Simpsiön järjestyshäiriöt

KunEiMuuAuta

Simpsiö on pyhä paikka lapualaisille, Simpsiötä ovat häirinneet vuosia järjestyshäiriöt, kun ulkopuoliset tahot tulevat sinne rähinöimään ja mellastamaan. Nämä lieveilmiöt loppuvat, kun lopetetaan mökkien vuokraus ulkopuolisille ja omistajatahot ottavat mökit omaan käyttöönsä, mihin ne on alun perin tarkoitettu.
Uusissa vuokra- ja myyntisopimuksissa, myyjätaho Lapuan kaupunki voisi rajata kiinteistöjen ulkopuolisen käytön maakaaren mukaisesti.
Simpsiöllä on vajaakäyttöinen hotelli, johon ulkopuoliset tahot voivat majoittua.

35

911

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Järjestyspoliisi

Järjestyhäiriöt eivät ole kaavoituksen tai rakennusvalvonnan asia. Ne kuuluvat järjestyspoliisille. Simpsiön tapaukset osoittavat, että poliisi on laiminlyönyt tehtävänsä ylläpitää järjestystä.

• tohninäijä

Simpsiön "pyhyys" on raiskattu jo niin moneen kertaan, etten enää välitä lähestyäkkään koko paikkaa. Simpsiön "kehittäjille" voisi sanoa, että sitä saa, mitä tilaa.

• juoruja.kuunnellut

Ole ihmetellyt jo kauan, miksi Simpsiön vuokramökkien omistajat saavat pilata koko mökkikylän maineen. He syyllistyvät rikokseen sallimalla alaikäisten alkoholin käytön mökissään. Lisäksi mökeillä saa oleilla ylimääräisiä henkilöitä, jopa alaikäisiä ilman huoltajaa kenenkään siihen puuttumatta. Kun nyt julkisuuteen tulleen häirikkömökin asukkaista yli kymmenen täysi-ikäistä vietiin putkaan ja alaikäisistä tehtiin lastensuojeluilmoitus, on mökissä täytynyt oleilla melkoinen joukko ryypiskeleviä lapsia ja nuoria. Mökkikylässä elämä ei rauhoitu sillä, että kielletään mökin omistajan oma vakituinen asuminen mökissään, päin vastoin, sillä kielolla ummistetaan silmät suuremmalta ongelmalta ja varmistetaan rähinöinnin jatkuminen Simpsiöllä. Loma-asumista koskee kaikki yleiset järjestyssäännöt, mökkivuokrauksella ei ole olemassa sallivampia poikkeussääntöjä. Mökin omistaja on vastuussa vuokralaisistaan.

• aiaioioioi

Kuka tuolla simpsiön mökkikyläs viittii edes asua vakituisesti. Mua ei sais tonne pöpelikköön asumaan vaikka ilmaseksi pääsisin. Mökkeilyn ymmärrän...

• 56458546

Kertokaa ny mulle miksi tua pikku kukkula on pyhä paikka sehän on vaan mäen nyppylä???????????

• 88664422

Jos et sitä ymmärrä, et ymmärrä paljon muutakaan.

• 56458547
        88664422 kirjoitti:

Jos et sitä ymmärrä, et ymmärrä paljon muutakaan.

No selitäppä mulle tuan nyppylän pyhyys yritän ymmärtää jo on järkevä selitys

• simpsiön-elämää

Simpsiön taika on selittämättömyys muille, mutei sen erikoisuus minulle ainakaan rakentamisista ole hävinnyt päinvastoin -erikoisuus tulee paremmin ilmi ja maasto miten on rakentamisissa käytetty hyväksi ja helpompi on liikkua siellä.

Netistä hakemalla voipi jotain löytyä aiheesta ja taruista, kun itse viitsii veivata ja käyttää aikaansa.

