Mikä on tärkeä?

Sinkut, jos etsitte parisuhdetta, niin millainen on hyvä parisuhde mielestänne? Tutkimusten mukaan naiselle on tärkeää parisuhteen laatu ja miehelle se, että parisuhde on olemassa. Pitääkö paikkaansa, vai miettivätkö miehetkin parisuhteen laatua? Eli millainen on mielestäsi täydellinen parisuhde. Mitä olisit itse valmis antamaan sen eteen ja mitä odottaisit kumppanilta?

Itse aikuisena, koen että sopivan kumppanin löytäminen on tosi vaikeaa silloin, kun on jo elämän kokemusta... vai miten muiden mielestä?

43

552

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Parisuhteessa pitää olla seksiä ja ilmaa.

• Samaa mieltä :) Tilaa pitää olla ja seksiä.

• N38 kirjoitti:

Samaa mieltä :) Tilaa pitää olla ja seksiä.

Molempia paljon, siitä syntyy hyvä pohja rakkaussuhteelle.

• Oikenlainen suhde oikeanlaisen Yksilön kanssa.. RakkausSuhde.. Eli LaatuSuhde.. ;P

• Millainen olisi oikeanlainen nainen sinulle?

• ouitty kirjoitti:

Millainen olisi oikeanlainen nainen sinulle?

Olettaisin jonkun satuhahmon sopivan.

• ouitty kirjoitti:

Millainen olisi oikeanlainen nainen sinulle?

IhaNainen Tietenkin.. Sitähän Sä Kysyit?.. ;D

• Pertti-setä kirjoitti:

Olettaisin jonkun satuhahmon sopivan.

Onks Pertillä Taas Menkat?.. ;P

• NuuskaMuikkune kirjoitti:

Onks Pertillä Taas Menkat?.. ;P

Vitsivitsi.

• Pertti-setä kirjoitti:

Vitsivitsi.

En Uso.. ;D.. Älä pelkää.. En mä Sun Haaremias ole Varastamassa.. Oletettavaa tai oletettua.. ;D

Mä olen jotain muuta vailla, jos olen.. Kuin haaremeita ja/tai jotain enemmän tai vähemmän "tyhjyyttä" ja/tai väärää.. ;P

• NuuskaMuikkune kirjoitti:

En Uso.. ;D.. Älä pelkää.. En mä Sun Haaremias ole Varastamassa.. Oletettavaa tai oletettua.. ;D

Mä olen jotain muuta vailla, jos olen.. Kuin haaremeita ja/tai jotain enemmän tai vähemmän "tyhjyyttä" ja/tai väärää.. ;P

Ihan ok.

• Sellainen, missä molemmat asuu omissa kodeissaan. En minä ainakaan enää oppisi asumaan kenenkään kanssa.

• Mies35___

Minäkään en ehkä.

• what.might.she.think

Ajatus yhdessä asumisesta tuntuisi tosiaan oudolta. Ensinnäkin mietin mitä nainen ajattelee siitä että olen suhteellisen nolife eli töiden jälkeen saatan istua koko päivän vain tietokoneella tai viikonloppuisin ei ehkä ole mitään sosiaalista menoa.. Tulisiko siinä vaiheessa viimeistään pakit :P

• what.might.she.think kirjoitti:

Ajatus yhdessä asumisesta tuntuisi tosiaan oudolta. Ensinnäkin mietin mitä nainen ajattelee siitä että olen suhteellisen nolife eli töiden jälkeen saatan istua koko päivän vain tietokoneella tai viikonloppuisin ei ehkä ole mitään sosiaalista menoa.. Tulisiko siinä vaiheessa viimeistään pakit :P

No ehkä juuri suhde täyttyisikin sinunkin elämän. Tai sitten ei :) minusta suhteessa kummankin pitäisi saada olla se mikä on. Ei itsellänikään esimerkiksi kauheasti menoja töiden jälkeen. Välillä on, useimmiten ei. Mut eiköhän se on normiaikuisen elämä :) Itse en kaipaakaan menoja silloin, kun ei niitä ole. Varmaan moni muukin :) ja mikä voi olla parempi kuin rakkaan kainalo ja leffa illalla?

