Miksi muka imettäminen ei olisi sopivaa

marjomaa

julkisella paikalla? Minusta on ok.

26

92

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niin, ja aina voi käyttää suojana syvää kerta-käyttö-lautasta.
      Sehän ei ole Burkha mutta oliskos se Kertha?
      H.

• klunks

Menehän lesken juoma-aloitukseen.

• Hihihi

Vauvaa vai aikuista?

• Ihan sopivaa, imettäminen on niin kaunis intiimi näky
      kuin madonna ja lapsi. Sehän on tärkeä tapahtuma äidin ja lapsen välillä.

Tehdäänhän sitä kaikkea muutakin intiimiä julkisilla paikoilla,
      kapakista tullessa pussaillaan jokaisen liikennevalotolpan katveessa ja
      äijät kuseskelee liikennemerkkien juurelle, minä menen sentään ruusupuskaan. Jotkut naikin jos sille päälle sattuvat, viis ne muista.

• mimmimum-..mi

Juuri luin mtv sivulta kun eräs äiti sanoi imettävänsä lastaan 8 vuotiaaksi asti.....kuka normaalisti kasvatettu lapsi haluaa "lussuttaa" äitinsä rintaa kahdeksan vuotiaaksi.... tosin julkisista paikoista ei puhuttu.

• talvi.va

Jaa'a, tuota 8-vuotiaaksi imettämistä voisi pitää jo lapsen seksuaalisena hyväksikäyttönä. Ravinnollisestihan se ei olisi enää tarpeellista.

• Minun puolestani voi imettää ja laittaa alulle sekä synnyttää lapsia missä vaan, missä mukavalta tuntuu. Minä käännän hienotunteisesti katseeni pois 🙄🎶

• Jos muutan mielipidettäni, toivon etten vahingossa möläyttäsi ilmoille ja näin loukkaisi muiden tunteita. Minun tunteistani nyt ei ole niin nokonnuukaa.😭

• ö-Öö

Kukaan miettinyt?

Ovatko kaikki paikat sopivia ruokailemiseen. Siis ei muitten ihmisten mielipiteiden, vaan tässä tapauksessa ruokailijan ja ruokkijan näkökulmasta. Ite en ole kiinnostunut ruokailemaan jokapaikassa, pitääpi olla sen verran rauhallista ja viihtyisää, että voi sitten siis syödä asiallisesti ja rauhassa.

Po. asiaan liittyy käytöstavat, hygeenia, ihan terveysasiatkin. Ja sekin, tissit nyt on seksistetty, monet voi p Miksei puhuta itää tissittämistä seksuaalisena paljasteluna. Tai voi olla tirkistelijöitäkin.

Asia nyt ei ole mitenkään erikoinen. Jostain syystä siitä aina keuhkoaa tissittämisen kannattajat, ne, joita asia häiritsee, net ei oikein kommentoi koskaan.

Mua ei asia itsessään häiritse, sen kun tissittäkööt. Jossain asiallisessa paikassa, ei joka paikassa. Olemassa huomaavaisiakin tissittelijöitä :DD

=DW=

• ainaainaaina

no saako =DW= sun mielestä vauva imeä rintamaitoa rinnasta ravintolassa?

• Sä voit syödä niitä pottujasi missä haluat, rauhallisessa ja intiimisti kynttilän valossa. Mutta imettäminen tapahtuu yleensä kellon ajan mukaan, pienellä vauvalla on syömisen aika ja äidillä toisaalta aika tyhjentää rintansa. Seksuaalisesta paljastelusta ei puhuta koska se ei ole imettämisen pääasia. Ehkä se tarjoaa sinulle mahdollisuuden tirkistelyyn, äiti ja vielä vähemmän vauva eivät huomioi koko tilannetta siltä kannalta ja käytöstapoja vaaditaan juuri tirkistelijältä.
        Äidit osaa varmasti hoitaa hygia ym terveysjutut ja todennäköisesti imettäjä etsii sopivan ja rauhallisen paikan imettääkseen, jos se vain on mahdollista.
        Kiva että olet noin edistyksellinen näissä tissitysasioissa....ei häiritse...

