Sain aikoinani vanhalta sair.hoitajalta opin, vanhuksia kunnioitetaan, hoidetaan, yritetään tehdä elämä mahdollisimman hyväksi. Nyt kuulin, että nuori sairaanhoitaja ei voi mennä vanhainkotiin töihin, liian hieno vaihtamaan vanhuksen vaippoja, menee ennemmin sos.luukulle. Onkohan tosiaan näin!
vanha apuhoitaja
32
124
Vastaukset
No ei tietenkään ,kaikilla hoitajilla sydän puhrasta kultaa.
- Siilimuorikka3
Miksi hoitajilla pitäisi olla sen kultaisempi sydän kuin esim nörteill tai merimiehillä?
Ikävää tuottaa pettymys mutta kustumusta ei eää taida olla ja mikähän sen viimeisenkin rippeen on vienyt? Siilimuorikka3 kirjoitti:
Miksi hoitajilla pitäisi olla sen kultaisempi sydän kuin esim nörteill tai merimiehillä?
Ikävää tuottaa pettymys mutta kustumusta ei eää taida olla ja mikähän sen viimeisenkin rippeen on vienyt?Sinunko alotus?
- Siilimuorikka3
koti-kiusattu kirjoitti:
Sinunko alotus?
Ei ole minun, minä kirjoitan siilimuorikka3:na.
Kaikki on samanarvoisia, ei ole eriarvoisia hoidettavia. Vanhukset, lapset ja kaikki siltä väliltä. Ikä ei nosta eikä laske ihmisen arvoa.
- Siilimuori3
Mitä tarkoitat että menee sos luukulle, töihin vai? Kyllä hoitajakin saa itse valita työpisteensä.
- Siilimuorikka3
Sitä paisti mielestä nuoren sairaanhoitajan ei kannatakaan mennä vanhainkotiin töihin vaan hankkimaan tieoja ja taitoja sairaaloista, niin perusterveydenhuollosta kuin erikoissairaanhoidostakin. Koska jos nuorena menee vanhainkotiin, sieltä ei vaativampiin paikkoihin koskaan uskalla lähteäkään. Ja kyse ei ole siitä että "olisi liian hieno".
- ent.siivoojaparka
Ei kai se vanhusten vaippojen vaihto sairaanhoitajan työtä olekaan. Se paskojen pesuhan kuuluu teille apuhoitajille.
Varmaan hän saa vielä koulutustaan vastaavaa työtä jostain, ettei ihan turhasti opiskellut.- Siilimuorikka3
Kyllä kuuluu vanhustenhoidossa. Ihan samaa työtä siellä tekevät niin sairaanhoitajat kuin lähihoitajat, eli vanhusten perushoitoa. Vanhustenhoidossa sairaanhoitajan omaa erityisosaamista/koulutusta vaativa sarka on vanhustenhoidossa hyvin kapea. Lähihoitajien lääkeoikeuksia on laajennettu.
Kyllä vaan sairaanhoitajakin joutuu joskus hanskat käteen vetämään ja putsauspuuhiin ryhtymään.
Perushoito on hallittava hänenkin.- vähänarvostusta
tämä on sinulle ent. siivojaparka ! ET OLE ajantasalla näissä asioissa ollenkaan, sillä suomessa ei ole koulutettu apuhoitajia ainakaan 25 vuoteen, nykyään nimekkeet ovat perushoitaja ja lähihoitaja.Itse olen perushoitaja ja en todellakaan vaihda vaippoja koskaan yksin, vaan sairaanhoitajan kanssa tehdään kaikki nostoja vaativat työt. sairaanhoitajille on kuulunut ainakin 15vuotta myös aamupesuihin ,vaippojen vaihtoon osallistuminen. lisäksi vain sairaanhoitajat laittavat ns, tipat käteen ja antavat myös muut lääkkeet, mutta lähihoitajilla on lupaa jakaa lääkkeet potilaalle. ei kannata sinunkaan aliarvioida hoitajien työtä, kun et tiedä , koska itse olet petipotilaana sairaalassa hoidettavana . Jättäisin sinut kyllä yöksi paskavaippoihin nukkumaan, niin käsityksesi hoitajien työn arvostuksesta muuttuisi varmaan !!
