Luin evankelista Petri Paavolan sivuilta ettei hän hyväksy joulua. Se ei ole oikeasti Jeesuksen syntymäpäivä. Mutta eikö ole hyvä kun ihmiset korostavat joulunsanomaa. Petti on saanut myös ylhäältä suoran opetuksen kieltää sotilaana ja poliisina toimiminen. Ei saa puolustaa maata eikä perhettään. Mitä tykkäätte?
miksi joulu on kielletty?
11
149
Vastaukset
- vihtahousun-juhla
Jokainen joka etsii vilpittömästi Totuutta ja haluaa seurata Jeesusta ilman esi-isien taakoittamia perinteitä, tapoja ja epäjumalien palvontaa ymmärtää kyllä lopulta sen että joulu on aivan turha epäkristillinen juhla eikä sillä ole mitään tekemistä Messiaamme Jeesuksen kanssa. Kaupallinen juhla joka puettu uskonnollisuuden kaapuun.
Suomalaisen vihtahousujoulun alkuperä vain muutama vuosikymmen sittten kertoo vilpittömälle lukijalleen joulun saatanalllisuuden eikä se punapukuinen partasuu asiaa paremmaksi muuta:
http://www.viikonloppu.com/?p=135880- ihan.sama-mulle
No miksiP.Paavolan mielipide sinua noinpaljon kiinostaa, jos se on hänen mielipiteensä, So what ? Ei vois vähempää kiinostaa.
Vietä joulua jos haluat. Oli Jeesus sitten syntynyt syksyllä tai milloin vain, me SUOMALAISET ja muutkin juhlimme hänen syntymäänsä JOULUNA !
- Har.har.har
Paavolan opetuksia ei kannata lukea, kuin huumorin kannalta. Olen saanut usein niistä raikuvat röhönaurut!
- pitkäänherllari
Mielestäni Paavola saa toimia omantuntonsa mukaan. Eihän kenenkään ole pakko ojentautua hänen näkemyksensä mukaan.
En minäkään mikään jouluihminen ole, mutta juuri joulunaikaan on minua Jumala vetänyt eniten pelastukseen, ensin lapsena ja sitten aikuisena. Jos ei joulua olisi ollut, niin tuskin olisin saanut kuulla evankeliumia ilman jouluperinteitä. - uskova.kristitty
Itse en ainakaan koe ottaa osaa juhlaan, joka ei ole kristillinen, vaan epäjumalien juhla. Enkä halua ottaa osaa mihinkään katolisen kirkon toimintaan. Katolinen kirkko kristillisti pakanallisen juhlan ja nyt kaikken pitäisi viettää joulua katolisen kirkon pillien mukaan. Katolista kirkkoa johtaa saatana, joten haluatko saatanan pillin jälkeen mennä ja osallistua myös antikristilliseen juhlaan, joka vie miljoonia ja miljoonia ihmisiä harhaan ympäri maailman?
Jos rehellisesti katsoo joulua, se on täynnä epäjumalia:
-lihan himo
-silmäin pyyntö
-elämän korskeus
-ylpeys
-valheet (joulupukki, tontut)
Eniten surettaa lapset, jotka altistetaan valheelle, joka ei ole vain harmiton satutarina, vaan totaalinen valhe. Moni lapsi uskoo että kaikki tulee joulupukilta. Kun he tajuavat sen olevan valhe, he eivät välttämättä usko enää Jeesukseenkaan.
Kaikin tavoin koen pidättäytyä joulun viettämisestä - se on täynnä myös demonisia henkivaltoja jotka antavat rauhan ja rakkauden tuntemuksia - siksi moni kirkossa kävijä luulee, että ko. juhla on Jumalan juhla.
Pysykää Jumalan Sanassa, seuratkaa Jeesusta. Hän johdattaa kaikkeen totuuteen.
mikä auktoriteetti on saarnata / julistaa / evankelioida Jumalan Sanaa, jos itse menee mukaan katolisen kirkon aktiviteetteihin? Uskovan tulee varoittaa eksytyksistä, mm. katolisesta kirkosta ja muista eksytyksistä. Eksytystä on ekumenian ulkopuolellakin; kaatuilu, sekoilu, Jeesuksen häpäisy, väärät manifestaatiot jne.
On tosi tärkeä tuntea Jeesus ja seurata Häntä ja totella Häntä. Pysykää Jumalan Sanassa. - VarokaaPaavolanHapatetta
Eksyttäjä-panettelija Petri Paavola on väärä messias eli antikristus!
- hjglpoå
<<<<Eksyttäjä-panettelija Petri Paavola on väärä messias eli antikristus>>>
No tuo nyt oli varmaan ihan kieli poskella kirjoitettu hölmöily, tuskin kukaan tosissaan mitään noin hassua menisi väittämään... :D
- yinköähjiljjköå
Me vietämme joulua joulupukin juhlana
- tätämieltä
Olen tätä mieltä asias:
Kunnioitan Paavolaa Jumalan palvelijana, mutta hän ei ole virheetön.En väitä, että olisin oikeassa mielipiteineni.En myöskään väitä Paavolan olevan väärässä joulunvieto asian suhteen.
