Meidät on luotu.

Meidät.on.luotu

Meidät on luotu n. 6000 vuotta sitten Jumalan sanalla. Sinut ja minut.

60

585

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iloinen_naurajaa

      Oletko tosiaan 6000-vuotias? Sillä pääset Guinnessin ennätysten kirjaan varmasti.

      • Meidät.on.luotu

        Kyllä niin voidaan hyvin sanoa. Siemenemme on n. 6000 vuotta vanhaa. Ihmisen ja Jumalan siemen. Meidät on siis luotu 6000 vuotta sitten.


    • >>> Meidät on luotu n. 6000 vuotta sitten Jumalan sanalla. Sinut ja minut. >>>

      Yksikään jumala ei ole taikonut mitään elämää 6000 vuotta sitten, eikä sen puoleen milloinkaan.

      Ihmisen geenit osoittavat jotain aivan muuta ja se selviää ihan alakoululaisellekin, jos pitää biologian tunnilla silmät auki.

      Minulla ei ole kreationismia vastaan muuten mitään, koska se on hyvä keino osoittaa uskontojen typeryys ja taikauskoisuus ja mikäs parempaa, jos uskovaiset tekevät sen itse. Kuolee se uskonto niinkin, joten oikeastaan toivon, että nämä kreationistit ja muu roskaväki valloittavat kaikki lahkot ja sitten istuessaan siellä veneessä keskellä ulappaa, vetävät ihan itse tapin pois ja antavat laivansa upota.

    • Nyt on käytettävä järkeä myös silloin kun Raamattua luetaan (ja varsinkin silloin) ja kaikki sellainen mikä ikäänkuin "pakottaa" ihmisen uskomaan täysin mahdottomiin asioihin .. esimerkiksi luotujaan ikuisesti piinaavaan jumalaan tai vaikka siihen että meidät olisi kirjaimellisesti luotu kuudessa päivässä noin 6000 vuotta sitten olisi aika jättää pois .. Itse olen jopa sitä mieltä että tämäntapaiset uskomukset voivat pahimmassa tapauksessa peittää muita asioita joita ei voi ymmärtää koska pitää liian tiukasti kiinni tämän tapaisista uskomuksista. Raamatun aikataulu on mielestäni ihan eri asia kuin usko että kaikki luotiin 144 tunnissa.

      19 Katso: minä luon uutta. Nyt se puhkeaa esiin -- ettekö huomaa? Minä teen tien autiomaahan ja joet kuivuuden keskelle. [Jes. 40:3]
      20 Villieläimetkin kunnioittavat minua, sakaalit ja strutsit, koska olen tuonut vedet autiomaahan ja joet kuivuuden keskelle antaakseni juotavaa kansalleni, valitulleni.
      21 Kansa, jonka olen luonut itseäni varten, on ylistävä minua.

      alex

      • mies_kirkon_penkistä

        Olen sama mieltä alexin kanssa.


      • Olet siis ihan oikeasti noin typerä? Ei tuosta paljon muutakaan voi sanoa - eihän kukaan järkevä ihminen heitä tuollaisia täysin perättömiä törkeitä syytöksiä muista itselleen täysin tuntemattomista palstalaisista.

        Tällä tavallako tuot esiin sen "viisautesi" jonka kehut saneesi huumeita käyttämällä? Voin vain todeta, että vaikka et sitä itse tunnu tajuavankaan niin tämän tapainen sairas syyttely ei ole viisautta ..

        On täysin selvä asia että sinulla on suuria vaikeuksia elämässäsi ja olen ensimmäinen sitä valittamassa -- sääli sinua ..

        alex


      • iloinen_naurajaa
        alex.kasi kirjoitti:

        Olet siis ihan oikeasti noin typerä? Ei tuosta paljon muutakaan voi sanoa - eihän kukaan järkevä ihminen heitä tuollaisia täysin perättömiä törkeitä syytöksiä muista itselleen täysin tuntemattomista palstalaisista.

        Tällä tavallako tuot esiin sen "viisautesi" jonka kehut saneesi huumeita käyttämällä? Voin vain todeta, että vaikka et sitä itse tunnu tajuavankaan niin tämän tapainen sairas syyttely ei ole viisautta ..

        On täysin selvä asia että sinulla on suuria vaikeuksia elämässäsi ja olen ensimmäinen sitä valittamassa -- sääli sinua ..

        alex

        Sinä tässä typerä olet. Oletko kuullut sanonnan "Ei savua ilman tulta"? Ei normaali ihminen jauha vuosikausia ikuisesta piinasta ilman että tällä on vakavia henkisiä ongelmia ja omantunnontuskia.

        Haistan helvetinpelkosi, Alex. Se lemuaa vahvasti ilmassa kaikkialla minne kuljet. Syyllisyys, se kalvaa sisintäsi, mutta voit syyttää vain itseäsi. :-)


      • Alex,

        jos et pidä luomiskertomusta kirjaimellisesti totena, pidätkö kuitenkin muita Vanhassa testamentissa kerrottuja tapahtumia historiallisena todellisuutena?


      • iloinen_naurajaa kirjoitti:

        Sinä tässä typerä olet. Oletko kuullut sanonnan "Ei savua ilman tulta"? Ei normaali ihminen jauha vuosikausia ikuisesta piinasta ilman että tällä on vakavia henkisiä ongelmia ja omantunnontuskia.

