Eläkeikäisten "katumuoti" Kanarialla

cadulla

Olin viime viikolla Kanarialla lomalla, ja silmiini pisti eläkeikäisten pariskuntien hyvin erikoinen "muoti-ilmiö": Mies kulkee shortsit jalassa, mutta t-paita on otettu pois ja sitä heilutetaan kädessä. Nainen kulkee myös shortseissa ja paita on niinikään otettu pois ja laitettu pelkkä bikinien yläosa päälle. Tässä asussa sitten kuljetaan parhaimmillaan jopa ravintolan ovesta sisään.

Yhdelläkään keski-ikäisellä saati nuoremmalla en tällaisia asuja nähnyt? Mistä on kyse, iskeekö halu näyttää paljasta pintaa kadulla 6-kymppisenä?

128

1469

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muualla

On sullakin murheet. Toisten vaatetustako menet lomalle kyttäämään. Sitä voi tehdä täälläkin. Minä käytän kyllä lomani aivan muuhun. Huomauta pariskuntia jos se niin kauhistuttaa.

• HuomaaMuutkin

Eikä vaatetuksella oteta kanssaihmisiä huomioon? Minusta asiallinen pukeutuminen on muiden huomioimista.

• nimenomaandd
        HuomaaMuutkin kirjoitti:

Eikä vaatetuksella oteta kanssaihmisiä huomioon? Minusta asiallinen pukeutuminen on muiden huomioimista.

Nimenomaan!

• juuujooo

laitatko silmälaput päälle kun menet lomalle - ettet vahingossakaan "kyttäisi" ketään ?!

• KYTTÄRI

En minä kyttää vaatetusta, vaan vaatetuksen PUUTTUMISTA. Etkö itse kyttää koskaan mitään?

• Temppelin.säännöt

Kuka se suomalaisista miettii omista vaatteistaan, että kiusaako se muita.

Entäpä koko kaapu ja burka, onko pakkasella kylmä, helteellä kuuma? Vaivaako muita, että yksi on hupputeltassa?

• Kfkfflflflflf
        HuomaaMuutkin kirjoitti:

No ainakaan itse en arvosta ihmisiä niin paljoa että alkaisin niiden vuoksi miettimään pukeutumistani. Ja toisaalta ihan samakin, mitä ne ajattelee tai on ajattelematta. Ja enpä minä muiden pukeutumisestakaan stressaa. Jos nyt joku vaikka munasilteen haluaa kävellä, samapa tuo mulle on. Ammattiloukkaantujat sitten erikseen, mutta ei niille kuitenkaan mikään ole hyvä..

• BurkhaPippi
        HuomaaMuutkin kirjoitti:

Mutta tuohan sopii loistavasti nykyiseen Suomen valtauskontoon, monikulttuuriin. Afrikassa naiset kulkevat munkit paljaina.

• Laitas_itestäs
        HuomaaMuutkin kirjoitti:

omakuva nettiin sieltä kanarialta ni katotaan ja arvostellaan hieman sitä.

• esteetikko78

olen huomannut saman kun olen gran canarialla ollut useita kertoja. aiemmin ei ollut tollasta "muotia", se on tullut ihan nyt vasta. ei kauheen esteettistä. kyllä mä itse vähän miettisin mitä päälleni laitan kun liikun ihmisten ilmoilla, musta bikinit ei oo 60 asu muualla kuin rannalla...

• e4365egf

Samaa mieltä!

• hyiui

Ne on niin vanhaa ikäpolvea, ettei tuollaisia tapoja ole ollut. Jos ei lue matkaoppaiden neuvoja, luullaan, että yhtä vapaata kuin kotonaan.

• harkittu_asu
        hyiui kirjoitti:

Ne on niin vanhaa ikäpolvea, ettei tuollaisia tapoja ole ollut. Jos ei lue matkaoppaiden neuvoja, luullaan, että yhtä vapaata kuin kotonaan.

Ne, joita olen nähnyt ei vaikuta mitenkään kokemattomilta matkaajilta. Näyttää päinvastoin siltä, että asu on erittäin harkittu, ja halutaan nimenomaan näyttää "nuorilta", ei edes nuorekkailta.

• bikinikansa

Minä ainakin olen pukeutunut aina ikään sopivalla tavalla, nyt keski-ikäisenä aika eri tavalla kuin 20-vuotiaana. Minusta oikeastaan vain nuoret voivat kulkea kadulla bikineissä. Se sopii heille, ei vanhemmille.

• eienäänarukäsi

20- kymppisenä miehenalkuna ei puhettakaan, että olisin kävellyt julkisesti kirnunnuolijan näköisenä julkisilla paikoilla. Nyt 50-kymppisenä timminä kaverina, hävettää nuo samat lökäpöksyiset narukätiset 20 -kymppiset maanmiehet.

• jruiiwu
        eienäänarukäsi kirjoitti:

20- kymppisenä miehenalkuna ei puhettakaan, että olisin kävellyt julkisesti kirnunnuolijan näköisenä julkisilla paikoilla. Nyt 50-kymppisenä timminä kaverina, hävettää nuo samat lökäpöksyiset narukätiset 20 -kymppiset maanmiehet.

No joo, totta on että nykyään näkee tietty myös nuoria jotka viisveisaa kunnostaan ja kaljamaha pönöttää jo, huolestuttavaa sekin, mutta on sentään harvinaisempaa

• hyiolkoon

Olisipa ikävää olla yhtä ahdasmielinen, kuin kirjoittaja. USA:ssa asumisen vapauttava puoli on juuri se, että ei tarvitse miettiä yhtään tätä tätikansaa.

• pottunokkainen
        hyiolkoon kirjoitti:

Olisipa ikävää olla yhtä ahdasmielinen, kuin kirjoittaja. USA:ssa asumisen vapauttava puoli on juuri se, että ei tarvitse miettiä yhtään tätä tätikansaa.

Tykkään kommentistasi:)

• AsunnutUSAssa
        hyiolkoon kirjoitti:

Eurooppa onkin vähän eri kuin Amerikka. Jos vähän yleistän, niin Amerikassa ei ylipäänsäkään "pukeuduta". Eurooppalainen tyyli sopii ainakin paremmin mulle. Ja Amerikassa ne tädit vasta "tädeiltä" näyttävätkin. On lippitä, isoaa t-paitaa, shortsia... vähän mitä sattuu kaapista kulloinkin löytymään. Ei tässä sinänsä mitään pahaa ole, toteanpahan vain.

• Neuvoni.sullekin
        hyiolkoon kirjoitti:

Jos haluaa välttää tätimäisen vaikutelman, niin silloin EI kannata kulkea pelkkä bikinin yläosa päällä eläkeläisenä. Kannattaa pukeutua mahdollisimman tyylikkäästi.

• Suomipappa
        Neuvoni.sullekin kirjoitti:

Jos haluaa välttää tätimäisen vaikutelman, niin silloin EI kannata kulkea pelkkä bikinin yläosa päällä eläkeläisenä. Kannattaa pukeutua mahdollisimman tyylikkäästi.

Olen jo 65v ja kulkisin mielelläni Kanarialla normaali kokoisissa shortseissa mutta en voi, tai niissä pitäisi olla toinen lahje pidempi kuin toinen. Rannalla käytän vaimoni myöskin 65v alushousuja, niitä vaaleanpunaisia joissa on kuminauhat lahkeissa. Nuoret gimmat käyvät kuumana nähdessään minut.

• Asumoka

Minulla on sellainen käsitys ,että bikineissä ja yläosa paljaana ollaan vain uimarannalla.
        Kaduilla kuljetaan vaatteet päällä. Katsokaa esm. paikallisia asukkaita.

• org-mummeli
        AsunnutUSAssa kirjoitti:

Eurooppa onkin vähän eri kuin Amerikka. Jos vähän yleistän, niin Amerikassa ei ylipäänsäkään "pukeuduta". Eurooppalainen tyyli sopii ainakin paremmin mulle. Ja Amerikassa ne tädit vasta "tädeiltä" näyttävätkin. On lippitä, isoaa t-paitaa, shortsia... vähän mitä sattuu kaapista kulloinkin löytymään. Ei tässä sinänsä mitään pahaa ole, toteanpahan vain.

Olin 73 Kanarialla tulimme paikallisbussilla uimarannalta Maspalomaksesta pois Las Palmasiin. Bussiin tuli kaksi amerikkalaista pelkissä uikkareissa ja olivat ainakin 70v , tosin ajoivat 2-3 pysäkinväliä. Koko bussin väki katsoi suu auki heitä ja pyöritteli päätään. Suurin osa bussimatkustajista oli paikkakuntalaisia tai ei ainakaan turisteja. Juuri muuta en siitä matkasta muistakkaan paitsi oli kylmä Joulu.

• känninenbella
        org-mummeli kirjoitti:

Olin 73 Kanarialla tulimme paikallisbussilla uimarannalta Maspalomaksesta pois Las Palmasiin. Bussiin tuli kaksi amerikkalaista pelkissä uikkareissa ja olivat ainakin 70v , tosin ajoivat 2-3 pysäkinväliä. Koko bussin väki katsoi suu auki heitä ja pyöritteli päätään. Suurin osa bussimatkustajista oli paikkakuntalaisia tai ei ainakaan turisteja. Juuri muuta en siitä matkasta muistakkaan paitsi oli kylmä Joulu.

Kyllä on bella ollut kännissä ja jo vuonna -73.

• säädytöntä

Bikinit ovat irvokkaan näköisiä vaatteita julkisesti pidettynä. Ne sopivat lähinnä yksityisalueella pidettäviksi. Muualla ne pitäisi lailla kieltää. On siinä uus-suomalaisillakin ihmeteltävää kun naiset kävelevät pari kangastilkkua elintensä päällä!

• esteetikko78

"ennen vanhaan" osattiin pukeutua asiallisesti ja tyylikkäästi. ennen eläkeläiset oli eläkeläisiä ja nuoret nuoria. nyt eläkeläiset on ruvenneet nuoriksi.

• tanga777

Mulle on tullut myös aika usein kieleen miltä tämä ranta/katumuoti mahtaa näyttää "uussuomalaista", jotka ei todellakaan ole tottuneet näkemään etenkään 60 -ikäisiä tangat päällä (!!!)

• minäainakaan

Voi, voi, 60-luvulla tädit lähti lauantaisin torille bussilla. Paplarit päässä ja vaatetuksena rintsikat ja kretonkihame. Ei kukaan paheksunut eikä katellut pitkään vaikka ne rintaliivit ei silloin kovin kauniita ollutkaan. Muualta tulleena aluksi vähän ihmettelin.

• hdkjdgfhkdgkh
        minäainakaan kirjoitti:

Voi, voi, 60-luvulla tädit lähti lauantaisin torille bussilla. Paplarit päässä ja vaatetuksena rintsikat ja kretonkihame. Ei kukaan paheksunut eikä katellut pitkään vaikka ne rintaliivit ei silloin kovin kauniita ollutkaan. Muualta tulleena aluksi vähän ihmettelin.

Saattoi jossain maalaispitäjässä näin käydäkin kun lähin talo sijaitsi 2 km:n päässä, ei esim. Helsingissä tai Turussa! Onhan noi lomapaikatkin ihan verrattavissa kaupunkeihin, siellä on raflat ja kahvilat ja kaupat.

• eityylikästä

bikinien yläosa näyttää valitettavan usein rintsikoilta eläkeläisen päällä

• minäainakaan
        hdkjdgfhkdgkh kirjoitti:

Saattoi jossain maalaispitäjässä näin käydäkin kun lähin talo sijaitsi 2 km:n päässä, ei esim. Helsingissä tai Turussa! Onhan noi lomapaikatkin ihan verrattavissa kaupunkeihin, siellä on raflat ja kahvilat ja kaupat.

Tampereella, unohtui sanoa. Pispala- keskusta bussissa näki usein.

• pispalassakinko
        minäainakaan kirjoitti:

ok, mutta näkyykö vielä?

• tgjgöoyöi
        esteetikko78 kirjoitti:

"ennen vanhaan" osattiin pukeutua asiallisesti ja tyylikkäästi. ennen eläkeläiset oli eläkeläisiä ja nuoret nuoria. nyt eläkeläiset on ruvenneet nuoriksi.

Maallakin suuri osa jos käytöstapoja opetettu osaa pukeutua ja taas osa surullisesti lähtenyt jenkkilän katumuodin mukaan jota sovellettu härmäläiseen tyyliin niin että silmiä särkee uhossaan.

• kfjsl5j5
        tgjgöoyöi kirjoitti:

Maallakin suuri osa jos käytöstapoja opetettu osaa pukeutua ja taas osa surullisesti lähtenyt jenkkilän katumuodin mukaan jota sovellettu härmäläiseen tyyliin niin että silmiä särkee uhossaan.

se ei tosiaan liity mitenkään siihen mistä on kotoisin,vaan just siihen että on "lähteny lapasesta", ei nähdä itse enää että näytä kivalta, pitää vain laittaa kun "muutkin" tekee niin

• helsingistänyt
        minäainakaan kirjoitti:

No ehkä jossain tampereella on noin tehty, mutta ei normaalimaailmassa.

• vanhoille.arvostelukykyä
        tanga777 kirjoitti:

Mulle on tullut myös aika usein kieleen miltä tämä ranta/katumuoti mahtaa näyttää "uussuomalaista", jotka ei todellakaan ole tottuneet näkemään etenkään 60 -ikäisiä tangat päällä (!!!)

No onhan se nähty mitä niille tulee mieleen. Seurauksista saa lukea ainakin jossain nettijulkaisuissa, jos ei meidän lehdistö uskalla hiiskua.

• Estotonta.elämää

Minä pidän aina paidan päällä mutta otan housut pois. Samoin tekee vaimoni. Minusta se kerää mukavasti katseita.

• Uolevi66

Minä pidän housuja ja paitoja mutta otan vaatteet pois. Kukaan ei huomaa

• iurioeuwiu
        Uolevi66 kirjoitti:

Minä pidän housuja ja paitoja mutta otan vaatteet pois. Kukaan ei huomaa

Gran Kanarialla voi olla alastikin halutessaan, mikä ei kyllä silmiä hivele sekään, mutta tälle on sentään varattu tietty alue.

• Uolevi66
        iurioeuwiu kirjoitti:

Gran Kanarialla voi olla alastikin halutessaan, mikä ei kyllä silmiä hivele sekään, mutta tälle on sentään varattu tietty alue.

Onhan niitä rantoja inglesissä ja muita huppelipaikkojakin jos on sellaista vailla

• nud3333
        Uolevi66 kirjoitti:

Onhan niitä rantoja inglesissä ja muita huppelipaikkojakin jos on sellaista vailla

Olin siellä juuri lomalla, ja jostain syystä aika vähän oli nudisteja, en tiedä mistä johtuu, aimemin on ollut enemmän.

• kdshdh543
        nud3333 kirjoitti:

Olin siellä juuri lomalla, ja jostain syystä aika vähän oli nudisteja, en tiedä mistä johtuu, aimemin on ollut enemmän.

nudisteissakin on kyllä valtaosa eläkeläisiä.

• Voi_tätä_häpeää

Kanarian pitäisi olla kokoperheen matkakohde, mutta miten sinne voi enää viedä lapsia jos vastaan tulee jatkuvasti irvokkaasti käyttäytyviä vanhuksia? Mitä selitän lapsille jos he kysyvät että miksi papat kulkevat pippeli pullottaen ja mummot tissit retkottaen? MItä muistoja lapsille jää ainutkertaisesta lomastaan perheensä kanssa? MIllaiset traumat ja kehityshäiriöt siitä jää?

• eilapsille42

Olen ollut perheeni kanssa Gran Canarialla ja Maspalomasin dyyneilläkin on käyty. Mutta siellä alkupäässä, jossa ollaan uimapuvut päällä. Minusta nudisti-osa ei ole sopiva lapsille. Mutta muuten nudismia saa puolestani harrastaa ken tahtoo, se on jokaisen oma asia.

• jokurajasentään

en minäkään lapsille esittelisi "retkottavia pippeleitä" (tanassa olevista puhumattakaan)

• pottunokkainen

Et oo tosissas... Traumat rotkottavista tisseistä.. Reps!

• bikinikammo

Tuollainen muoti on todella ällöttävää. Itse yli kuuskymppisenä en ikinä kulkisi tuolla tavoin. Olen pitänyt itseäni vanhanaikaisena, mutta ilokseni huomaankin, että nuoret ihmiset ajattelevat samoin, eli siistit ja ikään sopivat vaatteet kaupungilla ym liikkuessa.
      Bikinit ja vastaavat sopivat vain rannoille, ehkä johonkin rantabaariin korkeintaan. En edes pitäisi bikineitä rannallakaan tämän ikäisenä, mutta toisilta näyttää arvostelukyky puuttuvan kokonaan kun on kyse omista vaatteista.
      Nuoret kulkekoot vaikka missä vaatteessa, heidän päällään ei mikään ole rumaa.

• sopivaapäälle_

Kai sitä jokainen vois kerran peiliin vilkaista, jos kuuskymppisenä laittaa bikinit kadulle. Ei se ole kaunista katseltavaa. Kyse ei ole siitä, etteikö ihminen saisi olla vanha, vaan siitä, että vanhana harva ihminen on fyysisesti niin hyvän näköinen että vatsa ja rinnat voi paljastaa. Ihminen voi olla päinvastoin vanhana tyylikäs ja hyvännäköinen - mutta sopivassa asussa!

• sircke

En laittaisi minäkään, kauhistelen tollaisia asuja. En edes pidä itseäni vanhanaikaisena, vaan noita asuja kantavilla on kyllä arvostelukyky pettänyt jossain vaiheessa!

• liianvähän

Ehkä tällaisessa voisi kultaisena ohjenuorana olla kysymys itseltä:

Kävelisitkö bikinit pääällä Helsingin keskustassa ja menisit kahvilaan ja kauppaan myös?

Jos vastaus on ei, niin sitten se on liikaa.

• pottunokkainen

Voisi kyllä Helsingissä tulla vilu, eli en kävelisi bikineissä.. Muutenkin minulle on yksi hailee miten kaduilla pukeudutaan mutta terasseilla ja ravintoloissa paidat päälle niin vanhoilla kuin nuorillakin.

• kaupunkikulttuuri
        pottunokkainen kirjoitti:

Voisi kyllä Helsingissä tulla vilu, eli en kävelisi bikineissä.. Muutenkin minulle on yksi hailee miten kaduilla pukeudutaan mutta terasseilla ja ravintoloissa paidat päälle niin vanhoilla kuin nuorillakin.

Ai siis Helsingin keskustassa on kesällä susta ok kävellä pelkkä bikinien yläosa päällä 60 -ikäisenä? Et taida olla itse Helsingistä.... (!)

• missämättää
        kaupunkikulttuuri kirjoitti:

Ai siis Helsingin keskustassa on kesällä susta ok kävellä pelkkä bikinien yläosa päällä 60 -ikäisenä? Et taida olla itse Helsingistä.... (!)

Mökeillä käveltiin bikinien yläosat päällä 70-luvulla. Mikä nykyihmisiä vaivaa? Eläkelaisten pitää näyttää nuorilta, miksi? Eihän se onnistu mitenkään.! Kun ihminen on vanha, se on vanha. Mitä pahaa siinä on?

• pottunokkainen

Lukihäiriö vai.. "en kävelisi bikineissä"
        Ja yksi hailee miten kukin pukeutuu kaduilla.
        Lomasaarilla nyt vaan on vähän rennompi meno kuin Helsingissä ja Suomessa yleensäkin.
        Paidattomat miehet rehottavine kainalokarvoineen ja kaljamahoineen terasseilla iästä riippumatta on etova näky.

• jotain.rajaa

Lukihäiriö vai.. "en kävelisi bikineissä"
        Ja yksi hailee miten kukin pukeutuu kaduilla.
        Lomasaarilla nyt vaan on vähän rennompi meno kuin Helsingissä ja Suomessa yleensäkin.
        Paidattomat miehet rehottavine kainalokarvoineen ja kaljamahoineen terasseilla iästä riippumatta on etova näky.

No ei ole kyllä 60 naisten mahat kivaa katseltavaa nekään....

• pottunokkainen
        jotain.rajaa kirjoitti:

No ei ole kyllä 60 naisten mahat kivaa katseltavaa nekään....

No sama juttu ravintoloissa ja terasseilla.. Ikään katsomatta.

• jotain.peitettävä
        missämättää kirjoitti:

Mökeillä käveltiin bikinien yläosat päällä 70-luvulla. Mikä nykyihmisiä vaivaa? Eläkelaisten pitää näyttää nuorilta, miksi? Eihän se onnistu mitenkään.! Kun ihminen on vanha, se on vanha. Mitä pahaa siinä on?

Ei siinä pahaa olekaan että on vanha, jokainen loppupeleissä on. Mutta vanhan pitää tajuta, ettei enää ole soveliasta roikottaa ryppyvartalon intiimikohtia ihmisten nähtäväksi julkisissa paikoissa. Mökillä kaikki pukeutuminen on ok, vaikka ilman rihmankiertämää, ellei mökkinaapurit satu olemaan 15metrin päässä laiturilta tms.
        Järkeä nyt pukeutumiseen, ihmiset.

• wopiroripoi
        jotain.peitettävä kirjoitti:

Ei siinä pahaa olekaan että on vanha, jokainen loppupeleissä on. Mutta vanhan pitää tajuta, ettei enää ole soveliasta roikottaa ryppyvartalon intiimikohtia ihmisten nähtäväksi julkisissa paikoissa. Mökillä kaikki pukeutuminen on ok, vaikka ilman rihmankiertämää, ellei mökkinaapurit satu olemaan 15metrin päässä laiturilta tms.
        Järkeä nyt pukeutumiseen, ihmiset.

Hyvä kommentti! Tämä on juuri se, mitä jotkut tässä ketjussa ei tajua - kukaan ei arvostele kenenkään ikää, vaan irvokasta pukeutumista. Aikansa kutakin - koskee myös pukeutumista!

• ei.käy.kateeksi

Kaikki suomalaiset nuoret ja etenkin naiset ovat nykyisin niin saakelin rumia ja läskejä, että musta pitkä kaapu on ainoa käypä asuste, niin helteellä kuin pakkasessa.

• painuhornaan

Pysy pois Kanarialta tai mistään mmustakaan lomakohteesta jos sulla ei ole muutakuin jahdata Suomalaisia eläkeläisiä ! Säälittävä otus !

• johon.kalikka

ei kai kukaan "jahtaa eläkeläläsiä" jos toteaa heidän asunsa mauttomiksi. ja kuka on puhunut "suomalaisista" eläkeläisistä ?

(se koira älähtää...)

• pottunokkainen
        johon.kalikka kirjoitti:

ei kai kukaan "jahtaa eläkeläläsiä" jos toteaa heidän asunsa mauttomiksi. ja kuka on puhunut "suomalaisista" eläkeläisistä ?

(se koira älähtää...)

Voi hyvää päivää sentään.. Minusta on ilo katsella kun nykyään eläkeläiset on niin nuorekkaita vielä 70-vuotiaina. Matkustelevat ja meikkaavatkin. Miksi pitäisi lomalla pitää sitä pipoa kireällä kun vihdoinkin on vapautunut työn ikeestä ja lapset on isoja.
        Antaa mennä vaan. Nauttikaa lomasta ja antaa tiukkapipojen paheksua.
        Maailma on varmaan vinksahtanut kun ennen vanhemmat paheksui nuorisoa ja nyt päin vastoin..
        Ei voi kun nauraa:)

• dskjdkh5jk4

Voi hyvää päivää sentään.. Minusta on ilo katsella kun nykyään eläkeläiset on niin nuorekkaita vielä 70-vuotiaina. Matkustelevat ja meikkaavatkin. Miksi pitäisi lomalla pitää sitä pipoa kireällä kun vihdoinkin on vapautunut työn ikeestä ja lapset on isoja.
        Maailma on varmaan vinksahtanut kun ennen vanhemmat paheksui nuorisoa ja nyt päin vastoin..

en usko että nyt on "tiukkapipisuudesta" kyse vaan ihan siitä mikä näyttää hyvältä. ihminen saa olla mun puolesta minkä näköinen vain, mutta jotain rajaa vois vetää siihen, miten nuori pukeutuu ja miten vanha pukeutuu. ei sanoihin asuihin. nuorille sopii bikinit,vanhoille ei. miks vanha ei voi laittaa siistiä toppia, tyylikästä paitista ym. ? pukeutuminen on myös muiden ihmisten huomioon ottamista, emme ole täällä yksin.

• celtic54
        dskjdkh5jk4 kirjoitti:

en usko että nyt on "tiukkapipisuudesta" kyse vaan ihan siitä mikä näyttää hyvältä. ihminen saa olla mun puolesta minkä näköinen vain, mutta jotain rajaa vois vetää siihen, miten nuori pukeutuu ja miten vanha pukeutuu. ei sanoihin asuihin. nuorille sopii bikinit,vanhoille ei. miks vanha ei voi laittaa siistiä toppia, tyylikästä paitista ym. ? pukeutuminen on myös muiden ihmisten huomioon ottamista, emme ole täällä yksin.

Nuoret on pukeutumisessa fiksumpia.

• Vanhuudenpelkonuorilla

Odotan kovasti pääsyä eläkeikään jotta voi ruveta nuoreksi jälleen. Tangat päälle ja etelään, tai siis toisessa järjestyksessä. Kyllä ihmiset tottuu miltä eri-ikäiset voivat näyttää kun totuttaa, mannekiinit ovat poikkeuksia. Iho tai vaatteet voi olla pesemätön nuorellakin, rypyistä ja läskistä ei mitään tartu eli vain hygienia merkitsee.

• Einäytähyvältä
        Vanhuudenpelkonuorilla kirjoitti:

Odotan kovasti pääsyä eläkeikään jotta voi ruveta nuoreksi jälleen. Tangat päälle ja etelään, tai siis toisessa järjestyksessä. Kyllä ihmiset tottuu miltä eri-ikäiset voivat näyttää kun totuttaa, mannekiinit ovat poikkeuksia. Iho tai vaatteet voi olla pesemätön nuorellakin, rypyistä ja läskistä ei mitään tartu eli vain hygienia merkitsee.

Mutta ei ne tangat vanhalla kyllä hyviltä näytä, tästä kai on kyse? En panis päälle, enkö edes ole eläkeiässä, enkä edes ylipainoinen. Kyllä tangat on nuorten asu.

• pottunokkainen
        Einäytähyvältä kirjoitti:

Mutta ei ne tangat vanhalla kyllä hyviltä näytä, tästä kai on kyse? En panis päälle, enkö edes ole eläkeiässä, enkä edes ylipainoinen. Kyllä tangat on nuorten asu.

Tangat ei näytä hyvältä kenenkään päällä..

• pottunokkainen
        dskjdkh5jk4 kirjoitti:

Ikä on vaan numeroita ja nykyisin ihmiset elää vanhemmiksi kuin ennen. Nykyinen 60-vuotias on kuin nelikymppinen joten pitääkö sitä alkaa mummoilemaan jo "nuorena" ? Se tie vie ennenaikaiseen hautaan.

Kannattaisiko tiukkapipojen vaan pysytellä täällä tiukkapipoisessa Suomessa kun noin vanhempien ihmisten lomapukeutuminen häiritsee.

Ei paikalliset kiinnitä mitään huomiota kenenkään pukeutumiseen kaduilla mutta suomalaiset kyllä.

Ostin läpinäkyvän pitsipaidan Kreikasta eikä hävettänyt yhtään pitää sitä siellä, mutta ei tulisi mieleenkään laittaa sitä Helsingissä päälleni vaikken mikään vanha olekkaan...

• muodista

Ikä on vaan numeroita ja nykyisin ihmiset elää vanhemmiksi kuin ennen. Nykyinen 60-vuotias on kuin nelikymppinen joten pitääkö sitä alkaa mummoilemaan jo "nuorena" ? Se tie vie ennenaikaiseen hautaan.

Kannattaisiko tiukkapipojen vaan pysytellä täällä tiukkapipoisessa Suomessa kun noin vanhempien ihmisten lomapukeutuminen häiritsee.

Ei paikalliset kiinnitä mitään huomiota kenenkään pukeutumiseen kaduilla mutta suomalaiset kyllä.

Ostin läpinäkyvän pitsipaidan Kreikasta eikä hävettänyt yhtään pitää sitä siellä, mutta ei tulisi mieleenkään laittaa sitä Helsingissä päälleni vaikken mikään vanha olekkaan...

Jos ikä on vain numeroita, niin ei se silti tarkoita, että 6-kymppisten pitää näyttää 2-kymppisiltä! Ihminen voi pukeutua eri ikäkausina tyylikkäästi. Tyylikkyys ei tarkoita teinien vaatteita eläkeikäisenä. Suomessa on muutenkin liikaa sitä, että kun joku vaate tulee "muotiin", sen ostavat heti kaikki ikähaarukassa 13-75!

• Toton
        muodista kirjoitti:

Jos ikä on vain numeroita, niin ei se silti tarkoita, että 6-kymppisten pitää näyttää 2-kymppisiltä! Ihminen voi pukeutua eri ikäkausina tyylikkäästi. Tyylikkyys ei tarkoita teinien vaatteita eläkeikäisenä. Suomessa on muutenkin liikaa sitä, että kun joku vaate tulee "muotiin", sen ostavat heti kaikki ikähaarukassa 13-75!

Toi on niin totta!

• pottunokkainen
        muodista kirjoitti:

Kuten sanoin niin minulle on täysin sama mitä kukin päällensä pukee. Jos joku 6-kymppinen tahtoo pitää nuorekkaita vaatteita niin senkun. Ja monet nuoret pukeutuvat kuin äitinsä niin mitä sitten?
        Kyttääkö jotkut ihan oikeasti mitä kenelläkin on päällänsä, rotkottaako rinnat, pullottaako pöksyissä? Hei haloo!
        No. Kukin tavallaan. Parempaakin tekemistä on lomalla.

• autsisis

Kuten sanoin niin minulle on täysin sama mitä kukin päällensä pukee. Jos joku 6-kymppinen tahtoo pitää nuorekkaita vaatteita niin senkun. Ja monet nuoret pukeutuvat kuin äitinsä niin mitä sitten?
        Kyttääkö jotkut ihan oikeasti mitä kenelläkin on päällänsä, rotkottaako rinnat, pullottaako pöksyissä? Hei haloo!
        No. Kukin tavallaan. Parempaakin tekemistä on lomalla.

mut eihän bikinin yläosa ole nuorekas vaate vanhalla!!!

• irini

Ah, tätä länsimaista vapautta! Jos kaikki pukeutuisivat burghaan, ei aloittajankaan olisi tarvinnut pahoittaa mieltään. (Kuka järkevä menee lomalle Kanarialle?)

• pahoittaako_mieli

Ap. ei selvästi ole pahoittanut mieltään, vaan kommentoi mautonta pukeutumista ihan aiheesta. Sinä taidat olla itse se mielesi pahoittaja, vai kuinka? Pukeudutko vielä bikineihin, vaikka niiden aika on jo kohdaltasi ohi? Ja miksi ihmiset eivät saisi mennä Kanarialle lomalle? Pahoitatko siitäkin mielesi?

• olenvapaa35

Mä en usko, että millään asulla voi osoittaa olevansa "vapaa" - kyllä vapaus on ihan korvien välissä oleva juttu.

• Hyvämakuhoi

Katumuodista puhuttu joo, mutta toi rantamuoti sentään hurjaa on.
      Kun siis mummot makaa rannalla tissit paljaana, no huh huh.Ensinnäkin näky todella järkky, toiseksi grillata nyt herkkää ihoa polttavassa auringossa, täydellisen typerää.

• loksahtiauki

Las Palmasissa olen nähnyt joskus eläkeikäisiä kävelemässä pelkissä tangoissa. Se on aika erikoinen näky, kun ranta sijaitsee keskellä kaupunkia ja on aika kapea. Juuri kun olet nauttimassa shampanja-ateriaa raflassa, niin tangat kävelee ohi!

• sama.havainto
        loksahtiauki kirjoitti:

Las Palmasissa olen nähnyt joskus eläkeikäisiä kävelemässä pelkissä tangoissa. Se on aika erikoinen näky, kun ranta sijaitsee keskellä kaupunkia ja on aika kapea. Juuri kun olet nauttimassa shampanja-ateriaa raflassa, niin tangat kävelee ohi!

Asuin aikoinaan Thaimaassa. Siellä tangan käyttäjät oli pääasiassa eläkeläisiä.

• Hekoheppulis
        sama.havainto kirjoitti:

Asuin aikoinaan Thaimaassa. Siellä tangan käyttäjät oli pääasiassa eläkeläisiä.

Tuli mieleen japanilaiset sumopainijat, heilläkin taitaa olla enemmän kangasta pyllyn päällä.

• Timo3T

No puhkase silmäs, niin ei häiritse enää? :)
      Ja samalla voit harkita myös sitä et kannattaisko samalla puhkaista korvatkin, niin ei sit kuuluis noitten läskien lotinakaan?

• Porno-Jalmari

Itse kerään katseita hopeisessa pilkkihaalarissani ja karvahatussa.

Kuumahan noissa vermeissä tulee, mutta mitäpä sitä ei tekisi muodikkuuden ja säädyllisyyden vuoksi.

• hopeaa234

kyllä muhun tekee enemmin vaikutuksen raavas mies pilkkihaalarissa kuin tangoissa...!

• ällöttää
        hopeaa234 kirjoitti:

kyllä muhun tekee enemmin vaikutuksen raavas mies pilkkihaalarissa kuin tangoissa...!

Tangat on aika ällöt useimmilla, hyi yäk!

• Ajatteluttaa

Mitähän oikeastaan tällä kysymykselläsi haet. Minulle on aivan sama miten ihmiset pukeutuu Kanarialla lomallaan. Suon heille sen vapauden. Itse en kyseistä asua käyttäisi, etenkään mennessäni ravintolaan. Taisit heittää vain provon........?

• Harkittua

Ei ole provo ollenkaan, vaan ihan omin silmin nähty. Olen ollut Kanarialla usein, jopa asunut siellä aikoinaan. Eli ihan uusi "muoti-ilmiö" tämä on on, ja harkittu sellainen. Ei siis ole kyse siitä, että "otetaanpa nyt rennosti" ja jätetään vaatteet kotiin.

• tottaon

Avaaja on oikeassa. Eläkeläisten pukeutuminen lomakohteissa on kauttaaltaan noloa.

• pottunokkainen
        tottaon kirjoitti:

Avaaja on oikeassa. Eläkeläisten pukeutuminen lomakohteissa on kauttaaltaan noloa.

Joo.. Kukkahattu pitkät housut ja ylös saakka napitettu paita. Paras kun pysyisivät siellä hotellihuoneissaan eikä nyt sentään uimarannalle menisi. Jos kuitenkin välttämättä haluaa uimaan niin pimeällä sitten. Tai semmoinen kokopuku niin kuin joskus 50-luvulla.
        Pitkäpunttiset.
        Aurinkoa ei missään tapauksessa vaan kipin kapin takaisin hotellille, kuppi lämmintä maitoa ja nukkumaan.
        Yli 60-vuotiaille vielä oma aidattu alue etteivät ole esteettinen haitta.

• ieruiuiwo

Joo.. Kukkahattu pitkät housut ja ylös saakka napitettu paita. Paras kun pysyisivät siellä hotellihuoneissaan eikä nyt sentään uimarannalle menisi. Jos kuitenkin välttämättä haluaa uimaan niin pimeällä sitten. Tai semmoinen kokopuku niin kuin joskus 50-luvulla.
        Pitkäpunttiset.
        Aurinkoa ei missään tapauksessa vaan kipin kapin takaisin hotellille, kuppi lämmintä maitoa ja nukkumaan.

Eihän tässä keskustelussa puhuta muusta kuin mauttomista vaatteista. Nyt joku on ymmärtänyt pikkaisen väärin....

• kjdfgl877d

Pitkäpunttiset.

mä ainakin laittaisin mieluummin kukkahatun päähän, kun kulkisin eläkeläisinä bikinni yläosa päällä kadulla

• Timo3T

Eikö kannattaisi ennemmin ennakoida tuleva ja alkaa jo sovittamaan Burghaa?

• Pentti_

No onhan se pakko lähtee täst ite kunki koht Epsanjaa heiluttelee kasseja merituules, ku rahat ei riitä enää Suomes elämisee! Kaikki on kookoomus-demarit kupanneet meitilt.

• sikasamppa

näytin kerran persettä yhelle eläkeläiselle

• UT65

Dyyneilläkö näytit?

• sikasamppa
        UT65 kirjoitti:

Dyyneilläkö näytit?

torilla näytin kalatiskin edessä

• tatskarina

Sama tuntuu olevan vähän tatskojen kanssa, niitä otetaan vähän sinne sun tänne eikä mietitä oikeen että sopiiks ne oikeesti kroppaan.

• yleensä.ei

Läski vaalea akka täynnä jättiruusuja ja muuta älytöntä tatskaa, rumempaa näkyä ei ole. Mitähän ne oikein luulevat itsestään?

• kauniitjarohkeat

Vihdoinkin joku teki aloituksen maailman suurimmasta ongelmasta. Jos nämä huonosti pukeutuvat eläkeläiset saataisiin pois pilaamasta kauniiden nuorten lomaa, maailmassa olisi kaikki asiat hyvin.

• pottunokkainen

"Vihdoinkin joku teki aloituksen maailman suurimmasta ongelmasta. Jos nämä huonosti pukeutuvat eläkeläiset saataisiin pois pilaamasta kauniiden nuorten lomaa, maailmassa olisi kaikki asiat hyvin."

Eikö se eutanasia kohta tule lailliseksi?

• mautonta11

Aihe ei ole todellakaan maailman suurin ongelma, miten edes keksit sanoa jotain näin älytöntä... ? Sitä paitsi ap. ei puhu huonosta pukeutumisesta, vaan pikemminkin mauttomasta asusta.

(täällä on näköjään muutama herneet nenään vetäissyt keskustelemassa - eläkeläisiäkö?)

• pottunokkainen
        mautonta11 kirjoitti:

Aihe ei ole todellakaan maailman suurin ongelma, miten edes keksit sanoa jotain näin älytöntä... ? Sitä paitsi ap. ei puhu huonosta pukeutumisesta, vaan pikemminkin mauttomasta asusta.

(täällä on näköjään muutama herneet nenään vetäissyt keskustelemassa - eläkeläisiäkö?)

Kaukana eläkkeestä.. Ottaa vaan päähän tuommoinen ahdasmielisyys. 15-vuotias voi laittaa minishortsit, 20-vuotias minihameen, 30-vuotias polvipituisen mekon, 40-puoleenväliin sääriä yltävän hameen, 50-vuotiaana nilkkapituinen hame, 60-vuotias housut tai jakkupuku, yli 70-vuotiaat näyttävät parhaimmilta säkissä... Noin normien mukaan..

Ei se ikää katso jos pukeutuu mauttomasti mutta mitä sitten? Ei siitäkään kannata herneitä vetää..

• IkuinenNuoruus

Kaukana eläkkeestä.. Ottaa vaan päähän tuommoinen ahdasmielisyys. 15-vuotias voi laittaa minishortsit, 20-vuotias minihameen, 30-vuotias polvipituisen mekon, 40-puoleenväliin sääriä yltävän hameen, 50-vuotiaana nilkkapituinen hame, 60-vuotias housut tai jakkupuku, yli 70-vuotiaat näyttävät parhaimmilta säkissä... Noin normien mukaan..

Ei se ikää katso jos pukeutuu mauttomasti mutta mitä sitten? Ei siitäkään kannata herneitä vetää..

"ahdasmielisyys"

Eli kun ei pidä hyvännäköisenä että eläkeikäinen kulkee bikineissä kadulla, niin on ahdasmielinen ?!?!

Joillakin ihmisillä on sellainen käsitys, että mitä vähemmän on päällä, sitä nuoremmalta näyttää. Asia on juuri päinvastoin.

• jskjhfuiyriuw

Eikö se eläkeikäisen asu voisi olla jotakin bikinien ja säkin välimaastosta? Jotakin tyylikästä ja naisellista?
        p.s. Kuka täällä muuten on säkkiin käskenyt pukeutua?

• zxdkiydf
        jskjhfuiyriuw kirjoitti:

Eikö se eläkeikäisen asu voisi olla jotakin bikinien ja säkin välimaastosta? Jotakin tyylikästä ja naisellista?

Naisella hellehame jossa ohuet olkaimet tai ilman olkaimia tai shortsit ja toppi. Miehellä shortsit ja väljä hellepaita.

• sivutissi.piiloon
        jskjhfuiyriuw kirjoitti:

Juuri näin, jotain tyylikästä. Tyyli ei tarkoita muotia, vaan sitä mikä tekee ihmisen ihmisen näköiseksi, eikä joksikin yksinerämaassa-survivalistiksi.

• loppuu.se.pelleily

"Vihdoinkin joku teki aloituksen maailman suurimmasta ongelmasta. Jos nämä huonosti pukeutuvat eläkeläiset saataisiin pois pilaamasta kauniiden nuorten lomaa, maailmassa olisi kaikki asiat hyvin."

Eikö se eutanasia kohta tule lailliseksi?

eläkekatto hetivoimaan.

• Tyylikkyydestä
        sivutissi.piiloon kirjoitti:

Juuri näin, jotain tyylikästä. Tyyli ei tarkoita muotia, vaan sitä mikä tekee ihmisen ihmisen näköiseksi, eikä joksikin yksinerämaassa-survivalistiksi.

Totta, tyylikkyys ei ole sama kuin pintamuoti, vaan tyylikkyys on ajattomuutta ja kykyä osata pukeutua omalle vartalolle sopivalla tavalla. Ihminen voi painaa vaikka 200 kg ja olla silti tyylikäs. Kyse ei ole ulkonäöstä eikä sen arvostelusta tässäkään ketjussa, vaikka jotkut haluaa asian näin nähdä..

• vanhanainenjo

voi hyvänen aika sentään, -80 luvulla oltiin yläosittomissa rannalla ja kukaan ei ihmetelly...

• Suvakki-Suomi

Suvakkien kaapumatut närkästyy siintä, joten yläosattomissa rannalla oleminen luokiteltaneen nykyään puhtaaksi rasismiksi saatananpalvojia kohtaan...

• szkdhgdf

Rannalla jokainen voi olla miten lystää mutta ravintolakaduille ei pisä mennä bikineissä tai ilmanpaitaa.

• Ei.liika.tiukkapipoista

Huomaa kyllä että suomalaiset elää joukkopsykoosin vallassa.
      Antaa ihmisten pukeutua niinkuin haluavat,kyllä ne ravintolat ja kaupat huuomauttavat,missä on pukeutumispakko.
      Ne ketä vapaampi pukeutuminen häiritsee menkööt sellaisiin paikkoihin syömään tai ostoksille.
      Toisten vahtaaminen ei ole tervettä vapaassa maailmassa.
      Iällä ei ole merkitystä näissä asioissa.
      Sama on vähän julkisen humalan kanssa,jos joku on vähän hiprakassa,show what. Tietenkään ei puolikuolleena tai sammuneena voi yleisillä paikoilla lojua,mutta muuten ei pitäisi olla kiellettyä.

• zxldcfhgs

On kohteliasta ottaa muut huomioon pukeutumalla ravintolaan mennessään muuhun kuin uima-asuun.

• zxciydfgh
        zxldcfhgs kirjoitti:

On kohteliasta ottaa muut huomioon pukeutumalla ravintolaan mennessään muuhun kuin uima-asuun.

Tykkään kun miehellä on kankainen hellepaita päällä kun on kuuma keli. Se on käyttäjälleen viileämpi vaihtoehto kuin t-paita joka liimaantuu ihoon hiostavasti. Miehille on nykyään isokuvioisia tosi hyvännäköisiä hellepaitoja jotka ovat ilo silmälle värikkäine kuvioineen (sellaisia havaijipaita tyylisiä, ihania).

• kanarian_matkaaja

Jos asia todella häiritsee, niin kirjoittajan kannattaa jatkossa lomailla vaikka Pohjois-Koreassa, siellä tuskin tällaista ilmiötä tapaa.

• zxldocuytd

Överiksi meni taas sulla.

• asiaaxx
        zxldocuytd kirjoitti:

Överiksi meni taas sulla.

Jotkut ne tosiaan vetäsee herneen nenuun jopa ihan asiallisesta keskustelusta

• mita-keta-haittaa

taalla suomessakin pennut ja aikuiset naisetkin kulkee lahes alasti mini-mini- ja resu "ultramuoti" vaatteissa mennen niin joka paikkaan.

pitaiskö ikaihmisen panna sakki paalle kelvatekseen nuoremmille teeskentelijöille? ei kay.

kun on yli 50v,pöhöt laskit,kuivuneet nahat ja kolot kuoppineen röpsöttaa lahes kaikilla miten sattuu osoittaen elaman tuomat julmuudet ja kauneusarvojen katoamiset, silti voi kuleksia miten lystaa kanarialla.

vain muslimimaitten kirkot vaatii kaynnin ajaksi ratit tai vaatteita paalle heidan typerien ja sairaiden kuvitelmien takia.

• vissi_ero

On vähän eri asia kulkea vaatteet päällä, vaikka ne paljastaisivatkin kropan heikkoudet, kuin kulkea pelkkä bikinien yläosa päällä.

• Maan_Tavoilla

Minä noudatan sellaista sääntöä, että "maassa maan tavalla". Koska paikallisetkaan eivät kulje Kanarialla kaduilla paita pois / bikinien yläosa päällä, en minäkään.

Kanarialla on lomapaikka, mutta alueet ovat kaupunkimaisia, esim. Playa del Ingles ja Puerto Rico. Jos olisi lomalla jollain Malediivien pikkusaarella, se olisi eri juttu.

• kghhfsd

Hyvä sinä.

• roletaari

Tuossa muoti-ilmiössä emme pärjää englantilaisille.

Vapaa-ajan kaupunkimme rantakadulla englantilaiset ovat ylivoimaisesti suurinryhmä joka hiippaa läskit löllyen kadun kaupungin puleisella sivulla ja punkevat siinä asussa rantakuppiloihinkin.
      Mummeleilla rintsikan olkaimet uppoavat laardikerroksiin ja isomahaisten ukkojen hikiset, karvaiset kainalokuopat eivät herätä ruokahalua.
      Enkkujen kakarat ovat kurittomia ja ottavat esimerkkiä vanhempiensa pöytätavoista aina sormin syöntiä myöten.
      Kerran eräs enkku papparainen nousi viereisessä pöydässä nousemaan paljastaen persevakonsa.
      Miksikö on pakko katsoa mainitsemiani ilmiöitä? En katso mutta en ole tottunut syömään silmät ummessa.

En minäkään mikään hygienian huippu ole. Talsiessani rantakatua myöten uimarannalta asunnolle, hiippaan ylävartalo paljaana mutta kadun rannan puolen reunaa. Ennen kadun ylitystä vedän paidan päälleni.

Enkkujen runsaan edustuksen tekee ymmärrettäväksi heidän suuri osuutensa ulkkareista.

• zsxdjuytdf

Englanti on edelleen luokkayhteiskunta ja alaluokan sivistystaso on katastrofaalisen alhainen. Sinulla on oikea ote lomapukeutumiseeen kuvauksesi mukaan.

• niin_se_on

Suomalaismöllykät erottaa aina ulkomailla typerästä pukeutumisesta.

• wlkfds

Kunhan nyt ensin edes pääsisi Kanarialle. Olen kohta 60v enkä ole käynyt siellä. Olen ollut eläissäni kaksi kertaa etelänlomalla viikon, ekan kerran 1988 Kreetalla ja tokan kerran 1999 Rhodoksella. Tykkäsin uida meressä ja ottaa aurinkoa koska sairastan psoriasista joka on mennyt myös niveliini. Viime kesä sateineen oli ihan helvetin huono kun eivoinut ottaa aurinkoa ja nyt iho ruvella säärissä ja päänahassa ja niveliä kolottaa. Onko palstalla kohtalotovereita?

• liimagaisenkämppänaapuri

Jo minäkin katsoin kun rouva Liimakainen lähes pikkupöksyissä kauppaan tuli täydentämään varastoja miehelleen.

• RvaLiimakainen

Kyllä sinä kuopion paholainen ehdit joka paikassa mustamaalata toisia kuopiolaisia . Sinut voisi Alleri pistää keskuteluista tauolle joksikin aikaa. Liimakaisen rva ei käy kaupassa, tiedoksi vaan. Meillä kantaa itse Liimakainen juomansa jos ostaa niitä. Minä en niitä kanna. Olen lukenut kaikki nämä Liimakaista sekä Liimataista koskevat kirjoitukset täältä , olette todella sairaita. Muuta en voi todeta. Minä myös opetin hänet sättiin, että tiedän mitä siellä tapahtuu. Onneksi meillä on oma elämänne ja rakastamme toisamme yli 40v oltu yhdessä. Sitä ei kaada savon tuulet eikä tuollainen sonnan levitys. Olemme kunnollisia ihmisiä, maksamme veromme ja elämme omillamme. Me emme tarvitse almuja keltään, emmekä teidän mielipiteitänne. Te olette kateellisia , mutta olemme sen ansaineet.

• RvaLiimakainen

Mikä jäi pois ei myös kaada myrskytuulikaan.

• paskabella

Tämä ketju pitää poistaa välittömästi, koska joku kertoi totuuksia bellasta.

• eivoimitäänkunjärkpois

Olette te raukkamaista porukkaa mutta oman tyhmyytenne te vain näytätte.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo räyhää: kansan on muututtava

Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san
      Maailman menoa
      318
      3750
    2. Muovikassikartelli

Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell
      Talousrikokset
      32
      2058
    3. Mikä tekee sen

Vetovoiman kaivatussasi?
      Ikävä
      100
      1703
    4. Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta

Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.
      Maailman menoa
      45
      1674
    5. Hallintooikeus..

"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.
      Pyhäjärvi
      109
      1422
    6. Harmittaako joku

Harmittaako joku asia tai asiat, mitä on tapahtunut tai jäänyt tapahtumatta?
      Ikävä
      145
      1215
    7. Olen rakastunut

varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.
      Ikävä
      104
      1156
    8. Miksi et vain uskalla!?

On niin ikävä...
      Ikävä
      82
      1123
    9. Ootko A-nainen vielä vihainen?

Siitä että en uskaltanut kohdata itseäni silloin kun olit kukassa? Olen tajunnut että tein tosi tökerösti sua kohtaan ja
      Ikävä
      104
      964
    10. Jos se joskus oli molemminpuolista

niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.
      Ikävä
      74
      894
    Aihe