Maanpuolustusasiaa en oikein ymmärrä.Joka miekkaan tarttuu se miekkaan hukkuu Raamatun sanan mukaan. Saako miekkaan tarttua puolustusmielessä on kysymysmerkillä ? jos tarkoituksena ei ole hyökätä, vaan tarkoitus on puolustaa ja syy on hyökkääjässä. Olen jostakin joskun kuullut, että israelilaiset oikein sotiessaan kävivät puolustussotia, mutta toisaalta, jos kansa totteli Herraa, eivät he ehkä olisi joutuneet sotiin.Tämä puolustus ja sota-asiat ovat minulle epäselviä.Kuitenkin käsky sanoo, älä tapa.Tarkoittaako se harkittua tappoa ja onko eri asia puolustusmerlityksessä esim. ampua.Toisaalta monet sotilaat joutuvat pakosta valtion ohjaamana osallistumaan sotaan ja jos heidät ammutaan, kuolevat ei uskovat kadotettuina.
Joulunvietosta olen tätä mieltä.Vapauteen Kristus vapautti meidät.Kukin toimikoon omantuntonsa mukaan ja vapauden laki Kristuksessa on meidät ja tekemisemme tuomitseva.Emme ole lain, vaan armon alla.
Totta, jouluun on yhdistynyt paljon pakanallista perinnettä, eikä Raamatussa tietääkseni mainita joulua. Koen kuitenkin, että ei liene pahaksikaan, jos kristityt pitävät joulua päivänä, jolloin muistellaan Jeesuksen Kristuksen syntymää.Ei esim. Mariaa tarvitse paljoa ja kunnioittaa silti minään jumalhahmona.Kaiken maailmallisen,ei jouluun kuuluvan voi karsia pois."Joululaulut" siis evankeliumiin liittyvät monet ovat tietääkseni ihän Pyhässä Hengessä saatuja ja hyvin koskettavia ja kauniita.
Raamatussa kerrottu jouluevankeliumi on hyvin kaunis.Paimenet kedolla, enkelit, Beetlehemin tähti, Itämään tietäjät ym. En kykene näkemään näiden asioiden esiintuomista ja kertomista syntinä.
"Satumaailmakin tonttuineen"jota ei edes ole olemassakaan kuin eksyttävänä henkivaltana korkeintaan, jos niihin uskoisi joutuu kuitenkin alistumaan ja kumartamaan seimen lasta, Jeesusta Kristusta, kaiken Herraa. Mielestäni kristittyjen tulee vain painottaa jouluna sitä ydinasiaa ja tuoda esiin eli Jeesusta Kristusta, maailaman Vapahtajaa.Hän on vapahtava kaipaavat ihmiset heidän synneitä ja pelastava.
Kaikki on puhdasta puhtaille.Kyllä varmasti silti on parannuksen aihetta uskovilla luopua maailmallisesta joulun vietosta.Itse pidän esim. kaunistettua joulukuusea tavallaan Jeesuksen syntymän ja tämän valtavan tapahtuman juhlistajana.
On kuitenkin oppeja esim jehovantodistajat, joissa joulua ei vietetä, eikä siitä ole mitään hyötyä sielunpelastuksen ja totuuden löytämisen kannalta.
Kristillisen opin mukaan kukin toimii omantuntonsa mukaan.Joulun vietosta ei tietääkseni ole käskyä, eikä kieltoa.Kaikki, mitä teemme, tapahtukoon Jumalan kunniaksi lienee se päätavoite. - äitykkä
Aikoinaan minunkin uskonnonopettajani kertoi että Jeesus olisi syntynyt loka/marraskuun vaihteessa.
- joulunajoo
Jeesuksen opetuslasten ei tule syyllistää toinen toisiansa joulun viettämisestä tai viettämättömyydestä, vaan yhdessä etsiä sitä mikä on Jumalan tahto ja toimia sen mukaan mihin asti on uskossaan saanut kasvaa Jumalan armosta. Jouluun liittyy vahvat tunnesiteet sekä perinteet ja sen tähden se on vaikea asia monille, vaikka tietäisi joulusta totuuden. Siksi meidän tulee antaa toinen toisillemme aikaa rohkaistua elämään Jumalan tahdossa, eikä ihmisten perinteiden mukaan. Joulu ei saa tuoda seurakunnan keskelle erottavaa väliseinää, vaan uskovien tulee olla yhtä ja yksi ruumis siitä huolimatta viettääkö joulua tai on joulua viettämättä. Jumala armossaan johdattakoon meitä kunnioittamaan enemmän Jumalaa kuin ihmisten perinteitä.
toi oli petsku paavolan sivulta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 15311031
- 535269
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html452483- 312169
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131731Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,421594Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta311280Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v351206Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s6956Daniel Nummelan linjapuhe 2025
Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo98952