Ajoneuvomaksujen kehittäminen Tampereella

Mitä mieltä palstalla ollaan tulevasta henkilöautoliikenteen gsm ja satelliittipohjaisesta seurannasta? Miten Tamperella voitaisiin hyödyntää asiaa? Onko lain tarkoitus vain suurten korporaatioiden tarpeet, vai voitaisiinko ajatella asiaan myös niin, että kunnilla olisi omat mahdollisuudet tietyissä paikoissa ja tiettyinä aikoina suorittaa omien kulujensa korvausta asiasta? Esim tunnelimaksun muodossa, keskustan ajomaksuina, eri maksuvyöhykkeinä ja ruuhkamaksuina? Ja voisiko Tampere olla edelläkävijä asiassa ja koealustana uudelle henkilöautoilun todellisille kuluille ja haittavaikutusten kompensaatioon perustuvalle järjestelmälle?
Se mikä asiassa pistää silmään on se, että esim. väärin käytetyn henkilöautoilun haittojen hoitoon ei ilmeisesti ole osoitettu korvausmekanismiä? Joka tulee ilmi siinä, etä ympäristön suojelulle ei ole ilmeisesti osoitettu omaa momenttiaan hankkeessa? Vaikka se olisi nyt mahdollista saada rahoitettua entistä helpommin.
Sanomattakin lienee selvää, että esim. yhden hengen seurueissa teitä ruuhkauttavat henkilöautot saisivat isoimmat maksut. Ja vaikka neljän hengen järkevämmällä seurueella työmatkojaan tekevät saisivat vain neljäsosan maksusta jne.

4

85

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Paitsi_että

      Olet myöhässä, Bernerin verkosto on jo suunnitellut hyödyntämisen omiin taskuihinsa.

    • kittiäkanssa

      Vai kehittämistä? Bernerin muija suunnittelee satelliittipaikannuksen avulla kaikkien autojen kyttäämistä reaaliaikaisesti, ja sekö muka on kehittämistä?

      PRKL yksityisyyden suojaa rikotaan pahasti jos tuohon mennään.

      Vai että autojen väärinkäyttöä. Suksi nyt kuuseen tältä palstalta senkin viherhintti.

    • ptr60

      MIten voitaisiin hyödyntää? Tampere koealustana...... ei vittu voi uskoo että tää on totta

    • Greendeath

      Autoilijat maksavat kunnallisveron lisäksi, n. 8 miljardia euroa joka vuosi erilaisina veroina ja veroluonteisina maksuina. Niistä autoilijoiden hyväksi palautuu n. 1 miljardi.
      Joten autoilijat maksavat omat kulunsa moninkertaisesti ja maksavat vielä joukkoliikenteen ja pyöräilijöidenkin käyttämät tiet.

      Kaltaisesi ituhipit pitäisi velvoittaa pesemään oäivittäin meidän autot, koska me maksamme teidän elämisen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois

      Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait
      Maailman menoa
      15
      2940
    2. Tykkäsin rakas

      Tuottaa sulle nautintoa❤️🔥olet paras ja nautin itsekkin suunnattomasti
      Suhteet
      39
      2547
    3. Mies mä oon ihan helppo

      Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      38
      1413
    4. Hyvää iltaa!

      Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      84
      1330
    5. Olet onnellinen sinkku

      Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      63
      1221
    6. Mies olen aika erakko nykyään

      Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      40
      969
    7. Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?

      Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.
      Maailman menoa
      124
      863
    8. Haittaako jos

      kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      32
      796
    9. Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas

      Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi
      Yle
      27
      645
    10. Skenaario

      Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan
      Sinkut
      58
      606
    Aihe