Otin 2kk sitten EllaOne-jälkiehkäisyn, kun kondomi petti. Fyysiset oireet jäi aika vähäisiksi, pientä "menkkakipua" ottopäivänä ja tiputteluvuotoa. Mieli sen sijaan tuntu menneen ihan sekaisin. Mulla oli syksyllä paljon stressiä jo valmiiksi, mut kestin sitä itse. Jälkiehkäisyn ottamisen jälkeen on mennyt tosi pahasti yli. Itkettää koko ajan, olo on tyhjä ja alakuloinen, oon saanut itku- ja paniikkikohtauksia. En tunne yhtä paljon iloa asioista kun ennen ja ainoa mikä saa pirteämmäksi on läheisten seura. Oon varannut ajan jo työterveyslääkärille kun en pysty enää olee oikeen töissäkään. Tuntuu että sisällä on niin paljon stressiä ja ahdistusta kasautuneena, että en osaa poistaa sitä enää, enkä jaksa mitään.
En oo käyttänyt mitään hormonaalista ehkäisyä koska ne (minipillerit) on aiheuttanut samanlaisia mielialan heittelyitä. Voiko jälkiehkäisy vaikuttaa tälleen vielä pari kk myöhemmin, vai voisko se ollut olla laukaiseva tekijä masennukselle tms? :(
Jälkiehkäisyn jälkeinen masennus/ahdistus?
2
2475
Vastaukset
- mahdollisuuden
Pikemminkin itse tapahtuma ja siihen liittyvät ajatukset aiheuttavat masennuksen yhdistettynä työstressiin.
Kun ottaa jälkiehkäisyn, käy samalla läpi mahdollisia äidiksi tulon tunteita ja sitä tunnetta, miksi äitiys ei juuri nyt tunnu sopivan elämään. Se on iso kysymys. Vaikka et tietoisesti asiaa olisi miettinyt, niin se kytee pinnan alla.
Hyvä, että olet varannut ajan keskusteluun. - Anonyymi
Mulla täysin sama homma… oon nuorempana ottanu jälkiehkäsyn ja sillon ei tullut yhtään mitään… nyt otin noin kk sitten ja siitä asti itkenyt jatkuvasti, olo ahdistunut ja tyhjä. Normaalisti olen todella pirteä ja innostun helposti, saan iloa pienistä jutuista ja tunnen usein itseni onnelliseksi. Nykyään tuntuu että ainoat tunteeni ovat tyhjyys tai suru ja ahdistus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3026907Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652079- 1751807
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151297- 1121257
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691190Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71166RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541076Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411041Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288982