Sossutukea 14 eri nimellä

rahantekokone

Berliinin rekkaterroristi oli Saksassa turvapaikanhakijana 14 eri nimellä
Verkkouutiset -
Usean identiteetin käyttö mahdollisti Anis Amrille laajan hyvinvointietuuksien hyödyntämisen ja vaikeutti viranomaisten pääsemistä hänen jäljilleen.

Berliinin joulumarkkinoilla ihmisjoukon sekaan rekalla ajanut Anis Amri oli saksalaisviranomaislähteiden mukaan hakenut Saksasta turvapaikkaa 14 eri nimellä, kertoo BBC. Tunisialaissyntyisen 24-vuotiaan Amrin joulukuussa toteuttamassa iskussa kuoli 12 ihmistä.

Useat identiteetit mahdollistivat, että Amri pystyi hyötymään Saksan hyvinvointieduista. Eri henkilöllisyyksien käyttö vaikeutti myös Amrin jäljittämistä. Myös keskiviikkona pidätetty mies, jota epäillään avunannosta Berliinin iskuun, on käyttänyt useita identiteettejä.

Saksan viranomaisia on syytetty valvonnan puutteesta ja siitä, että Amrin annettiin matkustaa vapaasti, vaikka poliisilla oli tieto hänen rikostaustastaan. Amri onnistui välttämään karkotuksen useampaan otteeseen.

Amrin turvapaikkahakemus Saksaan hylättiin viime kesäkuussa. Hän oli tullut Saksaan 11 kuukautta aikaisemmin Italiasta, jossa hän istui neljä vuotta vankilassa. Amrilla ei ollut karkotukseen vaadittavia henkilöpaperita, minkä vuoksi Tunisia ei suostunut ottamaan häntä vastaan.

Nordrhein-Westfalenin, jossa Amri asui, rikospoliisin päällikkö Dieter Schuermann on vastannut syytöksiin ja sanonut, että viranomaiset tekivät kaikkensa sen eteen, että iskua ei olisi voitu tehdä.

6

221

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuularuisku

Paperittomalla 14 paperit

• FackYuu

Vittu isis on niin vitun luuserihomoo.

• Vitunkovakundi

Mä oon kova jannu. Mä oon ekalla luokalla.

• Mahumetti

Se on varmaan just sitä monikulttuurisuutta, että nostetaan kelan ja sossun rahat monella henkilöllisyydellä.

Paljonkohan tällaisia itsensä rikastajia on täällä Suomessa?

• Vaikka aloituksen tiedot koskevat vain terroristia, niin vähän vaikea uskoa, ettei elintasopakolaisten joukossa olisi niitä, jotka ymmärtävät rahan päälle.

• loppuako

tarvisko muuta kuin ottaa sormenjäljet joka toimistoissa ja niille oma järjestelmä joka vertaa eri toimistojen jälkiä keskenään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      302
      6907
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      65
      2079
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      175
      1807
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      15
      1297
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1257
    6. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      169
      1190
    7. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1166
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      54
      1076
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1041
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      288
      982
    Aihe