        Haistan helvetinpelkosi, Alex. Se lemuaa vahvasti ilmassa kaikkialla minne kuljet. Syyllisyys, se kalvaa sisintäsi, mutta voit syyttää vain itseäsi. :-)

        Niinhän se on aina ollut (ja tulee kai olemaankin ) että se mitä ihmiset kirjoittavat ei merkitse sinulle mitään .. sen sijaan selität sitä omaasi .. minulle olet vain säälittävä keskenkasvuinen huumeiden käyttäjä joka kulkee kuumissaan kaduilla tuijottamassa naisten takamuksia ..
        Minusta tuntuu että sinä uskot ja pelkäät sitä olematonta helvettiä koska se kiusaa sinua niin uskomattomasti kun siitä kirjoittaa. Totuus on että helvettiä ei Raamatussa ole OLLENKAAN - silsti sitä levitetään totuutena joka päivä kaikkialla maailmassa .. asia mikä ei sinua kuitenkaan tunnu kiusaavan yhtään .. Sen sijaan kun löytyy muutama jotka ovat sellaista vastaan .. jo alkaa herja käymään -- ja syyttelet täysin törkeästi ihmisiä murhaajaksi .. ja et edes tajua mitä teet ..

        alex


      • q.v
        alex.kasi kirjoitti:

        Niinhän se on aina ollut (ja tulee kai olemaankin ) että se mitä ihmiset kirjoittavat ei merkitse sinulle mitään .. sen sijaan selität sitä omaasi .. minulle olet vain säälittävä keskenkasvuinen huumeiden käyttäjä joka kulkee kuumissaan kaduilla tuijottamassa naisten takamuksia ..
        Minusta tuntuu että sinä uskot ja pelkäät sitä olematonta helvettiä koska se kiusaa sinua niin uskomattomasti kun siitä kirjoittaa. Totuus on että helvettiä ei Raamatussa ole OLLENKAAN - silsti sitä levitetään totuutena joka päivä kaikkialla maailmassa .. asia mikä ei sinua kuitenkaan tunnu kiusaavan yhtään .. Sen sijaan kun löytyy muutama jotka ovat sellaista vastaan .. jo alkaa herja käymään -- ja syyttelet täysin törkeästi ihmisiä murhaajaksi .. ja et edes tajua mitä teet ..

        alex

        Alex.kasi olet varmaan perehtynyt mistä helvetin käsite tulee kristinuskoon?
        Siis tiedäthän, että sekin käsite on otettu toisesta, vanhemmasta uskonnosta?

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Zarathustralaisuus


      • Yksi-usko

        Etkö usko, että Jumalalle on kaikki mahdollista?


      • iloinen_naurajaa kirjoitti:

        Sinä tässä typerä olet. Oletko kuullut sanonnan "Ei savua ilman tulta"? Ei normaali ihminen jauha vuosikausia ikuisesta piinasta ilman että tällä on vakavia henkisiä ongelmia ja omantunnontuskia.

        Haistan helvetinpelkosi, Alex. Se lemuaa vahvasti ilmassa kaikkialla minne kuljet. Syyllisyys, se kalvaa sisintäsi, mutta voit syyttää vain itseäsi. :-)

        Savua sinulla on aivoissasi kun polttelet kannabista.
        Huumeet ovat tosiaan muuttaneet persoonallisuutesi ja sekoittaneet elämäsi - ei voi kuin näin sivusta valittaa ja sääliä ihmistä.

        Keskustelet esimerkiksi periaatteessa vain itsesi kanssa, koska vähät välität mitä muut kirjoittavat (no, tätä et tietenkään edes tajua ) - mutta totuus on että sillä ei enää periaatteessa ole mitään väliä mitä kukin kirjoittaa - väität kuitenkin että sinun kannabiksella savustetut aivosi tietävät mitä ihmiset "oikeastaan" kirjoittavat - siis haloo .... :)

        Kaikki nuo täysin valheelliset kirjoituksesi minusta osoittavat sen - olen sen sata kertaa selittänyt kuinka asia Raamatussa on ja mistä se helvetti on kirkkojen oppeihin tullut - sinulle kaikki on kuitenkin vain sellaista omien aivojesi kuvittelua ja sekoilua - ei toden sanaa ..

        Siis aivan vakavasti - minä katsoisin sinuna peiliin.. Tai onko se liian työlästä ja vaativaa .. mene siinä tapauksessa lääkäriin hakemaan apua.

        Itse asiasta vain sen verran (vaikka se ei sinun savustettuihin aivoihisi taida mahtuakaan) että TOTUUS on että Raamatussa ei alkujaan ole ollut edes sanaa "helvetti" - mietihän hetki .. mutta siitä huolimatta helvetin oppia levitetään kaikkialla maailmassa joka päivä.

        Mahtuuko tämä paksuun kalloosi ? Ei varmaan .. mutta se on silti totta ..

        No, tietenkin sinä taas "savustettuna luulet tietäväsi", että en minä OIKEASTAAN kirjoita että Raamatussa ei ole helvettiä - koska luet sitä savuasi niin paljon mieluimmin .. ja siinä lukee mitä sattuu kun oikein silmiään siristää ... Siis ??

        Kuule - ystävällinen neuvo - lopeta se huumeiden käyttö ennen kuin se on aivan liian myöhäistä (jos ei jo ole ??)

        alex


    • yhdentekevä

      Jos Jumala pitäisi sitä tärkeänä, miten kauan aikaa sitten hän loi ihmisen, niin siitä olisi kirjoitettu Raamatussa. Johan Jeesuskin olisi siitä maininnut jos se niin tärkeä asia olisi. Vaan eipä maininnut. Asia on siksi yhdentekevä.

