Nyt niitä selviä....

hengen_ravintoa

...kirjoituksia näihin:
Miten olet yhteydessä jumalaasi?

Miten hengellisyys sinussa ilmenee ja mitä hengellisyys saa sinut tekemään?

Millä tavalla olet erilainen ihminen kuin ihminen, joka ei ole mielestäsi hengellinen?

17

193

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hengen_ravintoa

...kysymykset ovat lähinnä tännekin palstalle kirjoittaville uskikselle.

• q.v

Mitä tarkoittaa "hengellinen tai henkisyys"?

"Olen hengellinen", mitä se tarkoittaa?

Hypin kesäyössä niityllä alasti ja keräilen voikukkia?

• hengen_ravintoa

Nuokin ovat hyviä kysymyksiä.

• Ateismipalstoilta kun kysytään tuollaisia niin ei vaikuta siltä että aloittaja edes koskaan tulisi tajuamaan mitä tarkoitetaan ateismilla tai että aloittaja olisi edes miltään osin täysin terve päästään!

• hengen_ravintoa

No,no,älähän heti tuomitse.
        Olen itse ateisti ja tiedän tarkkaan, mitä ateismi minulle merkitsee.
        Olenkin kiinnostunut siitä,miksi uskikset tänne kirjoittavat ja nimenomaan aloituksessa kysytyistä kysymyksistä, koska näyttää noissa kaikissa uskisten kirjoituksissa korostettavan henkisyyttä.

• pidätä.henkeä

Mitäs sinä siinä rääkyt persläpi!!! Sulla ei ole tervettä päätä edes alapäässä helvetin homepalli!!!

• pidätä.henkeä kirjoitti:

Mitäs sinä siinä rääkyt persläpi!!! Sulla ei ole tervettä päätä edes alapäässä helvetin homepalli!!!

Kyllä vaan sekä ylä- että alapää on todettu olleen mulla täysin terveitä!

• todella.henkevää
    • Kaikki ihmiset ovat hengellisiä, mutta jotkut ovat siitä tietoisia ja jotkut taas eivät.

• Kristityt eivät ole hengellisiä ja palvovat epäjumalaa

• nyhjäätyhjästä

Voisitko antaa edes yhden asiallisen perustelun (siis ei mitään mutua), miksi meidän pitäisi uskoa sinua tai ottaa mitään väitteitäsi vakavasti?

Siis edes yhden asiallisen ja hyvin perustellun syyn, sen tyypillisen "ateistit ovat tyhmiä eivätkä ymmärrä hengellisiä asioita" - sijaan?

Tyhjillä väitteillä ilman ainotakaan perustelua saa saman arvoisia vastauksia.

Ja aivan turha kirjoittaa että sinun jumalasi on Totuus tai jotakin muuta uskonnollista liirumlaarumia, joka ei merkitse mitään kenellekään uskosi viitekehyksen ulkopuolella, täysin merkityksetöntä sanahelinää vain.

• totuuslöytyy

Etsinnän loppupiste on hindulaisuus. Sitä ennen ei kannata luovuttaa etsimästä.

• javastauksia

Rukous on yhteys Jumalaan ja myös Sanan lukemisessa Jumala ilmestyy uskovalle.

Kyse ei ole hengellisyydestä, vaan toimivasta persoonasuhteesta Jumalan kanssa, joka on luvannut pitää minusta huolen iankaikkisesti.

Minulla on turva Jumalassa kaikkea pahaa vastaan ja tätä turvaa ei ateisilla ole ollenkaan.

• 168

"When we talk to God, we're praying. When God talks to us, we're schizophrenic."
        - Jane Wagner

• Mites on - kun rukoilet ja kukaan ei ole näkemässä ristitkö kätesi myös silloin?

• Kristitty86

1. Olen yhteydessä Luojaan kolmiyhteisen Jumalan (Isä, Poika, Pyhä Henki) kautta, uskossa Kristuksen sanaan UT:ssa, sekä yhdistettynä luonnollisen järjen kriteereihin, joille filologinen tulkintakin osaltaan rakentuu. On luonnollisen järjen kannaltakin todennäköisintä, että tapahtumilla UT:ssa on jotakin historiallista perustaa. Jotta sana olisi Jumalan sanaa, siihen täytyy kuitenkin myös uskoa, mikä on Pyhän Hengen toimintaa. Yhteyteni Isään, joka tapahtuu myös henkilökohtaisella tasolla ja oman kokemuksen perusteella, on siten Jumalan toimintaa. Pyhän Hengen toiminta pitää sisällään myös Kristuksen sanan historiallisen välittymisen: »Minä ja Isä olemme yhtä« (Joh. 10:30).

2. Hengellisuus ilmenee minussa »syntymisenä uudelleen ylhäältä«, eli kuten »Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt.« (Joh. 3:8). Hengellisyys saa minut tekemään Hengen tekoja, vastakohtana lihan teoille. »Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?« (Matt. 7:16), sillä Kristuksen hengellinen kuningaskunta »ei ole tästä maailmasta« ja teot seuraavat Hengen valtakunnasta, kuten hedelmät seuraavat puusta. Luuk. 8:1-18 on esitetty kylväjävertaus, jonka perusteella voidaan jaotella erilaisia Jumalan sanan kuulijoita.

3. Olen erilainen ihminen kuin ihminen, joka ei ole hengellinen siten, että en ainakaan kaikilta osin ole hengessäni peräisin maailmasta tai lihasta, vaan Hengestä. Jokaiselle ihmiselle hänen oma henkilökohtainen henkensä on lähinnä ja hän kykenee havaitsemaan siinä helpommin muutoksensa, kuin toisissa, »Kuinka näet rikan, joka on veljesi silmässä, mutta et huomaa malkaa omassa silmässäsi?« (Matt. 7:3). Ensin täytyy tarkkailla itseään ja varoa omaa lihaisuuttaan. »Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi« (Matt. 7:1) — varmastikin toisten ihmisten tuomitseminen on, jos ei aina, niin ainakin helposti lihallista toimintaa. En uskalla arvioida itse olevani niitä, jotka ovat kärsivällisesti ja hyvyydellä kasvattaneet »satakertaista hedelmää«. Kitukasvuisia ovat hedelmäni. Kuitenkaan Kristus ei ole tullut minua siitä tuomitsemaan, vaan pelastamaan.

• hengen_ravintoa

1. Mitä se jumalasi vastaa? Onko yhteytesi yksipuolinen? Mistä voit olla varma, että vastaus on jumalaltasi, jos vastauksen saat?
        2. "Syntyminen uudelleen ylhäältä" kuulostaa pelkältä sanahelinältä. Hengen teot, mitä ne ovat? Et harrasta seksiä? Miten erotat tekemäsi lihan teot hengen teoista?
        3. Kaikki ihmiset ovat samanlaisia siltä osin kuin ihminen on. Onkohan mahdollista,että kuvittelet olevasi jotakin "suurempaa" kuin oletkaan?
        Luulenpa, että et ole ihmistä kummempi vaikka hengestä kirjoitatkin. Näyttää siltä, että olet jollakin konstilla saanut itsesi sellaiseen tilaan, että kuvittelet itsestäsi ko henkisyyttä ja kuvittelet olevasi jotain muuta kuin "tavallinen" ihminen.
        Ei raamatun tekstit tee sinusta sen henkisempää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      72
      4184
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3075
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      132
      3020
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      392
      2105
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      210
      1206
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      11
      1183
    7. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      73
      1162
    8. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      29
      1024
    9. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      61
      1012
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      111
      963
    Aihe