- ent.siivoojaparka
vähänarvostusta kirjoitti:
tämä on sinulle ent. siivojaparka ! ET OLE ajantasalla näissä asioissa ollenkaan, sillä suomessa ei ole koulutettu apuhoitajia ainakaan 25 vuoteen, nykyään nimekkeet ovat perushoitaja ja lähihoitaja.Itse olen perushoitaja ja en todellakaan vaihda vaippoja koskaan yksin, vaan sairaanhoitajan kanssa tehdään kaikki nostoja vaativat työt. sairaanhoitajille on kuulunut ainakin 15vuotta myös aamupesuihin ,vaippojen vaihtoon osallistuminen. lisäksi vain sairaanhoitajat laittavat ns, tipat käteen ja antavat myös muut lääkkeet, mutta lähihoitajilla on lupaa jakaa lääkkeet potilaalle. ei kannata sinunkaan aliarvioida hoitajien työtä, kun et tiedä , koska itse olet petipotilaana sairaalassa hoidettavana . Jättäisin sinut kyllä yöksi paskavaippoihin nukkumaan, niin käsityksesi hoitajien työn arvostuksesta muuttuisi varmaan !!
"""" ei kannata sinunkaan aliarvioida hoitajien työtä, kun et tiedä , koska itse olet petipotilaana sairaalassa hoidettavana ."""
Äläs nyt hikeenny keuhkoamaan. En minä tietääkseni ole "petipotilaana sairaalassa hoidettavana". Ja jos olisinkin, niin en missään nimessä noin huonohermoista ihmistä haluaisi minua hoitamaan, ja vielä noin työstään huolehtimatonta, joka jättäisi minut paskavaippoihini nukkumaan. Todellakin arvostukseni muuttuisi, mutta ei positiiviseen suuntaan.
Onko tosiaan Suomessa niin paljon tarjontaa koulutetuista sairaanhoitajista, että heitä riittää tekemään sellaisiakin töitä mihin ilman heidän tasoistaan koulutustakin pystyy? Ruotsissa on sairaanhoitajapula, etenkin erikoistuneista sairaanhoitajista on huutava pula. Kipinkapin tänne koulutettuja sairaanhoitajia ja pyllynpesut sellaisille joista ei muuhun ole.
""""... olen perushoitaja ja en todellakaan vaihda vaippoja koskaan yksin, vaan sairaanhoitajan kanssa tehdään kaikki nostoja vaativat työt.""""
Miksi sen toisen nostajan vaipanvaihdossa on oltava sairaanhoitaja? Eikö se onnistu kahdelta perushoitajalta?
- tööttt
Kaikilla ei ole koskaan rikkaita vanhempia, jotka kustantaisivat opiskelun ja elon sen jälkeenkin - ongelma sekin sillä rintamalla että jos lapsia pienestä ptäen koukutetaan huumeisiin - nuorimmat lienevät olleet 5-7 v ( metamfetamiini ja eri muuntojutskat, ongelman nimi on esm tuhonpartaalla elo ja velkaantuminen eri pikapankeille, velkoje korko% 33 - 100% - noita kylmäverisiä immeisten teloituksia tapahtuu vaan niin paljon - on lastensieppauksia, ihmiskauppaa, avointa prostituutiota ja ties mitä ihmisyydensortoa vielä päälle kiristysten ohella.
Itsekin vanha hoitaja, mieluummin tein mieluummin perushoidon töitä kuin olisin
turparallia vouhkaava laitosapulainen - harvoinhan heidän mielestään jos koskaan
perushoidossa työskentelevät ovat edes kynnysmattoja kummempia.