      • iloinen_naurajaa

        Jeesus ei maininnut ydinvoimasta, neutronitähdistä, kvanttifysiikasta, formaalista logiikasta, tietokoneista, Internetistä, älypuhelimista, geeniteknologiasta, aurinkosähköstä, jääkaapeista, ehkäisypillereistä, avaruusmatkoista eikä itse asiassa yhtään mistään moderneista tieteen ja teknologian kehityksistä yhtään mitään.

        Ovatkohan nämäkin siis yhdentekeviä asioita kun paskahousu-Jeesus ei näitä maininnut?


    • Peter__T

      Jos maailma omisi luotu 6000 vuotta sitten, ei omisi mahdollista, että Etelämantereen jääkerroksesta löytyy "vuosirenkaita" vähintään 230.000 (!) vuoden ajalta. Ja jään alta kasvillisuuden jäänteitä.

      Mutta kun löytyy.

      Asian voi lukea useista eri lähteistä. Lisäksi saman asian vahvisti minulle suomalainen ympäristötieteilijä, tohtori, adventistitiedemies joka vietti jonkin aikaa siellä paikan päällä tutkimusryhmän jäsenenä.

      Tämä mies on keskisuomalaisen adventtiseurakunnan johtokunnan puheenjohtaja.

      Keskustellessamme hän valitteli, kuinka Raamatussa on "hankalia" lukuja.joihin on vaikeaa ellei mahdotonta uskoa. Kuten luominen ja vedenpaisumus.

      • Sekaisin.menette

        Mullistukset maan kerroksissa johtuvat vedenpaisumuksesta. Maan kerrokset menivät silloin täysin sekaisin, koska valtavat vesimassat tulivat sekä maan sisältä että taivaalta. Siinä laskennassa tiede menee sekaisin, koska ei ota huomioon Raamatun valtavaa vedenpaisumusta.


      • Peter__T

        Lue ensin mitä kirjoitin.
        Kerroin JÄÄN kerrostumista.
        En maaperän.


      • Peter__T
        Peter__T kirjoitti:

        Lue ensin mitä kirjoitin.
        Kerroin JÄÄN kerrostumista.
        En maaperän.

        Lisään vielä.
        Jos vedenpaisumus olisi tapahtunut (mitä se ei ollut) niin napajäätiköt olisivat, myös kreationistien mukaan, syntyneet vedenpaisumuksen jälkeen.

        Genesiksen mukaan vesi peitti koko maailman. Pitkäksi aikaa.

        Antarktiksen (ja esim Grönlannin) jäätiköt ovat hyvin paksut ja syntyneet pitkän ajan kuluessa. Niissä on selvästi erottuvat vuosikertostumat joista voidaan laskea jäätikön ikä. Siten Antarktiksen jään vuosirenkaiden määrästä voisi laskea, kuinka monta vuotta vedenpaisumuksessa on kulunut.


      • Peter__T kirjoitti: «Jos maailma omisi luotu 6000 vuotta sitten, ei omisi mahdollista, että Etelämantereen jääkerroksesta löytyy "vuosirenkaita" vähintään 230.000 (!) vuoden ajalta. Ja jään alta kasvillisuuden jäänteitä.»

        Piitu hei, Jumalalle on kaikki mahdollista.

        Tietenkin Jumala voi luoda Etelämantereelle niin paljon vuosirenkaita kuin huvittaa.

        Tuo jumalahypoteesi muodostaa täysin särkymättömän suojamuurin siihen uskovan ympärille.

        Voit tietenkin vedota falsifikaatiokriteeriin, mutta silloin uskova voi vastata, kuten nimimerkki pyhpyhjapyh tällä palstalla: Koko falsifikaatioteoria on vain paholaisen juoni.

        Ja sitten voi yrittää osoittaa, miten mielivaltainen on fundamentalistin rajanveto todeksi ja oikeaksi hyväksytyn tieteen ja valhetta tuottavan tieteen välille.

        Ihminen, jolle vanhan kirjan teksti on todellisempi kuin havainto, on hyvin vaikeasti tavoitettava järjelliseen keskusteluun.


      • James616

        Peter_T, mitähän sieniä tuo adventistitiedemies on syönyt kun tuollaisia sinulle on väittänyt? Ehkä olet ymmärtänyt asian ihan väärin. Tieteellisessä keskustelussa helposti käy niin jos on jokin agenda ajettavanaan.
        Ps. On huonoa tyyliä viitata "useisiin lähteisiin" ilman että mainitsee yhtään niistä. scholar.google.com on tällaisessa tapauksessa ystäväsi.


      • Peter__T
        James616 kirjoitti:

        Peter_T, mitähän sieniä tuo adventistitiedemies on syönyt kun tuollaisia sinulle on väittänyt? Ehkä olet ymmärtänyt asian ihan väärin. Tieteellisessä keskustelussa helposti käy niin jos on jokin agenda ajettavanaan.
        Ps. On huonoa tyyliä viitata "useisiin lähteisiin" ilman että mainitsee yhtään niistä. scholar.google.com on tällaisessa tapauksessa ystäväsi.

        Keskustelumme (minä ja tämä ympäristötieteilijä) meni jotakuinkin näin:

        "Olit sitten Etelämatereella?"
        "Joo. Tutkimusprojektissa retkikunnan jäsenennä joitakin kuukausia."
        "Mitä osaat sanoa mannerjäätikön iästä ?"
        "Jääpeitteen ikä Etelmämatereella voidaan määritellä kairausnäytteestä, jäästä löytyvien vuoden vaihteluita osoittavien vuosirenkaan tapaisten kerrostumien avulla. KIISTATTOMASTI voidaan sanoa että jään ikä kerrostumista laskien on ainakin 230.000 vuotta. Alimmat kerrokset ovat toki niin suuressa paineessa että niistä ei kerrostumia enää selvästi erotu, mutta niitä varten voidaan käyttää istooppien puoliintumiseen perustuvia iänmääritysmenetelmiä."

