Olen syönyt neljä kuukautta Mirtazapinia
30 mg/vrk. Se auttoi ahdistuneisuuteen ja masennukseen, joka oli aika voimakasta viime syksynä. Olo koheni nopeasti mutta ruokahalu on ollut valtava, varsinkin makean himo. Jalkojen levottomuus vaivasi myös nukkumaan käydessä. Lääkkeen aloituksessa ilmennyt aamuväsymys katosi muutamassa viikossa, mutta nyt aamuunisuus ja pöpperöinen olo on tullut uudelleen. Vähensin annostuksen puoleen...söin 15mg/vrk vajaan viikon...ja lopetin lääkkeen syönnin kokonaan. Olo on ihan ok, asiat "tuntuu" taas joltain pitkästä aikaa. Millaisia kokemuksia on muilla lääkkeen lopetuksesta?? Itse odotan ja kuuntelen kehoa, millaisia oireita lopetus aiheuttaa...vai aiheuttaako??
30 mg/vrk. Se auttoi ahdistuneisuuteen ja masennukseen, joka oli aika voimakasta viime syksynä. Olo koheni nopeasti mutta ruokahalu on ollut valtava, varsinkin makean himo. Jalkojen levottomuus vaivasi myös nukkumaan käydessä. Lääkkeen aloituksessa ilmennyt aamuväsymys katosi muutamassa viikossa, mutta nyt aamuunisuus ja pöpperöinen olo on tullut uudelleen. Vähensin annostuksen puoleen...söin 15mg/vrk vajaan viikon...ja lopetin lääkkeen syönnin kokonaan. Olo on ihan ok, asiat "tuntuu" taas joltain pitkästä aikaa. Millaisia kokemuksia on muilla lääkkeen lopetuksesta?? Itse odotan ja kuuntelen kehoa, millaisia oireita lopetus aiheuttaa...vai aiheuttaako??
Vastaukset 1
Vanhimmat
Itse olen syönyt samaa lääkettä kahteen otteeseen. Aikaisemmalla kerralla(45mg/ilta) yö unet paranivat huomattavasti, mutta ruokahalu lisääntyi ja painoa tuli puolen vuoden aikana lähes 10kg ja turvotusta esiintyi alussa. Lääke lopetettiin kun paino nousi niin reippaasti, mutta alotettiin taas tänä talvena, kun muut lääkkeet tehottomia. Aluksi annos 30mg. Nyt ei ole haittavaikutuksia ilmennyt. Annos lisättiin 45mg/iltaisin.