Eutanasia on ihan hyvä

EineMarrasmaa

Minulla on syöpä. Haluaisin lopetuspiikin.
Semmosen kuin nukutustippa. Että vintti
pimenee kertalaakista.

9

123

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eikös Suomessa ole aloitus Eutanasian lakialoituksesta . Jos olen oikein huomannut .
      Itse olen Eutanasian kannalla . Vaikka olen jo 83v ,ja terve .
      Mutta itsemääräämisoikeus on munulla Hoito testamentismuodossa ,kunhan se tarvittaessa löytyisi . Ja siinämielessä olen asioita ajatellut , että mihinkään koneeseen minua ei saa laittaa ja elvytyskin on kielletty -- Jos sydän pysähtyy --kuolema olisi näin luonnollinen .

    • Eikös Suomessa ole aloitus Eutanasian lakialoituksesta . Jos olen oikein huomannut .
      Itse olen Eutanasian kannalla . Vaikka olen jo 83v ,ja terve .
      Mutta itsemääräämisoikeus on munulla Hoito testamentismuodossa ,kunhan se tarvittaessa löytyisi . Ja siinämielessä olen asioita ajatellut , että mihinkään koneeseen minua ei saa laittaa ja elvytyskin on kielletty -- Jos sydän pysähtyy --kuolema olisi näin luonnollinen .

    • Mutta nyt olen kahdenvaiheilla kuinka toimin sen Hoitotestamentinkin suhteen . Kerran Terveyskeskuksessa" täälä Ruotsissa " Näytin sitä ja heillä ei ollut minkäänlaista neuvoa kuinka se tuli huomioon jos elvytys olisi kielletty . Itsemääräämis oikeutta kai täytyy toteuttaa mielestänikin heti .
      Mutta onko minun laitettava lappukaulaan --tai teettää Ranneke jossa on tämä tieto.
      - Paljon on tämäkin vielä vajaa -- kun ei aina ole yksin asujalla edes ihmistä joka näyttäis tämän Paperin joka on kahden todistajan allekirjoittama -- ja tehty niinkun sen on lakitoimin oikeaksi todettu .

    • Mutta nyt olen kahdenvaiheilla kuinka toimin sen Hoitotestamentinkin suhteen . Kerran Terveyskeskuksessa" täälä Ruotsissa " Näytin sitä ja heillä ei ollut minkäänlaista neuvoa kuinka se tuli huomioon jos elvytys olisi kielletty . Itsemääräämis oikeutta kai täytyy toteuttaa mielestänikin heti .
      Mutta onko minun laitettava lappukaulaan --tai teettää Ranneke jossa on tämä tieto.
      - Paljon on tämäkin vielä vajaa -- kun ei aina ole yksin asujalla edes ihmistä joka näyttäis tämän Paperin joka on kahden todistajan allekirjoittama -- ja tehty niinkun sen on lakitoimin oikeaksi todettu .

    • En kutsuisi etanasiaa hyväksi asiaksi koska sitä joudutaan käyttämään nyky-yhteiskunnassa, pitkittyneen hoidon korvaajana.

      Jos ihminen elää vanhaksi ja tulee vamman tms. seurauksena liikuntakyvyttömäksi vuosiksi tai jopa vuosikymmeniksi. on ratkaisu asiaan saatava. Kivuliaan ja vaikean elon loputon jatkaminnen ylikalliilla, 7000e/kk hinnalla, verorahoillamme, on suorastaan järjenvastaista.

      Nyt ne tappaa kaikki, ajatus on turhasta. Oma halu ja päätös tulee vaatimuksena lakiin.

    • reppuriika

      Eine sinä voit ja oletan että olet jo kieltäytynytkin kaikesta parantavasta hoidosta. Ei ole oikein tietoisesti lopettaa ihmiselämää, mutta hoitoista voi kieltäytyä jos sairastuu.
      Ei sinun päiväsi enää pitkään kestä ja voit vaatia tehokkaan kipulääkityksen.
      Voimia ja Jumalan siunausta sinulle ja voimia kaikkina elinpäivinäsi.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kansalaisaloite Elokapina määrättävä lakkautettavaksi

      https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/14143 Erittäin hyvä ja kannatettava aloite!
      Joensuu
      190
      2933
    2. Stubb ohjeisti Natoa: "Vapauttakaa ohjukset"

      Presidentti Stubb linjasi amerikkalaismedia CNN:n haastattelussa, että Nato-maiden pitäisi ”todellakin” antaa Ukrainalle
      Maailman menoa
      246
      2508
    3. Seiska: Suhdekohussa rypenyt Anssi Heikkilä paljastaa - Pernilla Böckermanin kanssa tällaiset välit

      Anssi Heikkilä ja Pernilla Böckerman tanssivat yhdessä TTK:ssa ja heidän ympärillään spekuloitiin suhteesta. Nyt Heikkil
      Suomalaiset julkkikset
      5
      2138
    4. Ilouutinen: Sohvaperunat Soile ja Jorma taas TV:ssä - Sohvikset jo 18 kautta - Onnea!

      Onnea Sohvikset 18 kautta! Ja ihana Soile (ja Jorma!) taas mukana! Lue lisää ja katso Soilen hauska kuva tästä: https:
      Sohvaperunat
      13
      1459
    5. Elokapinan kielto aloite kerää nimikirjoituksia kovaa vauhtia !

      Nyt klo 14 mennessä nimiä on jo liki 17000 allekirjoitusta. Nyt niitä nimiä vaan lisää meille riittää no
      Maailman menoa
      380
      1367
    6. Elokapinan lakkautusaloite 50 000 nimeä

      Ja lisää tulee, kohta on Ylenkin uutisoitavaa aloitteesta. https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/14143
      Maailman menoa
      356
      1258
    7. Hei, mies, kirjoita jotain minusta

      Plus jokin tunnistemerkki/kirjain nimessäni. En todellakaan ymmärrä, pidätkö minusta vai toisesta naisesta. Et ole koska
      Ikävä
      53
      1152
    8. Mukavaa sunnuntai päivää

      Kirsille ja mukaville ihmisille jos täällä enää ovat. 😊☕🌞🍁🧡 Jos eivät ole, niin sitten poistun.
      Ikävä
      253
      1141
    9. Piupali Paupali

      Kun en mä tunne teitä... Hyvät huomenet ja mukavat päivät ja hyvät viikonloput, arvoisat naiset ja herrat. 😊🎩🎪🤹🏼‍♂️
      Ikävä
      167
      1124
    10. Mitä muuttaisit kaivattusi

      Ulkonäössä tai persoonassa
      Ikävä
      80
      1116
    Aihe