Kävin juoksemassa maantiellä 10 km ja aikaa kului 1 tunti 2 minuuttia.
Olenko hyvässä kunnossa?
19
311
Vastaukset
- Rumasinkkumies-
Olen hyvässä kunnossa, pyöräilen 10 km matkan 20 minuutissa. Juosta en jaksa.
- erika-täti
En tiedä.
Kävelin saman matkan, ja aikaa kului 1 tunti ja 20 minuuttia. Onko hyvä tulos? - Old_school_man
Kaikella kunnioituksella urheilusuoritustasi kohtaan, mutta ei tuo mistään kovin kummoisesta kestävyysjuoksukunnosta kerro. Olosuhteet toki vaikuttavat, mutta ei liukkaalla ja vastatuulettomalla kelillä oma nykyjuoksukuntoni olisi varmaankin sellaiset 42 min/10 km.
Viime kesänä "otin Ritolat" ja vierailin kestävyysjuoksun olympiavoittaja Ville Ritolan haudalla. Huomennakin ajattelin suunnata kirkonmenojen jälkeen hautausmaalle, joka ei kylläkään ole Peräseinäjoen hautausmaa.- Inte-bra
Juu, ookko ihan tosissas? Minä naisena juoksen saman matkan päivästä riippuen 40-48min. Mielestäni hyvässä kunnossa.
Reeniä lisää, ei juosten vaan ekaks reipasta kävelyä ezera. Tsemppiä kuntoiluusi. - Old_school_man
Inte-bra kirjoitti:
Juu, ookko ihan tosissas? Minä naisena juoksen saman matkan päivästä riippuen 40-48min. Mielestäni hyvässä kunnossa.
Reeniä lisää, ei juosten vaan ekaks reipasta kävelyä ezera. Tsemppiä kuntoiluusi.Aloittaja ei sinänsä kommentoinut että juoksiko täysillä vai ei ja eikä kertonut ikäänsä. Sama aika 20-vuotiaalle ei ole yhtä kova suhteellisesti kuin 45-vuotiaalle. Tietty jokaisella on tavoitteet ja painotukset erilaisia liikunnassa eri lajien ja ominaisuuksien suhteen. Mutta jos olosuhteet on vakio, niin ei 10 kilsan juoksukunto päivästä toiseen vaihtele minuuttitolkulla, mutta ehkä meinasit että juokset välillä kovempaa ja välillä hiljempaa ihan tarkoituksella. Karkeasti ottaen 3 min/10 km on naiselle suhteessa yhtä hyvä aika kuin miehelle. Talvisin mieluummin hiihdän kuin juoksen.
- Inte-bra
Old_school_man kirjoitti:
Aloittaja ei sinänsä kommentoinut että juoksiko täysillä vai ei ja eikä kertonut ikäänsä. Sama aika 20-vuotiaalle ei ole yhtä kova suhteellisesti kuin 45-vuotiaalle. Tietty jokaisella on tavoitteet ja painotukset erilaisia liikunnassa eri lajien ja ominaisuuksien suhteen. Mutta jos olosuhteet on vakio, niin ei 10 kilsan juoksukunto päivästä toiseen vaihtele minuuttitolkulla, mutta ehkä meinasit että juokset välillä kovempaa ja välillä hiljempaa ihan tarkoituksella. Karkeasti ottaen 3 min/10 km on naiselle suhteessa yhtä hyvä aika kuin miehelle. Talvisin mieluummin hiihdän kuin juoksen.
No juu, ootpa tosi nopea jos 3min/10 km. Hih, luulin kyllä silti ymmärtäneeni mitä tarkoitit. Kyllä hiihto on hyvä liikuntamuoto. Mutta paikkakunnasta riippuen, se ei aina ole mahdollista.
Viikko pohjosen lumilla ja kilometrejä tulee, ei kun menoksi. Tietysti myös syksyiset pitkät patikointimatkat reppu selässä, kyllä ovat kivoja. Unohtamatta tieteskin iltarientoja, mutta eivät vaikuta asiaan.
Myös nuo reilut maastojen korkeuserot antavat kyllä näin lumettomalla kelillä hyvää liikuntaa, jos siihen vain mahdollisuus.
Olenko himoliikkuja, en tiedä, mutta nautin suunnattomasti. Ehkäpä tuo nuorempana harrastettu urheilu, antaa poweria tänäkin päivänä.
- Jajuoksen
Odotan huhtikuuta, että saan juosta
- löntystelijä
Tuon matkan kävelyyn menee pari tuntia. Juoksemaan ja hölkkäämään en enää pysty mutta kävellä jaksan vaikka maailmantappiin asti.