Tappouhkailujen alla on ollut elämä ja työura mummukäiseks asti
- kai sitä pian jo ruumisäkkiin joutaakin kaiken muun yhdyskuntajätteen ohella.
Siunattua joulua silti teille kaikille!- ryhdistäydy-jo
"Kaikilla ei ole koskaan rikkaita vanhempia, jotka kustantaisivat..."
On sinulla ollut kurja lapsuus, joka on jatkunut aikuis ikään saakka. Kaaduitko lapsena, etkä älynnyt nousta itse pystyyn? Syötettiinkö sinulle huumeita jo 5-7 vuotiaasta alkaen? Ei ihme, jos et jaksa seistä omin jaloin. - hoit_su
Mitä oikein yrität sanoa, ihan sekotekstiä. Mikä on turparallia vouhkaava laitosapulainen, laitoshuoltajan kyllä tiedän. itse toimin eläkeikääni asti perushoitajana ja ihan rintarinnan sairaanhoitajien kanssa työtä tehden. Mistä tuommoinen katkeruus joillakin kumpuaa, kait se on jonkunmoinen luonnonlahja.
- siunakkoon
Melkoinen tööt tunnut olevankin. Suomenna tuo kirjoituksesi?
- tööttt
Onko luetun ymmärrysvaikeuksia teillä - sehän tekstiviittaukseni perustuu paitsi omiin kokemuksiin - myösnykypäivän uutisointiin - jos olette maistaneet maailman mmakeutta - hyvä on tietää myös katkerien kalkkien karvaus
- mihinkään tunteisiin kenelläkään vetoamatta - se ylimielisyys mitä aidossa elossa ja palstallakin aina kohtaa - sekn vainsoittaa rähmällään oloa tiettyyn suuntaan - aikanaan useimmat työtoverit olivat myös asialinjalla pysytteleviä ihmisiä.- siunakkoon
Mitä hemmettiä? Ei tuosta ota mitään selvää? Aloitukseen: kukaan ei mene sossun luukulle, jos töitä on tarjolla.
- KAMALAAKO
siunakkoon kirjoitti:
Mitä hemmettiä? Ei tuosta ota mitään selvää? Aloitukseen: kukaan ei mene sossun luukulle, jos töitä on tarjolla.
Monet mieluummin menevät, kuin "paskaduuniin" rupeavat!
- Kuin-tinanappi
Töötin ulosanti on kyllä todella tööt tööt ja ex-hoitaja vielä? Ehkäpä ei tarvinnut osata kirjoittaa edes potilaan nimeä? Moisella kyvyllä olisi päässyt poliisikouluunkin.
- Feikkilekureitaonpaljon
Mitä tuo nyt on? Olen omin silmin nähnyt kun hyvin tällätty pitkäkyntinen nuori naislääkäri hypähti sivuun kun hänelle aukaistiin näytille vanhan miehen sacrum-haava.
- tööttt
Vammoja syntyy niin hoidettaville kuin hoitajillekin välillä
- kun maanpäällisen helvetin huumekantturat paitsi ryöstivät myös veti niin päänahkaan myös persuksiin ilm tappoaseeksi suunnitellulla hiotulla kaljapullolla ommeltavia haavoja - olihan siinä naurussa kuin itkussakin vähän pitelemistä
- että semmoisia. Onko sillkään sitten mitään väliä onko yksityisen vai julkisen sairaanhoidon yhteinen huoranpentu - joka tapauksessa se aina merkitsee byrokratian ja valvonnan lisääntymistä varojen ja voimien vähentymisen vuoksi
ynnä yksilönä vammaisyhteisöön siirtymistä jossain vaiheessa
- ehkä jotkut tahot erinomaisen hyvin hyödyntävät markkinoita ja kauppaa
silleen ihmisiä teilaamalla - oppia ikä silti kaikki.- sulla-ei-tolkkua
sä oot tainnu päästä eläkkeelle sun pään sisäisten metelien vuoksi? söitkö lääkkeet kuormasta?
