Luopuneet - Kohtaloita Vartiotornin varjosta

https://youtu.be/CiiZN2NumB8

"Puolen tunnin mittainen dokumentti "Luopuneet" käsittelee Jehovan todistajista eronneita ja erotettuja henkilöitä, jotka ovat eroamisensa myötä menettäneet kaikki ihmissuhteensa uskonlahkon sisällä. Dokumentissa sivutaan myös Jehovan todistajien erottamiskäytäntöjä sekä oikeuskomiteoiden toimintaa ja tarkastellaan niiden vaikutuksia erotettujen ja eronneiden elämään."


Kuten pätkässä yksi entinen jäsen mielestäni hyvin toteaa, että jos lahkoissa luetaan jotain pölystä kirjaa, jonka neuvoilla tuhotaan ihmisen psyyke olisi hyvä saada lahkojen mielivaltaisuutta vastaan lait ja velvoitteet, joilla ehkäistä vastaava toiminta. Pitemmän päälle vaarallisista lahkoista ei kärsi vain yksilöt, vaan koko yhteiskunta.

Uskonto myrkyttää kaiken.

11

194

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mnhgfdfguio

      Ihmiset tekee uskonnosta myrkyllisen.

    • onnellisesti.uskova

      Kyllä Karjalan menettäminen on pieni trauma verrattuna uskonsa menettämiseen.

      Onneksi minun ei ole tarvinnut koskaan luopua kummastakaan.

      • Oudoksuva

        Uskonnollisia tekstejä ei voi syödä (vaikka uskovaiset sanojaan söisivätkin) eikä se auta elämän laatuun. Joten jos vaihtoehtona olisi ollut Karjalan ja Petsamon pitäminen tai Ruotsin uskonnosta luopuminen, paljon mieluummin jälkimmäisestä eroon... :)


      • tovereita.toisilleen
        Oudoksuva kirjoitti:

        Uskonnollisia tekstejä ei voi syödä (vaikka uskovaiset sanojaan söisivätkin) eikä se auta elämän laatuun. Joten jos vaihtoehtona olisi ollut Karjalan ja Petsamon pitäminen tai Ruotsin uskonnosta luopuminen, paljon mieluummin jälkimmäisestä eroon... :)

        Da, tavaritsh. Harasoo finnogo kommunista.


      • Oudoksuva
        tovereita.toisilleen kirjoitti:

        Da, tavaritsh. Harasoo finnogo kommunista.

        Kokeile kirjoittaa Suomea tai edes jotain murteista jos tahdot että joku ymmärtää sinua. :)
        Mutta ei, en kannata aatetta jonka suurin johtaja oli Gruusialainen pappi.


      • totuuskortti.ap

        Aika tuohtuneita kommentteja Ordotoksi-kristiyltä T.T , varsinkin jälleen kerran oudoksuvalta. Selvästi osui arkaan paikkaan, asia halutaan salata hyökkäävällä taktiikalla.

        Oudoksuvan kymmenet muut kristityt nimimerkit palstalla muuten viittaavat ihan samaan.. pään mäjähtämiseen


      • En tiedä, kumpi on hirveämpää sukulaisiin ja läheisiin yhteyden menettäminen vai maiden menetys.

        Yhdelle ihmiselle tuo voi merkitä maailman luhistumista ja moni on ajautunut mielenterveyden menettämiseen tai itsemurhiin.

        Ja tuollaista uskonnon varjolla systemaattisesti annetaan vieläpä sivistyneessä Suomessakin tapahtua.


    • huomasin.tuolta

      Videon kommenteista:

      ". pyhäperse1 viikko sitten
      hyi vittu ku tuli huono olo näistä mielisairaista satukirjn lukioista hyi !"

      Pallihkiateisti ilmeisesti tuollakin kommentoinut?

      Minä en muuten ole käynyt koskaan tuollaista satukirjalukiota.

      • totuuskortti.ap

        Jaahah hiestä puhuva Luterilainen vastasi. Voisitko selvittää muillekin tuon hiki-termin, en ymmärrä mitä tarkoitat.

        Tajuan, että tutut termit jäävät sinulta avaamatta muille. Vastaisitko kun imuroinniltasi "huomasin.tuolta" ehdit?


      • jhgfdsdfyuio
        totuuskortti.ap kirjoitti:

        Jaahah hiestä puhuva Luterilainen vastasi. Voisitko selvittää muillekin tuon hiki-termin, en ymmärrä mitä tarkoitat.

        Tajuan, että tutut termit jäävät sinulta avaamatta muille. Vastaisitko kun imuroinniltasi "huomasin.tuolta" ehdit?

        Pää kiinni!


      • jhgfdsdfyuio

        Sanoin ties kuinka monta kertaa tälle evankelistalle, mutta se perälistansa kaivelija ei usko kun minä, parempi kristitty puhun hänelle? Räplää vain kiveksiään ja sivelee löydöt kristinmerkiksi nenänsä alle... huh huh mikä hihu!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1764
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      107
      1269
    3. Se ääni ja

      Olemus vaan, kyl teis jotain samaa on ja samoja luonteenpiirteitäkin löytyy vaikka paljon on höpöäkin mukana 😍😂🤭 vaik
      Ikävä
      13
      1184
    4. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1088
    5. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1065
    6. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      66
      1026
    7. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      883
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      55
      859
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      833
    10. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      824
    Aihe