Uudet ajoneuvojen käyttömaksut tulevat voimaan piakkoin. Eli vanhoihin ja saastuttaviin henkilöautoihin lisätään niiden seurantalaita, jolla laskutetaan niiden omistajia teiden käytöstä. Eli nykyaikana järkevä ympäristöpolitiikka ei ole enää yksittäisten puolueiden, vaan kaikkein yhteinen asia, aivan kuten maan perustuslaissa on sen asian ympäriltä annettu ymmärtää.
Onko kenelläkään tietoa siitä, aiheuttaako tämä hinnankorotuspaineita esim. joukkoliikenteeseen niille linjoille ja alueille, jotka ratikkahankkeen ensimmäisessä vaiheessa jäävät vielä kauas ratikan runkolinjasta? Miten tällöin toteutuu Tampereen sisäinen kulkemisen tasa-arvoisuus? Jos ajoneuvoissa käyttöönotettava seurantamaksu koskee myös joukkoliikenteen busseja. Voitaisiinko ajatella, että kunnat voisivat saada osan henkilöautoliikenteen seurantamaksuista ympäristöprojekteihinsa ja joukkoliikenteen maksujen kompensaatioon.
Toisaalta ympäri kaupunkia ja Hämeenkatua tyhjinä kolisevat ja rämisevät bussit ovat juuri yksi osa sitä ilmiöitä, jonka ihmiset tahtovat kitkeä pois. Koska koko nykyinen Keskustorin kulmalla oleva paikka bussien vaihtopysäkeille on alunperinkin väärin sijoituttu. Josta huonona esimerkkinä on mm. kesän aikana siellä olevat järjestyshäiriöt. Ainoa oikea paikka busseille on nykyinen linja-autoasema, josta voi kätevsti kävellä Hämeenkadulle. Ja liityntä eli heiluripysäkit tulee sijoittaa siten, että tavalliset työssäkäyvät ja kaupungilla asioivat ihmiset pääsevät mahdollisimman varhaisessa vaiheessa ratikkaan. Että am. kielteiseltä ilmiöiltä voidaan välttyä.
Teidenkäyttömaksujen uudistuminen
5
81
Vastaukset
- hohhoijaaEnJaksanutLukea
Joillakin on aikaa haaskattavaksi turhanpäiväisten unelmiensa kirjoitteluun nettipalstoille. Mitä jos kokeilisit seuraavaksi hankkia itsellesi oikeita töitä?
- Viherhippihaihattelua
Ei tuollaista pössyttelevää viherhippiä kukaan palkkaa...
Suurin osa autoilun haitoista tapahtuu lyhyillä matkoilla ja ruuhkissa. Siksi on tärkeää, että perusmaksun rinnalle voidaan kehittää myös sellaisia maksuja, joilla kaupungit ja kunnat voivat saada tärkeille am. momenteilleen lisärahoitusta. Ettei käy niin, että vain yhdet tahot vastaavat seuraamuksista.
Maksuvyohykkeet ja ruuhkamaksut ja niiden seuranta voisivat olla sellaisia samoin kuin tunnelimaksu, joita Tampereella voitaisiin pilotoida. Mikäli vain ihmisillä riittäisi oikeasti vastuuntuntoa ja aitoa halua edetä asiassa. Ajonopeuksien seuranta vyöhykkeittäin olisi myös mahdollista toteuttaa. Ja, josta viranomaiset voisivat saada seurantalaitteisiinsa dataa.
Sinänsä on ihan sama, kuka idean on keksinyt, jos se on hyvä. Ja silloin sitä on turha vastustaa, jos itse asian argumentaation sisältöön ei ole muuta todettavaa, kuin sen hiljainen myöntyminen. Vaan pitää olla mukan ottamassa käyttöön uutta ihmistenkin hyvinvointia palvelevaa teknologiaa.
Tärkeintä kuitenkin on muistaa kaikkien luonnon eri osapuolien hyvinvointi. Ihmisten kuuluessa myös osana luonnon monimuotoisiin järjestelmiin. Joilta se itse voi sahata omaa oksaansa kuormittamalla paikallisesti luonnon "avainjärjestelmiä", joko liiallisella pistekuormituksella tai globaalisesti yksipuolisuudella.- RedBlood
Greenway kirjoitti:
Suurin osa autoilun haitoista tapahtuu lyhyillä matkoilla ja ruuhkissa. Siksi on tärkeää, että perusmaksun rinnalle voidaan kehittää myös sellaisia maksuja, joilla kaupungit ja kunnat voivat saada tärkeille am. momenteilleen lisärahoitusta. Ettei käy niin, että vain yhdet tahot vastaavat seuraamuksista.
Maksuvyohykkeet ja ruuhkamaksut ja niiden seuranta voisivat olla sellaisia samoin kuin tunnelimaksu, joita Tampereella voitaisiin pilotoida. Mikäli vain ihmisillä riittäisi oikeasti vastuuntuntoa ja aitoa halua edetä asiassa. Ajonopeuksien seuranta vyöhykkeittäin olisi myös mahdollista toteuttaa. Ja, josta viranomaiset voisivat saada seurantalaitteisiinsa dataa.
Sinänsä on ihan sama, kuka idean on keksinyt, jos se on hyvä. Ja silloin sitä on turha vastustaa, jos itse asian argumentaation sisältöön ei ole muuta todettavaa, kuin sen hiljainen myöntyminen. Vaan pitää olla mukan ottamassa käyttöön uutta ihmistenkin hyvinvointia palvelevaa teknologiaa.
Tärkeintä kuitenkin on muistaa kaikkien luonnon eri osapuolien hyvinvointi. Ihmisten kuuluessa myös osana luonnon monimuotoisiin järjestelmiin. Joilta se itse voi sahata omaa oksaansa kuormittamalla paikallisesti luonnon "avainjärjestelmiä", joko liiallisella pistekuormituksella tai globaalisesti yksipuolisuudella.Kuule nyt sinä ituhippi. Olet pössytellyt liikaa ruohoa ja aivosi ovat nyrjähtäneet. Autoilun kustannukset ovat jo nykyisellään niin raskaat, että kukaan ei huvikseen ajele.
PS. Kadut eivät ole vihreitä, ne ovat mustaa asfalttia.
- hurlumpsis
Kylläpä se seurantalaite lisätään KAIKKIIN AUTOIHIN. Jos täti Berneri saa ajatuksensa läpi. Epäilen kyllä ettei saa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 894240
Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1032403Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?352399Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell972144Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian281917- 321905
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91587- 291568
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei1881560- 761331