Aito Mandela efekti

LumikinPeili

Kaikki muistaa kuinka Lumikissa paha kuningatar lausuu taikapeilille "Mirrow, mirrow on the wall, who is the fairest one of all?" mutta todellisuudessa kuningatar lausuukin "Magic mirror in my hand, who is the fairest in the land?" me vain muistamme tuon kuuluisan lauseen silti väärin aivan kuin kuningatar olisi puhunutkin peilistä seinällä.

9

114

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • LumikinPeili

Kirjassa Lumikin äitipuoli sanoo "Magic mirror in my hand, who is the fairest in the land?" vaikka muistan hyvin että siinä ennen luki "Mirrow, mirrow on the wall, who is the fairest one of all?"

• LumikinPeili kirjoitti:

Kirjassa Lumikin äitipuoli sanoo "Magic mirror in my hand, who is the fairest in the land?" vaikka muistan hyvin että siinä ennen luki "Mirrow, mirrow on the wall, who is the fairest one of all?"

"Mirror, mirror, on the wall,
        Who in this land is fairest of all?"

Source: Jacob and Wilhelm Grimm, Sneewittchen, Kinder- und Hausmärchen, (Children's and Household Tales -- Grimms' Fairy Tales), final edition (Berlin, 1857), no. 53.

Siinäpä sinulle suoraan kirjasta.

• LumikinPeili
        Sillei kirjoitti:

"Mirror, mirror, on the wall,
        Who in this land is fairest of all?"

Source: Jacob and Wilhelm Grimm, Sneewittchen, Kinder- und Hausmärchen, (Children's and Household Tales -- Grimms' Fairy Tales), final edition (Berlin, 1857), no. 53.

Siinäpä sinulle suoraan kirjasta.

1857? Minun kirjassa kylläkin lukee 1812.

• LumikinPeili kirjoitti:

1857? Minun kirjassa kylläkin lukee 1812.

"This tale was included in the first edition (1812) and all following editions of the Grimms' Kinder- und Hausmärchen. Substantial changes were introduced with the second edition (1819)."

• aili_penaalissa

lumikilla oli

• jgtjht
      • EtOsaaKieliä

Kerro vielä mikä on "mirrow"?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies pakko olla rehellinen

Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      56
      6678
    2. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      40
      4612
    3. Romillt veressä

Miten pystyy ajamaan 4 romillen humalassa
      Suomussalmi
      61
      2393
    4. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      40
      1900
    5. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      8
      1452
    6. Rakkauteni

Elämäni suurin sellainen joka ei enää rakasta minua
      Ikävä
      17
      1354
    7. Joka päivä olen lukenut

Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil
      Ikävä
      15
      1269
    8. Olet varmaan nalle nyt ilonen ku

Se A antaa niin paljo ku haluat..
      Ikävä
      17
      1221
    9. Ootko muuten täällä edellee?

A nainen? En luota suhun ja mokasit testin.
      Ikävä
      24
      1174
    10. Kerro mulle miksi juuri me

Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.
      Ikävä
      67
      1097
    Aihe