Parisuhde ja sinä

On tosiasia, että nuorena on helpompi ryhtyä parisuhteeseen, kuin aikuisena. Aikuinen yleensä on löytänyt itseään, on kokenut onnistumisia ja epäonnistumisia, tietää mitä haluaa ja mitä ei. Kahden aikuisen elämän yhteensovittaminen on haastava ja vaikka kuinka hyväksyttäis toisiamme sellaisinaan, joudutaan tekemään kompromisseja ja jopa uhrauksia.

Millaisiin olisit omalta osaltasi valmis? Mistä voisit luopua suhteen eteen ja mistä et?

Itse pelkään kontrollointia yli kaiken ja tarvitsen omaa tilaa. Kontrollointi on se, minkä en hyväksy milloinkaan suhteessani. Omasta tilasta olen valmis tinkiä jonkin verran tarvittaessa. Pinnallisissä asioissa, jos esim kumppani haluais mun vaikka vaihtaa tukan värin tai laihduttaa ( en ole ylipainoinen, mut jos), tai vaikka pukeutua naisellisimmin, niin minusta ei ole mitään pahaa, jos teen näin mikäli se tekee toisen onnellisemmaksi.

Miten sinä?

94

1181

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ma luulen että nuo asiat missä olisi valmis joustamaan ja tekemään kompromisseja vaihtelevat rajusti sen perusteella kuinka pitkään on ollut kyseisessä parisuhteessa ja kuinka syviä tunteita toistakohtaan tuntee.
      Veikkaisin että mitä syvemmät tunteet toista kohtaan, niin sitä enemmän tulee joustettua. Tietty ihastuksen alkuhuumassa myös tulee joustettua asioissa, jos niitä joustamisen aiheita edes huomaa.

      Sinällään mitään yksittäisiä asioita en osaa sanoa, sillä mielestäni kaikki asiat ovat sellaisa, joissa voisin joustaa/tehdä kompromisseja, mikäli tunteet toistakohtaan ovat tarpeeksi voimakkaita ja syviä. Joustamisen rajat ehken tulevat siinä vaiheessa vastaan, kun ei tunne itseään kotoisaksi/miellyttäväksi omassa kehossaan taikka tilanteessa.

      • Kiva pohdinta, näinhän tämä on tosiaankin :)


      • N38 kirjoitti:

        Kiva pohdinta, näinhän tämä on tosiaankin :)

        "Joustamisen rajat ehken tulevat siinä vaiheessa vastaan, kun ei tunne itseään kotoisaksi/miellyttäväksi omassa kehossaan taikka tilanteessa. "

        Tähän voisi kyllä myös lisätä sellaisen poikkeuksen, että mikäli näkee että kumppanille asia on erityisen tärkeä ja luo iloa sekä onnellisuutta, niin silloin on valmis kyllä joustamaan enemmän omista mieltymyksistä asioista.

        Tyyliin jos ei niin valtavasti tykkää käydä kulttuuri tapahtumissa taikka urheilemassa yhdessä, mutta kumppani selkeästi nauttii näistä tilanteista kanssasi, niin silloin se että näkee toisen iloisena ja elämästä nauttivana kanssasi tuo itselle myös hyvää oloa.


    • Mulla ei ole mitään ehdottomuuksia joista en voisi joustaa yhteisen edun nimissä, toki tilaa ja seksiä tarviin sekä ihmisarvoisen elämän.

    • silver1412

      Nuorempana on helpompi ryhtyä parisuhteseen, kun ei ole vielä penskoja hankkituna.

      • Totta sekin. Mutta lapset eivät saa olla este :)


      • N38 kirjoitti:

        Totta sekin. Mutta lapset eivät saa olla este :)

        Miksi toisen lapset eivät saisi olla este lapsettomalle henkilölle?


      • ygvbuhinj
        N38 kirjoitti:

        Totta sekin. Mutta lapset eivät saa olla este :)

        Lapset ovat este siinä missä mikä muukin asia.


      • 654654656
        N38 kirjoitti:

        Totta sekin. Mutta lapset eivät saa olla este :)

        Jos alkaisin seurustella lastesi isän kanssa, niin miten suhtautuisit minuun?


      • 654654656 kirjoitti:

        Jos alkaisin seurustella lastesi isän kanssa, niin miten suhtautuisit minuun?

        Hän seurustelee kyllä jo, ja olen pyytänyt heitä kahville ja ollaan tutustuttu. Tein selväksi, etten ole uhka heidän suhteelle. Enkä olekaan. Olen onnellinen ex aviomiehen puolesta, että hän on onnellinen nyt ja voi hyvon. Paremmin kuin minun kanssani :)


      • 76547658
        N38 kirjoitti:

        Hän seurustelee kyllä jo, ja olen pyytänyt heitä kahville ja ollaan tutustuttu. Tein selväksi, etten ole uhka heidän suhteelle. Enkä olekaan. Olen onnellinen ex aviomiehen puolesta, että hän on onnellinen nyt ja voi hyvon. Paremmin kuin minun kanssani :)

        No kyllä huomaa, ettet ole suomalainen nainen.. :)

        Entä jos he muuttavat yhteen, ja saavat yhteisen lapsen? Jos heillä kotona onkin eri säännöt lapsille kuin sinun luonasi? (Anteeksi, että utelen. Asia vaan kiinnostaa, koska itselläni ei ole lapsia.)


      • 76547658 kirjoitti:

        No kyllä huomaa, ettet ole suomalainen nainen.. :)

        Entä jos he muuttavat yhteen, ja saavat yhteisen lapsen? Jos heillä kotona onkin eri säännöt lapsille kuin sinun luonasi? (Anteeksi, että utelen. Asia vaan kiinnostaa, koska itselläni ei ole lapsia.)

