"Jumalaton eläköön yhä jumalattomasti, saastainen rypeköön saastassaan, vanhurskas harjoittakoon vanhurskautta ja pyhä edetköön pyhyyden tiellä.
"MINÄ TULEN PIAN, JA TULLESSANI MINÄ TUON JOKAISELLE PALKAN, MAKSAN KULLEKIN HÄNEN TEKOJENSA MUKAAN.
Minä olen A ja O, ENSIMMÄINEN JA VIIMEINEN, ALKU JA LOPPU.
AUTUAITA ne, jotka pesevät vaatteensa: he pääsevät syömään elämän puusta ja saavat mennä porteista sisälle kaupunkiin.
ULKOPUOLELLE JÄÄVÄT koirat ja NOIDAT, IRSTAILIJAT, MURHAAJAT ja EPÄJUMALIEN PALVELIJAT ja kaikki, JOTKA RAKASTAVAT VALHETTA JA NOUDATTAVAT SITÄ."
Ilm.22:11-15
Herra Jeesus tulee pian
30
82
Vastaukset
Yhtä asiaa minä en ymmärrä ja se on TUO sanojen KOROSTAMINEN, että mitä sillä HALUTAAN sanoa?
Tekeekö se tuosta huuhaasta jotenkin uskottavampaa kun SANOJA siellä täällä hieman kirjoitellaan MITEN sattuu, vai MIKÄ tässä on POINTTI?
Etenkin minua ihmetyttää, että koirat on kirjoitettu kokonaan pienellä, mutta muuten isolla? Onko koirien pääsemättömyys taivaaseen vähemmän tärkeää kuin noiden muiden tuossa listassa?
Entäpä KISSAT? Tai PÖLLÖT? LEHMÄT tai sonnit, mutta EI VASIKAT?
Luulisi että KOIRIEN ystäviä harmittaa, jos KOIRAT eivät pääse taivaaseen, etenkin jos sinulla on hurskas, uskovainen KOIRA, niin hänelle ei anneta mitäään mahdollisuutta päästä TAIVAASEEN, vaikka olisit jynssännyt sen vaatteet valkopesussa.
Mutta sitten asiaan, että jos olet sitä mieltä, että sinun mielikuvituskaverisi on tänne höökäämässä parin tuhannen vuoden odottelun jälkeen, jonka hän itse tosin lupasi tapahtuvaksi jo opetuslasten vielä eläessä, niin kerropas meillä jotain eksaktimpaa?
Ensi vuonna? Olisiko 2020 riittävän pitkällä saada piikkarit irti lähtötelineistä?
Trumpin hallituskaudella?
Ja sitten se tärkein, että kun nyt kerrot meille jonkin rajapyykin, joka sitten ei toteudu ja minä voi luvata 100 prosentin todennäköisyydellä että ei toteudu, niin oletko valmis toteamaan, että sinua on huijattu uskomaan hevonpaskaa?Tuosta isojen kirjainten käytöstä tulee mieleen se, kun joskus kirjastosta lainatussa kirjassa on tehtynä tarmokkaasti alleviivauksia ja jopa marginaalihuomautuksia.
Luultavasti aiempi lainaaja on uskonut lisäävänsä kirjan arvoa näyttämällä lukijalle, mitkä sanat ovat tärkeimpiä.
Ja vielä kun laittaa omat briljantit mielleyhtymänsä muidenkin nähtäväksi, kirjahan suorastaan jalostuu.
Puheessa isoja kirjaimia vastaa tuijottava katse hullunkiilto silmissä, etusormi pystyssä käden heilutus alas ja ylös sekä dramaattinen puherytmin hidastus.
Korostetun kohdan jälkeen pidetään tauko, jolloin puhujan kasvoja koristaa vaatimattomuutta epäuskottavasti teeskentelevä itsetyytyväinen myhäily ja muut saavat aikaa oivaltaa, miten nerokas tuo tiettyjen sanojen karttakepillä osoittaminen olikaan: Hellurei ja hurraa, nythän minä valaistuin!- 1Tim2.5
Alkuperäinen teksti:
"Ja hän, Jeesus, oli alottaessaan vaikutuksensa noin kolmenkymmenen vuoden vanha, ja oli, Joosefin poika. Joosef oli Eelin poika,
marginaalihuomautus:
"niinkuin luultiin"
Luukas 3
23 Ja hän, Jeesus, oli alottaessaan vaikutuksensa noin kolmenkymmenen vuoden vanha, ja oli, niinkuin luultiin, Joosefin poika. Joosef oli Eelin poika,
Alkuperäinen teksti:
"Kun nyt Herra sai tietää fariseusten kuulleen, että Jeesus teki opetuslapsiksi ja kastoi useampia kuin Johannes
jätti hän Juudean ja meni taas Galileaan."
marginaalihuomautus:
"-vaikka Jeesus ei itse kastanut, vaan hänen opetuslapsensa-"
marginaalihuomautus mukaan otettuna:
"Kun nyt Herra sai tietää fariseusten kuulleen, että Jeesus teki opetuslapsiksi ja kastoi useampia kuin Johannes
-vaikka Jeesus ei itse kastanut, vaan hänen opetuslapsensa-
jätti hän Juudean ja meni taas Galileaan." - 1Tim2.5
Johannes 3
22 Sen jälkeen Jeesus meni opetuslapsineen Juudean maaseudulle ja oleskeli siellä heidän kanssaan ja kastoi.
23 Mutta Johanneskin kastoi Ainonissa lähellä Salimia, koska siellä oli paljon vettä; ja ihmiset tulivat ja antoivat kastaa itsensä.
24 Sillä Johannesta ei vielä oltu heitetty vankeuteen.
25 Niin Johanneksen opetuslapset rupesivat väittelemään erään juutalaisen kanssa puhdistuksesta.
26 Ja he tulivat Johanneksen luo ja sanoivat hänelle: "Rabbi, se, joka oli sinun kanssasi Jordanin tuolla puolella ja josta sinä olet todistanut, katso, hän kastaa, ja kaikki menevät hänen tykönsä".
Johannes 4
1 Kun nyt Herra sai tietää fariseusten kuulleen, että Jeesus teki opetuslapsiksi ja kastoi useampia kuin Johannes
2 -vaikka Jeesus ei itse kastanut, vaan hänen opetuslapsensa-
3 jätti hän Juudean ja meni taas Galileaan. - 1Tim2.5
Miksei Johannes kiemurtelematta kirjoittanut suoraan näin?:
"Kun nyt Herra sai tietää fariseusten kuulleen, että Jeesuksen opetuslapset tekivät opetuslapsiksi ja kastoivat useampia kuin Johannes
jättivät he Jeesuksen kanssa Juudean ja menivät taas Galileaan."
Tuo marginaalihuomautus, :
"-vaikka Jeesus ei itse kastanut, vaan hänen opetuslapsensa-"
joka jälkeenpäin on lisätty ja otettu Raamattuun mukaan.
tekee opetuslapsista tuon kertomuksen päähenkilöitä, riistäen sen pois Jeesukselta!
Jeesus ei enään ole siinä päähenkilö, vaan Jeesuksen opetuslapset!
Kolminaisuusopin nimessä tuossakin tahallisesti vääristellään Raamatun sisältöä ja sanomaa! Kuten niin monessa muussakin paikassa!
Ja jos ei ole vääristelty jo Raamattuun, niin vääristellään viimeistään Raamattua tahallisen tietoisesti väärin tulkatessa, kolminaisuusoppia tukemaan! - kerettiläinen-
v.aari kirjoitti:
Tuosta isojen kirjainten käytöstä tulee mieleen se, kun joskus kirjastosta lainatussa kirjassa on tehtynä tarmokkaasti alleviivauksia ja jopa marginaalihuomautuksia.
Luultavasti aiempi lainaaja on uskonut lisäävänsä kirjan arvoa näyttämällä lukijalle, mitkä sanat ovat tärkeimpiä.
Ja vielä kun laittaa omat briljantit mielleyhtymänsä muidenkin nähtäväksi, kirjahan suorastaan jalostuu.
Puheessa isoja kirjaimia vastaa tuijottava katse hullunkiilto silmissä, etusormi pystyssä käden heilutus alas ja ylös sekä dramaattinen puherytmin hidastus.
Korostetun kohdan jälkeen pidetään tauko, jolloin puhujan kasvoja koristaa vaatimattomuutta epäuskottavasti teeskentelevä itsetyytyväinen myhäily ja muut saavat aikaa oivaltaa, miten nerokas tuo tiettyjen sanojen karttakepillä osoittaminen olikaan: Hellurei ja hurraa, nythän minä valaistuin!>> Puheessa isoja kirjaimia vastaa tuijottava katse hullunkiilto silmissä, etusormi pystyssä käden heilutus alas ja ylös sekä dramaattinen puherytmin hidastus. <<
Kyllä minäkin käytän isoja kirjaimia halutessani korostaa jotakin asiaa tai sanoja, mutta en silti ole missään fanaattisessa tai dramaattisessa mielentilassa, vaan aivan rauhallinen.
Harmittaa, että ei ole oikein mahdollista korostaa jotakin kirjoituksessaan ilman isoja kirjaimia. Miksi täällä keskustelupalstoilla ei voi lihavoittaa kirjoitusta tai sanoja.
Harventaa tietenkin voi, mutta se on niin hidasta ja työlästä, että usein ei viitsi nähdä vaivaa, vaan kirjoittaa vain nopeasti isoilla kirjaimilla. No siitä voi sitten saada väärän käsityksen kirjoittajan mielentilasta...
- Kirjakääröt
Ilm.22:11. Biblia (1776). Joka paha on, se olkoon vielä paha, ja joka saastainen on, se tulkoon vielä saastaiseksi; mutta joka vanhurskas on, se tulkoon vielä vanhurskaaksi, ja joka pyhä on, se tulkoon vielä pyhäksi.
>>> Ilm.22:11. Biblia (1776). Joka paha on, se olkoon vielä paha, ja joka saastainen on, se tulkoon vielä saastaiseksi; mutta joka vanhurskas on, se tulkoon vielä vanhurskaaksi, ja joka pyhä on, se tulkoon vielä pyhäksi. >>>
Keksitäänpä samanlaista proosaa.
Joka rikas on, se olkoon vielä rikas. Jolla kainalot pesemättä, olkoon vielä huomennakin. Joka köyhä on, köyhtyköön. Mutta joka nokkela on, se tulkoon vielä nokkelammaksi ja joka viisas on, se tulkoon yhä viisaammaksi.
Nyt sitten odotamme 2000 vuotta ja tuon suuren filosofian ympärillä pörrätään ja hoetaan hallelujaat ja odotellaan, että milloinka se Bushmanni tulee takaisin meidät pelastamaan ja viisauksiaan jakelemaan lisää.- kärpässien
bushmanni kirjoitti:
>>> Ilm.22:11. Biblia (1776). Joka paha on, se olkoon vielä paha, ja joka saastainen on, se tulkoon vielä saastaiseksi; mutta joka vanhurskas on, se tulkoon vielä vanhurskaaksi, ja joka pyhä on, se tulkoon vielä pyhäksi. >>>
Keksitäänpä samanlaista proosaa.
Joka rikas on, se olkoon vielä rikas. Jolla kainalot pesemättä, olkoon vielä huomennakin. Joka köyhä on, köyhtyköön. Mutta joka nokkela on, se tulkoon vielä nokkelammaksi ja joka viisas on, se tulkoon yhä viisaammaksi.
Nyt sitten odotamme 2000 vuotta ja tuon suuren filosofian ympärillä pörrätään ja hoetaan hallelujaat ja odotellaan, että milloinka se Bushmanni tulee takaisin meidät pelastamaan ja viisauksiaan jakelemaan lisää.Ilmestyskirjan kirjoittaja oli narkkari joka kamapäissään sekoili kaikkee soopaa.
>MINÄ TULEN PIAN
Eipä ollut edes 2000 vuotta "pian". No hitto, venataan toinen mokoma.- Yksi-usko
"Yksi päivä on kuin yksi vuosi". Mutta miten olematon aika 2000 vuotta on iankaikkisuuden rinnalla? Se on pienempi kuin atomi.
Yksi-usko kirjoitti:
"Yksi päivä on kuin yksi vuosi". Mutta miten olematon aika 2000 vuotta on iankaikkisuuden rinnalla? Se on pienempi kuin atomi.
Näinhän se on, siksi ikuinen elämä on hirvittävin rangaistus mitä ihmiselle voi antaan, tapahtuu se elämä missä vaain.
- missäseon
Lohdutonta.
- 1Tim2.5
Niinhän se Paavali sanoi että Jeesus tulee pian, eikä Paavali valehdellut.
1. Korinttolaiskirje 7
29 Mutta sen minä sanon, veljet: aika on lyhyt; olkoot tästedes nekin, joilla on vaimot, niinkuin ei heillä niitä olisikaan,
30 ja ne, jotka itkevät, niinkuin eivät itkisi, ja ne, jotka iloitsevat, niinkuin eivät iloitsisi, ja ne, jotka ostavat, niinkuin eivät saisi omanansa pitää,
31 ja ne, jotka tätä maailmaa hyödyksensä käyttävät, niinkuin eivät sitä käyttäisi; sillä tämän maailman muoto on katoamassa.
Ja Pietari sanoi.
1. Pietarin kirje 4
7 Mutta kaiken loppu on lähellä. Sentähden olkaa maltilliset ja raittiit rukoilemaan.
Ja Jaakob sanoi.
Jaakobin kirje 5
8 Olkaa tekin kärsivällisiä, vahvistakaa sydämenne, sillä Herran tulemus on lähellä.
Loppu on lähellä!
Voi tulla jo iltapäivällä!
Tai ensi vuonna kello kolme!
Teillä jehovantodistajilla vain se maailmanloppu jatkuvasti pyörii päässänne päällimmäisenä! - Yksi-usko
Suuraakkosilla haluan tietysti korostaa omasta mielestäni oleellisinta sanaa.
Olen miettinyt, miksi Siirakki mainitsee tuossa koirat? Pääseväthän sudetkin, ja leijonat, lampaat ym. eläimet taivaaseen. Susi ja lammas käyvät rinnakkain.
"Ulkopuolelle jäävät koirat ja noidat, irstailijat, murhaajat ja epäjumalien palvelijat ja kaikki, jotka rakastavat valhetta ja noudattavat sitä."
Voisikohan olla niin, että koirilla tarkoitetaankin ihmisiä, jotka ovat kuin koirat? Eli haukkuvat toisia. Kaikki muutkin tuossa kohdassa mainitut ovat ihmisiä.- kerettiläinen-
>> Voisikohan olla niin, että koirilla tarkoitetaankin ihmisiä, jotka ovat kuin koirat? Eli haukkuvat toisia. Kaikki muutkin tuossa kohdassa mainitut ovat ihmisiä. <<
Olet varmaan oikeassa siinä, että "koirilla" tarkoitetaan tässä yhteydessä ihmisiä.
Luin tällaisen selityksen asiasta.
"Vanhan liiton aikana vain juutalaiset olivat Jumalan lapsia, pakanat liiton ulkopuolella kuin koirat. Vain juutalaisuuteen kääntymällä ja ympärileikkauksen kautta saattoi tulla osalliseksi juutalaisille tarkoitetuista lupauksista." - toinen_adventisti
Tässä Raamatunselitysteoksen selvitys koirista liittyen tuohon raamatunkohtaan englanniksi. Koirat Raamatun aikana kuvastivat saastaista eläintä ja koira-sanaa käytettiin myös vihollisista ja oman leirin ulkopuolisista, kuten myös koirista, jotka tulivat syömään kaupungin muurien ulkopuolelta ruumiita ja kaikkea muuta moskaa. Koiria ei tässä merkityksessä pidetty missään arvossa.
http://biblehub.com/commentaries/revelation/22-15.htm
Mutta miten Yksi-usko ajattelee noista alun sanoista: Jumalaton eläköön yhä jumalattomasti...jne.? Jotkut adventistit uskovat, että kun oma nimi tulee tutkivalla tuomiolla Jeesuksen eteen, niin sen jälkeen omaan tuomioonsa ei voi vaikuttaa. - Yksi-usko
toinen_adventisti kirjoitti:
Tässä Raamatunselitysteoksen selvitys koirista liittyen tuohon raamatunkohtaan englanniksi. Koirat Raamatun aikana kuvastivat saastaista eläintä ja koira-sanaa käytettiin myös vihollisista ja oman leirin ulkopuolisista, kuten myös koirista, jotka tulivat syömään kaupungin muurien ulkopuolelta ruumiita ja kaikkea muuta moskaa. Koiria ei tässä merkityksessä pidetty missään arvossa.
http://biblehub.com/commentaries/revelation/22-15.htm
Mutta miten Yksi-usko ajattelee noista alun sanoista: Jumalaton eläköön yhä jumalattomasti...jne.? Jotkut adventistit uskovat, että kun oma nimi tulee tutkivalla tuomiolla Jeesuksen eteen, niin sen jälkeen omaan tuomioonsa ei voi vaikuttaa.Minä en kommentoi sitä miten toiset adventistit ajattelevat. Minä ajattelen tuon alkuosan siten, että uskovien usko vahvistuu ja jumalattomien pahuus tulee vielä pahemmaksi ja raaemmaksi. Jos ajattelemme, että maailma tulee aina vain jumalattomammaksi, niin uskova tarvitsee aina enemmän Pyhän Hengen voimaa jaksaakseen. Näin uskovat tulevat pyhemmiksi.
- Yksi-usko
Yksi-usko kirjoitti:
Minä en kommentoi sitä miten toiset adventistit ajattelevat. Minä ajattelen tuon alkuosan siten, että uskovien usko vahvistuu ja jumalattomien pahuus tulee vielä pahemmaksi ja raaemmaksi. Jos ajattelemme, että maailma tulee aina vain jumalattomammaksi, niin uskova tarvitsee aina enemmän Pyhän Hengen voimaa jaksaakseen. Näin uskovat tulevat pyhemmiksi.
Niin ja varsinkin ihan lopun aikana, kun kukaan ei voi enää kääntyä, niin uskovaiset ovat täysin riippuvaisia Jumalasta. Raamatun mukaan käy niin kuin Nooan päivinä. Uskovaisten uskolle ja Jumalalle nauretaan, niin kuin Nooalle, kun hän rakensi arkkia.
- kerettiläinen-
Yksi-usko kirjoitti:
Niin ja varsinkin ihan lopun aikana, kun kukaan ei voi enää kääntyä, niin uskovaiset ovat täysin riippuvaisia Jumalasta. Raamatun mukaan käy niin kuin Nooan päivinä. Uskovaisten uskolle ja Jumalalle nauretaan, niin kuin Nooalle, kun hän rakensi arkkia.
Uskovaiset rakentavat tänäkin päivänä "Nooan arkkia". Mitä mieltä olet tästä?
http://www.ekumenia.fi/ekumenian_tietopankki/laiva_ekumeenisen_liikkeen_tunnuksena/
"Laiva on tunnettu vertauskuva seurakunnasta eli kirkosta, jossa Kristus on kapteeni. Jo vanhan ajan kirkollisiin opettajiin kuulunut Hippolytos käytti tätä vertausta todeten: ”Maailma on meri, jolla kirkko purjehtii kuin laiva, mutta aallot eivät voi sitä tuhota.” Laivan mastona on risti, koska pelastus on Jeesuksen ristin varassa, mutta samalla ilmaistaan, että Kristus itse on mukana kirkkonsa elämässä ja ohjaa sen taivaaseen.
Laiva-symbolin juuret löytyvät jo antiikin ajan lentävästä lauseesta Fluctuat nec mergitur, vaikka huojuu, ei huku. Lause on muun muassa Pariisin kaupungin vaakunassa. Tulvat kun ovat olleet Pariisin riesa iät ja ajat. Alkuajan kristityt saivat aihetta laiva-symboliikkaan luonnollisesti myös Vanhan testamentin kertomuksesta Nooan arkista ja Psalmien kuvauksista myrskyyn joutuneista merenkulkijoista, jotka hädässään turvautuivat Herraan ja jotka hän vei kaivattuun satamaan. Uudesta testamentista muistetaan kertomukset Jeesuksesta ja opetuslapsista myrskyssä Gennesaretin järvellä." - toinen_adventisti
Yksi-usko kirjoitti:
Minä en kommentoi sitä miten toiset adventistit ajattelevat. Minä ajattelen tuon alkuosan siten, että uskovien usko vahvistuu ja jumalattomien pahuus tulee vielä pahemmaksi ja raaemmaksi. Jos ajattelemme, että maailma tulee aina vain jumalattomammaksi, niin uskova tarvitsee aina enemmän Pyhän Hengen voimaa jaksaakseen. Näin uskovat tulevat pyhemmiksi.
Minäkään en usko niin kuin tuossa edellä esitin joidenkin adventistien uskovan mutta melko pitkään uskoin niin. Sellaista ei adventtikirkko virallisesti opeta mutta joku adventisti oli tehnyt omat tulkintansa ja levittänyt sitä isolle joukolle ihmisiä, jotka uskoivat sen. Minä elin sen pelossa pitkään ja niin elivät jotkut ystävistänikin, kunnes asia tuli puheeksi raamatturyhmämme keskusteluissa ja pastorimme oikaisi virheen.
Itse ajattelen tuosta niin, että se kuka on uskossa, pysyy uskossa ja se, joka on jumalaton, jatkaa jumalattomia touhujaan. Ihminen ei voi luonnolleen mitään. Yksi-usko kirjoitti: «Olen miettinyt, miksi Siirakki mainitsee tuossa koirat? Pääseväthän sudetkin, ja leijonat, lampaat ym. eläimet taivaaseen. Susi ja lammas käyvät rinnakkain.»
Jos taivaassa on susia ja lampaita, se ei välttämättä ole sama asia kuin se, että tässä maailmassa eläneet susi- tai lammasyksilöt tulisivat otetuiksi taivaaseen. Kuvittele vertailun vuoksi, että Jumala loisi aivan uusia ihmisiä sinne taivaan valtakuntaan ja antaisi meidän maan tallaajien olla rauhassa kuoleman unessa.
Tekstisi ei muuten ole Sirakin kirjasta, vaan Ilmestyskirjasta. Miten "Siirakki" liittyy tähän?
Jesus Sirakin kirjassa esiintyy koira vain 13:18 "Miten voisivat hyeena ja koira olla sovussa keskenään, ja miten rikas ja köyhä olla sovussa?"
Tuossa luvussa tulee muun muassa esiin kiintoisasti varallisuuden ja arvostuksen suhde kirjoittajan kulttuurissa. Juttu lähtee siitä, että jokainen rakastaa ennen muuta kaltaisiaan ja läheisiään.- kerettiläinen-
Minäkään en usko niin kuin tuossa edellä esitin joidenkin adventistien uskovan mutta melko pitkään uskoin niin. Sellaista ei adventtikirkko virallisesti opeta mutta joku adventisti oli tehnyt omat tulkintansa ja levittänyt sitä isolle joukolle ihmisiä, jotka uskoivat sen. Minä elin sen pelossa pitkään ja niin elivät jotkut ystävistänikin, kunnes asia tuli puheeksi raamatturyhmämme keskusteluissa ja pastorimme oikaisi virheen.
Itse ajattelen tuosta niin, että se kuka on uskossa, pysyy uskossa ja se, joka on jumalaton, jatkaa jumalattomia touhujaan. Ihminen ei voi luonnolleen mitään.>> Mutta miten Yksi-usko ajattelee noista alun sanoista: Jumalaton eläköön yhä jumalattomasti...jne.? Jotkut adventistit uskovat, että kun oma nimi tulee tutkivalla tuomiolla Jeesuksen eteen, niin sen jälkeen omaan tuomioonsa ei voi vaikuttaa. <<
>> Minäkään en usko niin kuin tuossa edellä esitin joidenkin adventistien uskovan mutta melko pitkään uskoin niin. Sellaista ei adventtikirkko virallisesti opeta mutta joku adventisti oli tehnyt omat tulkintansa ja levittänyt sitä isolle joukolle ihmisiä, jotka uskoivat sen. Minä elin sen pelossa pitkään ja niin elivät jotkut ystävistänikin, kunnes asia tuli puheeksi raamatturyhmämme keskusteluissa ja pastorimme oikaisi virheen. <<
"Sellaista ei adventtikirkko virallisesti opeta"...hmmm....virallinen Adventtikirkko ei myöskään tiedä, mikä on esim. Babylon, vaikka se mukamas "julistaa suureen ääneen kolmen enkelin sanomaa"...
Ja minäkin tunnen tällaisen adventistin, jota tämä "tutkivan tuomion" oppi ahdisti...mahtaakohan kuulua saman paikkakunnan seurakuntaan vai onko tämä pelottava "yhden ihmisen väärä tulkinta" levinnyt laajemmallekin adventistien keskuuteen..?
Miksihän Adventtikirkko ei oikaise tätä väärää käsitystä, vaikka se taitaa hallita ja pitää pelon vallassa niin monia adventisteja...ja ellen pahasti väärin arvaa, niin varsinkin "ellenistejä", joilla on kiire "täydelliseksi pyhittymisessään" ennen kuin Jeesus tulee...
Tässäkin on yhteinen piirre eri uskonlahkojen kesken eli ne p e l o t t e l e v a t jäseniään. Vaikka niillä olisi muuten aivan erilaiset "ainoat oikeat" opit, niin jokaiselta löytyy kuitenkin jotain, millä jäsenet saadaan pidettyä pelon vallassa.
Suurinta osaa pelotellaan jumaltarustojen ikuisen piinan helvetillä.
Lisäksi katolisia ja luterilaisia pelotellaan sillä, että jos vauvoja ei ehditäkään kastaa, niin helvetin lieskat odottavat vauvaparkojakin...miten sairas oppi...!
Tai jos ei tulekaan haudatuksi "pyhään maahan" eli kirkon hautausmaalle, niin kirottu on.
Mikä siitä kirkon omistamasta maapläntistä tekee sen "pyhempää maata" kuin jos haudattaisiin vaikkapa takapihalle? Mitä sillä on väliä, mihin ne maalliset jäännökset haudataan...?!!
No kirkko tienaa aika mukavasti hautausbisneksillään, joten siinä varmaan todellinen syy...
Jehovan todistajia taas pelotellaan Harmagedonilla...eikä pelastumisesta ole mitään toivoa, ellei kuulu oikeaan organisaatioon...
Tempausoppiin uskovia pelotellaan "salaisella tempauksella"...yhtäkkiä tuhmat lapset huomaavatkin olevansa yksin, kun vanhemmat on temmattu taivaaseen...tai lentokoneet lentelevät ilman ohjaajaa...
Ja mihin perustuvat nämä painostamiset nopeaan uskonratkaisuun...?
Eikös Jeesus esittänyt vertauksen, että jos joku "tahtoo rakentaa tornin" tai jos "kuningas tahtoo lähteä sotimaan", niin molemmat istuvat alas ja miettivät tarkkaan, onko heillä resursseja siihen Luuk. 14:28,3 1...
Miksi näillä lahkoilla tai niiden "supersaarnaajilla" sitten on niin mahdoton hoppu painostaa ihmisiä tekemään uskonratkaisunsa heti samantien ilman mitään perusteellista harkintaa, vaikka Jeesuksen opetus asiasta on aivan päinvastainen...?
Miten huojentavaa, kun ei tarvitse uskoa mihinkään näihin "ainoisiin oikeaoppisiin" kirkkoihin tai karismaattisiin uskonlahkoihin ja niiden pelotteluoppeihin, joilla ne hallitsevat jäseniään... - Yksi-usko
v.aari kirjoitti:
Yksi-usko kirjoitti: «Olen miettinyt, miksi Siirakki mainitsee tuossa koirat? Pääseväthän sudetkin, ja leijonat, lampaat ym. eläimet taivaaseen. Susi ja lammas käyvät rinnakkain.»
Jos taivaassa on susia ja lampaita, se ei välttämättä ole sama asia kuin se, että tässä maailmassa eläneet susi- tai lammasyksilöt tulisivat otetuiksi taivaaseen. Kuvittele vertailun vuoksi, että Jumala loisi aivan uusia ihmisiä sinne taivaan valtakuntaan ja antaisi meidän maan tallaajien olla rauhassa kuoleman unessa.
Tekstisi ei muuten ole Sirakin kirjasta, vaan Ilmestyskirjasta. Miten "Siirakki" liittyy tähän?
Jesus Sirakin kirjassa esiintyy koira vain 13:18 "Miten voisivat hyeena ja koira olla sovussa keskenään, ja miten rikas ja köyhä olla sovussa?"
Tuossa luvussa tulee muun muassa esiin kiintoisasti varallisuuden ja arvostuksen suhde kirjoittajan kulttuurissa. Juttu lähtee siitä, että jokainen rakastaa ennen muuta kaltaisiaan ja läheisiään.Näköjään jostakin oli tullut virheellisesti tuo Siirakki.
- Yksi-usko
kerettiläinen- kirjoitti:
Uskovaiset rakentavat tänäkin päivänä "Nooan arkkia". Mitä mieltä olet tästä?
http://www.ekumenia.fi/ekumenian_tietopankki/laiva_ekumeenisen_liikkeen_tunnuksena/
"Laiva on tunnettu vertauskuva seurakunnasta eli kirkosta, jossa Kristus on kapteeni. Jo vanhan ajan kirkollisiin opettajiin kuulunut Hippolytos käytti tätä vertausta todeten: ”Maailma on meri, jolla kirkko purjehtii kuin laiva, mutta aallot eivät voi sitä tuhota.” Laivan mastona on risti, koska pelastus on Jeesuksen ristin varassa, mutta samalla ilmaistaan, että Kristus itse on mukana kirkkonsa elämässä ja ohjaa sen taivaaseen.
Laiva-symbolin juuret löytyvät jo antiikin ajan lentävästä lauseesta Fluctuat nec mergitur, vaikka huojuu, ei huku. Lause on muun muassa Pariisin kaupungin vaakunassa. Tulvat kun ovat olleet Pariisin riesa iät ja ajat. Alkuajan kristityt saivat aihetta laiva-symboliikkaan luonnollisesti myös Vanhan testamentin kertomuksesta Nooan arkista ja Psalmien kuvauksista myrskyyn joutuneista merenkulkijoista, jotka hädässään turvautuivat Herraan ja jotka hän vei kaivattuun satamaan. Uudesta testamentista muistetaan kertomukset Jeesuksesta ja opetuslapsista myrskyssä Gennesaretin järvellä."Eivät rakenna arkkia. Ihmiset eivät vain ottaneet Nooan varoituksista vaaria, vaan nauroivat ja pilkkasivat häntä. Samoin on ennen Jeesuksen takaisin tuloa. Ihmiset elävät paheissansa eivätkä ota varoituksista vaaria.
"Niin kuin kävi Nooan päivinä, niin on käyvä silloinkin, kun Ihmisen Poika tulee."
Matt.24:37 - Yksi-usko
Itse ajattelen tuosta niin, että se kuka on uskossa, pysyy uskossa ja se, joka on jumalaton, jatkaa jumalattomia touhujaan. Ihminen ei voi luonnolleen mitään."Jumalaton eläköön yhä jumalattomasti, saastainen rypeköön saastassaan, vanhurskas harjoittakoon vanhurskautta ja pyhä edetköön pyhyyden tiellä."
Muuten ok, mutta pyhien kohdalla tapahtuisi kuitenkin koko ajan kasvua. - Yksi_usko
Yksi-usko kirjoitti:
Laitan tähän loistavan adventistipastori Doug Batchelorin videon, jossa hän kertoo Nooan ja Lootin päivistä.
https://www.youtube.com/watch?v=ukG2hSoA0m8
- iloinen_naurajaa
Jeesus ei tule koskaan takaisin. Jeesus oli radikaali juutalainen sekopää, joka sekoili liikaa. Nakutettiin ristille roikkumaan ja rauhoittumaan. Hillui siellä aikansa, kuoli, mätäni paskaksi ja maatui mullaksi. Ei koskaan "noussut ylös", mutta jotkut idiootit, jotka eivät ole kasvaneet henkisesti aikuisiksi, odottavat Jeesuksen paluuta - tietenkin täysin turhaan tuhlaten elämänsä uskonnon aivo-orjina. :-)
AHHAHAAHAHHAHAAHHHAAAAA!!!! - Näin.se.on
Ikuinen elämä missä muodossa tahansa tai kenen kanssa tahansa olisi yhtä tuskaa ja äärettömän ahdistavaa. Mikäli ikuinen elämä olisi mahdollista, olisi täysin varmaa, että isemurhat olisivat hyvin yleisiä ikuisen elämän piirissä.
- O_tempora_O_stories
Suoritin nuo opinnot jo 80-luvulla. Silloin kohokohta oli Bonkke, joka polki röökiaskeja lavalla.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.845057Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.173416Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j242720Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.581780- 471576
- 941352
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441346Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa
Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.2351253Hiljaisuus
Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.721042IS Viikonloppu 29.-30.11.2025
Antti Skytältä 3-tasoinen ristikko. Pääkuvassa on harhauttava elementti, mikä saattaa hidastaa myös muiden kuin minun ra54922