Rahanvaihtofirma Change Group Helsinki-Vantaa

EiRahanvaihtoa2017

Change Group:n vaihtokurssit lentoasemalla selvää huijausta. Boikottiin koko firma. kokemuksia?

22

4535

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kirjoita_kenttään

      En lähde boikotoimaan mitään sillä perustella, että netissä joku nimetön henkilö väittää vaihtokurssien olevan "selvää huijausta". Luulisi, että tuollaisen väitteen esittäjä pystyisi antamaan jotain konkreettista väitteensä tueksi, tai oikeastaan selvempää on, että tuollainen netissä huutelija ei pysty asiaa millään perustelemaan.

      • Kirjoita_kenttään

        Mistä päättelet, että olisin lasku- ja lukutaidoton idiootti?

        Miksi kysyt milloin olen viimeeksi lukenut uutisia? Voin kertoa, että luen uutisia päivittäin. Yleensä luen sen alueen tai maan valtalehtiä, joissa kulloinkin olen.

        Tänään aamulla luin uutiset Frankfurter Allgemeine Zeitungista ennen töihin lähtöä. Eilen en huomannut uutista tuosta aiheesta Olisiko siinä pitänyt olla uutinen jonkin Helsinki-Vantaan Change Groupin "huijauksista"? Eilen aamulla en huomannut Le Figarossa juttua aiheesta. En tosin varsinaisesti etsinyt.

        Koeta nyt vaikka kertoa, mihin perustat kommenttisi yli 20 % kuitillisesta rahanvaihtopalkkiosta? Vaihdoitko 10 € joksikin muuksi valuutaksi?

        En ole juuri perehtynyt suomalaisiin nettikeskusteluihin. Tyyli vaikuttaa melko erikoiselta: jos joku kyseenalaistaa jotain, on heti joku haukkumassa idiootiksi, lukutaidottomaksi, siionistinatsiksi jne. Viikko sitten tästä tuli juttua parin tutun kanssa. Hekin ihmettelivät tätä ja olivat ihmetellen keskustelleet aiheesta Mensan kokoontumisessa, jossa muillakin oli vastaavia kokemuksia etenkin tältä Suomi24.fi palstalta. Eiköhän tämä riitä minun osaltani tällä palstalla.


      • Anonyymi

        Kyllä minua siellä juuri huijattiin. Myytiin englannin puntia Irlannin punnan vaihtokurssilla, ja väitettiin ettei Dublinissa voi maksaa kuin englannin punnalla ja Irlannin punnalla. Samaan hengenvetoon väitettiin, että Englannissa voi maksaa euroilla. Siinä kohdassa olisi pitänyt tajuta, että piru siinä minua neuvoo. Jumatlavita, vaihdoin sen perhanan huijarin ohjeiden vuoksi 370 euroa turhaan englannin punniksi. Ja koska en voinut ennakkotilatakaan edellisen reissun vuoksi, sain vain 390 GB puntaa 501 eurolla. Millä helvetillä saan tämänkin oikaistua ennen matkaani ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minua siellä juuri huijattiin. Myytiin englannin puntia Irlannin punnan vaihtokurssilla, ja väitettiin ettei Dublinissa voi maksaa kuin englannin punnalla ja Irlannin punnalla. Samaan hengenvetoon väitettiin, että Englannissa voi maksaa euroilla. Siinä kohdassa olisi pitänyt tajuta, että piru siinä minua neuvoo. Jumatlavita, vaihdoin sen perhanan huijarin ohjeiden vuoksi 370 euroa turhaan englannin punniksi. Ja koska en voinut ennakkotilatakaan edellisen reissun vuoksi, sain vain 390 GB puntaa 501 eurolla. Millä helvetillä saan tämänkin oikaistua ennen matkaani ?

        Kyllä, juuri näin! 16.10.2019 Kroatian kunia Helsingin lentokentän vaihtopisteessä kurssilla 1 e = 6,03 vaihdettiin, kohteesta olisi saanut 7,27 eli kuselta maistuu näin jälkikäteen firman toiminta vaikka sitä omaakin hölmöyttä saa syyttää....


    • Kiskottu

      Aloittajan kanssa ko. firman toiminnasta samaa mieltä. Kurssit kannattaa selvittää etukäteen. Me vaihdoimme viime viikolla Helsinki-Vantaan lentoasemalla kiireen vuoksi 360 euroa dirhameiksi ja saimme 1100 dirhamia 369 eurolla. Kohteessa meille selvisi todellinen kurssi, jonka mukaan vastaava vaihto muualla olisi maksanut n. 300 euroa ja Forexillakin 307€. Changegroup veloitti välistä siis 60 euroa eli yli 20 %. Kuitissa ei ole muuta kuin vaihtokurssi, joten oikea kurssi pitäisi tietää ennen vaihtopisteesen menoa.

