kuollut liittosuhde

jossa.kiinni

Nauraja ja Bushmanni elävät huonossa parisuhteessa adventismin kanssa.
He ovat sydämestään elämässä loppuun asti liittosuhteessa, vaikka se on heille ajanhukkaa. Siis aivan täyttä ajanhukkaa. He eivät pääse liitostaan eroon, eikä siten elämässä eteenpäin. He taistelevat tunteittensa juoksuhaudassa, kahleissa, jota toiset terveet ateistit eivät tee.
Avioliittoon verraten, se olisi rakkautta vailla, sekä seksiä vailla, mutta pystyssä se suhde kuitenkin pidetään väkisin.

Raamattu puhuu hengellisestä liittosuhteesta Ylös, Ylkään. Mutta sitä ei ole tarkoitettu suhteeksi ateisteille. Eli kannattaa tällaisesta onnettomasta liitosta erota.

Varmasti jokainen sallii eron, sehän on luonnollinen tapahtuma, kuolleet ovat kuolleita.

Miettii vain, miksi he tällaiselle suhteelle niin paljon kuluttavat työtäyteistä aikaansa.

No, tapahan se on heitellä hiekkakasaa edestakaisin. Tulosta ei tule, ehkä siinä pysyy kunto lapionvarressa jonkunnäköisenä.

Vai kokevatko he epäonnistumista elämässä, jos he lakkaisivat harhaisen suhteensa.
Mene ja tiedä, mutta kova on pojilla pyrkimys pitää tämä yllä. No, kaikki maksaa tavalla tai toisella elämässä. Psykoloogista vastausta en ole asiaan löytänyt.

14

161

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaipuukotiin

Olipa syvällistä ja tervettä pohdintaa, mutta annetaan kaikkien kukkien kukkia. Ei totuudesta niin vain helpolla irrota. Kaipuu näilläkin naurajilla ja pensasmiehellä lienee taivaan kotiin, eiväthän he muuten tällä palstalla roikkuisi.

• Niin_fiksua

Tavattoman hyviä ajatuksia. Olen itse samankaltaisessa "kuolleessa liitossa".
      Menen uskontovereideni luo saamatta sitä, mitä odotan uskontovereilta.
      Pahinta seurustelu on silloin, kun toimin oikein!
      Menen hakemaan tyhjiltä hyllyiltä tarvitsemaani!

• Cycl0ne

Minun mielestäni on ihan reilua, ja hyvää ajankäyttöä, opastaa muita uskonnon, erityisesti adventismin vaaroista. Pisteet molemmille siitä. Ja luulen että moni palstan lukija on saanut selvemmän kuvan uskontojen ongelmakohdista. Adventistit yleensäkin ovat taipuvaisia suurudenhulluuteen ja terävä kritiikki voi hyvällä tsäkällä kirkastaa pään moisista hullutuksista.

Minun mielestäni adventisti on valitettavasti vain pieni, nuhruinen puolue, jolla ei ole mitään annettavaa yhteiskunnalle kuin korkeita ihanteita joista se itse ei piittaa juurikaan. Fariseus on valitettavan usein se tuote, jota kirkko tuottaa. Ei adventismilla ole mitään tekemistä Jeesuksen kanssa. Kuten aiemmin totesin, kannattaa etsiä seuraa vapaakirkosta, josta voi löytyä jopa kristillisyyttä.

• kysynpävaan

Ethän veli odota liikoja keneltäkään ihmiseltä kuuluipahan sitten mihin suuntaan tahansa. Meillä adventisteilla on paljon puutteita ja näin se on vähän kaikilla. Minulla on rakkaita uskon veljiä ja sisaruksia monissa uskonsuunissa. Taivaasa sitten nähdään kuka pääsi perille.

• Cycl0ne

Niin ei siis kannata odottaa liikaa ihmiseltä, jonka porukoissa on Jeesus, Pyhä Henki, Jumala ja liuta enkeleitä? Adventistit siis ovat mielestäsi yhtä surkeita kuin muutkin kristityt, eli asiakas ei saa mitään erityistä hyötyä tästä ryhmästä. Olen samaa mieltä kanssasi.

• Yksi-usko

Adventistit rakastavat niin paljon Jeesusta, että haluavat tehdä hänen tahtonsa (esim. kunnioittavat sapattia, koska Jeesus on sapatin Herra).

• Höpsis. Yleensä en vaivaudu näin typeriin avauksiin edes vastaamaan, mutta vastataanpa joulun, tuon suuren pakanajuhlan kunniaksi.

Ymmärrän tietenkin sen, että jos avausviestin kirjoittajaa ei ole yksikään mielikuvituskaveri siunannut liian suurella ajatuskyvyllä, hänelle koko ajatus on vieras, eli miten ihminen voi huijatuksi jouduttuaan koettaa valistaa muista että he eivät joutuisi huijatuksi.

Koska yleisesti ihminen toimii siten, että hän koettaa teeskennellä että häntä ei ole huijattu, jos hän ostaa vaikkapa surkean auton, homeisen kodin tai liittyy järjestöön, jonka ainoa tarkoitus on viedä hänen rahansa.

Kuten jokainen huomaa, olen lisäksi vähentänyt kirjoittelua huomattavasti ja se johtuu tietenkin siitä, että adventtikirkko on kuolemassa, eikä ole oikeastaan enää mitään merkitystä, että jaetaanko kuluttajille valistusta adventtikirkon toiminnan yksityiskohdista tai teologiasta.

Adventtikirkko on aivan itse valinnut vaikkapa nuoren maan kreationismin, joka johtaa omaan tuhoonsa, koska vain täydellinen todellisuudesta vieraantunut idiootti voi olla mukana järjestössä, joka julistaa planeetan olevan vain joitain tuhansia vuosia vanha.

Minulla taas ei ole mitään sitä vastaan, että täydelliset idiootit valtaavat tämän järjestön, koska historia kertoo meille murskaavalla varmuudella lopputuloksen.

Adventtikirkko on valinnut myös toisen tuhoon johtavan yksityiskohdan opetukseensa, eli Jeesuksen pikaisen palaamisen, koska jokainen selväpäinen ymmärtää historiaan tutustuttuaan, että sitä ei tule tapahtumaan, ei pian eikä myöhemminkään.

Merkittävin yksityiskohta on tietenkin se, että Jeesus lupasi hyvin selväsanaisesti palata hänen ystäviensä vielä eläessä ja juuri sellaisena tuo lupaus myös ymmärrettiin, mikä on selvästi nähtävissä Paavalin, Pietarin, Jaakobin ja Johanneksen kirjoituksista.

Tätä lupausta ei pidetty, niin Jeesus on hyvin helppo todeta huijariksi, kylähulluksi, joita tuolloin riitti.

Adventtikirkon maalailemat apokalyptiset teemat ovat olleet muodissa noin 4000 vuotta eri uskonnoissa, eikä mitään niistä ole toteutunut, kuten uskonnot julistavat, että eipä siinä kovin nokkela tarvitse olla ymmärtääkseen, että mistä asia johtuu.

Ilmestyskirja maalailee lopun aikoja jae jakeelta ja aina asiaa käsitellessä on mukana aikamääre pian. Kirjoituksista on nyt aikaa noin 1900 vuotta, joten miten tyhmä pitää ihmisen olla, että ei ymmärrä tosiasioita?

Lisäksi adventtikirkko on joutunut kaikesta tästä johtuen ihmeelliseen tilanteeseen, eli tapahtuipa maailmassa sotia tai tulipa rauha, se on aina merkki lopun aikojen pikaisesta alkamisesta, niin ketäpä luulette moisen kiinnostavan enää piakkoin?

Kannattaa muistaa, että adventtikirkkokin on alkanut luistaa hieman pikaisesta paluusta, eli että koko maailmaan pitää ensin saattaa tieto Jeesuksesta, ennen kuin hän voi palata takaisin ja ottaen huomioon, että maailmaan syntyy joka kuukausi noin 12 miljoonaa uutta tavoitettavaa eli ihmistä, joille pitäisi Jeesuksesta saarnata ennen Jeesuksen paluuta, paluuta ei koskaan tapahdu.

Lisäksi maailman ongelmat ovat muuttuneet aivan päinvastaisiksi kuin mistä raamattu höpisee, eli raamatun mukaan pitäisi tulla kauheita nälänhätiä yms, mutta kun suurin ongelma on ollut jo pitkään ruuan ylisaanti, eikä suinkaan alisaanti, joka on maailman joka kolkkaan levinneestä ylipaino-ongelmasta ja se on tyhmemmänkin havaittavissa, eikä raamattu osaa puhua tällaisesta mitään, niin miten kummassa yksikään ihminen voi langeta enää moiseen hölynpölyyn ja huuhaaseen?

Joten adventtikirkko on itse kaivanut itselleen syvän kuopan, johon se vieläpä itse vapaaehtoisesti hyppää kuolemaan, niin minua on alkanut kiinnostaa myös kuluttajanvalistus yhä vähemmän, koska jokainen järjestöön liittyvä oikeastaan vain kiihdyttää adventtikirkon loppua, koska ei siihen vuonna 2016 yksikään kovin selväpäinen liity. Siihen liitytään joko seuran vuoksi tai että ihminen todella uskoo nuoren maan kreationismiin yms kuraan ja molemmat vaihtoehdot tuottavat saman lopputuloksen.

Näiden amerikkalaisten liikemiesten mukava elämä on loppumassa ja heidän on keksittävä jotain uutta, uusi lahko tai sitten jokin rehellinen ammatti.

• kysynpävaan

Kuinka paljon oli liikaa ruokaa ensimäisessä maailmansodassa ja toisessa?
        Ei siitä nin kauaa aikaa ole. Vieläkin elää ihmisiä Suomessa jotka tietävät mitä nälkä on. Ei näitä yltäkylläisiä vuosia nyt niin montaa vuotta ole ollut.

• herätys.bushmanni

"Lisäksi maailman ongelmat ovat muuttuneet aivan päinvastaisiksi kuin mistä raamattu höpisee, eli raamatun mukaan pitäisi tulla kauheita nälänhätiä yms "

Totuus: Maailmassa on tänään yli 750 000 000 nälkäistä joista noin 20 000 kuolee päivittäin, tämäkin osoittaa että bushmannin väitteet on yksi osa hänen päiväunistaan.

• herätys.bushmanni kirjoitti:

"Lisäksi maailman ongelmat ovat muuttuneet aivan päinvastaisiksi kuin mistä raamattu höpisee, eli raamatun mukaan pitäisi tulla kauheita nälänhätiä yms "

Totuus: Maailmassa on tänään yli 750 000 000 nälkäistä joista noin 20 000 kuolee päivittäin, tämäkin osoittaa että bushmannin väitteet on yksi osa hänen päiväunistaan.

<<<<Totuus: Maailmassa on tänään yli 750 000 000 nälkäistä joista noin 20 000 kuolee päivittäin, tämäkin osoittaa että bushmannin väitteet on yksi osa hänen päiväunistaan >>>>

Näin on, mutta eipä siitä pitkä aika ole, kun maailmassa kuoli kaikissa maissa nälkään ihmisiä kuin kärpäsiä.

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Suuret_kuolonvuodet

Tuolloin esim. Suomessa noin 25-33 % kansalaisistamme kuoli nälkään.

Suhteessa planeetan väkilukuun ei nälkäisiä ole koskaan ollut näin vähän.

Mutta arvaan kyllä että kuka olet kirjautumatta omalla nimimerkilläsi niin sinun tyhjään päähäsi on turha koettaa selittää mitä tarkoittaa suhteessa johonkin.

• Liikaruokaa
        kysynpävaan kirjoitti:

Kuinka paljon oli liikaa ruokaa ensimäisessä maailmansodassa ja toisessa?
        Ei siitä nin kauaa aikaa ole. Vieläkin elää ihmisiä Suomessa jotka tietävät mitä nälkä on. Ei näitä yltäkylläisiä vuosia nyt niin montaa vuotta ole ollut.

Maailmansota I ja II olivat menneisyydessä, eivät nykyisyydessä tai tulevaisuudessa. Ruuan yltäkylläisyys alkoi vihreästä vallankumouksesta noin 1960-luvulla, jolloin maatalouden tuotanto kaksinkertaistui ja tänään se on jo paljon enemmän siitä. Kiitos tieteen ja evoluution, eli kasvijalostuksen.

• näinsevaanmenee

Bushmanni on yksi niistä muutamasta täyspäisestä jotka tällä hourupäiden foorumilla kirjoittelevat. Minusta herra/rouva (tarpeeton yliviivataan) on aivan liian kiltti eikä sen takia aina kirjoita asioista niiden oikeilla nimillä. Minusta Sonnan voi ihan reilusti sanoa sonnaksi ja sontaa näissä uskontojen mätäpaiseissa totisesti riittää lapioitavaksi aina hamaan kosmoksen loppuhämärään saakka.

• pyhpyhjapyh

No sinä olet sontaa. Se on totta.

• näinsevaanmenee
        pyhpyhjapyh kirjoitti:

No sinä olet sontaa. Se on totta.

Mahtaa isääsi kaduttaa ettei aikoinaan ruikkinut reisille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      75
      5023
    2. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      16
      3403
    3. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      24
      2710
    4. Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet

🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.
      Ikävä
      58
      1760
    5. Miksi pitäisit enemmän

Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      47
      1576
    6. Tämmönen höpsö

Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1346
    7. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan vai tuleeko mitään?
      Ikävä
      94
      1342
    8. Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa

Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.
      Maailman menoa
      235
      1243
    9. Hiljaisuus

Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.
      Ikävä
      71
      1025
    10. IS Viikonloppu 29.-30.11.2025

Antti Skytältä 3-tasoinen ristikko. Pääkuvassa on harhauttava elementti, mikä saattaa hidastaa myös muiden kuin minun ra
      Sanaristikot
      54
      912
    Aihe