Havaintojen puute ei ole todiste olemattomuudesta

Logiikkaa.kiitos

Hengellisesti kuurosokeat ja Jumalaa tuntemattomat (jumalankieltäjät) eivät tunne Jumalaa eivätkä siten tiedä Jumalasta.

Hengen asiaa ymmärtämätön ja siitä tietämätön ei ole kelvollinen puhumaan hengen asiasta.

29

96

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • " Hengen asiaa ymmärtämätön ja siitä tietämätön ei ole kelvollinen puhumaan hengen asiasta."
      Jos noin, niin vittuako neropatti teet täällä ateismi-palstalle aloituksinesi?

      • Logiikkaa.kiitos

        Montakos aloitusta minä tänne olen tehnyt? Olet harhoissasi ja et ymmärtänyt aloitusta, johon vastaat. Ateisteilta puuttuu näköjään järki ja logiikka sekä asioiden asianmukainen käsittely.


      • Logiikkaa.kiitos kirjoitti:

        Montakos aloitusta minä tänne olen tehnyt? Olet harhoissasi ja et ymmärtänyt aloitusta, johon vastaat. Ateisteilta puuttuu näköjään järki ja logiikka sekä asioiden asianmukainen käsittely.

        "Montakos aloitusta minä tänne olen tehnyt?"

        Aloituksesta päätellen yksikin on liikaa!!!

        "Olet harhoissasi ja et ymmärtänyt aloitusta, johon vastaat."

        Kerro toki lisää mitä emme ymmärrä? :D :D

        "Ateisteilta puuttuu näköjään järki ja logiikka"

        Täh? Puhut olemattomista jumalista ja kiellät ateisteilta sen käseittelemisen, ja sen jälkeen haukut keskustelijat tyhmiksi?? Hyvin menee sullakin :D :D


      • Logiikkaa.kiitos kirjoitti:

        Montakos aloitusta minä tänne olen tehnyt? Olet harhoissasi ja et ymmärtänyt aloitusta, johon vastaat. Ateisteilta puuttuu näköjään järki ja logiikka sekä asioiden asianmukainen käsittely.

        Ainakin yhden. Mutta kerro sanasta "aloituksinesi" yksikkö- ja monikkomuodot.


    • 107

      Toisin sanoen olet sitä mieltä, että Saturnusta voi kiertää sinikukallinen teekannu, jonka nokasta on lohjennut pieni pala?
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Russellin_teekannu

      • Logiikkaa.kiitos

        Ateisti paljastaa taas järkensä puutteen tekemällä virheellisen loogisen päätelmän.


      • Logiikkaa.kiitos kirjoitti:

        Ateisti paljastaa taas järkensä puutteen tekemällä virheellisen loogisen päätelmän.

        "Ateisti paljastaa taas järkensä puutteen tekemällä virheellisen loogisen päätelmän."

        Ja taas jätit kertomatta minkä virheen "107" teki? Anna tulla vaan...jos uskallat :D :D


      • Logiikkaa.kiitos
        Logiikkaa.kiitos kirjoitti:

        Ateisti paljastaa taas järkensä puutteen tekemällä virheellisen loogisen päätelmän.

        Haista pitä homonKAMELINpaska sinä typerä ateisti HOMO !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • The_Bestwisser
        Logiikkaa.kiitos kirjoitti:

        Haista pitä homonKAMELINpaska sinä typerä ateisti HOMO !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Nonnii, siinähän paljastui kirjoittajan koko sielullinen rikkaus.

        Hänhän on jumalansa kuva, ja tuon perusteella, sitä ei ole syytä epäillä...


      • Logiikkaa.kiitos
        The_Bestwisser kirjoitti:

        Nonnii, siinähän paljastui kirjoittajan koko sielullinen rikkaus.

        Hänhän on jumalansa kuva, ja tuon perusteella, sitä ei ole syytä epäillä...

        Tuossa paljastui korkeintaan nikkivarkaan saatanallisuus ja sinun typeryytesi.


    • mökkihöperö10

      jos havaintojen puute ei ole todiste olemattomuudesta,niin mikä sitten ON todiste olemattomasta?? minun mielestä se,että havainnot puuttuu..kuten tämä kuuluisa jumala, siitä ei ole ensimmäistäkään havaintoa!! vaan jumala on olematon..jo mahdollisuus siihen,että joku jumalan havannoi on jumalattoman olematon.

