Kamuttajalle kysymystä

Kerrotko.sen

Olitko aikoinaan 60- luvulla YK- joukoissa Kyproksella. Muistan hyvin isokokoisen rotevan miehen jolla oli vääpelin natsat kaulassa lomilla. Nimeä en saa päähäni millään. Hän oli jotenkin tavallista tunnetumpi Lieksassa. Oli joku urheilija ja hirmusen vahva.
Olitko sinä se mies???

120

1572

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä.tiedän

      Minä muistan nimen kun nyt henkilöllisyys selvisi laitanko näkyviin

    • odotan.innolla

      Laita ihmeessä niin nähdään kuka se häirikkö oikein on onko Kimmo vai kuka.

    • ÄLYKKÖÖ

      HEI NYT SYTYTTI KUKA ON KAMUTTAJA. SE ON MARJA MÖLSÄN SALANIMI TÄÄLLÄ.

      • joo.varmaan.on

        Kyseinen Mölsä on useita vuosikymmeniä nuorempi kuin kamuttaja eikä tiedä Lieksan asioista yhtään mitään.


    • Arvaan ketä nyt luulet minuksi.
      Erehdyt kuitenkin, en ole minä.
      Tarkoittamasi henkilö on minua pienempi.

      • Oliko.isä.oikeassa

        Isäkin muisti tuon vääpelin oli kuulemma Ves Vänskän poika.


      • lemtokapu

        vänskä siis yu-miehiä vai. niittyl. myös paljon koiran vihaajia ja väittävät opiston seudulta aina asemantielle valkos... asti, seuraavat yö myösään ketkä taluttaa ja millainen koira riistakamerat, kiikarit avulla kuvat ovat niin sisä siittoista porukkaa. aina martil. saakka. voi, vopi muuttaa aqlueelle ei omaa rauhaa missään reijola, niittylahti alueella.


    • Minun kaksi työnjohtaja kolleegaani olivat Kyproksella rauhanturvajoukoissa, toinen joskus1965-66 ja toinen 1973-75.

      • UNFICYP-YKSP22

        Tammirotaatio -75


      • UNFICYP-YKSP22 kirjoitti:

        Tammirotaatio -75

        Ymmärrän mitä tarkoitat.


    • muistelua

      Mikä pakkomielle on yrittää selvittää Kamuttajan henkilollisyys? Minusta on mukava, että hänen kaltaisensa henkilö on mukana ja osallistuu aktiivisesti ja asiantuntevasti keskusteluihin.
      Jotkut tuntuvat kadehtivan, tai jopa pelkäävän hänen monipuolista tietämystään lieksalaisista henkilöistä. Koskaan en ole huomannut hänen käyttävän tietämystään ketään kohtaan loukkaavasti. Vielä elävistä ihmisistä, hän kommentoi varovaisesti.
      Poismenneistä, voi mainita jonkin persoonallisuutta korostavan seikan, mutta aina myönteisessä hengessä.
      Minun mielestäni tämmönen Kamuttaja suapi esiintyy anonyyminä, olipa hiän vaekka ukkomustilainen, en paremmin sano.

    • peltiruuvi

      Luuletko muuistelija jotta ei rsinusta tiettyoa arkistossda

      • varmaa-tietoa

        Tämä peltiruuvi on entinen pompsahtelija kirjoitusvirheistä päätellen.
        Eli peltiruuni on erittäin tyhmä vastaanvänkääjä.


      • Lars.Luumu
        varmaa-tietoa kirjoitti:

        Tämä peltiruuvi on entinen pompsahtelija kirjoitusvirheistä päätellen.
        Eli peltiruuni on erittäin tyhmä vastaanvänkääjä.

        Olet varmasti aivan oikeassa ja lisäksi se otus on hissanmaikk ja kymmenen muuta sekopäätä.


    • Huugo.Huolestunut

      Onkohan se ollut jossain hoidossa kun ei ole vähään aikaan näkynyt.

    • vaaleajätsinmyyjä

      Terkut vaan sille aikoinaan Lepolantien varressa asuneelle Kyproksella palvelleelle "insinöörille", joka ajeli harmaalla farmarimallisella "pösöllä."

      • VesiVänskä

        Onko hän VV n poika vai Kamuttaja.


      • vanha-uittomies
        VesiVänskä kirjoitti:

        Onko hän VV n poika vai Kamuttaja.

        Eivät ves-Vänskän jälkeläiset asu Lieksassa.


      • oli.joskus.kyproksella
        vanha-uittomies kirjoitti:

        Eivät ves-Vänskän jälkeläiset asu Lieksassa.

        Asuu nuorin muutti viime vuonna.


