SDI:n lastutus

sdi

Onko s(ääli)di:n lastutuksesta kellään kokemusta?

19

5987

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aappina

      Kyllä joku tuon lastutti ja sai tommoset 80hp..
      Ratin takana tuntuu, mutta turbo on aina turbo.
      Kysy lisää www.seatclubfinland.fi ja www.ultimatevw.fi keskustelupalstoilta..

    • että

      Vapaastihengittävän moottorin (siis ei ahdetun) moottorielektroniikan muuttaminen ei juurikaan tuota tulosta. Turboautoissa tilanne on aivan toinen.

      Volkkarin SDI on kyllä sellainen suunnittelun kukkanen että.. Lienee selkeästi tehottomin henkilöautodiesel jota edelleen valmistetaan. Jos tehonpuute vaivaa, kannattanee ryhtyä hieromaan autokauppoja ja vaihtaa TDI-malliin.

      • ---------

        on se vaan semmonen , ei syö ,ei säry, takuulla pitkäikäisin käytössä,voiko tehoja enemmän tarvita jos ei vedä vaunua,nopeudet on 80, 100, 120 km/h ja siihen teho riittää ja eipähän tuu turhia ohituksia,mut jos kalliilla haluaa ajaa ja naapurin takia paljon maksaa niinn siittä vain


      • on...
        --------- kirjoitti:

        on se vaan semmonen , ei syö ,ei säry, takuulla pitkäikäisin käytössä,voiko tehoja enemmän tarvita jos ei vedä vaunua,nopeudet on 80, 100, 120 km/h ja siihen teho riittää ja eipähän tuu turhia ohituksia,mut jos kalliilla haluaa ajaa ja naapurin takia paljon maksaa niinn siittä vain

        ... lämmin talvella , ei tarvita automaattivebastoja syömään akkuja tyhjäks , kysykää vaiks uusien bemarien kuskeilta miltä tuntuu ku virta-avainta kääntäessä kuuluu vaan ... NAKS !


      • Vihdoinkin TURBO.
        --------- kirjoitti:

        on se vaan semmonen , ei syö ,ei säry, takuulla pitkäikäisin käytössä,voiko tehoja enemmän tarvita jos ei vedä vaunua,nopeudet on 80, 100, 120 km/h ja siihen teho riittää ja eipähän tuu turhia ohituksia,mut jos kalliilla haluaa ajaa ja naapurin takia paljon maksaa niinn siittä vain

        Oli mullakin vapari, vaan ei ole enää, eikä tule.

        Ohitappa tuolla SDI:llä sellaisella normaalilla ohituskaistalla, joka yleensä on tehty reippaaseen ylämäkeen. KYllä siinä naama punertuu kun jalka on konehuoneen puolella eikä se rekka siinä vierellä tehdo millään jäädä taakse. Jono perässä kasvaa eikä kukaan muu ehdi ohittaa ohituskaistan aikana. Oikea teiden tukko.

        Sitten sinä vastaat, että pitää ottaa ennakkoa. No kyllä se onnistuu jos ei ole paljoa muuta liikennettä, mutta kyllä se tekee ajamisesta rasittavaa ja on ruuhkassa mahdotonta. Kieltää ne pitäisi vaikka kestäisivät maailman tappiin.


      • kerkii
        Vihdoinkin TURBO. kirjoitti:

        Oli mullakin vapari, vaan ei ole enää, eikä tule.

        Ohitappa tuolla SDI:llä sellaisella normaalilla ohituskaistalla, joka yleensä on tehty reippaaseen ylämäkeen. KYllä siinä naama punertuu kun jalka on konehuoneen puolella eikä se rekka siinä vierellä tehdo millään jäädä taakse. Jono perässä kasvaa eikä kukaan muu ehdi ohittaa ohituskaistan aikana. Oikea teiden tukko.

        Sitten sinä vastaat, että pitää ottaa ennakkoa. No kyllä se onnistuu jos ei ole paljoa muuta liikennettä, mutta kyllä se tekee ajamisesta rasittavaa ja on ruuhkassa mahdotonta. Kieltää ne pitäisi vaikka kestäisivät maailman tappiin.

        Mihin helvettiin sitä tarvitaan niitä ylimääräsiä kw ja nm ? Olen päässyt omalla SDIllä ohi kaikista keistä olen halunnut ja turvallisesti, täytyy myöntää että terveharkinta on kyllä oltava mukana. Auto kulkee mittarin mukaan n.165-170 km/h ja tien tukkona sillä ei tartte olla ainakaan meidän teillä. Onpahan vaan tosi halpa ja huoleton sekä kestävä peli pitää ja ajella. Ei ole aikomustakaan vaihtaa tehokkaampaan, eikä se ole rahasta kiinni.