    • Luotin

      Vaihdoin viime viikolla kiireessä lentokentällä 505 euroa Iso-britannian punniksi. Sain 360 puntaa eli n.405€. 20% eli sata euroa meni siis yhtiölle. Ei olisi kannattanut!

    • miksimeninoin

      Viime viikolla vaihdoin ruotsin ruplia euroiksi. Annoin 100 euroa ja sain 42 kuuban taaleria takaisin. Voi vittu että vituttaa, kun meni non!

    • changeri

      Komissio 5.95% ja vaihtokurssi 15-20% keskikurssia heikompi. Laillinen ryöstöhän tuo onm

    • Huijarifirma

      Kannattaa välttää Change Groupia ihan joka paikassa. Itse hävisin 320 euron summasta noin kolmanneksen firman palkkioiden ja surkean kurssin vuoksi. Lisäksi sain USA:ssa heidän pisteestään niin huonon 100 dollarin setelin, ettei se kelvannut missään muualla kuin heidän omassa Suomen-pisteessään, josta tietysti vedettiin taas 15 % palkkiota ja heikko kurssi. Jos raha olisi ollut kelpo, olisin saanut siitä 20 euroa enemmän muualla. 20 euroa 85 eurosta on aika paljon. Muualla saa 20-30% paremmalla hinnalla rahaa.

      • Anonyymi

        Kannattaa matkustaa vain EU:n sisällä. Ei tule vaihtoyllätyksiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa matkustaa vain EU:n sisällä. Ei tule vaihtoyllätyksiä.

        Ei ku Emun ;)


    • Reissaaja80

      Suomessa ei koskaan kannattaisi vaihtaa rahaa, koska kurssi huonompi kuin kohde maissa. Mutta joskus on pakko, jos ko. maan valuuttaa ei saa Suomesta. Siksipä aloinkin tutkiin mistä paikasta raha kannattaa vaihtaa.

      Forexilla häviän päivän todellisen kurssin mukaan 40€ 1000 dollarin summasta. Katsoin Change Gropilta ja siinä säästäisin muutaman euron ja lupaavat ettei välityspalkkiota tule. No pieni summa siihen verrattuna, että Forexiin voi ainakin luottaa.

      Jos ostan netistä, niin veloittavatko he lentokentällä, noutaessani valuutan, lisää maksuja?

    • TietäjäHelsinki

      Kyl täällä taas puhuu asioista tietämättömät. Lentokentällä, ilman muuta parhaalla paikalla ei tietenkään myydä valuuttaa parhaalla kurssilla. Ne kurssit mitä netistä saa, ei ole sitä, mitä vaihtopisteissä saa mistään firmasta tai kohteesta. Keskikurssiin vertaaminen on aivan turhaa. Change Group perii vaihtopisteissä vaihtamisesta 5,95% kulun. Ja valuuttaa tilatessa netistä (n.3pvä ennen) on joko parempi tai senttejä huonompi kuin Forexilla. Ja sen tilaaminen lentokentän pisteisiin ei maksa mitään. Tulee siispä ilman komissiota ja paremmalla kurssilla, kuin mitä lentokentällä pisteessä vaihdettaessa.

    • Reissuroope

      Kun vertaatte Change Groupin hintoja Forexin hintoihin, niin kannattaa ottaa vertailuun mukaan vielä myös Tavex. Vaihdettiin viime viikolla dollareita 500 eurolla ja säästettiin Tavexilla vielä 5 euroa Forexiin verrattuna.

    • usdchange

      Aivan käsittämättömän paska firma (USD kurssi tänään myynti 1.1173 ja osto käsittämättömät 1.2700 kun muilla on n. 1.1990). Jos vaihdat valuuttaa takaisin euroiksi niin kurssit on lähemmäs 10% huonommat kuin muilla. Osto ja myyntikurssin välinen hinta ero on siis n. 25% = eli 1000 eurosta menee 250 eur palkkiota käytännössä jos menet vaihtamaan takaisin myöhemmin. Aivan naurettava Dansken paska firma

    • suunnistelija

      Vaihdettin mekin kiireessä Helsinki Vantaalla 350 eur tanskan kruunuiksi ,saimme 2150 DKK. Forexilla olisi saatu 2444 DKK. Myyntipalkkio ko firmalle teki 42,12 eur, joten mielestäni kohtuuton. Olisihan se pitänyt muistaa, että Hki-Vantaalla on kalliimpaa, no muutaman euron ymmärtää, mutta että kympeissä;-( Muistaapa seuraavalla kerralla rahanvaihdot etukäteen.