        He eivät voi saada yhteistä lasta, se on 100% varma asia. Mutta, jos saisivat ja on eri säännöt lapsille, niin on sitten eri säännöt. Meidän lapset on kasvatettu niin, että he tietävät eri perheissä olevan eri säännöt ja ovat ok sen kanssa. Ja niin olen minäkin. Luotan kyllä ex puolisoni harkintakykyyn sekä hänen uuden naisen aikuisuuteen enkä ole huolissani :). Lapsille on hyvä nähdä erilaisia malleja olla aikuinen, se on vain rikkautta :)


    • Yleensä kontrollointia pelkäävät naiset kontrolloivat ja määräilevät miehiään erittäin paljon. Se on naisten ja erityisesti feministien käsitys tasa-arvosta ja oikeudenmukaisuudesta.

      • Tuotan taas sinulle pettymyksen. En kontrolloi. Olen tosi surkea siinä. :*


      • N38 kirjoitti:

        Tuotan taas sinulle pettymyksen. En kontrolloi. Olen tosi surkea siinä. :*

        Taidat olla surkea kaikessa muussakin, koska epäonnistuit perheen suhteen.


      • super-atm kirjoitti:

        Taidat olla surkea kaikessa muussakin, koska epäonnistuit perheen suhteen.

        No oon aika hyvä aika monessakin, vaikka nyt en osannutkaan hoitaa parisuhdetta. Mutta seuraavan osaan kyllä :)


      • N38 kirjoitti:

        No oon aika hyvä aika monessakin, vaikka nyt en osannutkaan hoitaa parisuhdetta. Mutta seuraavan osaan kyllä :)

        "Mutta seuraavan osaan kyllä :)"

        Et osaa. Etkä edes pääse parisuhteeseen, koska vaatimuksesi miestä kohtaan ovat täysin ylimitoitetut siihen nähden että olet vanha yh-mamma.


      • super-atm kirjoitti:

        "Mutta seuraavan osaan kyllä :)"

        Et osaa. Etkä edes pääse parisuhteeseen, koska vaatimuksesi miestä kohtaan ovat täysin ylimitoitetut siihen nähden että olet vanha yh-mamma.

        Sie tykkäät musta <3 siks ärsytät :D

        Ja traas joudun tuottaa pettymystä... Mul on kyl aika nuoria tyyppejä , jotka suhteeseen kanssani haluaisivat, ovat vain mielestäni liian nuoria, tarvitsen aikuisen miehen. Edellinen 4 v nuorempi ja huhhuh sitä kokenemattomuudesta johtuvaa tyhmyyden määrää, en jaksais enempää uusiksi... On myös mun ikäinen yksi ja pari 41-44 vuotiasta. Mua vain ei sytytä. Jään vain tänne virtuaalimaailmaan sinkku-ukkojen kanssa höpöttelemään ja odottamaan, milloin se mun ihminen eteen astuu :)

        Mulla ei ole vaatimuksia miestä kohtaan, mutta kemioiden tulisi toimia yhteen. Sekä seksuaalisessa mielessä, että henkisellä tasolla :)


      • N38 kirjoitti:

        Sie tykkäät musta <3 siks ärsytät :D

        Ja traas joudun tuottaa pettymystä... Mul on kyl aika nuoria tyyppejä , jotka suhteeseen kanssani haluaisivat, ovat vain mielestäni liian nuoria, tarvitsen aikuisen miehen. Edellinen 4 v nuorempi ja huhhuh sitä kokenemattomuudesta johtuvaa tyhmyyden määrää, en jaksais enempää uusiksi... On myös mun ikäinen yksi ja pari 41-44 vuotiasta. Mua vain ei sytytä. Jään vain tänne virtuaalimaailmaan sinkku-ukkojen kanssa höpöttelemään ja odottamaan, milloin se mun ihminen eteen astuu :)

        Mulla ei ole vaatimuksia miestä kohtaan, mutta kemioiden tulisi toimia yhteen. Sekä seksuaalisessa mielessä, että henkisellä tasolla :)

        Olet nirso ja yksinkertainen yksinhuoltaja. Olen mielummin sinkku kuin aisuri.


      • super-atm kirjoitti:

        Olet nirso ja yksinkertainen yksinhuoltaja. Olen mielummin sinkku kuin aisuri.

        Yksinkertaisuudestani... en olisi ihan niin varma :D Ole sitten sinkku :D mä vain en ole yh-äiti... Tai oonko lasten isä sitten yh-isä vai? Kun lapset ovat saman verran meillä kummallakin ja kaikki kulut jaetaan puoliksi XD


      • N38 kirjoitti:

        Yksinkertaisuudestani... en olisi ihan niin varma :D Ole sitten sinkku :D mä vain en ole yh-äiti... Tai oonko lasten isä sitten yh-isä vai? Kun lapset ovat saman verran meillä kummallakin ja kaikki kulut jaetaan puoliksi XD

        Olet juttujesi perusteella yksinkertainen. Myöskään eroaminen miehestäsi ei anna sinusta mitenkään järkevän ihmisen kuvaa.

        Olet yh-äiti. Yh = yksinhuoltaja tai yhteishuoltaja.


      • super-atm kirjoitti:

        Olet juttujesi perusteella yksinkertainen. Myöskään eroaminen miehestäsi ei anna sinusta mitenkään järkevän ihmisen kuvaa.

        Olet yh-äiti. Yh = yksinhuoltaja tai yhteishuoltaja.

        No kaikki äidit ovat YH sitten :D


      • super-atm kirjoitti:

        Olet juttujesi perusteella yksinkertainen. Myöskään eroaminen miehestäsi ei anna sinusta mitenkään järkevän ihmisen kuvaa.

        Olet yh-äiti. Yh = yksinhuoltaja tai yhteishuoltaja.

        Olisin sitten varmaan järkevämpi onnettomassa parisuhteessa ja järkevästi tekemällä miestäkin onnettomaksi? No, näkökulmia toki voi olla monia :D


      • super-atm kirjoitti:

        Olet juttujesi perusteella yksinkertainen. Myöskään eroaminen miehestäsi ei anna sinusta mitenkään järkevän ihmisen kuvaa.

        Olet yh-äiti. Yh = yksinhuoltaja tai yhteishuoltaja.

        ÖÖÖ...Yks kylymys: Miks vastailet onnettomalle, yh-äipälle joka aisuria etsii ja on yksinkertainen ja tyhmä XD


      • super-atm kirjoitti:

        Olet juttujesi perusteella yksinkertainen. Myöskään eroaminen miehestäsi ei anna sinusta mitenkään järkevän ihmisen kuvaa.

        Olet yh-äiti. Yh = yksinhuoltaja tai yhteishuoltaja.

        Vastaapa tuohon pidätkö hänestä kuten hän epäilee? Muitakin kiinnostaisi tietää.


      • ouitty kirjoitti:

        Vastaapa tuohon pidätkö hänestä kuten hän epäilee? Muitakin kiinnostaisi tietää.

        Ei kai mitään draamaa XD mie vitsailen, ei hän minusta tykkää. Hän oikeasti ei tykkää minusta, koska edustan kaikkea sitä, mitä hän vihaa. Kunhan kiusaan :)


      • N38 kirjoitti:

        No kaikki äidit ovat YH sitten :D

        Ei ole. Sen ymmärrät itsekin. Yrität vaan tehdä epänormaalista huoltajuustilanteesta jotenkin tavallista, kuten feministeillä on tapana.


      • N38 kirjoitti:

        Olisin sitten varmaan järkevämpi onnettomassa parisuhteessa ja järkevästi tekemällä miestäkin onnettomaksi? No, näkökulmia toki voi olla monia :D

        Olet tyhmä nainen koska teit lapsia miehen kanssa jonka kanssa väität olevasi onneton. Taisi olla pelkän ulkonäön ja suosion perusteella valittu mies. Syytä itseäsi.


      • N38 kirjoitti:

        ÖÖÖ...Yks kylymys: Miks vastailet onnettomalle, yh-äipälle joka aisuria etsii ja on yksinkertainen ja tyhmä XD

        Siksi koska tämä on keskustelupalsta ja keskustelupalstalla on tapana kommentoida.


      • ouitty kirjoitti:

        Vastaapa tuohon pidätkö hänestä kuten hän epäilee? Muitakin kiinnostaisi tietää.

        En pidä. Tuskin ketään muuta kiinnostaa tietää kuin sinua ja sekin on outoa, koska en ole täältä mitään etsimässä enkä löytämässä.


      • super-atm kirjoitti:

        Olet tyhmä nainen koska teit lapsia miehen kanssa jonka kanssa väität olevasi onneton. Taisi olla pelkän ulkonäön ja suosion perusteella valittu mies. Syytä itseäsi.

        Surullista kyllä, muttei minulla ollut kristallipalloa naimisiin mennessä. Kun et ole ruuhkavuosia kokenut, et tiedä miten ne menee ja mitä siinä tapahtuu, eli en syytä sinua enkä ees tyhmäski nimittele. Et voi tietää, kun puuttuu kokemus.

        Toki olen tehnyt virheitä ja olen ollut tyhmä monesti. Mutta niin me kaikki. Elämä on oppimista varten ja ihmiset tekee virheitä. Se tekeekin meistä ihmisiä. Tärkeää on olla toistamatta niitä.

        Lisäksi voin sen verran avata, ettei ulkonäöltään mies ollut mitenkään ertyisen komea, rakas on ollut siitä huolimatta aikoinaan. Rakastan häntä tietyllä tasolla vieläkin, ihmisenä, mutten miehenä.


      • super-atm kirjoitti:

        En pidä. Tuskin ketään muuta kiinnostaa tietää kuin sinua ja sekin on outoa, koska en ole täältä mitään etsimässä enkä löytämässä.

        Niinhän sinä minulle väitit. Mutta taidatkin puhua paskaa.


      • super-atm kirjoitti:

        Siksi koska tämä on keskustelupalsta ja keskustelupalstalla on tapana kommentoida.

        Ihan kiva, kun kommentoit :) vaikka tuollainen inhottava keskustelutyyppi oletkin :) Kohta tylsät kirjalliset työtkin on tehty, niin pääsee nukkumaan :)


      • ouitty kirjoitti:

        Niinhän sinä minulle väitit. Mutta taidatkin puhua paskaa.

        Ootteks te niin kuin palstapari :)


      • N38 kirjoitti:

        Ootteks te niin kuin palstapari :)

        Ei. Minä ehdotin joskus lähempää tuttavuutta, mutta ei kuulemma koskaan lähetä naiselle kuvaa netissä. Olen alkanut epäillä asiaa.


      • ouitty kirjoitti:

        Ei. Minä ehdotin joskus lähempää tuttavuutta, mutta ei kuulemma koskaan lähetä naiselle kuvaa netissä. Olen alkanut epäillä asiaa.

        Voihan hän olla vain onneton aviomies, jota ei vaimo huomioi tarpeeksi. Siksi onkin katkerana täällä :) lisää virtuaalipusuja vaan hänelle :*


      • N38 kirjoitti:

        Surullista kyllä, muttei minulla ollut kristallipalloa naimisiin mennessä. Kun et ole ruuhkavuosia kokenut, et tiedä miten ne menee ja mitä siinä tapahtuu, eli en syytä sinua enkä ees tyhmäski nimittele. Et voi tietää, kun puuttuu kokemus.

        Toki olen tehnyt virheitä ja olen ollut tyhmä monesti. Mutta niin me kaikki. Elämä on oppimista varten ja ihmiset tekee virheitä. Se tekeekin meistä ihmisiä. Tärkeää on olla toistamatta niitä.

        Lisäksi voin sen verran avata, ettei ulkonäöltään mies ollut mitenkään ertyisen komea, rakas on ollut siitä huolimatta aikoinaan. Rakastan häntä tietyllä tasolla vieläkin, ihmisenä, mutten miehenä.

        Mokasit ja nyt löytyy pelkkää selittelyä.


      • ouitty kirjoitti:

        Niinhän sinä minulle väitit. Mutta taidatkin puhua paskaa.

        Housuissasi on paskaa.


      • super-atm kirjoitti:

        Mokasit ja nyt löytyy pelkkää selittelyä.

        No ei mun tartte selitellä mitään :) kunhan kerron :* muiskis, voih millaisen keskustelun kanssasi saisikin livenä :) mut taidat olla liian törkeä, toivottavasti et väkivaltainen, livekeskusteluihin?


      • N38 kirjoitti:

        No ei mun tartte selitellä mitään :) kunhan kerron :* muiskis, voih millaisen keskustelun kanssasi saisikin livenä :) mut taidat olla liian törkeä, toivottavasti et väkivaltainen, livekeskusteluihin?

        En tietenkään ole väkivaltainen muuten kuin itsepuolustustilanteissa.


      • super-atm kirjoitti:

        En tietenkään ole väkivaltainen muuten kuin itsepuolustustilanteissa.

        Mut taidat olla onneton, jos se mikä susta kerrottu on totta etkä kuviasi näytä ja ilkeä olet tuntemattomille :/ ? Voisko sua auttaa jollakin tavalla?


      • N38 kirjoitti:

        Mut taidat olla onneton, jos se mikä susta kerrottu on totta etkä kuviasi näytä ja ilkeä olet tuntemattomille :/ ? Voisko sua auttaa jollakin tavalla?

        "Mut taidat olla onneton, jos se mikä susta kerrottu on totta etkä kuviasi näytä ja ilkeä olet tuntemattomille :/ ?"

        En ole ilkeä. Tällä palstalla naiset pitävät ilkeytenä rehellisyyttä ja sitä jos jokainen mies ei ole mielistelemässä ja nuolemassa persettä. Kuvan olen joskus lähettänyt naisille, mutta jossain vaiheessa lopetin. Olen ruma mies, eivätkä naiset halua tutustua rumaan mieheen, edes ne naiset jotka eivät ole itse hyvän näköisiä.

        "Voisko sua auttaa jollakin tavalla?"

        Et voi. Auta itseäsi, koska olet yh-mamma ja epäonnistunut luomaan lapsillesi normaalin kasvuympäristön.


      • super-atm kirjoitti:

        "Mut taidat olla onneton, jos se mikä susta kerrottu on totta etkä kuviasi näytä ja ilkeä olet tuntemattomille :/ ?"

        En ole ilkeä. Tällä palstalla naiset pitävät ilkeytenä rehellisyyttä ja sitä jos jokainen mies ei ole mielistelemässä ja nuolemassa persettä. Kuvan olen joskus lähettänyt naisille, mutta jossain vaiheessa lopetin. Olen ruma mies, eivätkä naiset halua tutustua rumaan mieheen, edes ne naiset jotka eivät ole itse hyvän näköisiä.

        "Voisko sua auttaa jollakin tavalla?"

        Et voi. Auta itseäsi, koska olet yh-mamma ja epäonnistunut luomaan lapsillesi normaalin kasvuympäristön.

        Mun lapsilla on hyvä ympäristö :) tää, mitä kirjoitat on sinun kuvitelma. Usko pois. Lapsellani on parempi kasvuympäristö, kuin monella ehjien perheiden lapsilla :)

        Mitä tarkoittaa ruma mies? Millä tavalla koet olevasi ruma? Mä vihaan sanaa ruma, koska rumuutta ei ole olemassakaan... Mutta selitätkö? Tai laita mulle kuvasi emailiin: [email protected] ja kerron mikä sussa on kaunista :)


      • N38 kirjoitti:

        Mun lapsilla on hyvä ympäristö :) tää, mitä kirjoitat on sinun kuvitelma. Usko pois. Lapsellani on parempi kasvuympäristö, kuin monella ehjien perheiden lapsilla :)

        Mitä tarkoittaa ruma mies? Millä tavalla koet olevasi ruma? Mä vihaan sanaa ruma, koska rumuutta ei ole olemassakaan... Mutta selitätkö? Tai laita mulle kuvasi emailiin: [email protected] ja kerron mikä sussa on kaunista :)

        "Mun lapsilla on hyvä ympäristö :) tää, mitä kirjoitat on sinun kuvitelma. Usko pois. Lapsellani on parempi kasvuympäristö, kuin monella ehjien perheiden lapsilla :)"

        Noin väittää ainoastaan naiset ja feministit. Nykyään yritetään aivopestä miehiä väittämällä ettei miehiä enää tarvita mihinkään, etenkään jos kyse on isyydestä ja perheistä.

        "Mitä tarkoittaa ruma mies? Millä tavalla koet olevasi ruma? Mä vihaan sanaa ruma, koska rumuutta ei ole olemassakaan... Mutta selitätkö? Tai laita mulle kuvasi emailiin: [email protected] ja kerron mikä sussa on kaunista :)"

        Tiedät itsekin minkälainen on ruma mies. Juuri sellainen joka ei esimerkiksi sinulle kelpaa. Älä esitä tekopyhää ja tietämätöntä. En todellakaan lähetä sinulle yhtään mitään.


      • super-atm kirjoitti:

        "Mun lapsilla on hyvä ympäristö :) tää, mitä kirjoitat on sinun kuvitelma. Usko pois. Lapsellani on parempi kasvuympäristö, kuin monella ehjien perheiden lapsilla :)"

        Noin väittää ainoastaan naiset ja feministit. Nykyään yritetään aivopestä miehiä väittämällä ettei miehiä enää tarvita mihinkään, etenkään jos kyse on isyydestä ja perheistä.

        "Mitä tarkoittaa ruma mies? Millä tavalla koet olevasi ruma? Mä vihaan sanaa ruma, koska rumuutta ei ole olemassakaan... Mutta selitätkö? Tai laita mulle kuvasi emailiin: [email protected] ja kerron mikä sussa on kaunista :)"

        Tiedät itsekin minkälainen on ruma mies. Juuri sellainen joka ei esimerkiksi sinulle kelpaa. Älä esitä tekopyhää ja tietämätöntä. En todellakaan lähetä sinulle yhtään mitään.

