Eutanasia on ihan hyvä

EineMarrasmaa

Minulla on syöpä. Haluaisin lopetuspiikin.
Semmosen kuin nukutustippa. Että vintti
pimenee kertalaakista.

9

126

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eikös Suomessa ole aloitus Eutanasian lakialoituksesta . Jos olen oikein huomannut .
      Itse olen Eutanasian kannalla . Vaikka olen jo 83v ,ja terve .
      Mutta itsemääräämisoikeus on munulla Hoito testamentismuodossa ,kunhan se tarvittaessa löytyisi . Ja siinämielessä olen asioita ajatellut , että mihinkään koneeseen minua ei saa laittaa ja elvytyskin on kielletty -- Jos sydän pysähtyy --kuolema olisi näin luonnollinen .

• Eikös Suomessa ole aloitus Eutanasian lakialoituksesta . Jos olen oikein huomannut .
      Itse olen Eutanasian kannalla . Vaikka olen jo 83v ,ja terve .
      Mutta itsemääräämisoikeus on munulla Hoito testamentismuodossa ,kunhan se tarvittaessa löytyisi . Ja siinämielessä olen asioita ajatellut , että mihinkään koneeseen minua ei saa laittaa ja elvytyskin on kielletty -- Jos sydän pysähtyy --kuolema olisi näin luonnollinen .

• Mutta nyt olen kahdenvaiheilla kuinka toimin sen Hoitotestamentinkin suhteen . Kerran Terveyskeskuksessa" täälä Ruotsissa " Näytin sitä ja heillä ei ollut minkäänlaista neuvoa kuinka se tuli huomioon jos elvytys olisi kielletty . Itsemääräämis oikeutta kai täytyy toteuttaa mielestänikin heti .
      Mutta onko minun laitettava lappukaulaan --tai teettää Ranneke jossa on tämä tieto.
      - Paljon on tämäkin vielä vajaa -- kun ei aina ole yksin asujalla edes ihmistä joka näyttäis tämän Paperin joka on kahden todistajan allekirjoittama -- ja tehty niinkun sen on lakitoimin oikeaksi todettu .

• Mutta nyt olen kahdenvaiheilla kuinka toimin sen Hoitotestamentinkin suhteen . Kerran Terveyskeskuksessa" täälä Ruotsissa " Näytin sitä ja heillä ei ollut minkäänlaista neuvoa kuinka se tuli huomioon jos elvytys olisi kielletty . Itsemääräämis oikeutta kai täytyy toteuttaa mielestänikin heti .
      Mutta onko minun laitettava lappukaulaan --tai teettää Ranneke jossa on tämä tieto.
      - Paljon on tämäkin vielä vajaa -- kun ei aina ole yksin asujalla edes ihmistä joka näyttäis tämän Paperin joka on kahden todistajan allekirjoittama -- ja tehty niinkun sen on lakitoimin oikeaksi todettu .

• En kutsuisi etanasiaa hyväksi asiaksi koska sitä joudutaan käyttämään nyky-yhteiskunnassa, pitkittyneen hoidon korvaajana.

Jos ihminen elää vanhaksi ja tulee vamman tms. seurauksena liikuntakyvyttömäksi vuosiksi tai jopa vuosikymmeniksi. on ratkaisu asiaan saatava. Kivuliaan ja vaikean elon loputon jatkaminnen ylikalliilla, 7000e/kk hinnalla, verorahoillamme, on suorastaan järjenvastaista.

Nyt ne tappaa kaikki, ajatus on turhasta. Oma halu ja päätös tulee vaatimuksena lakiin.

• reppuriika

Eine sinä voit ja oletan että olet jo kieltäytynytkin kaikesta parantavasta hoidosta. Ei ole oikein tietoisesti lopettaa ihmiselämää, mutta hoitoista voi kieltäytyä jos sairastuu.
      Ei sinun päiväsi enää pitkään kestä ja voit vaatia tehokkaan kipulääkityksen.
      Voimia ja Jumalan siunausta sinulle ja voimia kaikkina elinpäivinäsi.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      97
      4812
    2. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

"Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      170
      4425
    3. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      86
      4207
    4. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      116
      2678
    5. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      137
      2658
    6. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      44
      2197
    7. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      28
      2097
    8. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      226
      1880
    9. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      88
      1759
    10. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      9
      1747
    Aihe