• ehdottaja

Ehdotan, että kaupungin lakimies laatii viipymättä Simpsiölle järjestyssäännöt yleisen säädösten ja lakien pohjalta. Siitä tulee selvitä mökissä oleilevien (perheeseen verrattava) lukumäärä. Alaikäisten oleilu vain vanhempien tai huoltajan läsnäollessa. Hiljaisuus kellonaikoineen yöajaksi. Metelöinti ja muu äänekäs ilonpito ei saa häiritä ketään, ei edes päiväsaikaan. Vuokralle tuleva vastuuhenkilö vahvistaa nimikirjoituksellaan olevansa vastuussa(vuokrasopimus-ja erikseen järjestyssääntö), että sääntöjä myös noudatetaan. Lisäksi vielä maininta sanktioista joita seuraa jos sääntöjä rikotaan. Säännöt voisi olla vielä erikseen jokaisen mökin seinällä.

• jhghgfj

Ja mä ku luulin notta IKL on jo kuallu.

• näin.on

Niin nuo säännöthän olisivat vain vuokrattavilla mökeillä, joissa asukkaat vaihtuvat lähes päivittäin.

• Poliisiasia

Poliisiasia.

• Katoittees_onkohyvänyt

Millaisia lasten vanhemmat ovat kun altistavat lapsensa alkoholille ja tupakalle ja antavat lastensa ryypätä ja örveltää humalassa. Sitten kun nuoren itsekuri on tiessään (riippuen onko sitä ennestään ollutkaan) ja tunteet sumentavat arvostelukyvyn, tapahtuu jotain peruuttamatonta, eli tehdään toisen kanssa ilkivaltaa, väkivaltaa, seksuaalisia tekoja, jne. Miten nämä nuoret ja heidän vanhempansa pystyvät edes katsomaan itseään peilistä?

• r43w45qw

Niin parempi olisi pitää lapset tietämättömänä elämän raadollisuudesta. Paitsi että mitens se psyyke sitten kestää kun nuo valheet paljastuvat.

• Vahvaitsetunto

"Niin, onham tämä elämä raadollista, mutta ethäm sitä sinä voinut tietää. Ei se ole se yksi ensimmäinem ihminem jonka hakkaat/tapat/raiskaat eikä se ole ensimmäinem yksi ihminem joka sinut hakkaa/tappaa/raiskaa, ei kun uutta putkeem vaan, miehiä/naisia tulee ja menee eikä se haittaa vaikka pilaat jonkum elämäm/joku pilaa sinum elämäsi siinä sivussa, kerran sitä vain eletään näin se elämä vaan menee!"

Eli toivon ettet todellakaan tarkoita tosissasi että kaikki on aina koettava kantapään kautta. Kuten sanottu, tehtyä ei saa tekemättömäksi. Vanhempien on suhtauduttava vakavasti kaikkeen lapsille ja nuorille vahingolliseen. Tämä ei ole holhousta vaan välittämistä. Eli nuorten valistamista, sivistämistä, opettamista.

Kun nuori tietää ja ymmärtää, mikä on kiellettyä ja MIKSI se on kiellettyä, hän kykenee säilyttämään arvokkuutensa, ja osaa pidättäytyä siitä eikä mene "kaverien" painostamana mukaan. (Kertoo paljon myös kaverien laadusta, mikäli toinen painostetaan johonkin mitä hän ei itse halua ja kiusataan jos ei suostu olemaan yhtä tyhmä kuin muut.)

Kurinpito ja rajat eivät ole pois vanhempien rakkaudesta ja hellyydestä, vaan mahdollistavat sen että nuori kasvaa terveeksi ja vahvaksi niin henkisesti kuin fyysisesti. Nuori tunnistaa riskit ja tietää ettei ole kannattavaa uhrata tulevaisuuttaan hetken huumalle. Nuori tietää mikä on oikein ja mikä väärin, ilman että on tapahtunut mitään peruuttamatonta. Sitten kun peruuttamattomia tapahtuu, on liian myöhäistä.

• Kaupunki voisi vuokrata kaikki mökit maahanmuuttajille, niin loppuisi tuo poliisiralli.

• jatkaunelmaas

Kuka haluais notin kaltaisen viereen lomailemaan, no ei kukaan.

• jeeeep

Äläkää ny jeesustelko! Ei nykynuoriso oo yhtää sen kummempaa kun esim. 25 vuotta sitte. Silloon ryypättiin keskustas.Kesääsin Laurilanpuisto oli aina tupaten täynnä. Painittiin,riehuttiin ja joku sai aina nyrkistäkin Ja tais joku paneskellakin johonaki puskas. Eipä palio nykymeininki eroa siitä.

• jatkaunelmaas kirjoitti:

Kuka haluais notin kaltaisen viereen lomailemaan, no ei kukaan.

Keskusteluista päätellen kaikki mitä Simpsiöllä tapahtuu, on katastrofaalista ja lopulta kaupunki maksaa kaiken.

Kävin taannoin katsomassa hotellia, että olisiko siitä paikaksi turvapaikanhakijoille, mutta paikka oli kiinni ja ovessa teipattu puhelinnumero mistä voisi kysellä jos haluaisi jotain.

Vähän pienihän se oli, mutta mökkikylään yhdistettynä sinne saisi jo jonkinlaisen asukaspohjan.

Veikkaanpa, että irakilaiset olisivat innokkaampia käyttämään laskettelurinnettäkin kuin paikalliset kaljasiepot, jotka eivät tahdo muutenkaan pysyä pystyssä.

Poliiseilla on se n. 1700 hälytystä per kk. mutta minun takiani ei ainakaan toistaiseksi kukaan ole vaivautunut soittamaan, joten naapurini sietävät minua ihan kohtuullisesti.
        Jos et ole huomannut, niin olen aito pohjalainen ja henkeen ja vereen saakka isänmaallinen. Itsenäinen Suomi on se minkä haluan säilyvän, mutta palstoilla on paljon sellaisia joille Suomi ei tällaisenaan kelpaa. Pahimmat maanpetturit jumaloivat jopa venäjämielisiä.

• siinätarpeeksitautia
        nuorissa_on_tulevaisuus kirjoitti:

Keskusteluista päätellen kaikki mitä Simpsiöllä tapahtuu, on katastrofaalista ja lopulta kaupunki maksaa kaiken.

Kävin taannoin katsomassa hotellia, että olisiko siitä paikaksi turvapaikanhakijoille, mutta paikka oli kiinni ja ovessa teipattu puhelinnumero mistä voisi kysellä jos haluaisi jotain.

Vähän pienihän se oli, mutta mökkikylään yhdistettynä sinne saisi jo jonkinlaisen asukaspohjan.

Veikkaanpa, että irakilaiset olisivat innokkaampia käyttämään laskettelurinnettäkin kuin paikalliset kaljasiepot, jotka eivät tahdo muutenkaan pysyä pystyssä.

Poliiseilla on se n. 1700 hälytystä per kk. mutta minun takiani ei ainakaan toistaiseksi kukaan ole vaivautunut soittamaan, joten naapurini sietävät minua ihan kohtuullisesti.
        Jos et ole huomannut, niin olen aito pohjalainen ja henkeen ja vereen saakka isänmaallinen. Itsenäinen Suomi on se minkä haluan säilyvän, mutta palstoilla on paljon sellaisia joille Suomi ei tällaisenaan kelpaa. Pahimmat maanpetturit jumaloivat jopa venäjämielisiä.

Sunkauttes tämä ympäristö on vielä hädässä ja pahassa

• häntäjapää
        siinätarpeeksitautia kirjoitti:

Sunkauttes tämä ympäristö on vielä hädässä ja pahassa

Sinulle ehdotan koulun penkille palaamista. Sen jälkeen voit sitten tulla taas tänne takaisin kirjoittelemaan tekstejä, joista löytyy pää ja häntäkin.

• bailandooo

Eli lopputulos olisi, että siellä ois moniosaajat luut murtuneena rinteessä ja nuoret likat kotonaan, koska moniosaajat voisivat opetella sitten muuta liikettä rinteessä. Vaakamambo ehkä parhain.