        Pelkäät siis että löydänkin kauneuttasi :D no miten vain :) pelkää vaan, jos niin tykkäät :)

        En mä ketään aivopese. Meidän lapset asuu viikon minun luona ja viikon isänsä luona. En ole vienyt lapsilta isää enkä äitiä. Lisäsin vain kummankin onnellisuutta niin kumpikin keskittyy lapsiin paremmin, kun on onnellinen.


      • N38 kirjoitti:

        Pelkäät siis että löydänkin kauneuttasi :D no miten vain :) pelkää vaan, jos niin tykkäät :)

        En mä ketään aivopese. Meidän lapset asuu viikon minun luona ja viikon isänsä luona. En ole vienyt lapsilta isää enkä äitiä. Lisäsin vain kummankin onnellisuutta niin kumpikin keskittyy lapsiin paremmin, kun on onnellinen.

        Lapsesi olisivat paljon onnellisempia kasvaessaan normaalissa perheessä sekä äidin että isän läsnäollessa.


      • super-atm kirjoitti:

        Lapsesi olisivat paljon onnellisempia kasvaessaan normaalissa perheessä sekä äidin että isän läsnäollessa.

        Se on totta. Heidän mielestään kuitenkin näin on parasta, sillä hekin näkevät miten paljon paremmassa kunnossa kumpikin on ja se kyllä heijastuu lapsiin.

        Mieluummin näin, kuin onnettomina pakenemassa todellisuutta ja lapset heitteillä. Niin kuin monessa perheessä on.


      • N38 kirjoitti:

        Se on totta. Heidän mielestään kuitenkin näin on parasta, sillä hekin näkevät miten paljon paremmassa kunnossa kumpikin on ja se kyllä heijastuu lapsiin.

        Mieluummin näin, kuin onnettomina pakenemassa todellisuutta ja lapset heitteillä. Niin kuin monessa perheessä on.

        Olet tyhmä koska vertaat tilannetta huonoon parisuhteeseen. Sellaiseen ei olisi pitäisi päätyä. Jos olisit viisas tai älykäs, niin et olisi joutunut tuollaiseen tilanteeseen. Nyt olet ollut sekä itsekäs että pinnallinen feministi.


      • Mies37-v
        N38 kirjoitti:

        No oon aika hyvä aika monessakin, vaikka nyt en osannutkaan hoitaa parisuhdetta. Mutta seuraavan osaan kyllä :)

        Missä sulla meni metssän parisuhteen kanssa ?


      • super-atm kirjoitti:

        Olet tyhmä koska vertaat tilannetta huonoon parisuhteeseen. Sellaiseen ei olisi pitäisi päätyä. Jos olisit viisas tai älykäs, niin et olisi joutunut tuollaiseen tilanteeseen. Nyt olet ollut sekä itsekäs että pinnallinen feministi.

        Voi sinä, super kukalie oletkin. Suohan anteeksi *nöyrästi polvistun eteesi ja lasken leukaani rintaan* ettei kaikkia Maapallon ihmisiä ole siunattu sun älykkydelläsi, kauasnäköisyydelläsi ja selvännäkökyvylläsi. Olet tuollainen, virheitä tekevä tallustaja, tyhmä, aisuria etsivä, mitätön yh-äiti jonka lapset itkee onnettomina tyhmän äidin vuoksi huonossa kasvuympäristössä. Nöyrä kiitos huomiostasi palstalla, että jaksat näin viisaana ja kokeneena selttää minulle tyhmälle uudelleen ja uudelleen. Hallelujah että on ihania tyyppejä maailmassa ja tällä palstalla.... palvosin kuvaasi, muttet sitä mulle lähetä... no.. koitan pärjätä .


      • N38 kirjoitti:

        Voi sinä, super kukalie oletkin. Suohan anteeksi *nöyrästi polvistun eteesi ja lasken leukaani rintaan* ettei kaikkia Maapallon ihmisiä ole siunattu sun älykkydelläsi, kauasnäköisyydelläsi ja selvännäkökyvylläsi. Olet tuollainen, virheitä tekevä tallustaja, tyhmä, aisuria etsivä, mitätön yh-äiti jonka lapset itkee onnettomina tyhmän äidin vuoksi huonossa kasvuympäristössä. Nöyrä kiitos huomiostasi palstalla, että jaksat näin viisaana ja kokeneena selttää minulle tyhmälle uudelleen ja uudelleen. Hallelujah että on ihania tyyppejä maailmassa ja tällä palstalla.... palvosin kuvaasi, muttet sitä mulle lähetä... no.. koitan pärjätä .

        "Suohan anteeksi *nöyrästi polvistun eteesi ja lasken leukaani rintaan* ettei kaikkia Maapallon ihmisiä ole siunattu sun älykkydelläsi, kauasnäköisyydelläsi ja selvännäkökyvylläsi."

        Saat anteeksi.


      • N38
        super-atm kirjoitti:

        "Suohan anteeksi *nöyrästi polvistun eteesi ja lasken leukaani rintaan* ettei kaikkia Maapallon ihmisiä ole siunattu sun älykkydelläsi, kauasnäköisyydelläsi ja selvännäkökyvylläsi."

        Saat anteeksi.

        Vo kiitos sydämmiä ja sydämmiä ja vaikka mitä tästä anteeksiannostasi saat. Se on hyvin tärkeää minulle *kyynelehtii vuolaasti*


      • Mies37-v kirjoitti:

        Missä sulla meni metssän parisuhteen kanssa ?

        Ensimmäinen avioliittoni kariutui, koska olimme nuoria ja tyhmiä. Elämän arvot eivät olleet selvät ja tunteita emme osanneet hallita.

        Toinen avioliittoni, jossa sain lapsia kariutui siihen ettemme kumpikaan osanneet hoitaa suhdettamme. Olemme tehneet virheitä, jättäneet toisiamme huomiotta, emme osanneet puhua silloin kuin piti ja olla hiljaa silloin kuin piti. Emme nähneet enää kaiken perhe-elämän keskeltä toisiamme.