- erika-täti
Eikä mene. Löntystelyvauhdilla kävelee 10 kilometriä 1 h ja 40 minuuttia. Vähän kun tihentää askelia, pystyy saman matkan kulkemaan hieman nopeammin. Eikä puhuta kuitenkaan mistään rääkistä, jossa pitäisi puuskuttaa voimiensa äärirajoilla.
Mutta löntystelykävelyn ja ripeämmän kävelyn ero on se, että kun pysähtyy ripeän kävelyn jälkeen sen tuntee nahoissaan. On kuuma ja hikoiluttaa. Löntystelykävely ei tunnu missään. Paitsi silloin, jos on kävellyt koko päivän, eli 8-10 tuntia. - löntystelijä
erika-täti kirjoitti:
Eikä mene. Löntystelyvauhdilla kävelee 10 kilometriä 1 h ja 40 minuuttia. Vähän kun tihentää askelia, pystyy saman matkan kulkemaan hieman nopeammin. Eikä puhuta kuitenkaan mistään rääkistä, jossa pitäisi puuskuttaa voimiensa äärirajoilla.
Mutta löntystelykävelyn ja ripeämmän kävelyn ero on se, että kun pysähtyy ripeän kävelyn jälkeen sen tuntee nahoissaan. On kuuma ja hikoiluttaa. Löntystelykävely ei tunnu missään. Paitsi silloin, jos on kävellyt koko päivän, eli 8-10 tuntia.Menenpäs, ja löntystelemällä. Reippaasti kävelen tuon matkan noin puoleentoista tuntiin ja pystyn sen aikana ja heti jälkeen puhumaan läähättämättä ynnä puuskuttamatta. Yksilöasioita nääs.
- erika-täti
löntystelijä kirjoitti:
Menenpäs, ja löntystelemällä. Reippaasti kävelen tuon matkan noin puoleentoista tuntiin ja pystyn sen aikana ja heti jälkeen puhumaan läähättämättä ynnä puuskuttamatta. Yksilöasioita nääs.
No miksi sitten ensin sanot, että matkaan menee kaksi tuntia?
JA NYT SANOT, ETTÄ PUOLITOISTA?
Todellakin, yksilöllistähän nämä asiat ovat. Pääasia kuitenkin, että hieman happeakin haukkailee. - löntystelijä
erika-täti kirjoitti:
No miksi sitten ensin sanot, että matkaan menee kaksi tuntia?
JA NYT SANOT, ETTÄ PUOLITOISTA?
Todellakin, yksilöllistähän nämä asiat ovat. Pääasia kuitenkin, että hieman happeakin haukkailee.Muotoilin aluksi väärin. Miksi et heti sanonut? Siis, sillä helvetin l-ö-n-t-y-s-t-ä-m-ä-l-l-ä saan nirhattua sen pari tuntia.
Mutta joo, räpiköin ylemmäs ja huomasin, että meillä menee melkein sama aika. Kävelläänkö yhdessä käsikännyssä auringonnousuun? :D
- keskinkertanenkai
Hiihtelin kahdeksan kilometriä umpihangessa ja meni tunti ja viisi miuuttia. Hiki tuli ja se oli tarkoituskin.
- erika-täti
Mitenkäs se runoilija-vainaa Hellaakoski sanoi...Tietä kulkein tien on vanki, vapaa on vain umpihanki.
Anarkisti-Markoille tiedoksi ;)
- Ätmi-sinkku
Juoksemine on turhaa.
Näin on, ja se on....tiedättehän! Joskus kun olin alalla, niin tuon verran tehtiin valmista asfalttia vuorokaudessa.
Joo, ei kukaan ei-kilpaurheilija tarvitse tuon parempaa kuntoa, eikä kyllä noinkaan hyvää.
Tavalliselle kuntohölkkääjälle tuo on oikein hyvä.
Mulle se ei ole. Juoksen kyllä 10 km tunnin sisään (hyi), mutta se ei ole tarpeeksi. Tuota alan nyt kehittämään, kun se on heikkous ja haittaa muissakin lajeissa. Sitä paitsi juokseminen on aivan ihanaa, kun saavuttaa flow-tilan. Vaatii vaan pidempiä matkoja.- eimullamuuta-
Jos ammattilaiset juoksee alle puoleen tuntiin niin amatööriksi tuo on ihan hyvä aika 10 km matkalla. Itse en jaksa juosta kun 5 km korkeintaan siihen menisi aikaa 35 minsaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 833298
Nainen olet minun
Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli352649- 612258
Sille ei voi enää mitään
Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.732249Harmi jos ei enään nähdä
Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki512181Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun
mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??1102163Vau miten upea nainen!
Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.191927- 621914
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv201899- 861642