moi.
mielestäni kaikille villipeto eläimille pitäisi olla tarjota ruokaa hoitomuotona.
tietenkin etäällä ihmisistä etteivät totu ihmisiin ja pysyvät siten uusilla alueilla kauempana ihmisiä ja teitä välttyen onnettomuuksilta.
ruokkimalla jonkin verran villieläimiä ja huolehtimalla yksittäistenkin seurannasta ja ruokinnasta antaisi eläimelle 2-kertaisen elinajan odotteen. tällä hetkellä esimerkiksi luonnossa elävien karhujen kuolin ikä on noin 15-vuotta ja kuolin syy on nälkiintyminen. tarha hoidossa karhun elin ikä on noin 30-vuotta. sama pätee muihinkin villipetoihin.
olisi suomen ja meidän metsästäjien kannalta edullista saada ruokittua villieläimiä jotta eläinten kanta lukuna kasvaisi isommaksi kun elinaikana kerkeävät saada enemmän poikueita.
itse metsästäjä mielisenä ihmisenä olen harmistunut tämän hetken kaatolupien pienuudesta niin hirvien, karhujen,susien, kettujen ja kuuttien kohdalla.
ehdottomasti jos eläin kannat otettaisiin hoitoon ja annettaisiin niiden kuitenkin jatkaa villeinä niin voisimme pian saada lisää kaatolupia.
tällä hetkellä ongelma on ettei lihaa ole tarpeeksi kaikille halukkaille saati sitten että sais yhtään lihaa kaupan tiskille myyntiin ja voisi tuottaa tuloja itselleen myymällä hoito-/saaliseläimiensä lihaa.
itse olen muutaman kerran syönyt karhun lihaa ravintoloissa siis ruoka-sellaisissa joissa ikäväkseni olen joutunut maksamaan noin 200-300 euroa per annos karhun lihaa mediumina satobriaan muodossa muutama pihvi ja siinä muusi sekä kastike.
sinänsä karhun liha on arvokasta. ehkä taitaapi olla kalleinta ja harvinaisinta lihaa mitä suomessa tai maailmalla voi saada.
mutta sen vannon että empä ole ikinä paremman makuista ja mureaa lihaa ole koskaan syönyt kuin mitä karhun liha on.
siitä saisi helposti vienti artikkelin jos vain lihaa olisi.
villipeto eläimille hoitoa
villipetoWerewolf
1
137
Vastaukset
- tarhakavereita
Eiköhän samantien muuteta lakia jotta saadaan karhut, hirvet sudet yms aitauksiin ja tarhoihin. Sopisi kyllä mulle oikein hyvin. voisin itsekin ryhtä hirvitarhuriksi kuin on pusikkoista villiytynyttä peltoa jokunen hehtaari jo nyt hirvien luonnonlaitumena
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3962092Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek121939Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2501405Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.821049Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel56965Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia402938Rakennetaanko yhdessä?
Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä39818- 56779
- 75750
Hyvää yötä mies
Nuku hyvin. Viikonloppuna on tulossa hellettä, se on mukavaa. Juhannuskin kohta. Mun tekis mieli huolehtia susta. Semmo70734