        Sitten oli vielä yksi lyhyt seurustelusuhde, mutta se olikin virhe koko suhde. En ollut valmis suhteeseen, avioerosta oli liian vähän aikaa. Mies oli minua nuorempi, kokematon ja huono itsetuntoinen. Hajotettiin siinä sitten toinen toisiamme minä itsenäisyydelläni hän kontrolloinnillansa ja läheisriippuvuudellansa.


      • N38 kirjoitti:

        Ensimmäinen avioliittoni kariutui, koska olimme nuoria ja tyhmiä. Elämän arvot eivät olleet selvät ja tunteita emme osanneet hallita.

        Toinen avioliittoni, jossa sain lapsia kariutui siihen ettemme kumpikaan osanneet hoitaa suhdettamme. Olemme tehneet virheitä, jättäneet toisiamme huomiotta, emme osanneet puhua silloin kuin piti ja olla hiljaa silloin kuin piti. Emme nähneet enää kaiken perhe-elämän keskeltä toisiamme.

        Sitten oli vielä yksi lyhyt seurustelusuhde, mutta se olikin virhe koko suhde. En ollut valmis suhteeseen, avioerosta oli liian vähän aikaa. Mies oli minua nuorempi, kokematon ja huono itsetuntoinen. Hajotettiin siinä sitten toinen toisiamme minä itsenäisyydelläni hän kontrolloinnillansa ja läheisriippuvuudellansa.

        Olet melko tyhmä. Parisuhdehistoriaasi ei voi kehua. Naiset ovat niitä jotka valitsevat ja valintasi ovat olleet pelkkää hölmöilyä. Voi olla että olet valinnut oikeinkin, mutta pienillä naisenaivoilla olet mokannut kaiken ja kiukuspäissäsi aina eronnut.


      • super-atm kirjoitti:

        Olet melko tyhmä. Parisuhdehistoriaasi ei voi kehua. Naiset ovat niitä jotka valitsevat ja valintasi ovat olleet pelkkää hölmöilyä. Voi olla että olet valinnut oikeinkin, mutta pienillä naisenaivoilla olet mokannut kaiken ja kiukuspäissäsi aina eronnut.

        Voi supperini <3 tottakai olen tyhmä <3 olenhan nainen, pikkuaivot, yh-äiti ja sillein... :* muiskis sulle silti <3


      • kesytitrumanmiehen
        N38 kirjoitti:

        Voi supperini <3 tottakai olen tyhmä <3 olenhan nainen, pikkuaivot, yh-äiti ja sillein... :* muiskis sulle silti <3

        Super-atm syö kädestäsi <3


      • kesytitrumanmiehen kirjoitti:

        Super-atm syö kädestäsi <3

        Ei syö. N38 on lähinnä säälittävä kun alkaa lässyttämään tietäessään itsekin tehneensä elämässään todella tyhmiä valintoja ja päätöksiä.


      • super-atm kirjoitti:

        Ei syö. N38 on lähinnä säälittävä kun alkaa lässyttämään tietäessään itsekin tehneensä elämässään todella tyhmiä valintoja ja päätöksiä.

        Sussahan The Master ainesta, oi supperini. Olisit joissakin piireissä haluttu ukkeli. Juu, mä oon kyllä läsyttävä.. mut jotenkin kosketit onnettomuudellasi sydäntäni. Muiskis ja puspus ❤


    • sioille.helmiä

      En minkäänlaisiin uhrauksiin. En minkäänlaisiin kompromisseihin. Eikä kyllä minunkaan takia tarvi sellaisia tehdä.

      Yks selkeimpiä karkottimia minun tapauksessani, jos olisin parisuhdetta vaille, olisi vauvakuume. Siihen rumbaan en enää lähtisi. Jääköön se mieluummin lapsettomille miehille ja naisille, jotka sitä kaipaavat.

    • viispluskakskyt

      Kaksineuvoinen TAAS vauhdissa ;)

      • Kuka on kaksineuvoinen?


      • uusiehdotus
        N38 kirjoitti:

        Kuka on kaksineuvoinen?

        Tai kävisi se niinkin, että käyt itse ensi paskalla, jos voisin heti mennä perässä vessaan? :)


      • Hä? En ymmärrä :D muttei kai mun tarttekaan :D


    • 1341312

      Yleisesti ottaen:
      Ero naiselle => arvo laskee, koska käytetympi
      Lisäksi käsittelemättömiä tunnesotkuja eksään, joita uusi mies pitäisi selvittää

      Ero miehelle => arvo nousee, koska kokeneempi
      Testostreroni jyrää vaikean ämmän aiheuttamat vahingot ja helppo jatkaa uuteen

      • Onko näin? Ehkä joidenkin sellaisten mielestä, jotka jollain tavalla luokittelee ihmisiä :) arvojärjestykseen asettavat :) onneksi ei tarvitse sen kummemmin perehtyä, sillä itselläni ei ainakaan tule olemaan miestä, joka muita luokittelee arvojärjestykseen :) ja seuraa kenen arvo nyt nousee ja kenen laskee. Kovin narsistiseltä touhulta vaikuttaa :)


      • 727277282

        Millä perusteella sitten valitsit esim ex miehesi? Eikö kukaan muu ollut kiinnostunut vai ihan sokkonako valitsit?


      • 727277282 kirjoitti:

        Millä perusteella sitten valitsit esim ex miehesi? Eikö kukaan muu ollut kiinnostunut vai ihan sokkonako valitsit?

        En minä mitenkään häntä ole valinnut. Me tutustuimme, tapasimme ja ihastuin häneen ja hän minuun. Sitten vain mentiin naimisiin :D


    • silver1412

      Niin uuden N38 miehen pitää tulla toimen hänen entisen miehen kanssa, ei pelkästän hänen ja lapsien kanssa.

      • No ei tarvitse tulla toimeen lasten eikä ex mieheni kanssa. Kunhan minun kanssa toimeen tulee :)


      • eikäsiinäkaikki

        Ynnä säätöjen.


      • eikäsiinäkaikki kirjoitti:

        Ynnä säätöjen.

        Ei, nyt heivasin kyllä kaikki säädöt :). Kyllästytti, tahtoo jotain aitoa tai ei mitään ollenkaan :) Mut johan mie suhteessa olen ollutkin koko elämäni ajan... Kai sitä yksinkin voi vähän aikaa olla. Jospa se oikea minulle vain tulee minua kotoa hakemaan :D


      • Ikis..M
        N38 kirjoitti:

        Ei, nyt heivasin kyllä kaikki säädöt :). Kyllästytti, tahtoo jotain aitoa tai ei mitään ollenkaan :) Mut johan mie suhteessa olen ollutkin koko elämäni ajan... Kai sitä yksinkin voi vähän aikaa olla. Jospa se oikea minulle vain tulee minua kotoa hakemaan :D

        Eli sanot tuossa ylempänä ettei tarvitse tulla toimeen lastesi kanssa ja nyt että ei olisi säätö. Eikä tuo aika julmaa lapsia kohtaan jos raahaat kotiisi miehen joka ei tule niiden kanssa toimeen?


      • Ikis..M kirjoitti:

        Eli sanot tuossa ylempänä ettei tarvitse tulla toimeen lastesi kanssa ja nyt että ei olisi säätö. Eikä tuo aika julmaa lapsia kohtaan jos raahaat kotiisi miehen joka ei tule niiden kanssa toimeen?

        En mä raahaa ketään mun kotiin silloin, kun lapset ovat kotona.... hulluja puhut xD


      • Ikis..M
        N38 kirjoitti:

        En mä raahaa ketään mun kotiin silloin, kun lapset ovat kotona.... hulluja puhut xD

        Ei kun tarkoitin että jos se homma etenee ihan vakavaan juttuun niin että muutatte yhteen. Sorry, en tajunnut että puhuitkin vai panoista kun kuvittelin että säätöjen heivaaminen olisi tarkoittanut niistä luopumista. Vai ajattelitko sen loppuelämän suhteen ajan siis tappiin asti piilottaa miehen ja lapset toisiltaan?


    • Fekdfmklsmklfsdf

      Olen täysin eri mieltä.

      Nuorena esteeksi nousi se ettei ymmärtänyt suhteenluonnin pelisääntöjä - ei yksinkertaisesti ymmärtänyt maailmaa ja vastakkaista sukupuolta.

      Aikuisena on itsensä herra, kokeilut ja pään seinään hakkaamiset ovat tuottaneet tulosta ja tietää että mikään ei kuitenkaan ole lopullista ellei sen tahdo olevan - jolloin voi ottaa myös hallittuja riskejä tai jopa lähteä tietoisesti mahdottomiin projekteihin ihan vain siksi että se on miellyttävää.

      Minä tiedän mitä minä haluan mutta se ei tarkoita etteikö matkasta kannattaisi tehdä mielenkiintoista - tai jopa pystyä vaihtamaan tavoitteita tarpeeksi hyvästä syystä. En pidä edes pariutumista välttämättä tavoittelemisen arvoisena asiana, toki hyvä suhde on hyvä - mutta se ei ole mikään absoluuttinen totuus.

    • 184

      Jos et kovasti pahastu niin kirjoittaisn tuon sanan "tosiasia" tuolla tavalla.

      Itselläni on toinen tuntuma. Nuorena oli vaikeuksia parisuhteen luomisessa koska aika usein tuli katsottua asioita myös tulevaisuuteen. Jos molemmat opiskeli niin mitä alaa opiskeltiin ja mistä löytyivät opislelupaikat. Opiskelun jälkeen työssäkäynti, mistä löytyy töitä molemmille. Missä vaiheessa toinen siirtyy työelämään ja jatkaako toinen opiskelua pidempään. Minkälaiseksi työelämä muodostuu; vuorotyötä, reissutyötä vai mahdollisuus luoda uraa. Miten sovittaa perheenperustaminen ja työelämä jne.
      Tuohon vielä vaikka vielä se miten parisuhde kestää vaikka varusmiespalveluksen niin aika paljon tuossa on epävarmuustekijöitä ja liikkuvia osia.

      Nyt on paljon selkeämpi tilanne. Talo on tässä, työmaa tuolla, kaverit ja harrastukset muodostuneet. Kumppanilla toivottavasti sama tilanne. Ympäristö suhteelle on paljon vakaampi. Toki työttömyyttä ja sairauksia voi aina tulla, mutta noin periaatteessa tämän varaan on helpompi rakentaa.

      Itse pidän tärkeänä että minulla on oma elämä, hänellä on oma elämänsä ja sitten se yhteiselo jota yhdessä rakennetaan. Paljosta pystyn joustamaan tuossa yhteiselossa mutta makuuhuoneen lämpötila saa olla korkeintaan 19 astetta; jos toinen haluaa että se on korkeampi niin pitää sitten nukkua omalla puolella. Siinä nukkuu niin huonosti jos lämpimässä makuuhuoneessa kuuma naisvartalo liimaantuu kiinni.

      • En pahastu :) tekstissäni on paljon kirjoitusvirheitä ja myös lauseiden rakennevirheitä. Johtuu ulkomaalaistaustastani :) saa korjata vapaasti, se on vain hyväksi :) opin parhaiten :)


      • 184

        Siis en minä tuota pistänyt lainausmerkkeihin minkäään kielioppivirheen vuoksi vaan sen takia kun olen hieman eri mieltä. Kielioppi ja rakennehan on tuossa ihan kohdillaan.


    • Läskiluuseri

      Pesunkestävä ytmi kaverini haluaisi kevyttä tapailua kanssasi. Olisiko kiinnostusta? Voin antaa sinulle vuoronumeron ja yhteystiedot jos kiinnostaa.

