Miksi posti ei kulje?

Jhml

Miksi posti ei kulje?

Postilaiset on ottaneet saikkua, ehkä vittuillessaan tai muuten vaan, kun väkeä on vähennetty. Postilaiset poissaolot ovat 50% suuremmat kuin EK:n yrityksissä keskimäärin. Jos ei kusti polje, niin ei posti kulje.
---
Hei Heidi, anna postin tulla, on kirje mulla, jossakin tuloillaan.
Emme halua kuulla, kenenkään suulla, sun olevan huolissaan.

Kun kusti polkee, niin posti kulkee ja kaikki on innoissaan.
Ei kannata luulla, että keinolla muulla, saisit postin kulkemaan.

On turha, varsinkin nyt, alkaa tekosyitä palveluun keksiä.
Jos kortit ei kulje, se inhottaa ja kohta ei haluu edes sexiä.

Hei Heidi, anna postin tulla, niin kohta myös sulla on paljon...

Hyvää joulun odotusta kaikille!

16

457

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PostiaEiOleTarpeeksi

      Koskahan joku pätevä toimittaja keksii kerätä oikeat tiedot Suomessa jaettavan postin määristä ja siitä miten postia kerätään, lajitellaan, siirrellään paikasta toiseen, lajitellaan uudelleen ja lopulta yritetään jaella oikeaan kohteeseen. Voisi olla melkoinen yllätys nähdä, miten kaikissa kohdissa ongelmana on se, ettei postia ole riittävästi ja työntekijöitä on aivan liikaa. Puolittamalla työntekijöiden määrä ja erottamalla kaikki nykyiset johtajat homma toimisi kitkatta.

    • ölköö

      Outoa,että toisille posti jaetaan monta kertaa päivässä.

      • MontakoOnMonta

        Sanomalehti aamuyöstä, posti joskus päivällä, ilmaisjakelulehdet milloin jakajalle sopii, erilaiset pizza yms yksittäiset mainokset ja luettelot miten sattuu, huoltoyhtiöt jakavat isännöitsijätoimiston tiedotteet ja maksulappuset, Postin kilpailijat jakavat joitakin massapostituksia, jne ... Eli aika monta kertaa.

        Eiköhän jo ensi vuonna kaikki verotoimistojen postin jakelu siirry jollekin virolaisyritykselle. Taas yksi kolahdus lisää.


    • eijaetamitäeiole27

      Ei ole rahakirjeitä mitä varastaa.

      • EiSuljettujaKirjeitä

        Juuri tuohan työllistää Postia eniten. Jos kirjeestä ei valoa vasten näe mitä se sisältää, niin kirje on avattava! Usein ylityönä jakajan kotona pukuhuoneessa.


    • kullimunni

      Suomen Posti on kompostointi ja Paskantele laitos!Kohta ISIS räjäyttää kaikki Suomen Postiloovat tienvarsilta.Näin ne poistaa turhat postiloovat tienvarsilta suomalaista maisemaa pilaamasta.Ei kulje posti,kun Kusti lopetti polkemasta.

    • kjapi

      Hyvin kulkee. Tilasin eilen n.klo 14 uuden tietsikan,tänään klo 17 tuli puhelimeen postin saapumisilmoitus:)))

      • KustiEIPoljePostissa

        Eihän tuolla ole mitään tekemistä Postin kanssa. Verkkokauppasi järjestää nuo kuljetukset, lajittele paketit ja miettii ajoreitit ja aikataulut. Käyttää tietysti aina silloin tällöin tuohon kuljetukseen myös Postin autoa ja kuljettajaa. Ja kaikki tuo on poissa varsinaisen postin jakamisesta.


      • lässynlässyn
        KustiEIPoljePostissa kirjoitti:

        Eihän tuolla ole mitään tekemistä Postin kanssa. Verkkokauppasi järjestää nuo kuljetukset, lajittele paketit ja miettii ajoreitit ja aikataulut. Käyttää tietysti aina silloin tällöin tuohon kuljetukseen myös Postin autoa ja kuljettajaa. Ja kaikki tuo on poissa varsinaisen postin jakamisesta.

        Ostaisit jotain joskus ja huomaisit että Posti kuljettaa:))))))))


      • JärkiköEiKulje
        KustiEIPoljePostissa kirjoitti:

        Eihän tuolla ole mitään tekemistä Postin kanssa. Verkkokauppasi järjestää nuo kuljetukset, lajittele paketit ja miettii ajoreitit ja aikataulut. Käyttää tietysti aina silloin tällöin tuohon kuljetukseen myös Postin autoa ja kuljettajaa. Ja kaikki tuo on poissa varsinaisen postin jakamisesta.

        Jos saapumisilmoitus on Postista, niin Posti on hoitanut koko kuljetuksen.

        Onko "KustiEIPoljePostissa" jokin sairas pakkomielle vänkätä vastaan? Hae apua.


      • kjapi
        KustiEIPoljePostissa kirjoitti:

        Eihän tuolla ole mitään tekemistä Postin kanssa. Verkkokauppasi järjestää nuo kuljetukset, lajittele paketit ja miettii ajoreitit ja aikataulut. Käyttää tietysti aina silloin tällöin tuohon kuljetukseen myös Postin autoa ja kuljettajaa. Ja kaikki tuo on poissa varsinaisen postin jakamisesta.

        Tavara tuli Turusta Stadiin Postin välityksellä.
        Et kai ole niin naivi että kuvittelet verkkokauppojen pyörittävän omaa jakelua :))))


      • KustiEIPoljePostissa
        JärkiköEiKulje kirjoitti:

        Jos saapumisilmoitus on Postista, niin Posti on hoitanut koko kuljetuksen.