      • oikaistaan
        oli.joskus.kyproksella kirjoitti:

        Asuu nuorin muutti viime vuonna.

        Nuorinkaan ei ole asunut Lieksassa vuosikymmeniin.


    • huhuilenko

      Vieläkös se Vesvänskän Kyproksella ollut poika elää? Kuulin HUHUA, että jo 20 v sitten että olisi siirtynyt paremmille tantereille. Mutta huhu on aina huhu.

    • Tunsin hyvin sen pojan.
      Oli oikein mukava mies, ja oli kyllä iso ja vahva.
      Pelasi Hurtissa kiekkoa.

      • 1950-luvulla pelattiin jääkiekkoa Lieksan yhteiskoulun pihaan jäädytetyllä kentällä. Silloin tällöin järjestettiin jäällä myös rusettiluistelutapahtumia. Tytöt ja pojat kiersivät rataa käsi kädessä musiikin soidessa.

        Lieksan jääkiekkoilun isänä voidaan pitää yhteiskoulun voimistelunopettaja Eino Anttilaa, joka järjesti ensimmäisen jääkiekko-ottelun yhteiskoulun kentälle 14.3.1951. Joukkueina olivat Yhteiskoulun Kärpät ja Joensuun Kataja. Hurtat eivät tuolloin pelanneet vielä jääkiekkoa, vaan joukkue keskittyi jääpalloon, jalkapalloon ja pesäpalloon.

        Hurttien jääkiekkokausi alkoi vuonna 1955, jolloin seura liittyi Suomen Jääkiekkoliittoon. Jääpallon pelaaminen lopetettiin tuona vuonna.

        60-luvun pelit pelattiin jo urheilupuiston kaukalossa taivasalla. Pieni lautapömpeli toimi pukukoppina, jossa lämmittimenä oli puukamiina.

        Vänskän veljesten lisäksi muistan 60-luvun jääkiekon pelaajista Paavo Kekäleen, Näätäsen Pentin ja Kettusen Eeron. Paljon muitakin nimimiehiä kuului joukkueeseen ja heitä voimme kukin muistella.

        Lainauksia Lieksan Hurttien historiikista sekä omista muistinystyröistä.


      • wanha_lieksalainen kirjoitti:

        1950-luvulla pelattiin jääkiekkoa Lieksan yhteiskoulun pihaan jäädytetyllä kentällä. Silloin tällöin järjestettiin jäällä myös rusettiluistelutapahtumia. Tytöt ja pojat kiersivät rataa käsi kädessä musiikin soidessa.

        Lieksan jääkiekkoilun isänä voidaan pitää yhteiskoulun voimistelunopettaja Eino Anttilaa, joka järjesti ensimmäisen jääkiekko-ottelun yhteiskoulun kentälle 14.3.1951. Joukkueina olivat Yhteiskoulun Kärpät ja Joensuun Kataja. Hurtat eivät tuolloin pelanneet vielä jääkiekkoa, vaan joukkue keskittyi jääpalloon, jalkapalloon ja pesäpalloon.

        Hurttien jääkiekkokausi alkoi vuonna 1955, jolloin seura liittyi Suomen Jääkiekkoliittoon. Jääpallon pelaaminen lopetettiin tuona vuonna.

        60-luvun pelit pelattiin jo urheilupuiston kaukalossa taivasalla. Pieni lautapömpeli toimi pukukoppina, jossa lämmittimenä oli puukamiina.

        Vänskän veljesten lisäksi muistan 60-luvun jääkiekon pelaajista Paavo Kekäleen, Näätäsen Pentin ja Kettusen Eeron. Paljon muitakin nimimiehiä kuului joukkueeseen ja heitä voimme kukin muistella.

        Lainauksia Lieksan Hurttien historiikista sekä omista muistinystyröistä.

        Kiitos Wanha, sinulla on tuo historia hallinnassa.
        Minä en ole koskaan pelannut jääkiekkoa, enkä juuri käynyt katselemassakaan.

        Joensuun Katajaan tutustuin koripallon merkeissä.
        Olin pelaamassa sitä vastaan, hävittiin yhdellä korilla.
        Oltiin vierasjoukkue Katajan kotihallissa.
        Joukkueeni ei ollut lieksalainen.


      • minäkin.pelannu.joskus
        kamuttaja kirjoitti:

        Kiitos Wanha, sinulla on tuo historia hallinnassa.
        Minä en ole koskaan pelannut jääkiekkoa, enkä juuri käynyt katselemassakaan.

        Joensuun Katajaan tutustuin koripallon merkeissä.
        Olin pelaamassa sitä vastaan, hävittiin yhdellä korilla.
        Oltiin vierasjoukkue Katajan kotihallissa.
        Joukkueeni ei ollut lieksalainen.

