Ekumania...ekumenia?

Tuomas334

Kertoisiko joku...mitä tämä ekumeenisuuteen liittyvä bolemiikki oikein tarkoittaa.
Mistä siinä oikesti on kysymys?
Miten se vaikuttaa tänä päivänä ja onko se raamatun mukaista opetusta.
Onko olemassa oikeaa ja väärää ekumeenisuutta.?
Vai onko koko ekumenia täysin harhaa..niinkuin jotkut ovat täälläkin tuoneet julki.
Onko ekumenialla paljonkin tekemistä monikulttuurisuuden kanssa ja mihin ekumenia tähtää.mikä on sen tarkoitus?
Kiitollinen vastauksista..ja faktoista ennen kaikkea

8

96

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Veli_Herrassa

Kaikki uskonnot ovat syngretistisiä ja niiden tarkoitus on myös luoda toimivaa egumeniaa rakkauden hengessä, voimassa ja liitossa! Olemme kaikki saman Jumalan lapsia ja siitää kiitos Yeshualle!

• lievästiÄRTYNYT

PAINA PAAVISI PERSEESEEN, PEDOFIILIHOMO, HEKUMEENIKOT HELVETTIIN TÄÄLTÄ HELLUNTAILAISTEN PALSTALTA !

• Gay-gloria

Uskovana homomiehenä en voi kuin ihmetellä, mistä lähteestä vihasi meihin kumpuaa?

• RaamattuJumalanSana

Ekumenia perustuu valheeseen. He antavat ymmärtää, että jokainen, joka kuuluu kirkkoon, on Jumalan lapsi. Raamatun mukaan Jumalan lapsi ei ole jokainen, joka kuuluu kirkkoon, ei edes, jokainen joka sanoo "Herra, Herra", vaan se, joka on Herran Jeesuksen oma ja elää Hänen tahdossaan (tällöin hänen Herransa todella on Jeesus).

Ekumeniassa mukana olevat kirkot, seurakunnat vievät ihmisiä valheeseen. Joka antaa tukensa ekumenialle (esimerkiksi olemalla jäsenenä ekumeniassa mukana olevassa seurakunnassa), on osa ekumeniaa. Jumala taas käskee sanassaan eroamaan eksytyksistä, valheista, väärästä yhteistyöstä.

Ekumenia valehtelee, että se toimii luodakseen ykseyttä kristityille. Tämä on valhetta. On tärkeä huomata ero nimi-kristityn ja todellisen kristityn välillä. Lisäksi, meitä ei voi yhdistää mikään ihmisen toiminta, rakennukset, seurakunnat. Ja Jumala sanoo, että uskovaisilla ja epäuskoisilla ei ole yhteyttä keskenään. Epäuskoa on myös esim. jos on väärä evankeliumi ja tällöin eri jeesus. Monet seurakunnat julistavat väärää evankeliumia. Siksi ekumenia ei ole Jumalan tahdosta pystyssä oleva yhteistyö, vaan siinä toimitaan antikristuksen hengessä.

Mitä on todellinen yhteistyö - mikä on todellinen seurakunta? Jeesuksen omia yhdistää Pyhä Henki. Kristuksen Henkeä ei ole kaikilla, jotka sanovat olevansa kristittyjä. Moni ei ole sydämessään nöyrtynyt Herran Jeesuksen edessä, ja tunnustanut Häntä Vapahtajakseen ja Herrakseen. Monelle Jeesus ei ole elämän Herra ja siksi monet eivät seuraa Jeesusta, vaan saatanaa. Todellinen, elävä, seurakunta on Kristuksen ruumis, eli ne, joiden Herra on oikeasti Jeesus, ja jotka elävät Pyhässä Hengessä, ja näin pysyvät uskossa.

Kannattaa itse lukea ja tutkia Raamattua, ottaa Jeesus vastaan (jos sitä ei vielä ole tehnyt) ja seurata ja totella Häntä. Hän johdattaa kaikkeen totuuteen. Varo eksytyksiä. Niitä ei ole vain ekumenia, vaan muuallakin. Mikään seurakunta ei pelasta. Yksin ainoastaan Jeesus on tie iankaikkiseen elämään.

2. Kor. 6:14 Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?
      15 Ja miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar? Tai mitä yhteistä osaa uskovaisella on uskottoman kanssa?
      16 Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani".
      17 Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani
      18 ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias".

