huonosta palvelusta kirjoittavat valittajat ovat pääosin imbesillejä juoppoja, jotka saavat aina mielestään huonoa kohtelua (ja totisesti sen kyllä ansaitsevatkin).
      Pahanhajuisia vanhuksia, örveltäviä mielisairaita ja muita hampuuseja, yhteiskunnan elättejä ja lukutaidottomia toukkia. Niitä on terveyskeskusten käytävät ja odotustilat täynnä.
      Ne saisi jättää kuolemaan sinne omiin loukkoihinsa, mutta eikun nekin hoidetaan kunnollisten ihmisten , veronmaksajien, rahoilla kuntoon, jotta pääsevät valittamaan somepalsoille, kuinka töykeitä ovat lääkärit ja hoitajat.
      SYVIN MAHDOLLINEN HALVEKSUNTA ! Lisää kunnollisia maahanmuuttajia tänne, jotta saadaan lisää geenejä tähän sisäsiittoiseen kansakuntaan.

      • Anonyymi

        Sivistynyt ja ammattitaitoinen ihminen palvelee aina kaikkia kunnioittavasti ja hyvin oli sitten kyseessä kadun kerjäläinen tai palatsin kuningas.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8416
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2565
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2277
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1684
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe