miten te olette tehneet kaalilaatikon? ilman buljonkia vai buljongin kanssa?
kaalilaatikko miten?
27
148
Vastaukset
- adsfgdghfh
Saatan laittaa kasvisbuljongia tai sitten ihan vaan muuten mausteita. Tarvitsee myös vähän makeutta.
- mymmelit
siirappia niin tulee makeutta ja ohrasuurimoita vai riisiä hiukan?
- Nam.namia
mymmelit kirjoitti:
siirappia niin tulee makeutta ja ohrasuurimoita vai riisiä hiukan?
Riisiä.
- bulisong
Ällöttävä ruoka.........................
- reseptiä
Kaalia, keitettyä riisiä, vettä, siirappia, maustepippuria ja suolaa.
- ruokatarpeet
ihanaa,ihania vinkkejä.
tehdään huomenna kaikki sitä niinhän? - kokkilainen
Ei tarvitse siirappia, paitsi ehkä lapsille.
- mitämilloinkin
Olen heittänyt sekaan siirapin sijasta milloin mitäkin makeita hedelmiä luumuista lähtien ja porkkanoitakin. Isoa siirappipurkkia en viitsi ostaa hyllyyn ummehtumaan.
- ampeerit
mitämilloinkin kirjoitti:
Olen heittänyt sekaan siirapin sijasta milloin mitäkin makeita hedelmiä luumuista lähtien ja porkkanoitakin. Isoa siirappipurkkia en viitsi ostaa hyllyyn ummehtumaan.
Siirappi ei kyllä ummehdu ja kaali vaatii reilua siirappilisää kuten maksalaatikkokin.
- reseptiä
ampeerit kirjoitti:
Siirappi ei kyllä ummehdu ja kaali vaatii reilua siirappilisää kuten maksalaatikkokin.
Käytän siirappia yleensäkin niin harvoin, että purkki lojuu hyllyssä vähintään 10 v.
Reseptistäni unohtui lihapuoli, käristetty jauheliha ja sipuli. Ylikypsä sian kylkipala on vielä maukkaampaa kaalin kanssa keitossakin. - 457165
Makeudeksi kelpaa vaikka porkkanaraaste, tl sokeria, hunajaa tms.
Tai sitten kun syö sokeroidun hillon kanssa, niin ei vissiin tartte. - lisäksi
Porkkanaa, munamaitoa veden sijaan ja tietysti jauhelihaa, kaalin keitinveteen voi laittaa lihaliemikuution ja soijaa. Jos haluaa tulisuutta niin chilikastike sopii melkein mihin vaan.
- Kandee.tehdä
edellispäivänä jääkaappiin ni on maut kohillaan ko uunista ottaa.
- adsfdgfh
Sellainen oikein tummaksi paistunut kaalilaatikko, jossa ei ole hirveän paljon riisiä on ihanaa. Puolukkasurvoksen kanssa. Namnam
- mmmnmn
mmmmmm vesi heruu kieleen mmmm
- joskusporkkanaa
nimimerkki reseptiä.. On myös minun reseptini, ei mitään kasvis-eikä lihalientä, johonkin nakkisoppaan puolikas kuutio sopii. Joskus laitan porkkaanaa, kun teen vaan itselleni.
- reseptiä
En käytä mihinkään ruokaan valmiita liemikuutioita. Maku vaihtelee mukavasti, kun kokkaa hetken mielijohteesta.
- Onseniinhyvää
Kerma täydentää kokonaisuuden.
- Yrjö9
Sian kylkisiivuilla päällystettynä parasta! Sitten kun ne alkavat olla rapeita, kypsää on.
- kokki.kakkonen
Keskikokoinen kaali pilkotaan ja keitetään läpikuultavaksi. Samaan kattilaan kiehumaan riisiä 1dl.
Jauheliha ruskistetaan ja sipuli. Pari lihaliemi kuutiota joko jauhelihan sekaan tai kaali/riisi keitokseen.
Siirappia myös reilu loraus kiehuvan kaalin sekaan.
Jauheliha kattilaan ja sekoitetaan hyvin kaalin sekaan.
Olen paistanut vähintään 2h tai niin että imeltyy hyvin.
Keitinvettä oltava vuokaan laitettaessa niin että kaali/jauheliha/riisi peittyy.
Näin mää olen tehnyt ja hyvää on ollut😊- varmanakkii
Sipulilla pilaa ruuan kuin ruuan.
- kkgodjgldfgj
Mummo teki syyskaalista puu-uunissa kääryleitä, niitä ensin ruskistettiin molemmilta puolilta sitten haudutettiin kermasiirappiseoksessa niin, että ne nesteet melkein imeytyi kääryleisiin. Se oli juhlaa, paitsi että ne kääryleet oli oikein hienosti narulla sidottu, niin ensin piti purkaa ne narut pois.
- Hyvää.on
Ilman kermaakin kaalikääryleet ovat aivan mahtavia. Kiinalaisilla samantapaisia kevätkääryleitä. Leivinuunissa kokolihajutut tai nämä saavat vielä lisäaromia.
- kiinalaisetosaa
Hyvää.on kirjoitti:
Ilman kermaakin kaalikääryleet ovat aivan mahtavia. Kiinalaisilla samantapaisia kevätkääryleitä. Leivinuunissa kokolihajutut tai nämä saavat vielä lisäaromia.
Kanamunat parhaita kun keittävät pikkupoikien aamupissassa, hyvät aromit varmaan.
- Anatoli_Pietarista
Me venäjätrollit latkimme vain laihaa kaalisoppaa pietarilaisluukuissamme.
- År7hgy
Anis ja fenkoli makeuttaa myös. Mutta ei monta siementä.
- hyvätmausteet
Rakuunassa samantapainen maku kuin aniksessa ja helpompi käyttää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491516Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761345Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊86993- 17982
- 86936
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187876Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20831- 82811
Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi93797Kaipaan seuraasi niin
monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.17740