• ö-Öö
        ainaainaaina kirjoitti:

no saako =DW= sun mielestä vauva imeä rintamaitoa rinnasta ravintolassa?

Hittoako vauva tekee ravintolassa?

Niinpä, ei ole maksava asiakas, häiritsee muita asiakkaita. Kukaan halua katsella oksentelua, kuunnella kiljumista jne. Totena kerrotaan, joku vaihtanut vaipat ruokapöydässä.

Toi täsmälleen sellanen asia, mikä vanhempien pitää tajuta.

=DW=

• Laajenna

Vuoden -89 kesällä menin perheeni kanssa Keski-Suomessa sisävesilaivalla risteilylle. Mukana oli myös keväällä syntynyt vauva, jota imetin ja vaihdoin myös vaipat sisätiloissa istumiseen varatulla penkillä. Noin puolikkaan päivän matka välietappeineen.

Kun tulimme takaisin lähtösatamaan, muutama vanhempi rouvashenkilö tuli ääneen ihmettelemään, miten sain pikkuisen pysymään niin hiljaa. Heidän suurin pelkonsa lähtiessä oli, että nyytti parkuu koko matkan ja sotkee heidän risteilynautintonsa. He eivät ehkä tienneet, että vauvat eivät itke jos niillä on hyvä olla, masu täynnä ja vaippa kuiva.

Vauvat aistivat myös maailman parhaiten sen, miltä hoitajasta tuntuu. Jos äidillä on hyvä ja mukava olla, piltilläkin on. Eli vauva voi seurata äitiä ihan minne vain, myös ravintolaan, jos äiti pääsee ulos syömään, vaikkapa.

• EImissäänTapauksessa

Minusta tämän ikäluokan ihmisten EI pitäisi imettää ketään missään julkisella paikalla! Kyllä 60 ihmisten pitää hoitaa imetyskuviot ihan yksityisessä paikassa, missä vain intiimiin tilanteeseen osallistuvat henkilöt pääsevä näkemään tapahtuman.

• jooeisuuteloakaan

näih on ei määkää taho et naine imee mua julkisest, se on teinien hommaa, mää tarkoitan tota sitä.....pusus puolta ei mittää muuta.

• eppu2

Nykyään tehdään vouhotus joka asiasta.
      Ei se vauvakaan, sitä tissiä joka hetki tarvitse. Kyllä äiti tietää vauvan syöntiajat, onko silloin pakko mennä julkiselle paikalle.
      Jos itse olisin siinä iässä ja olisi vauva, järjestäisin niin, etten tissejäni julkisella paikalla esittelisi.
      Nykyään tuntuu, että pitäisi saada tehdä mitä vaan ja missä vaan.

• Totta puhut eppu2 näin se on jos suoraan sanotaan, olen samaa mieltä. Ei siinä kauaa mennyt kun mieleni muutin, heh, tuuliviiri yllä talon katon 😃

• talvi.va

Jos sellainen tilanne kertakaikkiaan tulee, että on imetettävä, niin ainahan äideillä on ns. pukluharso mukana, jolla voi verhota. Sillalailla kauniisti saa sen harson, että on vauvan kanssa kuin pienessä loosissa, yksityinen rauhantila.

• eppu2
        Reeta3 kirjoitti:

Totta puhut eppu2 näin se on jos suoraan sanotaan, olen samaa mieltä. Ei siinä kauaa mennyt kun mieleni muutin, heh, tuuliviiri yllä talon katon 😃

Hihihii ´´tuuliviiri yllä talon katon´´ nyt naurattaa sattuneesta syystä. On se hyvä, että tässä saa tuntea kuuluvansa joukkoon. Hih.
        No sinällään imettäminenhän on hieno juttu, mutta tilannetajua pitäisi olla.
        (Katselen tässä tuota yksinäisiltaa).