      • valtion
        kerkii kirjoitti:

        Mihin helvettiin sitä tarvitaan niitä ylimääräsiä kw ja nm ? Olen päässyt omalla SDIllä ohi kaikista keistä olen halunnut ja turvallisesti, täytyy myöntää että terveharkinta on kyllä oltava mukana. Auto kulkee mittarin mukaan n.165-170 km/h ja tien tukkona sillä ei tartte olla ainakaan meidän teillä. Onpahan vaan tosi halpa ja huoleton sekä kestävä peli pitää ja ajella. Ei ole aikomustakaan vaihtaa tehokkaampaan, eikä se ole rahasta kiinni.

        olis tehtävä vanhaan neukkutyyliin autokantapäätös ja rajattava tehot ja auton koko just tohon VW SDI tasolle !

        Kuluttaa sika vähän fossiilisia polttoaineita , turvallinen kuin panssarivaunu , abs-jarrut löytyy asistentilla , kulkee vaan 130 kmh (vaikka rajoittimella)!

        Sit muuttaa autoverorahojen kohderyhmiä teiden ylläpidon suuntaan (nyk. 13% on liian vähän , jotkut vetää synkästi välistä)(ketkä kuitunen?), kaiteet kaistojen väliin ja riittävästi ohituskaistoja joilla kiireiset saa polettaa sit
        SDI:llä ohi jos huvittaa turvallisesti!

        Ja kaikilla olis hyvä mieli ku naapurillakin olis samalainen peli tallissa !

        MÄ OISIN VALMIS TÄHÄN , MUSKELIAUTOT ON TURHUUTTA TURHEMPAA KERSKAA VAAN !

        Oletko sinä valmis ... ???


      • seatisti
        valtion kirjoitti:

        olis tehtävä vanhaan neukkutyyliin autokantapäätös ja rajattava tehot ja auton koko just tohon VW SDI tasolle !

        Kuluttaa sika vähän fossiilisia polttoaineita , turvallinen kuin panssarivaunu , abs-jarrut löytyy asistentilla , kulkee vaan 130 kmh (vaikka rajoittimella)!

        Sit muuttaa autoverorahojen kohderyhmiä teiden ylläpidon suuntaan (nyk. 13% on liian vähän , jotkut vetää synkästi välistä)(ketkä kuitunen?), kaiteet kaistojen väliin ja riittävästi ohituskaistoja joilla kiireiset saa polettaa sit
        SDI:llä ohi jos huvittaa turvallisesti!

        Ja kaikilla olis hyvä mieli ku naapurillakin olis samalainen peli tallissa !

        MÄ OISIN VALMIS TÄHÄN , MUSKELIAUTOT ON TURHUUTTA TURHEMPAA KERSKAA VAAN !

        Oletko sinä valmis ... ???

        Mulla on 1999-mallinen Seat Toledo (vanha korimalli) juuri tuolla samalla volkkarin sdi:llä. Ihan hyvin on pelittänyt, on tosi pihi dieselin kulutuksen suhteen, sitkeäkin kuin mikä. En ole toistaiseksi havainnut olevani jonojen johtotähti, vaikka katselen monien mielestä liiankin usein peruutuspeiliin. Ihmettelen minäkin, että mihin niitä 100 km alle 15 sekuntia kiihtyvyyksiä Suomen maanteillä normaalissa liikenteessä tarvitaan. En ainakaan minä koe tarvitsevani.


      • hermot meni
        seatisti kirjoitti:

        Mulla on 1999-mallinen Seat Toledo (vanha korimalli) juuri tuolla samalla volkkarin sdi:llä. Ihan hyvin on pelittänyt, on tosi pihi dieselin kulutuksen suhteen, sitkeäkin kuin mikä. En ole toistaiseksi havainnut olevani jonojen johtotähti, vaikka katselen monien mielestä liiankin usein peruutuspeiliin. Ihmettelen minäkin, että mihin niitä 100 km alle 15 sekuntia kiihtyvyyksiä Suomen maanteillä normaalissa liikenteessä tarvitaan. En ainakaan minä koe tarvitsevani.

        Mulla meni hermot omaan vapariini Tampere-Jyväskylä välillä ihan totaalisesti, juuri noiden mainituiden ylämäkeen tehtyjen ohituskaistojen vuoksi. Kun ei kiihdy niin ei kiihdy. Silloin oltiin hetkittäin tien tukkona vaikka ajelen muuten ihan reippaasti.