- hoit_su
sulla-ei-tolkkua kirjoitti:
sä oot tainnu päästä eläkkeelle sun pään sisäisten metelien vuoksi? söitkö lääkkeet kuormasta?
Joo on kyllä niin outoa juttua että. Mutta jos tuo hänen sisäistä sekoiluaan helpottaa, niin eipä siinä sitten mitään.
sulla-ei-tolkkua kirjoitti:
Miksi pitää mollata, ei teksti pakota sellaiseen. Lue rauhassa, jos et ymmärrä niin onko sen väliä?
- tööttt
Ei ole meteliä päässä - omia allergia- ja sydän-rr, migreenilääkkei käytin tarv. -kaikki reseptilääkkeitä, jotka itse ostin apteekista.
meillä osastotyössä oli lääkeseuranta ja myös valvonta, koska hoitajia aina syytettin lääkkeiden varastamisesta. Ongelmia eniten aiheutti esm autokolarivammat joihin ei koskaan saanut hoitoa ja lepoa, myös ikävät vesikatastrofit, ripuli- ja oksentelujuttuinen - jotkut virukset kun jylläsi, niin yleensä
kaikki oireili aikansa. Myös se että koskaan minua ei ollut rokotettu esm tubia vastaan lapsena pienipainoisena - kymmenien vuosien aikana kuitenkn osallistuin lukuisien tbc- potilaiden - lopulta verenvuodot ja kuumeilu pakotti jäämään syvn uupumuksen vuoksi pois työelämästä - halveksittuna luuserina tietysti. - s-a-n-o-i-t-t-a-j-a
Vanha apuhoitaja Laitinen
pisti väärään pyllyyn piikin sen
silmillään oli hoito hiippa
käsivarressansa tippa
murhemietteet täytti hoitsun maitorauhasen
Hoitsu entinen ei koskaan enää palaa
Enää kannata ei piikittää nyt salaa
Osastolla ei mikään luista
Kukaan Laitista ei muista
Aika entinen ei koskaan enää palaa
Vanha tipankuljettaja Laitinen
Hyvin muistaa vielä potkut mennehen
Kuinka ennen yksin aivan
näki potilaissa vaivan
Niiden sängyt käytävällä rahdaten
Tässä vaiheessa se aina heräs
ja laski pillereitä tai tiputti ne lattialle
täytyy aamupalaksi napostella silakkaa
nukkuu olkkarissa Vokki tuo joku mamukokki
aika entinen ei koskaan enää palaa
tupakkaakin poltettava on salaa
Häipyy taakse Alkon tiimin
asiantuntija tuo viinin
aika entinen ei koskaan ei koskaan ei koskaan enää palaa - tööttt
Kiitostapa kiitosta
- vaieten ja häveten hiljaa kannoimme senkin ristin
- hyvät joulunajat ja muistakaa juoda vettäkin välillä.
Ainahan saa itseään toki hävetä kun tilaisuus siihenkin tarjolla on. - vhims
Kaiken aikaa
voi myös ajatella miksi murretulla mielellä ja kehollakin immeiset tekevät raskaaksi
luokiteltua työtä orjapiiiskureiden armoilla
- kaikella on varmaan silti tarkoituksensa.
Mitään voittamatta ja kuitakaan kurkoittelematta. - eppu2
Jos ette ole huomanneet ja jos kiinnostaa, Alfa TV:ltä tulee illan virkuissa eutanasia-ohjelma. Kysymyksiin vastaamassa Ilkka Taipale.
- taloi
Eräillä on 3 tunnin päästä uni aika!
- pimpelipomm
Niin just. Sitten tulee hoitajatäti antamaan sulle unitabletin ja laittaa taas pakkopaidan päälle. Hyvää yötä sinne suljetulle osastolle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1711111
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132857- 84793
- 51738
Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55539Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä295533Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?37531Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t215489- 49477
Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs45472