Eutanasia alkoholisteille

ANtiJuoppo

Hollannissa on eutanasiaa käytetty hoitomuotona tilanteissa joissa elämän jatkaminen johtaa liiallisiin kärsimyksiin potilaan kannalta. Eutanasiaa on käytetty syöpäsairaiden hoidossa mutta myös alkoholisti hyötyy jos juomaputkea ei saa millään keinolla lopetettua.

Omasta mielestäni eutanasia sallia Suomessa alkoholistien hoidossa kun maassa on puoli miljoonaa alkoholin suurkuluttajaa jotka vetävät lähes joka päivä puolen litran lekan kirkasta viinaa. Maamme olisi parempi paikka elää kun juoppoja olisi vähemmän vai mitä?

Ks ylen jutttu http://yle.fi/uutiset/3-9329175

9

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maksansiirrotkunniaan

      Moni tuottava yritys ja hanke pyörii Suomessa puhtaasti alkoholistien voimin. Olisi valtava kansantaloudellinen tappio, jos jokaiselle juopolle iskettäisiin kapseli suuhun.
      Mamuista ei olisi tätä tyhjiötä paikkaamaan.
      .

    • kaikenlaisia

      Alkoholisti hoitaa eutanasiansa itse kuntoon. Tuskin säkään elät kovin pitkään tuolla asenteella. Tai ainakaan kovin mielekästä elämää.

    • tyyliin

      sairaita ei voi auttaa jos eivät itse halua parantua.

      • Anonyymi

    • Puuma-

      Jos ei pääse juomisiin käsiksi, niin ei voi alkoholiseerata, siihen loppuis se juominen. Pikkasen masentavaa tollanen asenne, et "sä nyt oot jo niin auttamattomissa, ettei oo kun kuolema enää." Sama kuin se raiskattu, joka kärsi henkisiä tuskia. Ihan kuin ihminen ei voisi toipua mielellisistä tai tapoihin liittyvistä ongelmista.
      Sitä en käsitä, miten ihmiset, jotka pelkäävät huonoa vanhustenhoitoa, luulevat, että eutanasiassa oltaisiin inhimillisempiä. Jos ei nyky-Suomi toimi missään asiassa humaanisti, niin miten sitten ihmisten tappamisessa? Nytkin säästetään hoidoissa ja ihmishenkien pelastamisessa, miten rahan & tehokkuuden edelle paneminen muuttuisi eutanasia-asiassa? Voi kyllä te eutanasian vielä tätä tahtia saatte, vaikkette tahtoisikaan: kurjat, sairaat ja vammaiset; vanhukset ja hullut ja epäsopivat, työttömätkin raahataan kuin kapiset rakit tapettavaksi vastoin tahtoaan, isketään myrkkypiikki tai niskalaukaus: natsit käyttivät kaasua uhreihinsa, jotka katsottiin eutanasian arvoiseksi. Nytkään ei kunnioiteta eikä välitetä heikompikykyisistä ja voimattomista, jos tuollainen laki tulee, niin se on teurastus, siinä ei kaunotunteiset pykälät paljon paina.

    • läskit.hyllymään
    • turpoon

      samalla juodaan syörään niin maksa yli kuormittuu ylipaino tulee usein yllätyksenä kuin maksakieroosikin .

    • Anonyymi

      AP:n ehdottama eutanasian salliminen hoitomuodoks on eri asia kun kaikkien murhaaminen 🤔 ja silloinha alkoholismi paranee kun kuolee, ei juo enää ikinä 😂

    • Anonyymi

      Mihin vain voi hirttäytyä ikäänkuin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1960
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1529
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      139
      1373
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1308
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1230
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      271
      1039
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      982
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      110
      947
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      116
      933
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      48
      771
    Aihe