MB.E212 hultokirja/taxi

Kaitsumb

olen hankkimassa uutta mesee saksasta ja tuossa on muutama vuoden 2010-12 entisiä taxeja. olen nyt muutaman kysynyt ja huoltokirja ollut näissä kiven alla. Miten luotettava on ja onko järkevää mennä ostamaan sellaista jossa huoltokirjaa ei ole vaan kuten näissä uusissa mersuissa niin hullot saa kyllä esim. avaimesta sähköisesti.

miten esim. voin saada noi huoltohistoriat paikan päällä? onko se nimenomaan auton avaimessa? ja missä muualla? miten voin varmistaa, että km. pitää paikkaansa ja huollot tehty ajallaan? Kannattaako vaatia myyjältä kunnon vanhan ajan ''huoltokirja'' vai onko se noissa uusissa meseis ihan normaalia, että tiedot saa vain sähköisesti esim paikanpäällä?

Toivottavasti kerroin asian tarpeeksi selkeisti :O

2

82

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • E220_CDI

      W212 Mersussa ei kuulukaan olla huoltokirjaa, koska noiden huoltohistoriaa seurataan sähköisen huoltokirjan DSB:n kautta. Tiedot tallentuvat auton kontrollereille, joista pätevä mittarin väärentäjä käy ne muuttamassa myös. Huolellisella omistajalla lienee huoltohistoria myös paperilla, koska merkkihuoltohistoria kertyy huoltolaskujen mukaan ja viimeisimmän huollon dokumentteihin tulostuu tiedot myös aiemmista.

      Silti huoltohistoria kannattaa tarkistaa suoraan Daimlerilta, joka ylläpitää omaa kopiotaan DSB-tietokannassaan.

      Jos automaattia olet hakemassa, niin kesällä 2011 neloskoneidenkin kanssa saatava 7G-Tronic on nykyaikaisempi ja säästää polttoainetta. Samana vuonna on myös varsin toimivat jakoketjun kiristin ja kaksiturboisen (220 ja 250 CDI) suuttimet. Tätä vanhemmista kannattaa tarkistaa onko ketju ja kiristin jo vaihdettu ja 2009 mallista kaksiturboisen suuttimet.

      200 CDI ja 300 tai 350 CDI olivat sangen toimivia vehkeitä jo alusta alkaen.

    • uusivaivanha

      miten uusi mersu ja vanhat taksit ja olemattomat huoltokirjat liittyvät toisiinsa?
      uuden auton huoltohistoria on edittäin helppo todeta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      108
      2142
    2. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      118
      1640
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1530
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1347
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1256
    6. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1175
    7. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      489
      1167
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      963
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      942
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      886
    Aihe