        Missä joukkueessa pelasit?


      • minäkin.pelannu.joskus kirjoitti:

        Missä joukkueessa pelasit?

        Erään oppilaitoksen joukkueessa.


      • minäkin.pelannu.joskus kirjoitti:

        Missä joukkueessa pelasit?

        He hee, ei taida Kamu astua tuolle kirppatikulle.


      • nuori.polvi
        rotestimökinpoika kirjoitti:

        He hee, ei taida Kamu astua tuolle kirppatikulle.

        Ei näkynyt menneen lankaan. On se melko jänskä kaveri ei sitä helposti jujuteta mitkään maikat tai peltiruuvit.


    • peltiruuviRenkaassa

      Jokos kamuttaja löysi mummopyöränsä ja lippiksen.

      • Toteutan toiveesi ottamalla kantaa.
        Samalla murskaan toiveesi kertomalla, ettet saanut ärsytettyä minua.

        Huomaan teksteistäsi, ettei sinulla ole harmainta aavistusta kuka minä olen.
        Saat rauhassa kuvitella minua Markuksi tai joksikin Kimmoksi, ei se minua häiritse.
        Päinvastoin, ne vain osoittavat minun olevan turvallisesti tuntematon, ainakin sinulle.
        Siksi nuo juttusi ei ärsytä yhtään, pikemminkin huvittaa.

        Asioista jotka todella ärsyttäisi minua, en ole vihjannut, enkä tule vihjaamaan sanallakaan täällä.

        Voit jatkaa rauhassa höpinöitäsi.
        Hyvä Loippuvuotta Toivoo Kamuttaja.


    • raaka.paljastus

      Se hyvin iso Vänskän poika on KAMUTTAJA

      • Voisi muuten olla, mutta kun ei satu olemaan sukuakaan minulle, joten ei taida sittenkään olla.


    • Jääkiekkokaukalohan oli vielä tuohon aikaan lähempänä uimalaitosta.Yksi pelaaja noihin aikoihin oli Valtonen (etu nimeä en muista)saattoi olla lääkäri ammatiltaan?Paremmin tunnetaan Tomek Valtosen isänä,jääkiekkoa seuraavat tietävät kenestä kyse.

      • Lähempänä uimalaitosta oli ja Valtosen etunimi oli Juhani. Muistaakseni.


      • wanha_lieksalainen kirjoitti:

        Lähempänä uimalaitosta oli ja Valtosen etunimi oli Juhani. Muistaakseni.

        Kirjoitin, että oli, koska Juhani "Valdo" Valtonen on jo kuollut.


      • wanha_lieksalainen kirjoitti:

        Kirjoitin, että oli, koska Juhani "Valdo" Valtonen on jo kuollut.

        Juhani Valtonen
        3.4.1952 - 24.1.2007
        Kiteen Urheilijat
        Joukkueen lääkäri,
        Superissa vuodesta 1985.
        Kiteen Pallon pelaajat, toimitsijat ja saivat keskiviikkona 24.1.2007 suruviestin: yli 20 vuotta Kiteen Pallon superpesijoukkueen lääkärinä toiminut Juhani Valtonen menehtyi äkilliseen sairaskohtaukseen.

        Juhani Valtonen alias Mierzejewska (Jussi, Waldo,Valtsu, Ukki, Burre,Tohtori)
        Joukkueen lääkepäällikkö, joka ensihoitaa, hoitaa ja jälkihoitaa. Yksi pisimpään mukana olleista jäsenistä, joka muistaa kaikkien pelaajien sotut ulkoa. Kokenut valkotakkinen on nähnyt maailmaa, eikä hämäänny pienistä. Puudutukset onnistuvat, vaikka varoitusaika olisikin lyhyehkö.
        Valtsu opiskeli urheilulääketiedettä Puolassa. Valdo on Tomek Valtosen isä.

        Lainaus Kiteen Pallo 90:n arkistosta.


    • Siinäpä tulikin tiivistettynä tietoutta.Ilmeisesti kovinkaan kauan ei Lieksassa asustanut.

    • nuori.polvi

      Kyllä täällä on monta tietäjää, ja se on hyvä. Tästäkin ketjusta tuli sittenkin mielenkiintoinen vaikka alku oli vähän arveluttava.

      • ihmettelen.kovin

        Itse pääasia on vielä selvittämättä Kamun henkilöllisyys. On se kumma jos ei kukaan muista vaikka on niin paljon vihjeitä. Ei taitaisi kukaan tuntea vaikka julkaisisi kuvansa.