      Kyseessä 185cm komea bodattu lääkäri.

      • Hän voi tavata jotakin muuta naista. Ja säästää vuoronumeron jollekin fiksummalle.


      • Läskiluuseri

        Ymmärrän yskän, Laitan yv:nä tiedot niin ei ole niin noloa ottaa yhteyttä.


      • Läskiluuseri kirjoitti:

        Ymmärrän yskän, Laitan yv:nä tiedot niin ei ole niin noloa ottaa yhteyttä.

        Jätän, kiitos, väliin. Juur äsken päätin etten tutustu yhtikäs kenenkään. Jään tänne virtuaalimaailmaan vääntämään täydellisten miesten kanssa.


    • silver1412

      Oletko N38 Eestistä?

      • En ole. Olen Saksasta.


      • silver1412

        Harvinaista, että tänne saksasta, joku jää asumaan pysyvästi, vaihto-oppilaita saksasta on, mutta eivät tänne jäisi asuman pysyvästi opiskelun jälkeen.
        Saksassa verotus on matala, elämisen kustannukset hyvin matalaa ja työtä on.
        Ruoka on jopa halvempi mitä virossa on.


      • silver1412 kirjoitti:

        Harvinaista, että tänne saksasta, joku jää asumaan pysyvästi, vaihto-oppilaita saksasta on, mutta eivät tänne jäisi asuman pysyvästi opiskelun jälkeen.
        Saksassa verotus on matala, elämisen kustannukset hyvin matalaa ja työtä on.
        Ruoka on jopa halvempi mitä virossa on.

        Mul on kavereitakin Saksasta täällä. Ei niin erikoista. Lapset puhuvat vain suomea.


      • silver1412
        N38 kirjoitti:

        Mul on kavereitakin Saksasta täällä. Ei niin erikoista. Lapset puhuvat vain suomea.

        Entä sinun lapsesi, puhuvatko he saksa? Miten päädyit Suomeen?


      • silver1412 kirjoitti:

        Entä sinun lapsesi, puhuvatko he saksa? Miten päädyit Suomeen?

        Eivät puhu. Tapasin miehen ja menin naimisiin.


      • silver1412
        N38 kirjoitti:

        Eivät puhu. Tapasin miehen ja menin naimisiin.

        Eli 15 vuotta olet saman miehen kanssa asunut, on se pitkä aika.


      • silver1412 kirjoitti:

        Eli 15 vuotta olet saman miehen kanssa asunut, on se pitkä aika.

        Ei kauhean pitkä aika, mutta tarpeeksi pitkä :)


      • N38 kirjoitti:

        Ei kauhean pitkä aika, mutta tarpeeksi pitkä :)

        Minä tässä silver1412.
        Nyt kuvan kanssa.
        Sinulla on viehättävä hymy N38, hymyiletkö aina?
        Oletko muuten 38 vuotias, jos olet näytät nuoremmalta, ainakin 10 vuotta nuoremmalta.


      • ruusy kirjoitti:

        Minä tässä silver1412.
        Nyt kuvan kanssa.
        Sinulla on viehättävä hymy N38, hymyiletkö aina?
        Oletko muuten 38 vuotias, jos olet näytät nuoremmalta, ainakin 10 vuotta nuoremmalta.

        Kiitos :) hymyilen kyllä suurimman osan päivästä :) Kuvat valehtelee :) olen 38 vuotias ja varmaankin näytän siltä, osaan kuitenkin ottaa selfieitä :D

        Oletko siis Eestistä kotoisin? Miten olet Suomeen tullut?


    • Oho... Kohtahan sir jo kasvokuvaa tänne olet pukkaamassa. :) Ainaskin kokoajan lähemmäs männään.

      • Ei mulla mitään ongelmaa ole kasvokuvaa laittaa tänne :) En ole suomi24 treffeillä rekisteröityneenä enkä muuallakaa, paitsi Pannarissa :) Lisäksi en varsinaisesti etsi mitään, enkä ketään, kunhan juttelen :) ja avarran näkökulmiani :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Moi vaan vielä kerran

      Kivaa päivää samalla. Kukaan ei kaipaa eikä rakasta. 💔🐺🌃🌧️☀️
      Ikävä
      325
      3529
    2. Nainen, millaisista miehistä tykkäät?

      Mielenkiinnosta kysyn 😄
      Ikävä
      214
      2949
    3. Nyt sitten ulos ihmiset!

      Älkää jumittako täällä. Menkää, näkykää ja hankkikaa kokemuksia. Ei teitä kukaan edes bongaile, jos önötätte täällä.
      Ikävä
      144
      2554
    4. Mitä jos saisit tietää että kaivatullasi

      on jo joku toinen?
      Ikävä
      109
      2075
    5. Onnea Solatie !

      On sit valittu uusi kaupunginjohtaja.No ei menny Nivala-Harju- Tapio -Pikkarainen juntan mukkaan.
      Kemijärvi
      19
      2075
    6. Naiselle varatulle

      Jos homma kariutuu kotona, niin saanko sinut ihan omakseni🙂??
      Tunteet
      11
      1847
    7. Minun pitää tehdä jotain

      En tiedä meneekö siihen viikko vai kuukausi. Mutta jos voit odottaa, niin löydän sinut sen jälkeen kun on homma hoidett
      Ikävä
      44
      1702
    8. Sarvisalon kesätori

      Onpa kiva paikka. Mutta torikahvila oli suorastaan naurettavan alkeellinen ja ne voileivät,olivat kuin pienen lapsen tek
      Loviisa
      16
      1650
    9. Hindulijat raivoavat täällä, ettei kristinuskossa

      ole itsessään mitään aitoa! No miksi sitten hyökkäilette "nollaa vastaan"? Eikö hnduilijan vaan kannattaisi pieht
      Hindulaisuus
      275
      1360
    10. Sinä oot hyvä ihminen

      Mut ehkä me ei vaa sovita yhteen :(
      Ikävä
      122
      1316
    Aihe