      • Naurettavaa.94

        Ihan normaalia suomalaista kusetusta. Kaikki lampaat luulee et näissä köyhemmissä maissa tulet kusetetuksi, mutta todillisuudessa pahempaa kusetusta tulee suomessa päivittäin. Itse vaihdoin 1013e filippiinien pesoiksi. Kentällä vaihdoin kun tunsin sen vähemmän stressaavaksi kun saan ne viellä suomessa vaihdettua. Kuitissa lukee tämä kuuden prossan palkkio, mutta ovat pistäneet aivan väärän kurssin 47 kun silläpäivällä oli 58. Menen kentältä kysymään viellä et mitä kusetusta tämmönen väärillä kursseilla myyminen on. He siis tienasi 25% puhtaana itselleen plus jos vaihdan rahat mitä reissun jälkeen jäin olisi tuosta tonnista lähtenyt yhteensä 38%. Jos joku tääl väittää ettei ole kusetusta niin olit juuri se paha suomen lammas mikä tämän paskan maan on luonut. Juu täällä voi olla vähän kalastusta käteis kaupoissa, mutta ei itselle vastaan ole tullut. Suomessa tätä kusetusta tehdään ihan kirjallisissa kaupoissa. Kai heillä lukee jossain pienellä nettisivuilla että heillä on omat kurssinsa.


    • Anonyymi

      Jep, ikinä missään nimessä ei kannata tuolla vaihtaa. Kiireessä tarvitsin egyptin puntia, ja kohteessa tajusin että kurssi oli kaikkialla muualla noin 19, kun change groupissa sain vain 13! vaihtokulut.. Kalliita puntia tuli..

      • Anonyymi

        Jos forex toimisi lentokentällä niin ei sieltä saisi yhtään sen halvemmalla. Järjettömät vuokrakulut, kuten kaikissa finavian tiloissa, ja aika reippaasti laajemmat aukioloajat kuin forexilla. Meneppä kolkuttelemaan sunnuntai aamuna kello 5 forexin ovelle niin aika hiljaista voi olla...


    • Anonyymi

      Miettikääpä mitä te tekisitte, jos joku joskus keksisi netissä toimivan palvelun, johon voisi kirjoittaa firman tai tuotteen nimen ja niiden jälkeen vaikka kokemuksia-sanan.

      Ette tietysti käyttäisi sitä, koska teillä on kiire, sillä olette jättänyt kaiken viime tinkaan. Edellisvuosien tapahtumat ja muiden kertomukset ovat tietysti jo unohtuneet. Kansainvälisten yritysten on tuotettava voittoa omistajille, palkkioita johtajille, palkkoja kolmessa vuorossa työskenteleville työtekijöille, maksettava vuokrat, rahansiirtokulut, erilaiset tappiot ja paljon muuta. Suurin osa matkaajista on tietysti oppinut välttämään noiden palveluita. Jonkunhan kaikki on kuitenkin maksettava. Jostain syystä teidät on valittu tähän tärkeään tehtävään.

    • Anonyymi

      Köyhillä ei oo varaa ostaa halpaa. Täysin omaa typeryyttä, jos ei osaa vertailla hintoja ja avata suutaan kassalla. Ihan yleissivistykseen kuuluu ymmärtää, ettei kauppias myy mitään samalla hinnalla millä ostaa. Vai luuletko, että se raha ihan niinkun ilmestyy siihen myytäväksi? Että on jotain hyväntekeväisyyttä? Ite olen vaihtanut kentällä ja joka kerta saanut hyvää palvelua ja kurssit sun muut palkkioiden osuudet tietooni ennen maksamista ja kuitista ja kysymällä. Kato kun kaikkia ei pari kymppiä kurssierosta ja palvelumaksusta kiinnosta, ei kaada mun talouttani. Päin vastoin mieluummin maksan siitä, että palvelu on tarjolla. Mene sinä jota kiinnostaa vaihtamaan sellaiseen paikkaan missä se sun budjetilles sopii ja jos joudut ''HUIJATUKSI'' niin selvitä se sen firman kanssa ja kerro sitten kokemuksesi. Vai hävettääkö olla osaamaton juntti?
      Joka tapauksessa oma kokemukseni siis on se, että jouduin perumaan netistä tilaamani USD kaupan tän koronan vuoksi kk sitten ja kaikki meni ok, vaikka vähän hidasta. Nyt kattelin heidän nettisivuja ja toistaiseksi on tilaukset netin kautta jäissä ja suurin osa pisteistä kiinni. Mä olen tyytyväinen tän firman palveluun ja käytän jatkossakin, vaikka on kalliimpi kun keskustan kilpailija enkä ole huolissani huijatuksi tulemisesta, koska tiedän mistä maksan ja mihin verrattuna. Jos tulis tarve kattoa tarkemmin niin tarkistaisin vaihtoehtoja.

      • Anonyymi

        Vieläkin kusetusta, 900€ vaihdoin USDksi, 1092$ olisi päivän kurssin mukaan tulla, $981 sain.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      373
      4714
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      86
      1904
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      67
      1631
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1566
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      229
      1463
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1410
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      60
      1386
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1367
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1245
    10. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      11
      1234
    Aihe