        "Eikö tämä aiheuta sinulle mitään uskon kiriisiä, kun seurakuntamme opettaa että maailma luotiin 6.000 vuotta sitten?"

        "Niin .... Raamatussa on pari hankalaa kappaletta, joihin uskominen on tiedemiehenä vaikeaa: Luominen ja vedenpaisumus. Tiedemiehenä minun on luotettava havaintoihin jotka on tehty ja arvioitu. Työssäni minun on ajatetava kuten tiedemies ja sitten seurakunnassa niinkuin seurakunta opettaa."

        (Viimeistä virkettä en muista sanatarkasti mutta ajtus käy ilmi kyllä).

        Esitin sitaatin tästä keskustelussa adventtiseurakunnan tilausuudessa jota johti ystävämme Kai A. Tämä keskustelukumppani ei ollut paikalla. Kuultuaan että olin siteerannut häntä, sain useaa tietä haukut ja kirkon johdolle raportoitiin että "Peter mustamaalaa seurakunnan vastuunkantajia."

        Puhuja edellytti minulta anteeksipyyntöä, itseltään (pyysin tietysti anteeksi, että olin toistanut sen mitä hän oli sanonut), Kai A:lta (Soitin Kaille ja esitin samanlaisen anteeksipyynnön) ja seurakunnalta (en ole voinut toistaiseksi esittää kun en ole sittemmin käynyt).

        Tarkempaa analyysiä sienistä en kyene tekemään. Itse pidin jään iästä käydyn keskustelun sävyä varsin neutraalina. Sinänsähän tämä tohtori esitti yleisesti tunnettua tietoa, jonka voi tarkastaa useista eri lähteistä.

        Huomattavasti tästä poikkeaviakin arvioita esiintyy.
        https://ilmasto-opas.fi/fi/ilmastonmuutos/ilmio/-/artikkeli/b0b91934-12d1-49cd-88dd-7e08250a4e88/maapallon-ilmastohistoria.html


      • James616

        Mielenkiintoista. Kirjoituksestasi käy ilmi että olet jo joutunut pyytämään näitä puheitasi anteeksi. Eikös niiden jatkaminen nyt ole vähän epäkohteliasta? Etenkin kun et muista sanatarkasti mitä on sanottu :) Joudutkohan nyt pyytämään uudestaan anteeksi? Sitäpaitsi en ole kuullut kenenkään tutkijan puhuttelevan itseään "tiedemiehenä". Oletko keksinyt koko jutun? :D


      • Peter__T
        James616 kirjoitti:

        Mielenkiintoista. Kirjoituksestasi käy ilmi että olet jo joutunut pyytämään näitä puheitasi anteeksi. Eikös niiden jatkaminen nyt ole vähän epäkohteliasta? Etenkin kun et muista sanatarkasti mitä on sanottu :) Joudutkohan nyt pyytämään uudestaan anteeksi? Sitäpaitsi en ole kuullut kenenkään tutkijan puhuttelevan itseään "tiedemiehenä". Oletko keksinyt koko jutun? :D

        Jäsennetäänpä.

        1. Mielenkiintoista.
        2. Kirjoituksestasi käy ilmi että olet jo joutunut pyytämään näitä puheitasi anteeksi. 3. Eikös niiden jatkaminen nyt ole vähän epäkohteliasta? Etenkin kun et muista sanatarkasti mitä on sanottu :)
        4. Joudutkohan nyt pyytämään uudestaan anteeksi?
        5. Sitäpaitsi en ole kuullut kenenkään tutkijan puhuttelevan itseään "tiedemiehenä". 6. Oletko keksinyt koko jutun? :D

        Ja vastataanpa.

        1. Kiva jos kiinnostaa.

        2. Anteeksi olen pyytänyt että olen kyseisen henkilön tunteville henkilöille siteerannut keskustelua niin että puhuja ei ollut paikalla - ja puhuja on tunnistettavissa ja tuttaville paljastuu hänen uskon kriisinsä.

        3. Ja jatkaminenhan on tietysti epäkohteliasta. Ei vain vähän. Minähän OLEN epäkohtelias.

        4. En joudu.

        5. Minä olen kuullut. Tämän nimenomaisen tiedeMiehen. (ei siis naisen)

        6. En. Kummastelen koko kysymystä.


      • James616

        Joudut taas jäsentämään kysymyksiäni jos meinaat vastata. Toisaalta mietin miksi jaksaisit vastata. Kolmosen ja nelosen välissä on ristiriita. Kolmosesta pisteet rehellisyydestä. Miksi epäilet, ja väität täällä, että tiedeMiehellä on uskon kriisi? Ja mitä väliä sillä on? Vai onko tämä vaan sitä mustamaalaamista? Kuutonen viittasi tiedeMiehen koko sitaattiin eikä pelkästään siihen että väität hänen kutsuneen itseään tiedemieheksi. Eikö tiedemies voi olla nainen?

        Luin muuten tuon laittamasi linkin takana olevan jutun. Siinä oli paljon höpöhöpöä kuten "Merivirrat levittivät jäätiköityvien eteläisten napaseutujen kylmyyttä eri puolille maapalloa." Oli siinä paljon ihan järkeviäkin juttuja. En ihan ymmärtänyt miten se liittyi kirjoittamaasi tekstiin tosin.


    • PasiToivonen

      Maa on 6 000 vuotta vanha ja litteä. Kivikautta ei ole ollut koskaan olemassa.

