Gynecomastia rintojen kasvu miehellä?

Hei.

Olen huomannut että rintani ovat alkaneet kasvaa hieman. Olen hieman ylipainoinen mies, painoindeksi 25. Minulla on todettu lievä eturauhasen liikakasvu / turvotus. Lääkitystä tähän ei ole.

Mitkä lääkkeet mahtavat aiheuttaa Gynecomastiaa eli rintojen kasvamista miehelle?

Mitään lääkkeitä en tällä hetkellä syö. Kyselen ennakolta mikäli lääkäri haluaa määrätä lääkityksen tuohon eturauhaseen ja tämä aiheuttaisi Gynecomastiaa.

Muita lääkkeitä mitä välttää?

Mikäli vaihtoehtoja ei ole ja lääkei aiheuttaa Gynecomastiaa niin tämä ei nyt haittaa.
6667
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 6

Vanhimmat

Monissa perheissä miehellä on ne isoimmat tissit.

Olen 58-vuotias äijä, joka syönyt virtsavaivoihin Tamsuminia monet vuodet. T-paidan läpi nännit näkyvät terhakkaina. Rintani eivät kovin isot, mutta eihän se tietty kovin miehekäs ilmiö ole. Noh, pääasia että kusi lentää.

Äänestä

Onkohan muita eturauhasen kasvuun vaikuttavia lääkkeitä, jotka voivat aiheuttaa Gynecomastiaa?

Äänestä
  • Aika vähän lääkevaihtoehtoja taitaa olla, joten kustaan vaan ylpeänä korkeita kaaria tissit tanassa.

    Tuossa Tamsuminissa ikävä sivuvaikutus, kun se kääntää siementen syöksysuunnan totaalisesti eli virtsarakkoon.

    Äänestä

  • Finasteridipohjaiset eturauhaslääkkeet voivat aiheuttaa rintarauhasten lisäkasvua. Kasvu ei kuitenkaan ole kovin voimakasta, mutta selvää. Suurin tekijä gynekomastiaan on lihoaminen ja testosteronin vähenemisestä ikääntyessä.

    Äänestä

Miten voisinko ansaita tissieni ansiosta pientä sivubisnestä mieshuorana?

Äänestä
  • Voit. Mutta älä tee verokirjalle, ota maksu vaikka mannaryyneinä.

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


Kyselyä kirjoitti:

Hei.

Olen huomannut että rintani ovat alkaneet kasvaa hieman. Olen hieman ylipainoinen mies, painoindeksi 25. Minulla on todettu lievä eturauhasen liikakasvu / turvotus. Lääkitystä tähän ei ole.

Mitkä lääkkeet mahtavat aiheuttaa Gynecomastiaa eli rintojen kasvamista miehelle?

Mitään lääkkeitä en tällä hetkellä syö. Kyselen ennakolta mikäli lääkäri haluaa määrätä lääkityksen tuohon eturauhaseen ja tämä aiheuttaisi Gynecomastiaa.

Muita lääkkeitä mitä välttää?

Mikäli vaihtoehtoja ei ole ja lääkei aiheuttaa Gynecomastiaa niin tämä ei nyt haittaa.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu