Liha on heikkoa, ja ihminen ilman Jumalaa on tuon heikkouden ohjattavissa. Meidän ei tule olla heikkoja, kuten lihamme on heikko, vaan kuolettaa lihan teot Hengellä, ja nousta tuon heikkouden yläpuolelle uudesti syntyneinä Jumalan palvelijoina.
Monesti näkee kristittyjen korottavan tätä lihansa heikkoutta ikään kuin ylitsepääsemättömänä asiana elämässään, mutta Raamattu opettaa voittamaan juurikin tuon heikkouden, niin että ei enää ole sille alamainen, vaan voi elää sen kanssa, ilman että se ohjaa elämää. Mutta jos lihan heikkoutta edelleen toteuttaa, niin silloinhan omaa vielä lihan mielen, eikä Hengen mieltä, joka jokaisella kristityllä tulee olla.
Eikö Jumala juurikin halua vapauttaa ihmisen lihan alamaisuudesta itselleen pyhitetyksi, ja elämän perilliseksi?
tämän vuoksihan Herramme antoi itsensä ristille.
Liha on heikkoa:
15
289
Vastaukset
AAMEN VELI, AAMEN!!!
sydämeni iloitsee kun palstalla on SUORASELKÄISIÄ ja HURSKAITA USKOVIA!!! sinun ja kaltaistesi kirjoittajien työ palstalla jatkukoon niin kauna kuin HERRA suo ja kantakoon RUNSASTA HEDELMÄÄ!!! minun työni täällä on loppumassa sen sanan mukaan jonka olen vastaanottanut!!! saamani PROFETIA kulkee kohti täyttymystään ja sanottavani täällä olen kohta sanonut!!! vielä HERRA vähäksi aikaa laittaa minut muualle julistamaan ja SITTEN aika on täysi!!! MARANATA!!!- saviseutulainen
"Autuaita ne, joita heidän oma luonteensa, sydämen pahuus ja elämän ankaruus ahdistavat Kristukseen. Millainen on se ihminen, joka on Kristuksessa? Hänet on lyöty hiljaiseksi ja matalalle, eikä hän löydä itsestään mitään hyvää.
Hän on suuri syntinen, joka vain Kristuksen veren suojassa kestää Jumalan edessä. Hän häpeää huonouttaan ja pitää itseään kaikkein halvimpana."
Niilo Tuomenoksa ( 1893-1976 )
kirjassa Kristukseen sidottuja Ei elämä Herrassa noin kurjaa ainakaan minulla ole, vaan voin hengittää vapaasti, ja olla iloinen siitä, että saan palvella Jumalaa ja Herraa uutena luomuksena. En kanna enää menneitä syntejäni, ja uusia en enää tee.
Mikko.A kirjoitti:
Ei elämä Herrassa noin kurjaa ainakaan minulla ole, vaan voin hengittää vapaasti, ja olla iloinen siitä, että saan palvella Jumalaa ja Herraa uutena luomuksena. En kanna enää menneitä syntejäni, ja uusia en enää tee.
Oletko jo niin vanha, vai miten voit olla noin varma, ettet enää tee uusia syntejä? Eikö edes pahaa ajatusta enää tule?
- puhalluslamppu
Liha on heikkoa ja muotina on nyt myös lihan "hajonta". Puhun siis nyhtöpossusta.
Ja juuri eilen taisi olla toisen iltapäivälehden jutussa nainen, joka sanoi rakastelleensa kymmenien naimisissa olevien miesten kanssa.
Ja on se "pettäjä-sivustokin"- naimisissa olevat pettävät kumppaneitaan netti- suhteiden kautta.
Tää ei kuulu ihan ketjun aiheeseen, mutta mitä mieltä olet, oliko Juudas mielestäsi sankari vai paha, ja jos vähän myös perustelis.
- onko.aloittajalla.tietoa
Onko tuoresuolattu parempaa kuin harmaasuolattu. Entä pitääkö olla ylikypsää?
- Läskiäjalotinaa
Onko liha tehnyt itsekseen jotain? Hallitseeko Jumala lihaa ollenkaan? Onko liha jokin kummitus, joka kiertää vaivaamassa Jumalaa?
- hoitoon
Niinpä. Nuo syntiuhrijutut on pelkää vastuun pakoilua tai vaihtoehtoisesti sairaan mielen tuotoksia Paavalin pakkoneuroosin tapaan.
hoitoon kirjoitti:
Niinpä. Nuo syntiuhrijutut on pelkää vastuun pakoilua tai vaihtoehtoisesti sairaan mielen tuotoksia Paavalin pakkoneuroosin tapaan.
Toisaalta tärkeintä ei olekaan se mitä mieltä Jumala on, vaan että suomalaiset saavat nauttia joulukinkusta ja sinaapista.
Paavali taas lienee yksi ristiriitaisimaista ihmistä maailmassa. "Jumalan laki on tärkein". Seuraava lause: "Ympärileikkaus ei ole tärkeä". No, ympärileikkaus oli Jumalan antama ikuinen laki.
- pirultapiilossa
Saan olla kyllä iloinen siitä, että olen voinut syntyä maailmaan ilman synnin kiroja ja lihan himoja, ja olen voinut iloisin mielin ottaa ristini kannettavaksi ilman minkäänlaisia kiusausia. Sitä kutsutaan velvollisuudentunnoksi.
Ja olen voinut hoitaa nämä maalliset velvollisuuteni mukisematta - tätä kutsutaan suoraselkäisyydeksi.
Toisaalta voi tietysti olla niinkin, että kun joudun ajattelemaan liki 24 tuntia vuorokaudessa muita, eikä ole mahdollista tuijotella päivät pitkät vain omaan napaan, niin ei se syntikään löydä minua.
Oletteko sitä mieltä, että sielunne jalostuu koko ajan piehtaroimalla synnin kiusausten kanssa Paavalin tapaan? Vetääkö kiusaus puoleenne? Oletteko jo antaneet pikkusormen Saatanalle, joka haluaa nyt koko käden?
Tuosta ei pelasta kukaan eikä mikään. - nikolat
Meidän tulee pyrkiä aina parempaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1256460Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631604092Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen513364Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4872903Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2811904Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde341586- 871436
Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja141383Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1741379Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151376