      • kovin.saat.ihmetellä
        ihmettelen.kovin kirjoitti:

        Itse pääasia on vielä selvittämättä Kamun henkilöllisyys. On se kumma jos ei kukaan muista vaikka on niin paljon vihjeitä. Ei taitaisi kukaan tuntea vaikka julkaisisi kuvansa.

        Kamuttajan tai muunkaan Lieksan keskustelupalstan kirjoittajan henkilöllisyyden selvittäminen ei kuulu sivistyneeseen keskusteluun. Täällä keskustellaan Lieksan kunnan asioista, joko menneistä tai nykyisistä. En usko, että kukaan haluaa tulla tällä palstalla esitellyksi jos hän ei sitä itse halua tehdä. Kuuluisuudet ovat eri asia, koska heidän tietonsa löytyvät helposti netistä.


      • gripa
        kovin.saat.ihmetellä kirjoitti:

        Kamuttajan tai muunkaan Lieksan keskustelupalstan kirjoittajan henkilöllisyyden selvittäminen ei kuulu sivistyneeseen keskusteluun. Täällä keskustellaan Lieksan kunnan asioista, joko menneistä tai nykyisistä. En usko, että kukaan haluaa tulla tällä palstalla esitellyksi jos hän ei sitä itse halua tehdä. Kuuluisuudet ovat eri asia, koska heidän tietonsa löytyvät helposti netistä.

        Niinpä. Miksi ihmeessä pitäisi tietää, kuka kukin on? Asiallista keskustelua paikkakunnan menneisyydestä, nykyisyydestä ja tulevasta tänne kaipaisi.


    • öiuii

      Kyllä Kamuttaja voisi kertoa minkä oppilaitoksen joukkueessa pelasi ei se lie mikään salaisuus. Muuta en kysy.

      • koetapa.öiuii.tuota

        Kyllä Kamuttaja voisi kertoa mikä on hänen autonsa rekisterinumero, se ei liene mikään salainen numero. Muuta en kysy.


      • Ei se mikään salaisuus ole.
        Pelasin kahdessakin joukkueessa aivan SM-tasolla.
        Ensimmäinen oli Jamalin lukion joukkue, ja toinen oli Korisevan Korkeakoulun koripoikien joukkue.
        Löytyy noiden oppilaitosten historiikistä kuvan kanssa


    • sähkötuoliin.tuommoinen

      jos kerran on tuollaiset arkistot ja kortistot niin se on yleinen turvallisuusuhka ja minä teen ilmotuksen poliisille olen kerännyt sen paljastuksia jo toistasataa

      • tervemenoa-vaan

        Joutuisit itse perättömästä ilmiannosta käpälälautaan ja kuristushuoneeseen tiilenpäitä lukemaan.


    • Kamuttajan auton rekisteri on AA-313.Hän osti sen Aku Ankalta,siinä varmaa tietoa kuka välttämättä kaipaa.

      • Pelle-Peloton

        Tämä on kyselijöille riittävä ruskisoldatin tieto. Eipähän tarvitse enää tämän jälkeen kenenkään Kamuttajan henkilölisyyttä arvailla. Aku Ankan auton avulla saatiin asia selville.


      • Nyt sinä onneton Ruskisoldat paljastit minut.
        Tunnustan ostaneeni Akulta sen auton, koska sitä ei tarvitse katsastaa, kun se on tehty kuttaperkasta.
        Se auto on kestävä peli, minun tekohampaatkin on tehty siitä aineesta 1962 Lieksassa, Inkeri Ryynänen teki, ja vielä samoilla rouskuttelen kermavaahtoa.


      • kamuttaja kirjoitti:

        Nyt sinä onneton Ruskisoldat paljastit minut.
        Tunnustan ostaneeni Akulta sen auton, koska sitä ei tarvitse katsastaa, kun se on tehty kuttaperkasta.
        Se auto on kestävä peli, minun tekohampaatkin on tehty siitä aineesta 1962 Lieksassa, Inkeri Ryynänen teki, ja vielä samoilla rouskuttelen kermavaahtoa.

        Toivon että antanet paljastukseni anteeksi?Täytynee vielä korjata että 1962 Eeva Ryynänen veisteli tekohampaat,Inkeri piti sapattivuotta.Siitä johtunee etteivät enää kestä kuin kermavaahtoa!


      • ruskisoldat kirjoitti:

        Toivon että antanet paljastukseni anteeksi?Täytynee vielä korjata että 1962 Eeva Ryynänen veisteli tekohampaat,Inkeri piti sapattivuotta.Siitä johtunee etteivät enää kestä kuin kermavaahtoa!