    • fda

      Jumalia ja enkeleitä voi olla vaikka miljardi tanssimassa yhdellä nuppineulan päällä, mutta siitä ei ole mitään todisteita.

    • wind-

      Ateistien ei tule provosoitua...mutta on tiettyjä lainalaisuuksia olemassa, jotka tekevät sen lopullisen pesäeron ateistin ja syvästi hengellisen välillä.. myös normaalin spirituaalisuuden ja hengellisyyden välillä....asiasta on kirjoitettu Raamatussakin Aivopuoliskojen välillä kun on se tehtävien jako...oikea puolisko on ns. näkevä puoli, joka yhdistää ja näkee kokonaisuuksia ja liittää assosiaatioita miten asiat liittyvät toisiinsa. Vasemmassa puoliskossa taas asioita laitetaan esityslistalle..se erottelee ja yksilöi havaintoja. Voidaan sanoa, että oikea puoli on aivojen tunnepuoli ja vasen taas tietoisen ajattelun ja järjen puoli. Aivojen oikean puolen toiminta kehittyy aiemmin, eli varhaisessa lapsuudessa oikea aivopuolisko ohjaa toimintaa vahvemmin kuin myöhemmin.....sitten onkin se kaikkein omituisin juttu ja merkillisin asia...eli jokaisella ihmisellä huolimati todellisuuskäsityksestä on siinä välillä operoiva "kolmas silmä", mitä hindulaisetkin kuvaavat täplällä otsassa... siellä on kävyn muotoinen rauhanen jonne elämänenergia kumuloituu ja joka skannaa elämää kokonaan toisesta perspektiivistä, riippuen miten kehittynyt käpyrauhanen on..jos lähdetään Raamatulliselta pohjalta Apostoli Paavalilla se ainakin toimi :
      http://raamattu.fi/1933,38/1Kor.2.html
      ....siksi puhutaankin sielun asuinpaikasta, joka kertoo ihmisille esim. Jumalan todellisuudesta... kuolemattomuudesta..siitä että sinua rakastetaan..olet jumalallinen, et fyysinen vaikka kehosi on nyt ajoneuvosi..tällä "sielunsilmällä" on siis portti laajentuneeseen tietoisuuteen ja intuitioon missä ei kuljeta enää pelkästään älyn tai järjen varassa..vaan ne jopa tukahduttavat käpyrauhasen (otsachakra =6 chakra) tasapainoista toimintaa. Intuitiot lisääntyvät.. samoin psyykkiset kyvyt ja psyyke niiden vanavedessä.. tietynlaisilla harjoitteilla näitä psyykkisiä kykyjä voidaan nostaa esim.

      ..toiseen ääripäähän.. lapsiin joiden aivotoimintaa voidaan stimuloida niin korkealle tasolle että valoreseptorit, kalsiittikiteet rauhasessa heräävät henkiin ja syntyy näkökyky..jota voitaisiin pitää yliaistillisena eli...ESP (lyhenne sanoista Extra-sensory perception) tarkoittaa yliaistillista havaitsemista, eli tiedonhankkimista jollakin muulla tavalla kuin tunnetuilla aisteilla...
      http://thespiritscience.net/2016/06/05/these-incredible-kids-have-been-taught-how-to-open-their-third-eye-read-blindfolded/

      • mökkihöperö10

        ..no onkos tämä "kolmas silmä" sitten se, millä uskovaiset väittävät näkevänsä jumalan?? se selittääkin paljon..minä kun olen aina luullut että, kolmas silmä on persiissä!! Mutta kyllä uskovaisilla selityksiä riittää,täytyy myöntää.


      • a----a

        Pitkä kirjoitus, jonka voi kätevästi tiivistää kolmeen sanaan:

        New age-hölynpölyä.


      • tiersdag

        Myös olkipukki rakastaa meitä, vai eikö ?
        ,


      • Logiikkaa.kiitos

        wind-: hyvä kirjoitus ja linkki, joka olisi ansainnut aloituksen paikan.

        Kolmannen silmän avautuessa saamme yhteyden yhteiseen henkeen, Jumalaan, kaiken näkevään.


    • KazuKa

      Ei niin, mutta havaintojen puute on syy olla uskomatta.

    • "Ei niin, mutta havaintojen puute on syy olla uskomatta."

      Olen samaa mieltä. Uskon Jumalaan, koska minulla on havaintoja Hänestä enemmän kuin ihmisestä.

      • Oudoksuva

        Milloin aloitit erakkona asumisen? :)


      • Logiikkaa.kiitos

        Mihin Jumalaan uskot, et koskaan täsmennä sitä meille.......................


      • fda

        Kuulemma siihen samaan kuin kaikki ateistit...


    • Oudoksuva

      Avaajalle:
      "Havaintojen puute ei ole todiste olemattomuudesta"

      Tämä myöskään ei ole todiste olevuudesta tai muuten voidaan myös väittää Russellin teekannun* olevan yhtä mahdollisesti olemassa. Mutta ateismin perustuu lähinnä siihen että asiat joilla on vaikutusta elämäämme ovat mitattavissa.

      Mikäli jumalien olemassaolo vaikuttaa yhtä huomattavasti elämäämme kuin kyseinen teekannu, olisi tärkeää kysyä että mikä tämän uskon perusta on, jos kaikki voi olla ihan yhtä hyvin olemassa ilman teekannuakin?


      * https://fi.wikipedia.org/wiki/Russellin_teekannu

      • Logiikkaa.kiitos

        Todisteita ja havaintoja Jumalan olemassaolosta on niillä jotka ovat niitä hankkineet tai saaneet. Jos pitää silmänsä kiinni, ei näe. Jos pitää henkensä tukossa, ei koe. Jos kieltäytyy havaitsemasta, on omassa uskossaan, todellisuuden vastaisessa harhassa.


      • Logiikkaa.kiitos kirjoitti:

        Todisteita ja havaintoja Jumalan olemassaolosta on niillä jotka ovat niitä hankkineet tai saaneet. Jos pitää silmänsä kiinni, ei näe. Jos pitää henkensä tukossa, ei koe. Jos kieltäytyy havaitsemasta, on omassa uskossaan, todellisuuden vastaisessa harhassa.

        Minkämoisia todisteita sulla sitten on, siis niitä todisteita jotka ei näy kenellekään muulle kuin niihin todisteisiin uskoville, voisitko vähän vaikka kuvailla niitä, kun luonnollisestikaan ateistina ei niitä näe, kun ei ole sitä kolmatta silmää.


      • Logiikkaa.kiitos

        Jumalani Xiox on hyvä Jumala


    • "Havaintojen puute ei ole todiste olemattomuudesta"


      Mutta voivat olla kuitenkin olla lopulta osoitus, ettei kohde ole juuri sellainen johon lukemattomat ihmiset ovat uskoneet. Maailma kun on yllätyksiä täynnä.

    • Epäilijä

      Kaikkein eniten henkisyyteen perehtyneet tietysti uskovat kaikkiin reiluun viiteen miljoonaan ihmiskunnan jumalaan ja peikkoihin, menninkäisiin, keijuihin, Mikki Hiireen, Teräsmieheen ja mitä nyt niitä olikaan.

    • jggh9

      Vain uskovaiset saavat siis epäillä jumalan olemassaoloa. Ja he eivät halua epäillä, jos epäilevät, niin kieltävät epäilynsä ja suggeroivat heti itsensä taas uskomaan.

      Havaintojen/todisteiden puute ei ole senkään vertaa todiste jumalan olemassaololle kuin jumalan olemattomuudelle.

      Jos ihminen perustaisi koko elämänsä kaikille mahdollisille väitteille joita ei voida osoittaa epätosiksi, nin huh huh.

      Miksi uskovaiset päättävät uskoa juuri tähän yhteen todistamattomaan väitteeseen, että on olemassa ihmeolento jumala, joka muka vielä tiedetään tarkkaan juuri sellaiseksi kuin raamattu, (ja uskovaisten tulkinta, itse asiassa lukemattomat erilaiset tulkinnat siitä), väittää?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Se ääni ja

      Olemus vaan, kyl teis jotain samaa on ja samoja luonteenpiirteitäkin löytyy vaikka paljon on höpöäkin mukana 😍😂🤭 vaik
      Ikävä
      13
      2204
    2. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      129
      2166
    3. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      117
      1413
    4. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      80
      1398
    5. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      11
      1327
    6. Hallitus heitti kymmeniä miljoonia

      Yksityislääkäri kela korvauksiin. Ei ole mikään ihme, että se ei lyhentänyt terveyskeskusjonoja niinkuin hallitus väitti
      Maailman menoa
      92
      1142
    7. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1108
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      66
      1053
    9. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      1013
    10. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      58
      1004
    Aihe