• venneistätipuneita
        häntäjapää kirjoitti:

Sinulle ehdotan koulun penkille palaamista. Sen jälkeen voit sitten tulla taas tänne takaisin kirjoittelemaan tekstejä, joista löytyy pää ja häntäkin.

Jaa eikös meinaa aueta, sepäs pirulista, no ei hoksaamatomille ole tarkoitettujakaan, hokasin vasta justiisa ihmettelysi sori -otan osaa.

• matuvaalejaodotellen
        venneistätipuneita kirjoitti:

Jaa eikös meinaa aueta, sepäs pirulista, no ei hoksaamatomille ole tarkoitettujakaan, hokasin vasta justiisa ihmettelysi sori -otan osaa.

Eläs piittaa tuosta kelijuilusta -oli niin helpo noin pöljänä heittää, olen seurailut tuota sormipystyä ja tämä kaupias kyllä hoksaa mitä meinasin, jotta tässä vähän pyörii tämä piiri pieni, monta kertaa olen hukassa kansa -joidenkin keskusteluista, kun käyvät sitä keskenään, jotta näin mielemme vahvuuta vain ja eteenpäin jatkaen.

• peeärrää

Suomen Paholaisen Risti asialla eli SPR

• meollaansäälittäviä

Totta puhut, suomalaiset ovat luuseri kansaa! Meidänkin pitäis alkaa vetää huumeita ja nappeja niin pystyttäis samaan kuin Isis miehet, pienin murhe ei olisikaan sitten se, että pysyykö pystyssä vai ei.

• meollaansäälittäviä kirjoitti:

Totta puhut, suomalaiset ovat luuseri kansaa! Meidänkin pitäis alkaa vetää huumeita ja nappeja niin pystyttäis samaan kuin Isis miehet, pienin murhe ei olisikaan sitten se, että pysyykö pystyssä vai ei.

Ei suomalaisia tarvitse kehottaa vetämään vetämään aineita. Sen näkee joka päivä lehden poliisiuutisista, kun on ajeltu aineissa ja kännissä.
        Juoppous josta suomalaiset ovat ulkomaita myöten erityisen kuuluisia, alkaa jäämään näissä rattijuopumustapauksissa toiseksi kamoissa ajamiselle, on karmeaa totuutta.

Se että lapsesi tai sinä itse jäät rattijuopon alle, on monikymmenkertainen siihen verrattuna, että joku turvapaikanhakija raiskaisi.

Jos media uutisoisi jokaisen rattijuoppoustapauksen, niin lehteen tulisi sivukaupalla pelkkiä rattijuoppoja.
        Tappeluista nyt puhumattakaan. Niistä ei kerrota, jos joku ei joudu sairaalaan.

• jokamaassa

Ei suomalaisia tarvitse kehottaa vetämään vetämään aineita. Sen näkee joka päivä lehden poliisiuutisista, kun on ajeltu aineissa ja kännissä.
        Juoppous josta suomalaiset ovat ulkomaita myöten erityisen kuuluisia, alkaa jäämään näissä rattijuopumustapauksissa toiseksi kamoissa ajamiselle, on karmeaa totuutta.

Se että lapsesi tai sinä itse jäät rattijuopon alle, on monikymmenkertainen siihen verrattuna, että joku turvapaikanhakija raiskaisi.

Jos media uutisoisi jokaisen rattijuoppoustapauksen, niin lehteen tulisi sivukaupalla pelkkiä rattijuoppoja.

Tottakai suomessakin jotkut vetää aineita, mutta ei näemmä niin paljon kuin muissa maissa, että aineidenkäyttäjien takia saadaan sotilasliitto aikaseksi, koska mielenterveyspalveluista ei ole puhettakaan.
        Siihen saa sitten kaikki hullut liittyä, jos uskaltaa.

• eihätää

http://mvlehti.net/2016/11/27/helsingissa-terrori-iskua-autolla-yrittanyt-somali-oli-rage-abdulrahman-video/

Ei hätiä mitiä, onneksi mamut osaa ajaa autoa varovasti, ettei tule vahinkoja

• mjfhgdnsbnmet

Vittu täälä on sekavia kommentteja. Ootteko jossain aineis vai hä?!?!?

• toivottavastiei

Voiko joku jakssa vielä selvinpäin tätä unelmaa

• jkl60

Kyllä on ihme touhua kun sellaiset mitkä asuu laittomasti virkistyskäyttöön kaavoitetulla alueella on ensimmäisenä kitisemäs. Lapuan sanomien yleisön osatolla olleessa kirjoituksessa oli vain kaksi allekirjoitusta. Eikö siellä ollut muita kuin nämä kaksi henkilöä juhlijoiden lisäksi. Tästähän on hyvä ilmiantaa kaupingin rakennustarkastukseen ainakin kaksi simpsiön asukasta jotka asuu laittomasti virkistys alueella. Aiemmin kuullun perusteella tämä Erkkilä tuntuu omistavan koko mökkikylän. Taitaa olla oikein simpsiön poliisi. Melua on aina ja varsinki kun on kysymyksessä huvialue. Kannattaisi muuttaa ihan lailliseen asuntoon eikä asua virkistyskäyttöön tarkoitetussa mökissä jos ei kestä elämän ääniä.

• hp23

Voiko olla turhemmasta nyt meteliä nostettu. Jos nyt jokainen ihminen menee omassa elämässään nuoruuteen. Tietysti ei koske niitä mitkä on kasvatettu peruna kellarissa. Nuoret on aina kokoontuneet pitämään hauskaa ja varmasti täällä on jokainen on ollut joskus nuori. Ennen kokoonnuttiin keskustassa ja Latosaares no tietysti silloinkin oli niitä jotka valitti. Taitaa olla nämä simpsiön vakio asukit samoja jotka juhannuksena valitti mökkien vuokralaisista. Täällä on myös valitettu siitä että mökkejä vuokrataan? Ottakaa nyt se pää pois pensaasta. Miksihän rinnekeskusten yhteyteen rakennetaan mökkejä? Jos joku väittää että pysyväis asunnoiksi tai henkilökohtaista käyttöä varten niin saa mennä sinne peruna kellariin takaisin. Kyllä mökit on sijoitus ja ansaitsemista varten. Lapuallakin vain todellakin väärin käytetään näitä mökkejä kun virkistyskättöön tarkoitetuissa mökeissä asuu vakituisesti. On se ihme kun ei tuohon puututa.

• häiriköt

Ei kuitenkaan niin, että alaikäiset lapset juovat itsensä känniin. Missään muualla mökkikylissä Lapissa ym. ei sallita häiriökäyttäytymistä eikä lasten juomista. Mökkien seinällä on järjestyssäännöt joita on noudatettava. Muuten mustamaija hakee pois. Muualla se on itsestään selvä asia, että naapureiden annetaan olla rauhassa, toisin kuin Simpsiöllä, jossa naapureita vaaditaan muutamaan pois omasta mökistään. Simpsiöllä ei ole poikkeuslupaa yleisistä järjestyssäännöistä. Laki on kaikille sama, vaikka ollaankin Lapualla. Häiritsemisen kannalta on aivan sama asuvatko naapurit vakinaisesti vai vuokralla viikon tai vain viikonlopun. Häirintä on häirintää aina.

• googlestakos

Hienoa kun edes jotaki äksöniä täski perähikiäs!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet toisen kanssa

...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain
      Ikävä
      224
      1546
    2. Näytit taas lihoneen.

Tynnyri se vaan kasvaa.
      Ikävä
      29
      1393
    3. Kuka teistä on paras nainen

A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊
      Ikävä
      61
      1269
    4. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      69
      1217
    5. Onko jotain mistä

Olet huolissasi kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      78
      1194
    6. Osaako joku selittää tätä

Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?
      Ikävä
      75
      1172
    7. Jos me joskus nähtäisiin

niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi
      Ikävä
      103
      1163
    8. Koska vietät

Yhteisen yön kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      54
      998
    9. Lesken uusi

Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans
      Puolanka
      18
      952
    10. Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"

Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per
      Lieksa
      175
      855
    Aihe