• eppu2
        talvi.va kirjoitti:

Jos sellainen tilanne kertakaikkiaan tulee, että on imetettävä, niin ainahan äideillä on ns. pukluharso mukana, jolla voi verhota. Sillalailla kauniisti saa sen harson, että on vauvan kanssa kuin pienessä loosissa, yksityinen rauhantila.

Tuo on hyvä. Eikä vaadi, kun järjen käyttöä.

• clementis

Mutta mikä äiodin rinnassa on sopimatonta, ei vauvan syömisessä ainakaan voi olla poispantavaa seikkaa?Eli rinta on se paha.

• kiitospaljon

nii ja jokkut naisethan pitää aika suuriaukkoisia kauluksisia paitoja, rinnoista näkyy osa, miksi se ei ole tuomittua?

• tanelitappurainen

Kesällä keskellä päivää menin dösällä kotio päin. Mun viereen istahti oikein kaunis ja nuori maahanmuuttaja äiti sylivauvansa kans, mä jäin ikkunan ja hänen väliin siihen penkkiin. Ei varmaan pysäkin väliä mennyt kun hän alkoi kaivaa sen käytävän puoleista tissiä esiin. Kainosti hymyillen hän alkoi siinä imettää lastaan, ei se mitn. Toki käytin tilaisuutta hyväkseni ja yritin keksiä kaikennäköistä juttua et voisin vierestä katsella sitä toimitusta. Hänellä oli isot ja kauniin väriset tissit joita suomalaisrouvilla ei olekaan. Mä päästelin ohi sen pysäkin missä mä aina jään pois ihan vaan sen takia et mulla alkoi seistä niin totaalisesti etten yksinkertaisesti voinut nousta siitä penkiltä.
      Mun tartti katsella pari pysäkin väliä ikkunasta kaukaisuuteen ja hiljentyä et tunteet laski ennenkuin jäin pois kyytistä. Kiva muisto jäi siitä matkasta.
      Ennevanhaa tosta olis saanut sakot epäsiveellisestä käytöksestä julkisella paikalla. Mut nykyään on kaikki niin avointa ja sallittua et paikkoja alkaa kangistaa.
      Millaisia näkemiä sulla on ?

• Tissit.on

Ei minulla vaan ole koskaan alkanut jöpöttää tissien näkeminen vaikka nättejä ne on nuorella ja nätillä naisella. Niitten puristelusta en sano mitään. Siitä on niin kauan, etten enää muista.
        Kauan sitten kansakouluaikana 1950-luvulla kerrottiin yhdestä naapurin pojasta, että sitä imetettiin kuusivuotiaaksi asti. Oli perheen ainut lapsi...

• Niin...on

Minusta olisi ollut sopivaa jo kauan sitten, kun oma pieni oli rinnassani imemässä.
      Bussissa pitkällä matkalla oli kaikki varotoimet mieheni tehtävä, ettei vain tissit näy.

Toisaalta sitten ihmetyttää, kun joku kulkee tissit tarjottimella juhlissa.

• Kivikaudella, istua mättäällä tienvieressä ja imettää lasta, se oli luonnollista mutta ei tänäpäivänä. No ehkä keskiajalla vielä. Aika on ajanut ohi, monet ihmisten luonnolliset tarpeet on alettu tekemään katseilta piilossa. 😎🎀

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      290
      5489
    2. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      70
      5056
    3. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      48
      4156
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3850
    5. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      42
      3483
    6. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      89
      3133
    7. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      72
      3006
    8. Mitä tapahtuu

Sitten keväällä ja kesällä
      Ikävä
      41
      2178
    9. Voitko sanoa jotain

Hellää?
      Ikävä
      49
      2128
    10. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      27
      2078
    Aihe