Jeesus on joulun keskeisin.

Jeesus nimisen henkilön tiedetään eläneen 2000- luvulla. Syntymien aikaerot ovat 20-60 vuotta ja peräisin muistakin kuin kirjoista kuin Raamatusta.
Jos lähdettäisiin etsimään mielenkiintoisinta miestä, tuskin kiintoisampaa löytyisi.
Oliko Jeesus naimisissa vaiko seurusteli vain Neitsyt Marian kanssa. Hetero ilmeisen välttämättömästi oli jos oli kerran omia lapsia.

Tuollaisia asioita tutkii tiede?. Ties mitä vlelä löytää?

9

147

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kauhistu.nut

Voiko alemmas ruune vajota. Neitsyt Maria oli Jeesuksen ÄITI.

• Minä tarkoitin Jeesuksen itsensä naisystävää.

• välittäjänä

Tarkoitat siis Magdalan Mariaa.

file:///Users/tellervo/Downloads/Helsingin yliopisto - Eksegetiikan laitos.html

• kehtaatkin

Neitsyt Maria onJeesuksen synnyttäjä , miten voit sekoittaa naisystävään ? Olet Jumalan pilkkaaja, siitä ansaitsisit rangaistuksen rikoslain mukaan.

• Se-entinen-Kukkahame

En usko että Ruuneman tahallaan tuota tekstiä laittoi, menee meiltä muiltakin nimet, paikat ja henkilötkin sekasin, asia liittyy jouluun.
      Nyt on joulu ja eletään yltäkylläisyydessä, se on nykyaikaa.

• Maria Magdaleena mainitaan muistaakseni usein ja on kuin nykypäivien sussu.

Kun minulle vaaditaan rangaistusta "etäisestä erehdyksestäni" niin olisiko rangaistusvaatimus kovakin.

Olisiko Jumala valmis tuomitsemaan minut vaikka ristinpuulle. Jumalalla lienee maailman paras oikeustaju ja näkee kaikki.

Antoihan Jumalakin Poikansa kuolla ristillä "kun kirjoitettu oli niin".

Olen niin alkeellinen uskossani, että Jumala olisi itse voinut antaa synnit anteeksi kivuttomamminkin.

Jumala on muuten meidän kaikkien tuttava. Tuossa se on nytkin olkapään takana ja seuraa hääräämistäni. Kohta juon aamukahvia Jumalan kanssa. Onko teillä parempaa seuraa ja valvontaa.

• Lusiverius
        Ruuneman kirjoitti:

Maria Magdaleena mainitaan muistaakseni usein ja on kuin nykypäivien sussu.

Kun minulle vaaditaan rangaistusta "etäisestä erehdyksestäni" niin olisiko rangaistusvaatimus kovakin.

Olisiko Jumala valmis tuomitsemaan minut vaikka ristinpuulle. Jumalalla lienee maailman paras oikeustaju ja näkee kaikki.

Antoihan Jumalakin Poikansa kuolla ristillä "kun kirjoitettu oli niin".

Olen niin alkeellinen uskossani, että Jumala olisi itse voinut antaa synnit anteeksi kivuttomamminkin.

Jumala on muuten meidän kaikkien tuttava. Tuossa se on nytkin olkapään takana ja seuraa hääräämistäni. Kohta juon aamukahvia Jumalan kanssa. Onko teillä parempaa seuraa ja valvontaa.

Jos selkäsi takana on saatana itse pääpiru joka yrittää ohjailla kirjoituksiasi, monen kirjoituksissa se huomaa.

• Tuo kertomus Maria Magdalenasta on kaunis! Naisesta josta sanottiin, hänen ymmärtävän. Lukiessa tajuaa tuon kirkkoisien patriaalisuuden ja vallankäytön,..olihan harmillista jopa opetuslapsille Jeesuksen rakastavan oppilaistaan eniten Mariaa.
        Hymyillä täytyy ihan miten kauniisti kerrotaan Maria kuunnelleen ja ymmärtäneen, mutta Gnostilaisuus "siivottiin" pois kirkosta, ja opetuslapset kätkivät kokemansa saviruukkuihin, jotka löydettiin vasta 1600 vuotta sen jälkeen.

Paljon on kirkon piirissä tullut uusia tuulia tuon jälkeen,...naisetkin ovat pääsevät jo palvelemaan seurakunnissa.
        Yhä elää kaunis muisto naisesta, jolla oli "korvat kuulla" ja ymmärtää.

Hänellehän Vapahtaja ilmestyi ensimmäiseksi puutarhurin muodossa.

On sydäntä lämmittävää lukea opettajan ja oppilaan välinen rakkaus, en koe sitä siinä mielessä kuin ihminen sen ajattelee, miehen ja naisen välisenä. Ei gnostilaisuudessakaan siihen viitata. Itkien on Jeesuksen kuoltua Marian puhuteltava uskoveljiään, kunnes he hyväksyivät ja tunnistivat Jeesuksen vaikutuksen hänessä.

Paljonhan kirjallisuudessa on tulkittu Maria M. ja Jeesuksen rakkaustarinaa ihmisen näkökulmastakin, mutta ei edes sekään voisi muuttaa asian ydintä.

Tuntuu hyvältä näin naisena kokea rakkauden sanoman täydellistymisen vasta Magdalan Marian saadessa oman hyvän osansa, tuossa alkukirkkojen jäykässä valtahiearkiassa, heippa 😘

• minäen

Toi vaatii uskoa uskomuksiin..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Simula, rakkaus, Aittakumpu

Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww
      Perussuomalaiset
      116
      1928
    2. Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan

anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html
      Maailman menoa
      154
      1402
    3. Pormestari käräjille?

Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j
      Puolanka
      55
      1317
    4. Millaista naista ikävöit

Ulkonäkö/persoona
      Ikävä
      53
      1069
    5. Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin

että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html
      Maailman menoa
      134
      1011
    6. Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon

meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä
      Ikävä
      75
      946
    7. Voisimmeko seuraavan kerran kun

Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi
      Ikävä
      36
      857
    8. Nyt on hyvä laittaa

kirjaimet kohdilleen. Kuka kaipaa ja ketä. Onko oma kaivattu täällä ?
      Ikävä
      52
      854
    9. Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle

Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa
      Maailman menoa
      62
      832
    10. Kuinka nättinä

Sitä pitää olla että huomataan 🙃
      Ikävä
      56
      801
    Aihe