        Tre-Hki motarilla tuo vaparikin on taas ihan ok. 140kmh lasiin, eikä kuluta paljoa.

        Väitän vaan, että nuo jotka kilvan kehuvat SDI:tä eivät ole turbon rattiin koskaan päässeet. Loppuisi nimittäin tuo jauhaminen lisäkilovattien ja väännön tarpeettomuudesta.
        Sitäpaitsi turbo kulkee yhtä pienellä tai jopa pienemmällä kuin vapari kone.


      • Bensis
        hermot meni kirjoitti:

        Mulla meni hermot omaan vapariini Tampere-Jyväskylä välillä ihan totaalisesti, juuri noiden mainituiden ylämäkeen tehtyjen ohituskaistojen vuoksi. Kun ei kiihdy niin ei kiihdy. Silloin oltiin hetkittäin tien tukkona vaikka ajelen muuten ihan reippaasti.

        Tre-Hki motarilla tuo vaparikin on taas ihan ok. 140kmh lasiin, eikä kuluta paljoa.

        Väitän vaan, että nuo jotka kilvan kehuvat SDI:tä eivät ole turbon rattiin koskaan päässeet. Loppuisi nimittäin tuo jauhaminen lisäkilovattien ja väännön tarpeettomuudesta.
        Sitäpaitsi turbo kulkee yhtä pienellä tai jopa pienemmällä kuin vapari kone.

        Kumma juttu kun samat 9-tien mäet ja ohituskaistat pääsee kivuitta 1.4 litraisella alle 100heppasella ja "vain" 120 njyyttonia vääntävällä 1400 kiloisella bensa-autolla ihan iloisesti ylös viitosvaihteella ja rekoistakin ohi! Ja voihan sillä SDI:lläkin tiukan paikan tullen tarttua vaihdekeppiin ja hakea se yhtä pykälää tiheämpi välitys.
        Edelleen olen sitä mieltä että Suomen 80/100km nopeusrajoituksia noudattamalla ei jättitehoja ja vääntöjä tarvita. Ne on vain perävaunun hinaajille ja lainrikkojille (provo!)


      • seatisti
        hermot meni kirjoitti:

        Mulla meni hermot omaan vapariini Tampere-Jyväskylä välillä ihan totaalisesti, juuri noiden mainituiden ylämäkeen tehtyjen ohituskaistojen vuoksi. Kun ei kiihdy niin ei kiihdy. Silloin oltiin hetkittäin tien tukkona vaikka ajelen muuten ihan reippaasti.

        Tre-Hki motarilla tuo vaparikin on taas ihan ok. 140kmh lasiin, eikä kuluta paljoa.

        Väitän vaan, että nuo jotka kilvan kehuvat SDI:tä eivät ole turbon rattiin koskaan päässeet. Loppuisi nimittäin tuo jauhaminen lisäkilovattien ja väännön tarpeettomuudesta.
        Sitäpaitsi turbo kulkee yhtä pienellä tai jopa pienemmällä kuin vapari kone.

        Vai väität - luulet varmaan tietäväsi tai sitten tiedät luulevasi...

        Ajelen sen omassa käytössäni olevan SDI:ni lisäksi töissä jatkuvasti toisella henkilöautolla, jossa on turbodiesel noin 25 000 km/vuosi. Silti pidän SDI:tä varsin kelvollisena myllynä, jolla kyllä ehtii maantieliikenteessä varsin hyvin. Siksi toiseksi missähän päin Suomessa saa laillisesti ajaa tuota 140 km/h maantieliikenteessä. En ole vielä löytänyt sellaista tietä.


      • t-diesel
        Bensis kirjoitti:

        Kumma juttu kun samat 9-tien mäet ja ohituskaistat pääsee kivuitta 1.4 litraisella alle 100heppasella ja "vain" 120 njyyttonia vääntävällä 1400 kiloisella bensa-autolla ihan iloisesti ylös viitosvaihteella ja rekoistakin ohi! Ja voihan sillä SDI:lläkin tiukan paikan tullen tarttua vaihdekeppiin ja hakea se yhtä pykälää tiheämpi välitys.
        Edelleen olen sitä mieltä että Suomen 80/100km nopeusrajoituksia noudattamalla ei jättitehoja ja vääntöjä tarvita. Ne on vain perävaunun hinaajille ja lainrikkojille (provo!)

        "Ja voihan sillä SDI:lläkin tiukan paikan tullen tarttua vaihdekeppiin ja hakea se yhtä pykälää tiheämpi välitys."