      • Se.on.siinä

        Planeettamme saattaa hyvin olla miljoonia ja taas miljoonia vuosia vanha, mutta elämää planeetallemme luotiin Jumalan sanalla n. 6000 vuotta sitten.


    • Peter__T

      Toistan. Etelämantereen yli 230.000 vuoden ikäisen mannerjään alla on kasvillisuuden, ELÄMÄN jäänteitä.

      Rautalangasta vääntäen: sillä mantereella on ollut elämää jo 230.000 vuotta sitten.

      • Herää.pahvi

        Kuka sinulle niin on valehdellut. Olitko paikalla silloin 230.000 vuotta sitten, kun se kasvillisuus sinun mukaan on niin vanhaa?

        Vedenpaisumuksen jälkeen se ylimääräinen vesi jäädytettiin Jumalan toimesta ja siellä on sitä samaa kasvillisuutta, jota oli ennen vedenpaisumusta kasvanut.


      • Peter__T

        Koetan olla kärsivällinen.
        Jääkerroksen ikä on 230.000 vuotta.
        Sen alla, maan pinnassa, on kasvillisuuden jäänteitä. Mikä on havaittu useissa kairauksissa.

        Jos kasvillisuuden päälle on kertynyt jäätä 230.000 vuotta, mitä voimme päätellä sen kasvillisuuden iästä?


      • q.v
        Herää.pahvi kirjoitti:

        Kuka sinulle niin on valehdellut. Olitko paikalla silloin 230.000 vuotta sitten, kun se kasvillisuus sinun mukaan on niin vanhaa?

        Vedenpaisumuksen jälkeen se ylimääräinen vesi jäädytettiin Jumalan toimesta ja siellä on sitä samaa kasvillisuutta, jota oli ennen vedenpaisumusta kasvanut.

        Olitko sinä paikalla kun oli vedenpaisumus?

        Elämä maapallolla on yli 6000 vuotta vanhaa, siitä on miljoonia tai paremminkin miljardeja todisteita.

        Mitä todisteita sinulla on? Joku on tehnyt sukututkimusta Raamatun perusteella?

        Jos pidät Raamattua Jumalasi sanana niin onko tuon maapallon iän tulkitsija/laskija automaagisesti "Jumalallisen" oikeassa?


      • Peter__T kirjoitti:

        Koetan olla kärsivällinen.
        Jääkerroksen ikä on 230.000 vuotta.
        Sen alla, maan pinnassa, on kasvillisuuden jäänteitä. Mikä on havaittu useissa kairauksissa.

        Jos kasvillisuuden päälle on kertynyt jäätä 230.000 vuotta, mitä voimme päätellä sen kasvillisuuden iästä?

        >>> Koetan olla kärsivällinen. >>>

        Kreationistien ja muun roskaväen kanssa siitä ei ole mitään hyötyä. Sitten on tietenkin se porukka, jolle maksetaan kuukausipalkkaa valehtelemisesta, niin kyllä sinäkin "uskoisit" 6000 vuotta vanhaan elämään jos saisit siitä vajaan 4000 euroa kuussa palkkaa.

        >>> Jos kasvillisuuden päälle on kertynyt jäätä 230.000 vuotta, mitä voimme päätellä sen kasvillisuuden iästä? >>>

        No katsos kun se kreationistien valehteleva ja temppuileva jumala on vain naamioinut kaiken näyttämään 230 000 vuotta vanhalta, mutta todellisuudessa se on vain 6000 vuotta vanhaa, koska näin se asia nyt vain on.

        Jos uskot kaikista vastakkaisista todisteista huolimatta 6000 vuoteen, niin sitten sen valehtelevan ja kieroilevan jumalan mielestä olet oikein hyvä uskova, koska jumalat niin tykkää sokeasta uskosta. Ja amerikkalaiset liikemiehet, naureskelleen matkalla pankkiin.


      • opiskelijatar1

        Jos uskoo, että radiohiiliajoitus on luotettava tapa mitata aikaa niin varmaan sitten voi uskoa vaikka siihen, että maapallo on ollut olemassa miljoonia vuosia. Toisaalta radiohiiliajoitus perustuu olettamuksiin, joista osa on hataralla pohjalla niin pahasti, että niitä hieman muuttamalla päädyttäisiin aivan toisenlaisiin maapallon ikä-lukemiin. Tiede ei ole aina eksaktia. Joskus on mukana myös "sivistyneitä" arvauksia.


      • Peter__T

        Radiohiiliajoitus on yksi kymmenistä vaihtoehtoisista iänmääritystavoista. Se mittaa eloperäisen aineksen ikää C-14:n puoliintumisen perusteella.

        Ennenkuin siteeraat enemmälti näitä kreationistien julkaisuja, perehdypä millä KAIKILLA eri isotooppien hajoamiseen perustuvilla menetelmillä maapallon (siis kiviaines mukaanlukien) ikä on mitattu. Ja jotka kaikki antavat saman lopputuloksen. Hiili-14 on vsin yksi niistä


      • opiskelijatar1 kirjoitti:

        Jos uskoo, että radiohiiliajoitus on luotettava tapa mitata aikaa niin varmaan sitten voi uskoa vaikka siihen, että maapallo on ollut olemassa miljoonia vuosia. Toisaalta radiohiiliajoitus perustuu olettamuksiin, joista osa on hataralla pohjalla niin pahasti, että niitä hieman muuttamalla päädyttäisiin aivan toisenlaisiin maapallon ikä-lukemiin. Tiede ei ole aina eksaktia. Joskus on mukana myös "sivistyneitä" arvauksia.