Tit. 3:10 Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti,

Matt. 12:50 Sillä jokainen, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon, on minun veljeni ja sisareni ja äitini.

Room. 8:9 Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.

Matt. 16:24 Silloin Jeesus sanoi opetuslapsillensa: "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua.
      25 Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen, mutta joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän löytää sen.
      26 Sillä mitä se hyödyttää ihmistä, vaikka hän voittaisi omaksensa koko maailman, mutta saisi sielullensa vahingon? Taikka mitä voi ihminen antaa sielunsa lunnaiksi?

Jer. 17:5 Näin sanoo Herra: Kirottu on se mies, joka turvaa ihmisiin ja tekee lihan käsivarreksensa ja jonka sydän luopuu Herrasta.

Fil. 3:3 Sillä oikeita ympärileikattuja olemme me, jotka Jumalan Hengessä palvelemme Jumalaa ja kerskaamme Kristuksessa Jeesuksessa, emmekä luota lihaan,

• RaamattuJumalanSana

Ja kun tunnet Jumalan Sanan ja pysyt siinä ja seuraat Jeesusta, kukaan ihminen ei voi sinua eksyttää.

• VilpitönVastaus

Aloittaja kysyi ekumeniasta.

EKUMENIA tarkoittaa suomeksi käännettynä ASUTTU MAAILMA.

Juuri siitä hengestä käskee Jumalan Sana pysymään erossa! Maailman (ekumenian) henki vaikuttaa ns. torontosiunauksissa (jotka kirouksia), uusissa voiteluissa, haudoilta soukkaajissa, niissä henkilöissä joista esim Mauno Mattila varoittaa sekä -tvseiskassa suurimmalta osin!

EKUMENIA ON EKSYTYKSEN JUURAKKOA! (rakkauden nimissä..kuitenkin ilman Totuutta). Väistäkää!

• RaamattuJumalanSana
        VilpitönVastaus kirjoitti:

Aloittaja kysyi ekumeniasta.

EKUMENIA tarkoittaa suomeksi käännettynä ASUTTU MAAILMA.

Juuri siitä hengestä käskee Jumalan Sana pysymään erossa! Maailman (ekumenian) henki vaikuttaa ns. torontosiunauksissa (jotka kirouksia), uusissa voiteluissa, haudoilta soukkaajissa, niissä henkilöissä joista esim Mauno Mattila varoittaa sekä -tvseiskassa suurimmalta osin!

EKUMENIA ON EKSYTYKSEN JUURAKKOA! (rakkauden nimissä..kuitenkin ilman Totuutta). Väistäkää!

On olemassa esim. suomen ekumeeninen neuvosto, joka on täyttä eksytystä - on ekumeenista sitä, tätä, tuota nykypäivänä, joka liittyy tuohon kirkkojen yhteistyöhön. Sen lisäksi puhuin eksytyksistä (esim. juuri nämä sekoilut, haudallakäynnit jne) tämän väärän yhteistyön ulkopuolella. En lähde sen enempää sanakiistoihin.

• Liberaaliteologi

Fundikset löytävät eksytyksiä kaikkialta paitsi itsestään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille

Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest
      Maailman menoa
      121
      7266
    2. Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä

Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden
      Maailman menoa
      496
      5408
    3. Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona

Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks
      Sinkut
      151
      3335
    4. Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?

Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed
      Maailman menoa
      216
      2641
    5. Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa

On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t
      Maailman menoa
      49
      2350
    6. Varsinainen vetonaula tämä Pyhäjärven keskustelupalsta

Lisää kummasti muuttohaluja, kun lukee tätä foorumia. Tosin väärään suuntaan. Marraskuuhun mennessä tämä vähäinenkin vä
      Pyhäjärvi
      68
      1288
    7. Pituuden mittaaminen

Ihmisen pituuden mittaaminen ja puolikkaat senttimetrit. Kuuluuko ne puolikkaatkin sentit tai millit teistä ilmoittaa m
      Sinkut
      43
      1282
    8. En tiedä enää

Pitäiskö mun koittaa vältellä sua vai mitä? Oon välillä ollut hieman mustasukkainen, myönnän. En ymmärrä miksi en saa su
      Ikävä
      77
      1252
    9. Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä

Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu
      Maailman menoa
      11
      1169
    10. Mitäköhän vuosi

2026 tuo tullessaan?
      Ikävä
      111
      1143
    Aihe