Neuvoja kutsuttujen määrän rajoittamiseen? Apua!

Apuaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Olen järjestämässä äitini hautajaisia ja laittamassa kutsukirjeitä suurelle suvullemme sekä äitini läheisille ystäville ja muutamalle rakkaimmalle harrastuspiiriläiselle sekä lähinaapureille, jotka äitini itse on listannut hautajaistestamenttiinsa.

Ongelma on siinä, että seurakunnan suuremmassakin salissa on vain 60 paikkaa, ja onhan muistotilaisuuden järjestäminen myös rahakysymys. Järkytyksekseni näyttää siltä, että halukkaita tulijoita olisi yli 80 hekilöä...

Minua on neuvottu karsimaan listalta serkkujeni lapset, jotka ovat jo sen ikäisiä, että pärjäisivät hautajaisajan kotonaan ilman vanhempiaan (yli 12-vuotiaita, suurin osa jo n. parikymppisiä eikä heillä ollut yhteydenpitoa äitini kanssa). Toisaalta taas moni voi katsoa ettei ole soveliasta estää halukkaita lapsiperheitä tulemasta koko perhe. Mitä ihmettä teen ja miten, niin, että saisin saattoväen mahtumaan 60:een ilman, että moni loukkaantuu?

Me sisarukset lapsinemme olemme tietenkin ihan velvollisia tulemaan
äitimme veljet ovat läheisiä ja heidän lapsensa myös (mutta veljien lapsen lapset?)
isämme sisarukset lapsineen ovat myös kutsulistalla (entä seuraava sukupolvi?)
äidin henkilökohtaiset ystävät toki kutsutaan, joita oli vain muutama
lähinaapurit ovat olleet tietenkin osa äidin elämää ja ovat kutsulistalla
ja äidille 2 hyvin tärkeää harrastuspiiriä, jos sieltä kutsun tulemaan 4-5 kummastakin

Jo ilman serkkujemme ja äidin naapureiden lapsia kutsuttujen määrä nousee hieman päälle 60:een, joskin varmaan joitain viimehetken perumisia tulee. Onko soveliasta karsia serkkujen jo aikuistumassa olevat lapset pois kutsuttujen joukosta, kun eivät kuulu ihan lähimpiin sukulaisiin? Luulen, että näille jo aikuistuville lapsillekaan ei ole miellyttävää istua kuuntelemassa runonlausuntaa ja virsiä... Ja tosiaan pidän nuorisosta hyvin paljon ettei siitä ole kyse. Mitä ihmettä teen?!?!?!?!?!?

3

106

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Apuaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Lisätietoa: Tässä on siis kyse yli 80 -vuotiaan henkilön hautajaisista.

• Siis oletko nyt aivan varma, että suomikaksnelosen NUORTENPALSTA on se oikea paikka tuon kysymyksen kysymiselle?

• Apuaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Olisin laittanut Yleinen keskustelu -palstalle, mutta en nähnyt sellaista. Täällä varmaan on nimenomaan nuoria ja heidän vanhempiaan, siksi valinta.
        - Nyt keksinkin, että koska tulijoita on paljon, kutsun äidin veljien lasten perheistä 2 kustakin edustamaan perhettän, ja voivat tällöin itse valita, keitä he ovat. Olisi ilmeisesti tasapuolisempaa kuin blokata nuoret pois.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      172
      1157
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      132
      867
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      84
      803
    4. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      738
    5. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      39
      574
    6. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      549
    7. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      296
      538
    8. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      50
      504
    9. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      217
      503
    10. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      45
      492
    Aihe