        >>> Toisaalta radiohiiliajoitus perustuu olettamuksiin, joista osa on hataralla pohjalla niin pahasti >>>

        Höpsis. Tuo on totta vain kreationistien märissä päiväunissa. Meillä on lukemattomia ajanmääritysmenetelmiä vuonna 2017 ja niiden yhteistyöllä on lähes minkä tahansa ikä määriteltävissä aivan riittävällä tarkkuudella.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Iänmääritys

        >>> Joskus on mukana myös "sivistyneitä" arvauksia. >>>

        Ja sivistynyt arvaus on 2000-luvulla jotain niin paljon enemmän kuin taikauskoisten beduiinien nuotiotarinat 2000 vuotta aikaisemmin.


      • On_se_niin_väärin
        bushmanni kirjoitti:

        >>> Koetan olla kärsivällinen. >>>

        Kreationistien ja muun roskaväen kanssa siitä ei ole mitään hyötyä. Sitten on tietenkin se porukka, jolle maksetaan kuukausipalkkaa valehtelemisesta, niin kyllä sinäkin "uskoisit" 6000 vuotta vanhaan elämään jos saisit siitä vajaan 4000 euroa kuussa palkkaa.

        >>> Jos kasvillisuuden päälle on kertynyt jäätä 230.000 vuotta, mitä voimme päätellä sen kasvillisuuden iästä? >>>

        No katsos kun se kreationistien valehteleva ja temppuileva jumala on vain naamioinut kaiken näyttämään 230 000 vuotta vanhalta, mutta todellisuudessa se on vain 6000 vuotta vanhaa, koska näin se asia nyt vain on.

        Jos uskot kaikista vastakkaisista todisteista huolimatta 6000 vuoteen, niin sitten sen valehtelevan ja kieroilevan jumalan mielestä olet oikein hyvä uskova, koska jumalat niin tykkää sokeasta uskosta. Ja amerikkalaiset liikemiehet, naureskelleen matkalla pankkiin.

        "---se kreationistien valehteleva ja temppuileva jumala on vain naamioinut kaiken näyttämään 230 000 vuotta vanhalta---"

        Vähän kuin valehteleva ja temppuileva emäntä, joka on vain naamioinut leipomansa pullan näyttämään valmiilta. Ja sen päälle vielä huijaa, että hyvää tuli. Eikö vain?


    • Historiaan

      Tästä osoitteesta voi tilata kirjan: Luominen.fi Vastaukset yli 60:een useimmin esitettyn kysymykseen luomisesta,evoluutiosta ja muista mielenkiintoisista asioista.
      Kristityt tiedemiehet. Don Batten. David Catchpoole. Jonathan Sarfati. Carl Wieland

      • Peter__T

        Kas kun ei Puolimatka ja Reinikainen. Mitä siitä tuleekaan kun uskovainen kasvatustieteilijä luulee olevansa biologi.


    • Peter__T

      Aivan asian vierestä. Ihailen suunnattomasti kolmea olentoa.

      Niitä kahta mehiläistä, joiden vastuulle jäi kaikkien maailman kasvien pölyttäminen vedenpaisumuksen jälkeen.

      Ja ehdottomasti Nooaa. Mistä, joka otti kantaakseen kaikki ihmisen syöpäläisiä ja loiset kehossaan vedenpaisumuksen yli.

      Täit. Lapamadot. Kihomadot. Satiaiset. Kirput. Pölypunkit. Syyhypunkit. Puutiaiset. Muut suolistoloiset. Ja tuhat muuta.

      En yhtään ihmettele miksi mies viljeli sitten viiniä ja otti kuppia sittemmin niin ahkerasti.

      • <<Niitä kahta mehiläistä, joiden vastuulle jäi kaikkien maailman kasvien pölyttäminen vedenpaisumuksen jälkeen. >>

        Ei ongelmaa. Jahve taikoi pölyttäjille taikavoimat vedenpaisumuksen ajaksi, jolloin ne pysyttelivät ilmassa koko ajan. Ei ollut vain kahta, vaan kaikki taiottiin lentämään vedenpaisumuksen ajan turvassa vedeltä.

        <<Ja ehdottomasti Nooaa. Mistä, joka otti kantaakseen kaikki ihmisen syöpäläisiä ja loiset kehossaan vedenpaisumuksen>>

        Ei ongelmaa. Jahve taikoi Nooalle ja perheelleen taikavoimat kestää syöpäläisten ja loisten kantaminen kehossaan ja sitten vedenpaisumuksen jälkeen Jahve taikoi taas loiset tasaisesti takaisin maailmaan. Jahvelle mikään ei ole mahdotonta.

        Hallelujaa ja kunnia jumalille, niille kaikille, aamen.


    • q.v

      Miten aloittaja on päässyt siihen lopputulokseen, että maailma on 6000 vuotta vanha?

      • Luit.väärin

        Aloitus ei sanonut mitään maailman iästä, vaan ihmisen ja elämän iästä planeetallamme. Ihmisiä ja elämää on planeetallamme ollut vain n. 6000 vuotta. Ei sitä ennen.


      • q.v
        Luit.väärin kirjoitti:

        Aloitus ei sanonut mitään maailman iästä, vaan ihmisen ja elämän iästä planeetallamme. Ihmisiä ja elämää on planeetallamme ollut vain n. 6000 vuotta. Ei sitä ennen.

        ok.

        No miten olet päässyt siihen lopputulokseen, että ihmisiä ja elämää on ollut vain n. 6000 vuotta?


      • iloinen_naurajaa
        q.v kirjoitti:

        ok.

        No miten olet päässyt siihen lopputulokseen, että ihmisiä ja elämää on ollut vain n. 6000 vuotta?