• Sinkkumies---

Naisen pitää olla kaunis. Naisetkin haluaa komean miehen. Naisen pitää olla savuton ja alkoton. Juopot naiset on ärsyttäviä ja ne pettää. Nainen ei osaa kontrolloida itseään kännissä

• "Nainen ei osaa kontrolloida itseään kännissä"

Siis kaikki naiset eivät osaa, eivätkä osaa miehetkään.. Jotkut taas osaa paremmin, kuin toiset.. Mutta on tuossa TotuudenSiementä mukana.. ;P

• NäinMeillä
        NuuskaMuikkune kirjoitti:

"Nainen ei osaa kontrolloida itseään kännissä"

Siis kaikki naiset eivät osaa, eivätkä osaa miehetkään.. Jotkut taas osaa paremmin, kuin toiset.. Mutta on tuossa TotuudenSiementä mukana.. ;P

Itse sanoisin että luotettavimpia naisia ja miehiä ovat oikeasti alkoholin todelliset kohtuukäyttäjät. Siis ne jotka ihan oikeasti voivat ottaa sen kaksi lasia ja olla vaikka loppuillan ilman ja pitää silti hauskaa.
        Ihminen joka pystyy hallitsemaan impulssikontrollejaan ja ajattelemaan järkevästi yhdessä asiassa (esim. alkoholi), pystyy yleensä tekemään sen myös toisessa asiassa (esim. seksi). Kohtuullinen alkoholinkäyttö taas kertoo siitä että ei kuitenkaan ole ihan tiukkapipo ja haluaa välillä kuitenkin otta rennosti.

• NäinMeillä kirjoitti:

Itse sanoisin että luotettavimpia naisia ja miehiä ovat oikeasti alkoholin todelliset kohtuukäyttäjät. Siis ne jotka ihan oikeasti voivat ottaa sen kaksi lasia ja olla vaikka loppuillan ilman ja pitää silti hauskaa.
        Ihminen joka pystyy hallitsemaan impulssikontrollejaan ja ajattelemaan järkevästi yhdessä asiassa (esim. alkoholi), pystyy yleensä tekemään sen myös toisessa asiassa (esim. seksi). Kohtuullinen alkoholinkäyttö taas kertoo siitä että ei kuitenkaan ole ihan tiukkapipo ja haluaa välillä kuitenkin otta rennosti.

Yleisesti ottaen maybe, muttei aina päde :/... Tunnen yhen tyypin, joka kyllä alkon käyttöä kontrolloi, mutta muuten on kyllä täysin kykenemätön hallita impulssejaan.

• NäinMeillä kirjoitti:

Noh, juu mutta ei ole ihan täysin yksiselitteinen asia tämäKään asia.. N38 puhui ihan asiaa, että ei se aina mene YksYhteen.. ;P

• 5plus14

Haluaisin olla naiselle se jokin todella tärkeä. Jos naisella on lapsia niin haluaisin kertoa omista harrastuksistani ja jos vähääkään samoja mieltymyksiä niin opastaa niiden saloihin oli oppilaana nainen tai hänen lapsensa. Tai sitten oppia hänelle tärkeitä asioita joita nähdä omassa elämässäni.

• Kuullostaa kivalta :) millaisia asioita harrastat? Mitä haluaisit naiselle opettaa?

• tämmöistätäällä

Parikymppisenä kaipasin eniten läheisyyttä ja jonkun jonka kanssa keskustella mistä tahansa. Tämä sai minut välillä ottamaan sellaisia naisia jotka eivät oikein olleet tyyppiäni ollenkaan. Lopulta löysin naisen jonka kanssa vietin vuosia yhdessä ja hän oli luonteeltaan todella mukava, mutta en tuntenut fyysistä vetovoimaa häntä kohtaan. Seksiä ei oikein ollut koskaan tämän takia ja lopulta erosimme.

Nyt kolmekymppisenä haluan toki vieläkin läheisyyttä, mutta viihdyn oikein hyvin yksinkin. Jos ei löydy sopivaa naista eli joka olisi mukava JA jota kohtaa tunnen fyysista vetovoimaa niin ei ole mitään järkeä lähteä stressivapaasta sinkkuelämästä.

• palstailija

Tämän virheen moni tekee jossain vaiheessa. Minäkin tein. Kaverilliselta tuntunut suhde ei muuttunut ajan kanssa intohimoiseksi. Samaa mieltä, parempi pysyä sinkkuna, jollei löydä oikeelta tuntuvaa ja riittävän säväyttävää naista.

• jhgjhgjgjhg
        palstailija kirjoitti:

Tämän virheen moni tekee jossain vaiheessa. Minäkin tein. Kaverilliselta tuntunut suhde ei muuttunut ajan kanssa intohimoiseksi. Samaa mieltä, parempi pysyä sinkkuna, jollei löydä oikeelta tuntuvaa ja riittävän säväyttävää naista.

Jätit sanomatta että tuon virheen tekee moni mies. Naisen ei tarvitse ikinä tyytyä sellaiseen johon ei löydy fyysistä vetovoimaa.
        Pariutuminen on vähän hankala juttu miehelle kun pitää huonoista vähistä vaihtoehdoista valita vähiten huono..

• tämmöistätäällä
        palstailija kirjoitti:

Jep, ja tämä oikeasti harmittaa itseäni. Olisin voinut ihan hyvin mennä naimisiin ja hankkia lapsia exäni kanssa, mutta mietin varmaan yli vuoden pystyinkö olemaan loppuelämän ihmisen kanssa jonka kanssa on "ihan mukavaa", mutta jota kohtaa en tunne fyysista vetoa. En näe ns. järkiliittoja edes kauhean pahana asiana ja myös hänkin oli ehkä enemmän järkisyistä kanssani. Se oli todella vaikea ratkaisu, mutta näin jälkikäteen ajatellen oikea.

Tuon suhteen jälkeen olen ollut aika monen naisen kanssa ja siinä on selkeä ero millaista on olla ihmisen kanssa jonka kanssa tuo fyysinen vetovoima toimii kumpaakin suuntaan. Kaikkien kanssa ei tietenkään aina toimi, vaikka olisi fyysisesti viehättävä (erilaiset halut jne.)

• tämmöistätäällä kirjoitti:

Jep, ja tämä oikeasti harmittaa itseäni. Olisin voinut ihan hyvin mennä naimisiin ja hankkia lapsia exäni kanssa, mutta mietin varmaan yli vuoden pystyinkö olemaan loppuelämän ihmisen kanssa jonka kanssa on "ihan mukavaa", mutta jota kohtaa en tunne fyysista vetoa. En näe ns. järkiliittoja edes kauhean pahana asiana ja myös hänkin oli ehkä enemmän järkisyistä kanssani. Se oli todella vaikea ratkaisu, mutta näin jälkikäteen ajatellen oikea.

Tuon suhteen jälkeen olen ollut aika monen naisen kanssa ja siinä on selkeä ero millaista on olla ihmisen kanssa jonka kanssa tuo fyysinen vetovoima toimii kumpaakin suuntaan. Kaikkien kanssa ei tietenkään aina toimi, vaikka olisi fyysisesti viehättävä (erilaiset halut jne.)

Siinä on se huono, että kaikkien kanssa tuo fyysinen vetovoima laimenee.

Fyysinen vetovoima laimenee todella äkkiä, jos luonne on hirveä.

• Miesmannn kirjoitti:

Siinä on se huono, että kaikkien kanssa tuo fyysinen vetovoima laimenee.

Fyysinen vetovoima laimenee todella äkkiä, jos luonne on hirveä.

Sekin varmaan tapauskohtaista. Itselläni kävi näin, että ainut mikä oli pitänyt yhdessä oli järjetön fyysinen vetovoima. Se ei poistunut, vaikka kumpikin piti toisen luonnetta hirveänä 😂

• jhgjhgjgjhg kirjoitti:

Jätit sanomatta että tuon virheen tekee moni mies. Naisen ei tarvitse ikinä tyytyä sellaiseen johon ei löydy fyysistä vetovoimaa.
        Pariutuminen on vähän hankala juttu miehelle kun pitää huonoista vähistä vaihtoehdoista valita vähiten huono..

Olet oikeassa. Naiset saavat itseään tasokkaampia miehiä ja miehet joutuvat tyytymään johonkin huonoon naiseen. Se johtuu naisten hypergamiasta.

Suurin osa miehistä voi kokea todellista seksuaalisuutta ja kiimaa ainoastaan maksamalla seksistä. Parisuhteeseen mies pääsee vain huonon naisen kanssa.

