Vainotut vahvistuvat uskossaan

kristittyjenvainoa

Kuunnelkaapa Richard Wurmbrandia, tässä suomalaisen tulkkauksen pätkittämänä, mutta niin vahvaa tarinaa, että jaksaa kuunnella silti: https://www.youtube.com/watch?v=b7Ztu_qJHRM

Onkohan meille tänne Suomeenkin tulossa vainojen aika? Jaksaisimmeko kestää uskossa vai sortuisimmeko heti ja kieltäisimme uskomme?

Asiaan tavallaan kuulumaton huomio: miksei muunmaalaiset voi hyväksyä suomalaisia vähäpuheisina ja ilmeettöminä? Miksi meitä pitää hätistää hymyilemään ja lirputtelemaan? Edes esikuvallinen, vainottu kristitty, ei hyväksy suomalaisia sellaisina kuin olemme. No, joku sanoi, että se johtuu siitä, että olemme kuin koirat, jotka eivät hauku eivätkä heiluta häntää - niiden mielen ailahteluja ei voi tietää, joten se pelottaa. Voi olla. Pitänee tästä ryhtyä opettelemaan small talkkia ja hymyilemistä, etteivät ulkomaalaiset pelästy.

3

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • capiche

      Muunmaalaiset? Kyllä monet suomalaisetkin ihmettelevät tätä juroutta ja ilmeettömyyttä. Etenkin jos ovat saaneet maistaa jossakin ihmismäistä käytöstä. Mutta mitä tekemistä sillä on vainojen kanssa?

      Ei ole kovin todennäköistä, että ihmisoikeuksiin vahvasti uskovassa Suomessa ryhdyttäisiin ainakaan valtion taholta vainoamaan ketään.
      Toki Suomessakin on pieniä ryhmiä fanaatikkoja, jotka olisivat ihan valmiita vainoamaan mitä milloinkin.

      Yksittäisten ihmisten asenteet muslimeja kohtaan lähentelevät jo selkeästi vainoa. Samaa voi sanoa joidenkin kristittyjen asenteista muita kristittyjä kohtaan. Näiden ryhmien toimia voisi kutsua ainakin nettivainoksi.

      Vainoissa kulta puhdistuu. Joidenkin usko ja vakaumus vahvistuu, mutta kyllä jotkut varmasti myös liukenevat oman etunsa vuoksi takavasemmalle. Voi vain toivoa, että seisoisi Kristuksen rintamassa. Pietarikin kielsi ensin Jeesuksen, vaikka oli sentään elänyt tämän kanssa. Mutta onneksi siitäkin tilanteesta voi vielä nousta.

      • no.hurjaahan.se.oli

        Niin, kaipa sitä pelotti se tilanne kovasti...?


    • Miksi meidän pitäisi alkaa hymyillä ja lirputella? Miksi eivät mieluummin muut alkaisi vähäpuheisiksi ja ilmeettömiksi? Kuka on päättänyt, että meidän tapamme on huonompi? Minun mielestäni meidän tapamme on parempi. Ihan tarpeeksi hyvin täällä on seisottu omalla pohjalla ja hoidettu asiat ilman lirputuksiakin. Ottakoot muut oppia meistä. Minä ainakaan en puhu enkä hymyile, ja jos jollakulla on siihen jotakin sanomista, niin tervetuloa kokeilemaan onneaan vaikka vähän kauempaakin.

      Vainot kestää, jos ei ole mitään menetettävää tässä maailmassa, kuten perhettä tai ystäviä. Ihminen, joka ei ole kiintynyt elämään tai maailmaan, on voittamaton ja vihollisena vittumainen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Se ääni ja

      Olemus vaan, kyl teis jotain samaa on ja samoja luonteenpiirteitäkin löytyy vaikka paljon on höpöäkin mukana 😍😂🤭 vaik
      Ikävä
      28
      2829
    2. Hallitus heitti kymmeniä miljoonia

      Yksityislääkäri kela korvauksiin. Ei ole mikään ihme, että se ei lyhentänyt terveyskeskusjonoja niinkuin hallitus väitti
      Maailman menoa
      102
      1478
    3. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      85
      1351
    4. Todellinen brahmani ei koskaan menisi lastentarhaan

      Joku, joka tekee kaikkensa käännyttääkseen vääräuskoiset maailman ”ainoaan oikeaan” uskontoon, kristinuskoon, on kertonu
      Hindulaisuus
      376
      1108
    5. HS haukkuu Pate Mustajärven uuden levyn

      Täytyypä käydä ostamassa se. https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000010618367.html
      Maailman menoa
      87
      1103
    6. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      103
      991
    7. Mietin minä sitä vieläkin

      että rakastuitkohan sinäkin minuun silloin. Olin niin sekaisin ja onnellinen pelkästä näkemisestäsi aina....
      Ikävä
      49
      980
    8. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      178
      940
    9. En oikeasti välitä sinusta nainen

      Naureskellaan sinulle ja palstajutuillesi kavereitten kesken. Ollaan lyöty vetoakin oletko se sinä oikeasti. Kirjoitat t
      Ikävä
      79
      932
    10. Kohta tulee iso uutinen

      muutama päivä niin kuullaan tästä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      83
      896
    Aihe