        Nuo ääliöt laskevat Raamatun sukutauluja taaksepäin ja katsovat kuinka monta vuotta taaksepäin pitää mennä. Lopputulos on ilmeisesti noin 6000 niin päästään Aatamin ja Eevan aikoihin HAHAHAHAHAHAHAHAHAAA!!!! :-)


      • q.v
        iloinen_naurajaa kirjoitti:

        Nuo ääliöt laskevat Raamatun sukutauluja taaksepäin ja katsovat kuinka monta vuotta taaksepäin pitää mennä. Lopputulos on ilmeisesti noin 6000 niin päästään Aatamin ja Eevan aikoihin HAHAHAHAHAHAHAHAHAAA!!!! :-)

        Ne jotka ovat tehneet nämä sukutaulujen tutkimukset ovat ilmeisesti erehtymättömiä tai ei ole mitään syytä tutkia heidän tutkimusmetodeja uudelleen?

        Ovatko näiden Raamatuntutkijoiden tutkimusmetodit erehtymättömiä?


      • q.v kirjoitti:

        Ne jotka ovat tehneet nämä sukutaulujen tutkimukset ovat ilmeisesti erehtymättömiä tai ei ole mitään syytä tutkia heidän tutkimusmetodeja uudelleen?

        Ovatko näiden Raamatuntutkijoiden tutkimusmetodit erehtymättömiä?

        Oikeammat kysymykset ovat nämä:

        Ovatko Raamatun sukutaulut erehtymättömiä?

        Ovatko Raamatun sukutaulut keskenään ristiriidattomia?

        Kun käytetään asiallisia tutkimusmenetelmiä, huomataan ensin sisäinen ristiriitaisuus ja vertaamalla historialliseen tietämykseen huomataan, että koko juutalaisten eepoksen "historia" on olennaisesti sepitteellinen.

        Toiseen tulokseen tietenkin päädytään sillä, että jo ennen tutkimisen aloitusta on lyöty ehdottomasti lukkoon myöntävä vastaus kumpaankin esittämääni kysymykseen. Silloin havainto saa väistyä kirjoitetun sanan tieltä.


      • omalehmä
        v.aari kirjoitti:

        Oikeammat kysymykset ovat nämä:

        Ovatko Raamatun sukutaulut erehtymättömiä?

        Ovatko Raamatun sukutaulut keskenään ristiriidattomia?

        Kun käytetään asiallisia tutkimusmenetelmiä, huomataan ensin sisäinen ristiriitaisuus ja vertaamalla historialliseen tietämykseen huomataan, että koko juutalaisten eepoksen "historia" on olennaisesti sepitteellinen.

        Toiseen tulokseen tietenkin päädytään sillä, että jo ennen tutkimisen aloitusta on lyöty ehdottomasti lukkoon myöntävä vastaus kumpaankin esittämääni kysymykseen. Silloin havainto saa väistyä kirjoitetun sanan tieltä.

        >>
        Toiseen tulokseen tietenkin päädytään sillä, että jo ennen tutkimisen aloitusta on lyöty ehdottomasti lukkoon myöntävä vastaus kumpaankin esittämääni kysymykseen. Silloin havainto saa väistyä kirjoitetun sanan tieltä.>>

        Näinhän sitä tehdäänkin. Jos tosiasiat eivät vastaa uskomuksia, sitä pahempi tosiasioille.


      • q.v
        v.aari kirjoitti:

        Oikeammat kysymykset ovat nämä:

        Ovatko Raamatun sukutaulut erehtymättömiä?

        Ovatko Raamatun sukutaulut keskenään ristiriidattomia?

        Kun käytetään asiallisia tutkimusmenetelmiä, huomataan ensin sisäinen ristiriitaisuus ja vertaamalla historialliseen tietämykseen huomataan, että koko juutalaisten eepoksen "historia" on olennaisesti sepitteellinen.

        Toiseen tulokseen tietenkin päädytään sillä, että jo ennen tutkimisen aloitusta on lyöty ehdottomasti lukkoon myöntävä vastaus kumpaankin esittämääni kysymykseen. Silloin havainto saa väistyä kirjoitetun sanan tieltä.

        Jos vallitseva todellisuus on ristiriidassa Raamatun tulkintojen kanssa niin onko vallitseva todellisuus väärässä vai Raamatun tulkinnat?

        Tästä pääsemme kysymykseen onko Raamatun tulkinnat väärässä vai tulkinnat ovat oikein mutta Raamattu väärässä?


    • Blomvitsi

      Mahdat vähän narrate?
      En minä ole vielä kuin 32 vuotta vanha.
      Onko sinulla tuosta 6 000 vuoden iästäsi antaa vaikka syntymätodistus väitteen tueksi?

    • imunmå

      höpö höpö! "minä olen herra sinun jumalasi" tyypistä ei silloin vielä ollut edes tietokaan!!!
      Ekä silloin eläneet IHMISET olleet uskontunnustuksen kaltaisia ääliöitä.

    • Heidät.on.luotu

      Meidät on luoto, sanoo lahkon orja.
      Se pitää paikkansa. Pastori on luonut lahkon orjan sellaiseksi, kuin hän itse on halunnut. Pastori edistää luomallaan lahkon orjalla omaa helppoa elämäänsä.

    • totta.maar
    • Anonyymi

      Tuli mieleeni vanhat ajat. Aloin muistella aikaa, jolloin kirjoittelin Herätysliikkeet-sivulle ja sittemmin Adventismi-sivulle aika paljon. Siellä oli monia nimiä, jotka tulivat tutuiksi. Tänään päätin katsoa, onko enää ketään jäljellä.
      Omat kirjoitukseni nimellä Annu42 löytyivät, mutta paljon on aikaa kulunut niiden kirjoittamisesta. Löysin myöskin Alex.kasin, joka kirjoitti hyviä asioita. Samoin Jarlau, jonka tunsinkin.
      Vastaan tuli myös Uskova_1 , joka vastusti kaikkea, mitä kirjoitimme. Timo Flink, työtä tekevä pastorimme, vastaili hyvin, mutta kuka voi ketään käännyttää, vain Jumala voi mielen muuttaa..
      Noista ajoista on kulunut sen verran aikaa, että jään miettimään, olenko ainoa, joka on jäljellä? Yli kymmeneen vuoteen ei ollut tullut yhtään kirjoitusta silloisilta kirjoittajilta.
      Onhan omakin ikäni jo 8:lla alkava, joten en ihmettele meidän poissaoloamme. Kiva kuitenkin, että kirjoitukset ovat täällä tallella vuosikymmenestä toiseen. Itse aloitin silloin 2005, Nyt olen noin paljon vamhempi.
      Maailma on muuttunut paljon, olemme Jeesuksen tulon kynnyksellä. Kukaan muu ei voi tätä maailmaa niin uudistaa, kuin Hän.
      Siksi sanonkin: tule Herra, Jeesus.

      Siunausta lukijalleni toivottaa vanhus Annu42

      • Anonyymi

        "Maailma on muuttunut paljon, olemme Jeesuksen tulon kynnyksellä."

        Jeesuksen tuloa on turha haikailla, koska sellaista ei tule koskaan tapahtumaan.
        Kirkot, lahkot ja kultit vain kusettavat rahan vuoksi ja he tietävät, että heidän ei tarvitse lunastaa valheitaan. Maallinen mammona on niille kaikkein tärkein, eivätkä he ihmisestä välitä muuten kuin silloin, jos häntä voi käyttää hyväksi taloudellisesti ja henkisesti kaikin keinoin.

        Voit siis vain kirjoitella omasta puolestasi ja kertoa, että olet itse kuoleman kynnyksellä.
        Se ei kuitenkaan merkitse sitä, että olisimme jonkun Jeesuksen tulon kynnyksellä.


    • Anonyymi

      Minua ei ole luotu, vaan minut on naimalla, hikipisaroiden kera saatu aikaan.
      Olisit ollut hereillä biologian tunneilla, aloittaja hoi!

      • Anonyymi

        No mutta luomistapahtuma tuokin on,


    • Anonyymi

      "Joku on tehnyt sukututkimusta Raamatun perusteella?"

      Ja se suku, josta sitä tutkimusta on tehty, on helvetin suppea.
      Se on elänyt (jos on elänyt) niin suppealla alueella ja erittäin suppealla mailmankuvalla varustettuna, että voidaan puhua mitättömyydestä maailman historian suhteen.
      Ovatko afrikkalaiset sen suvun jälkeläisiä tai aasialaiset jne.
      Afrikkalainen rotu kun on ollut olemassa hyvin paljon aikaisemmin kuin esim. juutalainen suku. Sen nyt todistaa raamattu itsekin.
      Juutalaisen suvun lähtökohta ja synty siis voi hyvinkin olla 6000 vuoden takaa lähtöisin.
      Ihmisiä maapallolla on kuitenkin ollut jo paljon ennen kuin juutaisten esi-isät olivat olemassakaan.

      • Anonyymi

        Kaikki maailman kansat ovat lähtöisin samasta juuresta. Tiede on jo osoittanut, että ihmiskunnalla on geneettisesti kolme esiäitiä, ja jokainen nyt elossa oleva ihminen on jonkun näistä jälkeläinen.


    • Anonyymi

      Euroopassa ihmiset valmistivat ruokaa tulella n. 250 000 vuotta sitten.

      • Anonyymi

        250 000 vuotta sitten ihmistä ei ollut edes olemassa. Nämä höpöhöpöiänmääritykset ovat ihan puhdasta mielikuvitusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        250 000 vuotta sitten ihmistä ei ollut edes olemassa. Nämä höpöhöpöiänmääritykset ovat ihan puhdasta mielikuvitusta.

        "250 000 vuotta sitten ihmistä ei ollut edes olemassa."

        Sinäpäs jutun murjaisit, oikein aivopierun.
        Israelilaisia ei siis ollut vielä 250,000 vuotta sitten.
        Raamattu kun kertoo heidän synnystään ja melkein sen kansan tuhosta ja vieläpä aika useaan kertaan heidät meinattiin tuhota maan päältä.

        Israelin kansalla oli useita jumalia, joita sitten palvottiin. Jossain vaiheessa elämä kuitenkin meni niin kimurantiksi niiden jumalien kanssa, että päätettiin valita vain yksi jumala palvelun kohteeksi. Siihen tehtävään valikoitui silloin Jahve, joka oli verenhimoinen sodan jumala.

        Jumalia piti myös lepytellä ja uskottiin, että kun jumalille uhraa eläimiä, niin jumalat leppyvät. Uskottiin, että uhrieläimen palavan lihan ja karvojen katku olisi suloisena tuoksuna jumalan sieraimiin.

        Taikauskoisuus oli vahvasti juurrutettu sukupolvelta toiselle ihmisten mieliin.
        Jopa mentiin niin pitkälle, että uskottiin jumalan vaativan myös ihmisuhreja.
        Siihen tehtävään sitten valikoituikin avioton lapsi, jolle annettiin nimi Jeesus.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      311
      2814
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      106
      2193
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      82
      1643
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      188
      1530
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      67
      1335
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      54
      1231
    7. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      12
      1094
    8. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      20
      1092
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      1030
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      921
    Aihe