• palstailija
        jhgjhgjgjhg kirjoitti:

Voi olla. Päivääkään en ole elänyt naisena, niin en tiedä miten helppoa heillä on. Ihmiset voivat pyrkiä parisuhteeseen erilaisin motiivein. Hiton paska diili, jos puhutaan tyytymisestä tai järkisyistä. Totta kyllä se, että kun ei ole naisten silmissä kiinnostava, niin heikkona hetkenä voi tehdä huonoja valintoja.

• N38 kirjoitti:

Sekin varmaan tapauskohtaista. Itselläni kävi näin, että ainut mikä oli pitänyt yhdessä oli järjetön fyysinen vetovoima. Se ei poistunut, vaikka kumpikin piti toisen luonnetta hirveänä 😂

No kuinka kauan olitte yhdessä?

• 9 kuukautta :)

• Hyvässä parisuhteessa on paljon intohimoa, nauramista, yhteisiä haaveita ja aikaa. Kykyä ja halua ratkaista yhdessä erimielisyyksiä. Läheisyyttä ja tavallista elämää, arkipäiviä ja vapaita, samoja kiinnostuksen kohteita ja omia juttuja. Niistä on hyvä parisuhde tehty. ❤🖐👧

• Kivasti sanottu, samaa mieltä :)

• N38 kirjoitti:

Kivasti sanottu, samaa mieltä :)

Kiitos 😊

• silver1412

Naisessa pitää olla laatua, hyvät tissit, isommat kuin minulla ja hyvä peppu.
      Nainen ei saisi oĺla seksirippuvainen, koska hänestä on pettäjä ainesta silloin.
      En jakaa naista seurustelessa muiden kanssa.

• Omistatko siis mielestäsi toista, kun olet suhteessa?

Mä oon sen verran omituinen, et koen rakkautta omistamisen vastakohtana. Omasta mielestä todellinen rakkaus on sitä, että toivoo toisen olevan onnellinen. Ja itse valitsisin vahvan, rakkauteen perustuvan avoimen suhteen, kuin omistamiseen pohjautuvan suhteen, jossa loppujen lopuksi ajaudutaan erilleen sen vuoksi, ettei omia tarpeita ja haluja saatu täytetyksi.

Mut mä oonkin omituinen :) ja siksi oonkin nyt yksin :D näen asioita syvemmältä ja se on hankala ominaisuus, koska vaikeampi löytää samankaltaista sielua, joka ei olis "hippi" kuitenkaan 😂

• silver1412

En ole omistushaluinen, minun mielestä jokaisella pitää olla oma aika.
        En olisin suhtessa, jos nainen on omistushaluinen, että valvoisi minun joka askelta.

• 108

- Paljon läheisyyttä (ei pelkkää seksiä) ainakin suhteen alussa
      - Uskollisuus eli ei ajatella että ruoho olisi vihreämpää aidan toisella puolen
      - Avoimuus ja rehellisyys, eli jos jokin vaivaa, siitä olisi hyvä puhua
      - Oman ajan salliminen toiselle
      - Toisen täydellinen hyväksyminen omana itsenään

• No vänkään tänne mielipiteen, vaikka en oo sinkku. :D

Kun pitää tän suhteen tarjota tätä kaikkea vielä jatkossakin. Eli minulle tärkeintä on halu. Minua pitää haluta ja minä haluan haluta sitä toista. Sen eteen tekeekin sitten jo vaikka mitä. Ja sehän on suoraanverrannollista seksiin ja seksi ruokkii sitä lisää.
      Se tuo laatua ja se tuo kaikkea, enkä oikein ole kuvitellutkaan, mitä kaikkea parisuhteessa voikaan olla... Mutta toinen juttu on, että miten tämän sitten löytää ja miten sitä osaa etsiä... Siinä voi olla tuuriakin. :)

• sioille.helmiä

Mikään ei ole tärkeää, paitsi puutarhan hoito. Eikä sekään ole kovin tärkeää... :)

• silver1412

Pelkästän fyysinen voima ei pidä parisuhdetta, pitää tulla toimen keskenän.
      Fyysisen voima tarvitaan lapsen tekemiseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      84
      3987
    2. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      35
      3011
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      99
      2243
    4. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      31
      1978
    5. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      27
      1791
    6. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      31
      1780
    7. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      61
      1720
    8. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      27
      1547
    9. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      9
      1507
    10. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1491
    Aihe