        Onko "KustiEIPoljePostissa" jokin sairas pakkomielle vänkätä vastaan? Hae apua.

        Taas palstan "viisas" amispelle ajattelee. Mikä todistaa Postin kuljettaneen sen paketin postikonttoriin? Sehän toimii vain verkkokaupan yhtenä vaihtoehtoisena noutopisteenä ja saapumisilmoitus lähtee automaattisesti kun Postin työntekijä lukee paketin viivakoodin.

        Voit ihan harjoituksen vuoksi kantaa paketin kaverisi "lässynlässyn" kanssa omaan postikontoriisi ja lähettää sen itsellesi. Mitä kuulette?


      • JärkiköEiKulje
        KustiEIPoljePostissa kirjoitti:

        Taas palstan "viisas" amispelle ajattelee. Mikä todistaa Postin kuljettaneen sen paketin postikonttoriin? Sehän toimii vain verkkokaupan yhtenä vaihtoehtoisena noutopisteenä ja saapumisilmoitus lähtee automaattisesti kun Postin työntekijä lukee paketin viivakoodin.

        Voit ihan harjoituksen vuoksi kantaa paketin kaverisi "lässynlässyn" kanssa omaan postikontoriisi ja lähettää sen itsellesi. Mitä kuulette?

        Mikä todistaa, että Posti tai sen alihankkija ei olisi kuljettanut pakettia postiin noudettavaksi?

        Lähettäjä tai tavaran tilaaja valitsee toimitustavan. Jos on valittu Posti, niin mm. Matkahuolto tai UPS ei siihen sekaannu.
        Matkahuollon kuljettamat paketit haetaankin eri pisteistä kuin Postin kuljettamat.


      • otanepirunpillerit
        KustiEIPoljePostissa kirjoitti:

        Taas palstan "viisas" amispelle ajattelee. Mikä todistaa Postin kuljettaneen sen paketin postikonttoriin? Sehän toimii vain verkkokaupan yhtenä vaihtoehtoisena noutopisteenä ja saapumisilmoitus lähtee automaattisesti kun Postin työntekijä lukee paketin viivakoodin.

        Voit ihan harjoituksen vuoksi kantaa paketin kaverisi "lässynlässyn" kanssa omaan postikontoriisi ja lähettää sen itsellesi. Mitä kuulette?

        "Mikä todistaa Postin kuljettaneen sen paketin postikonttoriin? "
        Onko joku näin väittänyt ?
        Kyllä Postin edustaja on voinut näin toimia,mutta todennäköisesti paketin vei Postiin joko verkkokaupan edustaja tai verkkokaupan palkkaama kuriiriyritys.
        Posti kuljetti paketin tilaajaa lähimpään postitoimipaikkaan josta tilaaja sen nouti. Paitsi jos tilaaja oli maksanut kotiinkuljetuksesta,silloin posteljooni vie paketin kotiin asti.


      • JärkiköEiKulje
        KustiEIPoljePostissa kirjoitti:

        Taas palstan "viisas" amispelle ajattelee. Mikä todistaa Postin kuljettaneen sen paketin postikonttoriin? Sehän toimii vain verkkokaupan yhtenä vaihtoehtoisena noutopisteenä ja saapumisilmoitus lähtee automaattisesti kun Postin työntekijä lukee paketin viivakoodin.

        Voit ihan harjoituksen vuoksi kantaa paketin kaverisi "lässynlässyn" kanssa omaan postikontoriisi ja lähettää sen itsellesi. Mitä kuulette?

        """Sehän toimii vain verkkokaupan yhtenä vaihtoehtoisena noutopisteenä"""
        Tämä epäselvä ilmaisu voi tarkoittaa käsityksenäsi myös, että tavara on seissyt ( mahdollisesti jo vuosikausia ) valmiina noudettavassa postikonttorissa ja verkkokauppa vain ilmoittaa postikonttoriin, että sen saa luovuttaa tilaajalle. Ethän näin tarkoittanut? Selvennä siis.

        @kjapi tiivisti hyvän kysymyksen
        """Et kai ole niin naivi että kuvittelet verkkokauppojen pyörittävän omaa jakelua :))))"""

        Tämäkään kysymys ei auennut.
        """Voit ihan harjoituksen vuoksi kantaa paketin kaverisi "lässynlässyn" kanssa omaan postikontoriisi ja lähettää sen itsellesi. Mitä kuulette?"""

        Jos teen näin, niin kuulen "Kiitos". Jonkun ajan kuluttua kuulen tekstarin nakuttavan puhelimessa. "Teille on tullut postia. Voi noutaa..."
        So What? Mitä tästä harjoituksesta hyödyttiin?

        Yksinkertaisesta asiasta, kuten @otanepirunpillerit yllä kuvasi, saatiin valtaisa ongelma.
        Verkkokauppa luovuttaa tietokoneen hallinnan Turussa Postille -> Posti kuljettaa tietokoneen tilaajan postikonttoriin Helsinkiin -> Posti luovuttaa tietokoneen hallinnan tilaajalle.


    • KeksikääUuttaValitusta

      Laskuissa on käytännössä aina 2 vkoa maksuaikaa sen lähettämisestä. Ihan riittävä vaikka ei joka päivä jaettaisikaan.

      Tilatkaa niitä tavaroita enemmän ja useammin, niin aina on tulossa tavaraa. Ei tarvitse itkeä sen yhden lähetyksen keston perään - kun kestää muutaman päivän.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1199
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1034
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      129
      926
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      95
      785
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      291
      734
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      75
      649
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe