Metro jatkettava Kauklahteen

kauklahteen

Jatkamalla metro saman tien Kauklahteen asti, yhdistäisi se metron Kirkkonummen junarataan, josta hyötyisi Espoon lisäksi koko läntinen Uusima.


Siis: Metro jatkettava Kauklahteen asti ja se metron rakentamista ja muita Espoon asioitten hoitamista valituksillaan terrorisoinut Kurt Byman psykiatriseen hoitoon!

44

2599

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Konala-metro

      Kauklahdesta ei minusta ole kovin pitkä matka Konalaan. Asun Painiityssä nippa nappa Espoon puolella, Hki-Konalan raja menee alle 100 m päässä. Tänne ei ole mitään rautatieyhteyttä.
      Voisiko sitä Espoon metrorataa jatkaa tänne Konalaan saakka??

    • retrometro

      Olen samaa mieltä, Kauklahteen asti se metro!!

      • Suolle-metrotunneli

        Eikä maksa paljoa....
        On kaavoitettuja alueita ja kymmenitä tuhansia asukkaita sen väkeäkin Kivenlahti-Kauklahti reitin varrella.

        No, minun silmääni tuolla Kurttilan alueella on etupäässä tyhjää suopohjaa.


      • Hyviä..tonttimaita
        Suolle-metrotunneli kirjoitti:

        Eikä maksa paljoa....
        On kaavoitettuja alueita ja kymmenitä tuhansia asukkaita sen väkeäkin Kivenlahti-Kauklahti reitin varrella.

        No, minun silmääni tuolla Kurttilan alueella on etupäässä tyhjää suopohjaa.

        Jep
        Kauklahteen metroooooo


      • kalliikstuloo
        Suolle-metrotunneli kirjoitti:

        Eikä maksa paljoa....
        On kaavoitettuja alueita ja kymmenitä tuhansia asukkaita sen väkeäkin Kivenlahti-Kauklahti reitin varrella.

        No, minun silmääni tuolla Kurttilan alueella on etupäässä tyhjää suopohjaa.

        Kurttilassa rakennetaan koko ajan. Mutta kyllä ne raiteet jostain mahtuu.


      • tuneliapitkin

        Sen metron voi rakentaa tunnelia pitkin Kivenlahdesta sinne Kauklahteen maan pinnalla olevat kaavoituksia häiritsemättä.


      • Jeess
        Hyviä..tonttimaita kirjoitti:

        Jep
        Kauklahteen metroooooo

        Jep


    • Åååå-Å-åååÅ

      Kauklahteen voisi rakentaa ihan oman metroradan, joka johtaa suoraan joko Ämmässuolle tai Siperiaan.

      • Pienin..veroaste

        Onneksi Espåååå kylpee rahassa joten
        Kauklahti saa metron helposti.


    • Sarkasmi_

      Kyllä! Koska länsimetro tuli suunniteltua halvemmaksi olisi vain järkevää jatkaa rataa säästyneillä rahoilla Kauklahteen asti.

    • vihdoinkinsetulee

      Hienoa, näin paljon puoltoääniä!! Kuka toimittaa tämän kansalaisaloitteen rahoittajille ;]

      • paskanen.röhönauru

        Anna kokkisen ja svekon hoitaa homma kotiin. Pikku juttu ammattilaisille.


      • Omatkin.rahat.likoon

        Espoon rikkaat siipiveikot....nyt on aika investoida ja
        käyttää vähän omaakin rahaa hyvään hankkeeseen.


    • Tietoa-noillekin

      Nyt joku vois välittää myös RKP:n ja Kokoomuksen tontti-grynderiväelle alustavaa tietoa, että metro on tulossa Kauklahteen saakka.

      Voivat Rkpläiset ja Kokoomuslaiset, rakennusalan tonttirunkkarit alkaa haalia itsellensä maata, sen tulevan metroradan varrelta. Tonttien arvonnousu on valtava, kun metrojuna alkaa kulkea sen suomaiseman ylitte, ja aina Kauklahteen saakka.

    • rfrfrfgt

      Tämä sama otsikko tehtiin jo aiemmin. Ilmeisesti joku kuvittelee että mitä useammin tällaisia otsikkoja tekee niin sitä todennäköisempää on että metro Kauklahteen rakennetaan.

      Haaskaat vaan aikaasi. Ei ole mitään mahkuja saada metroa sinne, koska edelleenkin: KAUKLAHDESTA PÄÄSEE JUNALLA HELSINKIIN, TOISIN KUIN VAIKKAPA KIVENLAHDESTA. Siksi Kivenlahteen tulee metro ja Kauklahteen ei. Yritä ymmärtää jo.

      • Hikikin-teki-jo

        Pääsihän tuolta Hiekkaharjustakin aikaisemmin junalla Helsinkiin. Silti niinne hiekkislaisille rakennettiin oma pistoraide Martinlaaksosta lentoaseman kautta Hiekkaharjulle.
        https://www.hsl.fi/kehärata

        Hyvin voi vertää kiskoja Kivenlahden ja Kauklahden välille. Ihan sama periaate siinä on meilläkin. Just tuollaisia sydämen muotoisia rangasratoja pitää tehdä Espoonkin alueelle.


      • KaavoitusMetrolle
        Hikikin-teki-jo kirjoitti:

        Pääsihän tuolta Hiekkaharjustakin aikaisemmin junalla Helsinkiin. Silti niinne hiekkislaisille rakennettiin oma pistoraide Martinlaaksosta lentoaseman kautta Hiekkaharjulle.
        https://www.hsl.fi/kehärata

        Hyvin voi vertää kiskoja Kivenlahden ja Kauklahden välille. Ihan sama periaate siinä on meilläkin. Just tuollaisia sydämen muotoisia rangasratoja pitää tehdä Espoonkin alueelle.

        Kaavassa pitäisi ainakin kiireesti mahdollistaa Metro Kauklahteen.
        Paljon on hyvää vapaata tonttimaata ko. reitillä.


    • vauhtisokeus

      Eikö metron pitäisi kulkea maan alla, mahtuisi siten kauklahteen kulkeva rata hyvin, ja päälle asuntoja niin prkeleesti.

      • Tarvitaan-TONTTIMAATA

        Helsingistä Turkuun menevä junarata pitää upottaa tunneliin Pitäjänmäen kohdalla. Ulos tunnelista juna saa tulla vasta kun se puikahtaa Espoon maa-alueelta Kirkkonummen puolelle.

        Tämänkin junatunnelin päälle, sitten niin maan per-keleesti korkeita kerrostaloasuntoja.

        Eikä mitään pientaloasuntoja, niitä ei halua enää kukaan. Tiivistä ja korkeeta, se on nykyaikaa.


    • pliiispliiispliis

      No edes Kurttilaan tai Saunalahteen asti? Pliiiiisssssss!!

      • Tonttireservit..käyttöön

        Sillon kun maa asutetaan tai valloitetaan ensin tehdään kiskotie.
        Näin on toimittu kautta historian niin Lännessä kuin Siperiassakin.
        Isot tonttipreeriat odottavat rakentajia ja Meroa Kauklahteen.


    • snjrymnry

      Kökkeli on kökkeli, ei mulla muuta.

      • VeroaKeinottelijoille

        Kyll Kauklahdessa maata riittä.
        Lunastukset käyntiin.
        Tyhjille tonteille kovee kiinteistövero.


      • Kaukikseen....kätsästi
        VeroaKeinottelijoille kirjoitti:

        Kyll Kauklahdessa maata riittä.
        Lunastukset käyntiin.
        Tyhjille tonteille kovee kiinteistövero.

        Tonttibisnes suosii rikkaita.
        Viherpolitiikka suosii rikkaita.
        Uusi autoverotus suosii rikkaita kun köyhä ei koskaan osta uutta biiliä.
        Pääomaverotus suosii rikkaita.


    • Helsinki-hyökkää

      > Sillon kun maa asutetaan tai valloitetaan ensin tehdään kiskotie.
      > Näin on toimittu kautta historian

      Alepan entinen kauppias Jussi Pajunen painosti ja suhmuroi Espoon rakentamaan sikakalliin ja kömpelön metro-pistoraiteen tänne kauniille merenrannallemme.

      Ei mene kauan, kun sama Pajusen esikunta alkaa vaatia, että Espoo on liitettävä Helsinkiin, sen alustalaismaaksi ja asuintonteiksi. Jos ei totella, laitetaan uutta rataa pitkin miehitysjoukot Espoossa joka asemalle.

      • Pajunen-jorpakkoon

        Pajunen ja sen Kokoomus ei ole kohta enää mikään voima Helsingin kunnalliselämässä.

        Anni Sinnemäki vänkkyröine suineen ja porukoineen nappaa kaupunginjohtajan ja keskeisten virastojen johtopaikat omalle väelleen. Kokoomus on jatkossa samanlainen kakkospuolue Tsadissa, kuin SDP on nykyisellään.


    • Hupsista0

      Länsimetro myöhästyy jälleen: liikenne Tapiolaan ei käynnisty vielä huhtikuussakaan

      Länsimetron liikenne Ruoholahdesta Tapiolaan ei pääse käynnistymään vielä keväällä, Länsimetro-yhtiö kertoo.


      Vielä joulukuussa yhtiön toimitusjohtaja Ville Saksi arvioi, että liikenne Tapiolaan voisi alkaa huhtikuussa.

      Länsimetro-yhtiön mukaan tekninen valmius liikenteen aloittamiselle Matinkylään on olemassa aiemman arvion mukaisesti kesäkuussa 2017.

      --http://www.iltalehti.fi//uutiset/201701312200062888_uu.shtml

      Hienoa toimintaa! 💩

      • Remmi..löysällä

        Lisää virolaisia tekemään kun finskit eivät saa valmiiksi.


    • lapionvarteenvaan

      Aloitetaan hei Kauklahden päästä rakentamaan sitä metroa ite!!! Siinä vaiheessa kun päästään Kivenlahteen, voi olla että metrokin on liikuntakykyinen ;]

    • Sjjooppp

      Miks ei bussilla? Tiet on jo valmiina, ei tartte ostaa kuin lisää busseja jos tarttee.
      Koko metroa ei olisi pitänyt ddes rakentaa, suhteettoman kallis hankinta näille matkustaja määrille

      • bgbgbhnhnjmjm

        1,2 miljardia, etelä-espoon joukkoliikennehanke metro.
        Tuosta budjetista olisi voinut laittaa oman bussilinjan etelä-espoon kaukalhden välille kulkemaan 30min välein ympäri vuorokauden ja monia muita uusia bussilinjoja ja uusia kalustoa, silti se ei maksaisi edes puoliaakaan vielä tuosta metro hankkeesta.


      • Sinne.ja.tänne
        bgbgbhnhnjmjm kirjoitti:

        1,2 miljardia, etelä-espoon joukkoliikennehanke metro.
        Tuosta budjetista olisi voinut laittaa oman bussilinjan etelä-espoon kaukalhden välille kulkemaan 30min välein ympäri vuorokauden ja monia muita uusia bussilinjoja ja uusia kalustoa, silti se ei maksaisi edes puoliaakaan vielä tuosta metro hankkeesta.

        Aina tehdään valintoja.
        Riittääkö bussi Martinlaaksoonkin.


      • Kulkea..täytyy..aina

        Rikas Espoo laskee kunnallisverojaa, eikä rakenna joukkoliikennettä alueelleen.
        Jos lukio siirretään, pitäähän sinne kulkea jollakin.


      • SaakinSiirtyä
        Kulkea..täytyy..aina kirjoitti:

        Rikas Espoo laskee kunnallisverojaa, eikä rakenna joukkoliikennettä alueelleen.
        Jos lukio siirretään, pitäähän sinne kulkea jollakin.

        Koska lukio siirtyy ?


    • PummiSetä

      Länsimetron 2 vaihe myöhäntyy taas.
      Hinta nousee nousemistaan.
      Mikä on todellinen hinta,kun sitten joskus on valmiina.
      Riittääkö 1,5 miljardia.??? Halpaa vai mitä.

      https://yle.fi/uutiset/3-10097227

    • Duunari-Itä-hki

      Ei kannata.

      LänsiMetro laajennus otettiin liian aikaisin käyttöön nykyisellään se haittaa niin Espoon kuin Itä-Helsingin liikennettä. Tullut ihan tavaksi herätä totuttua aiemmin tarkistamaan HSL sivuilta toimiiko metro tänä aamulla vai ei. Itä-Helsingissä liikenne on perustunut jo vuosia metroliikenteeseen ennen (LänsiMetro laajennusta) Espoota. Täällä ei ihan yhtä kätevästi pääse vaihtoehtoisilla kulkemaan jos metro takkuilee.

      Se tässä on tietysti tasapuolista, että jos metro jumittaa itä-hki se vaikuttaa myös Espoossa ja toisinpäin. Itse en oikein tätä laajennusta voi sanoa kannattavani kun pääosin täällä itä-suunnalla liikkunut vuosia kätevästi metrolla ja nyt sitten tästä länsimetrosta tosiaan tuli ongelma konkretisoitui se mitä jo osattiin aavistella.

    • metro.kilometriin

      Lopetetaan kaikki bussit, kun jatketaan metro Kauklahteen. Mutta kun se tulee kilometrin syvyyteen, niin menee ainakin 20 minuuttia ennen kuin pääsee sinne maan päältä liukuportaita. Vaikka kahden aseman välin pääsee 1-3 minuutissa, niin ongelma kun asemalle meno ja maan päälle palaaminen kestää yhteensä 40 minuuttia...

      • Rahhoo....Riittääää

        Onneksi Esoossa on rahaa ja kaikki hyvin,
        kun veroäyri on lähes Suomen halvin.


      • RaiteetOvatNykyaikaa

        Rikkaalla kaupungilla onnistuu kaikki.
        Onneksi.


      • MansessaOnnistuuKaikki

    • dsdsaadsasddasg

      Länsimetron 3 vaihehan menisi kauklahteen tai jorvakseen, luultavasti maanpäällä.

    • Anonyymi

      Espoon kannattaisi joko ostaa Kirkkonummelta alueita mm.. Sarvvikin alue ja jatkaa metroa Kivenlahdesta Sarviikkiin ja ehkä sieltä Sundbergin alueelle, kukpa tietää.

      Arvokas merenranta- alue Sarvvik tulee kuitenkin olemaan, myös Espoolle. Tosin kunta/ kaupunkiliitoskin voi tulla kysymykseen?
      Miksei. Espoosta paetaan jo nyt liian korkeiden asuntohintojen ja viheralueiden katoamisen myötä.
      Todennäköisesti Kirkkonummi itse pilaa vetovoimaisuutensa sillä täydennys- ja liikarakentamisella, mitä Espookin on tehnyt. Tapiola on jo hirvittävä paikka. Sarvvikia ei ole vielä rakentamisella pilattu, mutta tietäen kaupunkien ahneuden, sekin vielä tullaan näkemään.
      Viedään metsäiset alueet, lintujen ja muiden luonnoneläinten elämää tullaan kurjistamaan ja tuhoamaan.
      Nyt, vielä nyt alue on huippukaunista, mutta odottakaa vuosia 2028- 30 se on samanlaista betonikylää kuin kaikki muutkin.
      Liika ihmismäärä vain tuppaa pilaamaan loistavatkin asuinalueet, asia jota ei koskaan ihminen opi.

    • Anonyymi

      Turhia SDP-rautateitä ei tarvitse rakentaa yhtään minnekään.

      Tuokin pikaraitiotie, johon Espoo hölmötettiin mukaan, täysin turhan, viherideologisen radan rakentamista tämmöinen.

    • Anonyymi

      Tähän vanhaan viestiin yksinkertainen vastaus! Kyllä, mielestäni metro Kivenlahdesta jatko Saunalahden ja Kurttilan kautta Kauklahteen, mutta sieltä saisi kääntyä vielä Espoon keskustaan - jotta ei kuihdu koko paikka. Espoon itse täytyy olla tässä aloitteentekijänä, ei stadilaiset heistä välitä.

      Kauklahden metroasema laajentaisi ja parantaisi yhteyksiä Helsinkiin Länsi-Uudeltamaalta, mutta eihän se "lopullinen" päätepiste ole järkevää Kauklahdessa, vaan Espoon "keskustassa" em. syistä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

      Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      342
      8652
    2. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2551
    3. Viiimeinen viesti

      Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      69
      2328
    4. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

      Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      179
      1945
    5. epäonnen perjantain rikos yritys

      onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1522
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

      Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1371
    7. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

      vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1337
    8. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

      - Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      179
      1307
    9. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

      Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      60
      1300
    10. Kirjoitin sinulle koska

      tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      42
      1207
    Aihe