Jeesus on joulun keskeisin.

Jeesus nimisen henkilön tiedetään eläneen 2000- luvulla. Syntymien aikaerot ovat 20-60 vuotta ja peräisin muistakin kuin kirjoista kuin Raamatusta.
Jos lähdettäisiin etsimään mielenkiintoisinta miestä, tuskin kiintoisampaa löytyisi.
Oliko Jeesus naimisissa vaiko seurusteli vain Neitsyt Marian kanssa. Hetero ilmeisen välttämättömästi oli jos oli kerran omia lapsia.

Tuollaisia asioita tutkii tiede?. Ties mitä vlelä löytää?

9

140

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kauhistu.nut

      Voiko alemmas ruune vajota. Neitsyt Maria oli Jeesuksen ÄITI.

      • Minä tarkoitin Jeesuksen itsensä naisystävää.


      • välittäjänä

        Tarkoitat siis Magdalan Mariaa.

        file:///Users/tellervo/Downloads/Helsingin yliopisto - Eksegetiikan laitos.html


    • kehtaatkin

      Neitsyt Maria onJeesuksen synnyttäjä , miten voit sekoittaa naisystävään ? Olet Jumalan pilkkaaja, siitä ansaitsisit rangaistuksen rikoslain mukaan.

    • Se-entinen-Kukkahame

      En usko että Ruuneman tahallaan tuota tekstiä laittoi, menee meiltä muiltakin nimet, paikat ja henkilötkin sekasin, asia liittyy jouluun.
      Nyt on joulu ja eletään yltäkylläisyydessä, se on nykyaikaa.

      • Maria Magdaleena mainitaan muistaakseni usein ja on kuin nykypäivien sussu.

        Kun minulle vaaditaan rangaistusta "etäisestä erehdyksestäni" niin olisiko rangaistusvaatimus kovakin.

        Olisiko Jumala valmis tuomitsemaan minut vaikka ristinpuulle. Jumalalla lienee maailman paras oikeustaju ja näkee kaikki.

        Antoihan Jumalakin Poikansa kuolla ristillä "kun kirjoitettu oli niin".

        Olen niin alkeellinen uskossani, että Jumala olisi itse voinut antaa synnit anteeksi kivuttomamminkin.

        Jumala on muuten meidän kaikkien tuttava. Tuossa se on nytkin olkapään takana ja seuraa hääräämistäni. Kohta juon aamukahvia Jumalan kanssa. Onko teillä parempaa seuraa ja valvontaa.


      • Lusiverius
        Ruuneman kirjoitti:

        Maria Magdaleena mainitaan muistaakseni usein ja on kuin nykypäivien sussu.

        Kun minulle vaaditaan rangaistusta "etäisestä erehdyksestäni" niin olisiko rangaistusvaatimus kovakin.

        Olisiko Jumala valmis tuomitsemaan minut vaikka ristinpuulle. Jumalalla lienee maailman paras oikeustaju ja näkee kaikki.

        Antoihan Jumalakin Poikansa kuolla ristillä "kun kirjoitettu oli niin".

        Olen niin alkeellinen uskossani, että Jumala olisi itse voinut antaa synnit anteeksi kivuttomamminkin.

        Jumala on muuten meidän kaikkien tuttava. Tuossa se on nytkin olkapään takana ja seuraa hääräämistäni. Kohta juon aamukahvia Jumalan kanssa. Onko teillä parempaa seuraa ja valvontaa.

        Jos selkäsi takana on saatana itse pääpiru joka yrittää ohjailla kirjoituksiasi, monen kirjoituksissa se huomaa.


      • Tuo kertomus Maria Magdalenasta on kaunis! Naisesta josta sanottiin, hänen ymmärtävän. Lukiessa tajuaa tuon kirkkoisien patriaalisuuden ja vallankäytön,..olihan harmillista jopa opetuslapsille Jeesuksen rakastavan oppilaistaan eniten Mariaa.
        Hymyillä täytyy ihan miten kauniisti kerrotaan Maria kuunnelleen ja ymmärtäneen, mutta Gnostilaisuus "siivottiin" pois kirkosta, ja opetuslapset kätkivät kokemansa saviruukkuihin, jotka löydettiin vasta 1600 vuotta sen jälkeen.

        Paljon on kirkon piirissä tullut uusia tuulia tuon jälkeen,...naisetkin ovat pääsevät jo palvelemaan seurakunnissa.
        Yhä elää kaunis muisto naisesta, jolla oli "korvat kuulla" ja ymmärtää.

        Hänellehän Vapahtaja ilmestyi ensimmäiseksi puutarhurin muodossa.

        On sydäntä lämmittävää lukea opettajan ja oppilaan välinen rakkaus, en koe sitä siinä mielessä kuin ihminen sen ajattelee, miehen ja naisen välisenä. Ei gnostilaisuudessakaan siihen viitata. Itkien on Jeesuksen kuoltua Marian puhuteltava uskoveljiään, kunnes he hyväksyivät ja tunnistivat Jeesuksen vaikutuksen hänessä.

        Paljonhan kirjallisuudessa on tulkittu Maria M. ja Jeesuksen rakkaustarinaa ihmisen näkökulmastakin, mutta ei edes sekään voisi muuttaa asian ydintä.

        Tuntuu hyvältä näin naisena kokea rakkauden sanoman täydellistymisen vasta Magdalan Marian saadessa oman hyvän osansa, tuossa alkukirkkojen jäykässä valtahiearkiassa, heippa 😘


    • minäen

      Toi vaatii uskoa uskomuksiin..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      138
      1628
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      101
      1200
    3. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1182
    4. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      85
      1083
    5. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      188
      892
    6. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      39
      819
    7. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      82
      802
    8. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      89
      788
    9. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      73
      714
    10. Naantalissa kohahtaa

      Yli 4 vuotta puhelimeen, tietokoneelle murtautumista sekä Whatsapp urkintaa Naantalissa hakkeritiimin jäseniä
      Naantali
      137
      682
    Aihe