        No olkoon saat anteeksi;-))


    • vanha.lieksalainen

      Kamuttaja on korpisen akan poika joka välillä kirjoittaa ryssän sotilaana ja legioonalaisena tai sen tyttönä

    • Ei kenenkään pitäisi juoruilla toisen ihmisen salaisista hyveistä;) Mutta olipa lystikästä kommentointia tuossa kotvasen. Ihan rupesi hymyilyttämään. Tuli myös mieleeni vanha sanonta; tieto on valtaa – jos tietosi koskevat oikeaa henkilöä.

      Lopuksi tohdin tarjota Teille, hyvät kirjoittelijat, kevennyksenä mielestäni palstakirjoitteluun hyvin sopivan kappaleen.

      https://www.youtube.com/watch?v=-huFU_9Vjb8

      • martin.itsekin

        Ihan nappi valinta.


    • menisi.hoitoon

      Nikkirosvo on ollut asialla ja leikkii Wanhaa mutta ei mene läpi.voi.sitä.ressukkaa.

    • epäilijä

      Onkohan Kamuttajaa olemassakaan vai leikkiikö joku meidän tyhmien kustannuksella. Onko kaikki sen tiedot olleet tähän asti pelkkää paksua valhetta.

    • hissanmaikk

      Ei ketään ole liekassta ollu kyproskellä

      • ei.yhtään.ketään

        Tuon uskon minäkin, koska molemmat paikkakunnat ovat ihan tuntemattomia - Liekass ja Kyproske.

        Vain johan kuitenkin pomppasi!


    • ettekö.tajuu

      Kamu on täysin seinähullu suvakki rasseperis

    • Ylevää

      Ei yli seisemänkymppiset kirjoittele täällä, eikä varsinkaan Lieksalaiset. Ne on kuollu tai dementoituneet peräkamariin velli rinnuksilla.

      • koska.lähdet

        Sinunlaiset räkä rinnuksilla kirjoittavat suvakkiperikset saisi mennä Afrikan sarveen asumaan.


    • Lennu.koira

      Päättäkää kumpi se on rasse vai suvakki. Minun mielestä hän on tolkun ihminen.

    • niggerin

      Eräs parhaita kirjoittajia.

      • Sanomattakin on selvää, että Kamuttaja on tai sitten vähintään uskotaan olevan joko sellainen ihminen kuin oletetaan hänen olevan tai joidenkin mielestä toisenlainen henkilö, kuten on myös monta kertaa kuultu oletettavan. Kamuttajan oikea ja monia kiinnostava henkilöllisyys on lähestulkoon täydellisyyttä hipoen selvitetty pieniä epätäsmällisyyksiä lukuun ottamatta.

        Kamuttajan olemus vastaa täysin hänen omia kuvauksiaan itsestään eikä hän ole koskaan väittänyt olevan pienuudella pilattu. Kohtelias ja ystävällinen luonne on hänessä kaikkien aistittavissa huumoripilkkeen saattelemana. Suoraselkäisenä kävelevänä historiakirjana Kamuttajalta löytyvät täsmälliset tiedot meitä monia askarruttaneisiin kysymyksiin ja ilmiöihin, koskivatpa ne Pielisjärven maaseutuelämää, kalmistojen luupuistoja tai Amerikan mantereen vankilaoloja.

        Mitä vielä meidän pitäisi hänestä tietää? Mielestäni Kamuttaja ammentaa avoimesti ehtymättömiä tietojaan meille jokaiselle sulateltaviksi. Olen ollut niistä hyvin kiitollinen. Monet asiat loksahtelevat kuin itsestään paikoilleen.


      • kalinassa.kolisi
        wanha_lieksalainen kirjoitti:

        Sanomattakin on selvää, että Kamuttaja on tai sitten vähintään uskotaan olevan joko sellainen ihminen kuin oletetaan hänen olevan tai joidenkin mielestä toisenlainen henkilö, kuten on myös monta kertaa kuultu oletettavan. Kamuttajan oikea ja monia kiinnostava henkilöllisyys on lähestulkoon täydellisyyttä hipoen selvitetty pieniä epätäsmällisyyksiä lukuun ottamatta.

        Kamuttajan olemus vastaa täysin hänen omia kuvauksiaan itsestään eikä hän ole koskaan väittänyt olevan pienuudella pilattu. Kohtelias ja ystävällinen luonne on hänessä kaikkien aistittavissa huumoripilkkeen saattelemana. Suoraselkäisenä kävelevänä historiakirjana Kamuttajalta löytyvät täsmälliset tiedot meitä monia askarruttaneisiin kysymyksiin ja ilmiöihin, koskivatpa ne Pielisjärven maaseutuelämää, kalmistojen luupuistoja tai Amerikan mantereen vankilaoloja.