        Mutta jos voimaa ei ole, niin ei sitä vaihdelaatikostakaan lisää löydy. SDI:n valmistus on VAG:lle jonkinlainen historiallinen velvoite(?. Eipä taida dieseliä ilman turboa muilta valmistajilta löytyä.

        SDI-moottoria perusteltiin kestävänä moottorina. Kaikki mekaanisen laitteet saadaan rikottua osaamattomalla käytöllä. VAG:n TDi-moottoreilla on omat ongelmansa (ilmamasamittari, ahtopaineen säädin...), mutta Diesel ilman turboa on historiaa.


      • sdi
        t-diesel kirjoitti:

        "Ja voihan sillä SDI:lläkin tiukan paikan tullen tarttua vaihdekeppiin ja hakea se yhtä pykälää tiheämpi välitys."

        Mutta jos voimaa ei ole, niin ei sitä vaihdelaatikostakaan lisää löydy. SDI:n valmistus on VAG:lle jonkinlainen historiallinen velvoite(?. Eipä taida dieseliä ilman turboa muilta valmistajilta löytyä.

        SDI-moottoria perusteltiin kestävänä moottorina. Kaikki mekaanisen laitteet saadaan rikottua osaamattomalla käytöllä. VAG:n TDi-moottoreilla on omat ongelmansa (ilmamasamittari, ahtopaineen säädin...), mutta Diesel ilman turboa on historiaa.

        Halpa ajaa ja liikuttaa poloa (ilman kuormaa) aivan riittävästi. Ihmisillä on autolle aivan erillaisia tarpeita ja tällä hetkellä sdi riittää melko mukavasti (10 heppaa lisää ja olisin tyytyväinen). Edellinen auto oli euro v8:lla ja kaupunki liikenteessä taksi olis tullu halvemmaksi, nykyään pitää oikein muistella missä tankkasin viimeksi.


      • t-diesel
        sdi kirjoitti:

        Halpa ajaa ja liikuttaa poloa (ilman kuormaa) aivan riittävästi. Ihmisillä on autolle aivan erillaisia tarpeita ja tällä hetkellä sdi riittää melko mukavasti (10 heppaa lisää ja olisin tyytyväinen). Edellinen auto oli euro v8:lla ja kaupunki liikenteessä taksi olis tullu halvemmaksi, nykyään pitää oikein muistella missä tankkasin viimeksi.

        Vastasit jo itse kommenttiini. Otetaan esimerkki(tiedot vw:n sivuilta)
        Polo 1.9 SDI 47 kW (64 hv) SDI-diesel
        Suurin vääntömomentti, Nm / rpm 125 / 1600
        Polttoaineen kulutus, l/100km, (99/100/EU)   
        kaupunki 6,2-6,4
        maantie 3,9-4,1
        yhteislukema 4,7-4,9
        Polo 1.4 TDI 55 kW (75 hv) PowerDiesel
        Suurin vääntömomentti, Nm / rpm 195 / 2200
        Polttoaineen kulutus, l/100km, (99/100/EU)   
        kaupunki 5,5-5,7
        maantie 3,9-4,1
        yhteislukema 4,4-4,6

        Turbon kanssa saadaan paremmat ominaisuudet pienemmältä moottorilta. Itsellänikin on ollut VW:n TDI, eikä se huono moottori ollut. Nyttemmin ajelen eri merkillä. Sekin on Turbo-diesel.


      • jiipee
        t-diesel kirjoitti:

        Vastasit jo itse kommenttiini. Otetaan esimerkki(tiedot vw:n sivuilta)
        Polo 1.9 SDI 47 kW (64 hv) SDI-diesel
        Suurin vääntömomentti, Nm / rpm 125 / 1600
        Polttoaineen kulutus, l/100km, (99/100/EU)   
        kaupunki 6,2-6,4
        maantie 3,9-4,1
        yhteislukema 4,7-4,9
        Polo 1.4 TDI 55 kW (75 hv) PowerDiesel
        Suurin vääntömomentti, Nm / rpm 195 / 2200
        Polttoaineen kulutus, l/100km, (99/100/EU)   
        kaupunki 5,5-5,7
        maantie 3,9-4,1
        yhteislukema 4,4-4,6

        Turbon kanssa saadaan paremmat ominaisuudet pienemmältä moottorilta. Itsellänikin on ollut VW:n TDI, eikä se huono moottori ollut. Nyttemmin ajelen eri merkillä. Sekin on Turbo-diesel.

        tonkin pikkusen turbogiisselimyllyn kohdalla mitkä on kesto ominaisuudet kokonaisuutena ???

        ainakin transportereissa turbottomat "oli" kestoltaan ylivoimasia turboihin nähden !

        nykyäänhän ei enää sitä 2.4 l turbotonta olekkaan ?


      • t-diesel
        jiipee kirjoitti:

        tonkin pikkusen turbogiisselimyllyn kohdalla mitkä on kesto ominaisuudet kokonaisuutena ???

        ainakin transportereissa turbottomat "oli" kestoltaan ylivoimasia turboihin nähden !

        nykyäänhän ei enää sitä 2.4 l turbotonta olekkaan ?

        1.4 Tdi:n keston aika näyttää. Tuskin kuitenkaan tehoa on otettu kestävyyden kustannuksella; eihän 75hp ole mikään ihmeellinen 1.4l:n moottorille. 1.9 Tdi lienee osoittanut paikkansa kestävänä moottorina.

        Laatikko-Transporterin TD-moottori oli aivan liian tehoton autoon nähden. Lisäksi moottori oli takana, jolloin ajoviima ei edes jäähdyttänyt sitä. Vielä kun VW:n 1.6 D/TD:n kansi oli arka vioittumaan, niin ongelmapesä on valmis. Tähän kun lisäätään osaamaton käyttö...


      • Hermot meni
        seatisti kirjoitti:

        Vai väität - luulet varmaan tietäväsi tai sitten tiedät luulevasi...

        Ajelen sen omassa käytössäni olevan SDI:ni lisäksi töissä jatkuvasti toisella henkilöautolla, jossa on turbodiesel noin 25 000 km/vuosi. Silti pidän SDI:tä varsin kelvollisena myllynä, jolla kyllä ehtii maantieliikenteessä varsin hyvin. Siksi toiseksi missähän päin Suomessa saa laillisesti ajaa tuota 140 km/h maantieliikenteessä. En ole vielä löytänyt sellaista tietä.

        "mutta silti teen sen, teon kyseenalaisen..." Ja ajelen sen 140km/h motaria kesärajoituksilla.

        Voin muuten kertoa salaisuuden; en ole edes ainoa...

        Jos nuo ajamiesi autojen omistussuhteet olisivat toisin päin, olisi sinullakin toinen ääni kellossa.


      • seatisti
        Hermot meni kirjoitti:

        "mutta silti teen sen, teon kyseenalaisen..." Ja ajelen sen 140km/h motaria kesärajoituksilla.

        Voin muuten kertoa salaisuuden; en ole edes ainoa...

        Jos nuo ajamiesi autojen omistussuhteet olisivat toisin päin, olisi sinullakin toinen ääni kellossa.

        Siis autojen omistussuhteet miten päin??? Omistan nimittäin ne molemmat autot.


      • Hermot meni
        seatisti kirjoitti:

        Siis autojen omistussuhteet miten päin??? Omistan nimittäin ne molemmat autot.

        Minkä takia et hankkinut työautoksesikin sitä sdi:tä kun se on kerran niin hyvä? Olisit säästänyt vielä jonkin verran rahaakin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen

      Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot
      Maailman menoa
      20
      3365
    2. Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"

      Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe
      Maailman menoa
      12
      2785
    3. Menen nyt koisimaan

      Ja en ehkä palaa tänne. Asia on nyt loppuunkäsitelty ja totuus tuli ilmi
      Ikävä
      28
      2414
    4. Olisiko sinulla

      Jonossa vaihtoehtoja, ehkä
      Ikävä
      42
      1817
    5. Pieni galluppi

      Mitäs lahjaa odotat joulupukilta.
      Ikävä
      49
      1555
    6. KL: Mari Hynynen avoimena - Jouni-rakkaan ja Joel-pojan välit ovat nämä!

      Mari Hynynen (ent. Perankoski) on naimisissa Jouni Hynysen kanssa. Marilla on edellisestä liitosta yksi lapsi, Joel Vola
      Suomalaiset julkkikset
      10
      1418
    7. onko kaivattusi

      vaarallinen? :D
      Ikävä
      41
      1381
    8. Haluaisin rakastaa sinua

      Ja olla sinulle se oikea... Rakastan sinua 💗💗💗
      Ikävä
      8
      1335
    9. Oletko uhriutuja?

      vaikka itse olet rääkännyt toista ja aiheuttanut ties mitä toiselle.
      Tunteet
      52
      1253
    10. Missikohu edustaa nykyajan monimuotoisuutta

      Puolesta vai vastaan, saako esittää pilkkaavasti jonkun toisen ihmisen syntyperäisiä ominaisuuksia? Kadulla vastaan tule
      Sinkut
      262
      1115
    Aihe