        Mitä vielä meidän pitäisi hänestä tietää? Mielestäni Kamuttaja ammentaa avoimesti ehtymättömiä tietojaan meille jokaiselle sulateltaviksi. Olen ollut niistä hyvin kiitollinen. Monet asiat loksahtelevat kuin itsestään paikoilleen.

        Oli kerta kaikkiaan loistava analyysi, erikoisesti tuo alku on NIIIN kamuttajamainen, että nauroin vedet silmissä. Sinultakin näkyy irtoavan monenlaista tyyliä, todella hienoa.


      • wanha_lieksalainen kirjoitti:

        Sanomattakin on selvää, että Kamuttaja on tai sitten vähintään uskotaan olevan joko sellainen ihminen kuin oletetaan hänen olevan tai joidenkin mielestä toisenlainen henkilö, kuten on myös monta kertaa kuultu oletettavan. Kamuttajan oikea ja monia kiinnostava henkilöllisyys on lähestulkoon täydellisyyttä hipoen selvitetty pieniä epätäsmällisyyksiä lukuun ottamatta.

        Kamuttajan olemus vastaa täysin hänen omia kuvauksiaan itsestään eikä hän ole koskaan väittänyt olevan pienuudella pilattu. Kohtelias ja ystävällinen luonne on hänessä kaikkien aistittavissa huumoripilkkeen saattelemana. Suoraselkäisenä kävelevänä historiakirjana Kamuttajalta löytyvät täsmälliset tiedot meitä monia askarruttaneisiin kysymyksiin ja ilmiöihin, koskivatpa ne Pielisjärven maaseutuelämää, kalmistojen luupuistoja tai Amerikan mantereen vankilaoloja.

        Mitä vielä meidän pitäisi hänestä tietää? Mielestäni Kamuttaja ammentaa avoimesti ehtymättömiä tietojaan meille jokaiselle sulateltaviksi. Olen ollut niistä hyvin kiitollinen. Monet asiat loksahtelevat kuin itsestään paikoilleen.

        Olet sinä Wanha melkoinen sanataituri, se on tunnustettava.
        Ja hyvä, että on ollut iloa ja hyötyä tiedoistani.

        Eiköhän niitä riitä vielä tällekin vuodelle.


    • tunnen.ne

      Eikö teidän päähän mene se on ukkoporukka kären leipomolla

    • oli.kiva.tuntea

      Kyllä Kamuttaja on yksi yksityinen ihminen olen testannut sen muutamalla kysymyksellä vuosien aikana.

    • shala

      Kamun henkilöllisyys selvitetään kävi miten kävi.

    • hähhää.ei.onnistu

      Milläs aiot selvittää olis kiva tietää.

    • tynkä.ykä

      Kamuttaja sekä Wanha_lieksalainen ovat Lieksan listan älyköt. Näkyy tuo ikä antavan älyä. Ja päinvastoin.

      • Herrasmiehet

        Älyä ja arvokkuutta


    • tunnen.sen

      Kamu ja vanha on justiinsa sama kuivelo yrittää esittää eri ihmistä.

    • Kiitos monille kauniista sanoista.

      Toipuminenkin edistyy pikkuhiljaa, syksyn hyvin suuresta leikkauksesta.

      • sinkomies

        Ja toivon mukaan toipumisesi ei tuo tälle palstalle enää lisää noita sinisiä nikejä. Nykystkin riittää, ainkin lukijoille, Tuskin kamuttajalle, joka on itseään täynnä.


    • olet.rosvo

      Nikkirosvo et ole oikea sinkomies vaan pomppija.

    • NytAhistaa

      Lauletaanko karajokkee nike sinkomies/ kamuttaja/ wanhalieksalainen / muut siniset niket.
      Mahtaa sinua kyrpiä, kun kaikki jo tietää sinut.

    • sinkomies

      Nämä siniset niket on kuin paita ja perse. Samalla kymmen minuutiilla ovat kommentoimassa jostakin syystä.
      Otahan happea sinkomiesmk tai mees lauluharjoituksiin.

    • kyllä.naarattaa

      Taas on sama harhainen sinisten kimpussa vanhoine houreineen.

      • surkeaa-mutta-totta

        Dementian oireita ovat. Muistelee vain vanhoja omia hourekuviaan. Sairaus on jo edennyt varsin pitkälle.


    • Tämä sininen lähtee nyt linkoamaan lunta, siksi aamulla kun on iltavuoro töissä.
      40 ja puoli kuukautta vielä eläkkeelle lähtöön.

    • sepe.seutulasta

      Rotesti asuu Lieksassa ei täällä Vantaalla Seutulassa ole satanut yhtään lunta.

      • Olen syntynyt Pielisjärvellä ja asunut Lieksassa. Nyt Vantaalla. Jos Seutulan Sepelle ei satanut lunta niin täällä etelämpänä tuli n. 8cm nuoskalunta. Juuri ja juuri linko tukehtumatta toimi. Sivenin autokuski veti juuri liittymän tukkoon saatuani sen vasta auki.


    • sepe.taas

      Lieksassa satoi mutta ei Vantaalla

      • Koski-Jaakon-katu

        Lieksassa ei ole satanut ainakaan reiluun viikkoon lunta eikä sada nytkään.


      • odotellaan
        Koski-Jaakon-katu kirjoitti:

        Lieksassa ei ole satanut ainakaan reiluun viikkoon lunta eikä sada nytkään.

        Saattaa ehkä huomenna sataa Lieksassakin.

        http://ilmatieteenlaitos.fi/saa/lieksa

        Tästä näkee viime aikojen sademäärän ja säätilanteen sekä tulevat päivät.


    • Elä kehtaa Sepe ruveta vänkäämään, Vantaa on melko laaja alue. Tottahan minä pihamaani tiedän. Piste tälle asialle.

    • huijasi.sinua

      Ei tainnut Sepe olla vantaalainen vaan aivan tavallinen lieksalainen pomppiva peltiruuvi hissanmaikk.

    • Rotesti on aivan oikeassa, kyllä täällä on lunta tullut aivan kotitarpeiksi.

    • Kyllä vissi on näin. Täällä Lieksassa alkoi lumisade vasta iltapäivällä. Tuossa klo. 18.00 kahta puolta satoi eniten. Ei ole tullut kuin noin 5cm pakkaslunta. Kävin ihan mittaamassa pihamaaltani äsken.

      Epäilijöitten on turha vängätä muuta.

    • Niin kuin joku jo sanoi ei tuo Sepe taida olla Vantaan, eikä Lieksan asukkaita, kun ei tiennyt kummankaan ilmasta.
      Meillä en minä vielä oikein pysty tekemään lumitöitä, mutta ei niitä olekaan paljoa.

    • mummonpyörä

      mittä sivustonkuninkaita te luulette olevanne sinuset ei rekkaus anna johtoasemaaa

    • Hieman ihmeellistä on kielen taivutuksesi, sinusetillä tarkoittanet sinisiä;)

      No, tuskinpa tässä mistään kilvasta ja johtoasemasta on kyse. Enemmänkin varmaan on kyse viihteellisestä ja mukavahkosta keskustelusta. Mukavampaa olisi, jos eräät noudattaisivat saamansa hyvän tapakasvatuksen periaatteita ja pysyisivät nahoissaan. Mutta meneehän tämä näinkin kun on jo tottunut tuohon jonninjoutavaan.

      Ginsbergin teoreema toteaa elämästä. 1. Et voi voittaa. 2. Et voi keskeyttää. 3. Et voi olla pelaamattakaan.

      Se, miten sitten itse kukin elämänsä pelaa, on pitkälti itsestään kiinni. Todennäköinen lopputulos on kuitenkin häviö. Heywood Brown puolestaan toteaa näin. Elämän tragedia ei ole se, että ihminen häviää, vaan se, että hän on vähällä voittaa.

    • jyytijyy

      Kaiken kaikkiaan hyvä juttu

    • kamu.on.selvästi.eri

      Luulivat näköjään Vänskän nuorinta poikaa Kamuttajaksi jos oikein tulkitsin kirjoitukset.

    • ilmatieteilijä

      Viime vuorokauden aikana eli 13.1.2017 satoi Lieksassa virallisen Ilmatieteenlaitoksen mittausaseman mukaan 20 mm lunta. Pihallani Lieksan keskustassa oli uutta kevyttä lunta noin 3 senttiä eli juuri ja juuri kolattavaksi asti.

      • Varman aika lähelle tuota.

        Miten sait tuon 20mm. Laskitko lumen edellisvuorokauden syvyyden ja 13.01. lumensyvyyden erotuksen? Sademillimäärät ilmoitetaan vetenä, eikä niistä voi tehdä välittömiä johtopäätöksiä. Lumikerroksen paksuus määräytyy hiutaleen kiderakenteesta ja muista tekijöistä. Jonkinmoisena nyrkkisääntönä lauhalla ilmalla voisi pitää 1mm vettä = 1cm lunta. Pakkasella lumen paksuus kertautuu.

        http://blogi.foreca.fi/2015/01/paljonko-lumisadetta-vastaa-1-mm-vetta/


    • huntteriukko

      Kamu vaan jatkaa pakoaan.

      • Kukapa-Kamu-lienee

        Minnepä Kamusi lienee menossa? Onko hän sinulle kovinkin tuttu? Minä en ole kuullut vielä puhuttavan kenestäkään Kamusta.


      • mummonpyörä
        Kukapa-Kamu-lienee kirjoitti:

        Minnepä Kamusi lienee menossa? Onko hän sinulle kovinkin tuttu? Minä en ole kuullut vielä puhuttavan kenestäkään Kamusta.

        oletko sinä ensi kertaa täällä kirjoittelelmassa sehän on pahin sähelö koko lieksssassa joutais polkee suohon koko akkka


    • ettekö.ymmärrä.mikä

      Tämä on suuri vääryys hyvin paha asia.

    • kysässii

      Mikä tässä niin väärin on?

    • luuloja

      Se on väärin oli viikon pohjois karjalan luetuin kun kerto vaan kamuttajasta sivuston pahimmasta trollista

      • Röllien.lajiako

        Tuo samansuuntainen, toistuva kademieli paljasti sinut jälleen. Useammin kuin kerran olet tietyillä nimimerkeillä tuon kateutesi tuonut esille. Vai että on ihan P-K:n luetuin.(tarkistamaton tieto) HIENOA!

        Ei kamutta mikään trolli ole. Ihan hassujas juttelet. Sun kaltaisias tietenni ällyytettään. Johan vanha sanontakin kuului." Pitkätukkasta jymäytetään".

        ”Tilipitappi tippi tappi”.


    • mummonpyörä.joessa

      Oot vanha homeinen kuikka kun et tajua mistä näkee pohjoiskarjalan luetuimman. Sivun yläreunassa on iso teksti luetuimmat ja se oli pohjoiskajalan sivuston luetui viikon aikana. Olet toopoodii taitamaton. Kamutta on ryssän trolli sillä on kgb arkisto josta näkee meidän kaikkien tiedot

      • Röllien.lajiako

        Luulet vaan etten tajua. Itse vaan teet liian pikaisia johtopäätöksiä usein, vääriä. Jos ajattelet järkevästi, siinä oli suluissa (tarkistamaton tieto). Röllien lajia kun minä, en viitsinyt enää "rullata" ylöspäin, siksi näin;) Ymmärrätkö, haloo.


    • olet.rosvo

      Ahah vai on pyörärosvo ollut taas asialla. Meidän pihasta varastettiin viime yönä vaimon fillari.

    • kuakki

      voi yhreen kerran

    • loppiss

      Toi video opettaa lapsille miten pitää kiusata.

      • Video on suunnattu pääsääntöisesti somea käyttäville aikuisille, sellaisille, kuten täällä suomi24 palstalla kirjoitteleville asialinjalta asiattomuuksiin poikkeaville henkilöille. Mutta siinä poliisin tiedotus on tehnyt ehkä virheen, että ko. henkilöitten ymmärrystajua ja videon tulkintakykyä kohderyhmää ajatellen on yliarvioitu;)


    • teppara

      Ei selvinnyt vieläkään kuka on Kamuttaja.

    • luikki

      Eikä selviä on se sen verran luikki ukko.

    • Hurra-Anni

      Ei tarvitse selvitäkään.

    • En ole osallistunut keskusteluun mitenkään en nimelläni enkä nimimerkillä joten Olen huomannut nyt sen,että vanha vainooja liittää turhia epäilyksiä minä en tunne noita asioita mitä on esille tuotu.
      Sinänsä veljeni on ollut ensimmäisessä YK joukoissa kyproksella ja myöhemmin myös Golanilla siinä on minun tietoni Kyproksella kävimme sitemmin myöhemmin ja sieltä laivalla Israeliin ja Egyptiin ja Kyprokselle matkalta minulla on Diakuvia.Mutta tässä on vaan epäilijälle totuus.MK

    • tuut.tuut.tuut

      Nytpä selvisi Kobicen Nagen velmies on Kamuttaja

    • kobinen

      Onko tuo joku jokin japsi??

      • Urkki-Kara-Oke

        On se. Joko Hama Humahutan velipuoli.


    • ent.nimismies

      Kamu on lieksan viekkain ukko ollu monesti jo linnassa huijauksista.

      • monta-kertaa

        Onhan linnanjuhlissa varmaan mukana huijareitakin.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      287
      6701
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2092
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1541
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      25
      1351
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      71
      1107
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      105
      1053
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      307
      928
    8. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      767
    9. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      763
    10. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      44
      745
    Aihe