Klotriptyl

Sami

Onko kellään kokemuksia tuosta lääkkeestä? Nukun sillä hyvin, mutta kuulisin mielelläni kokemuksianne sivuvaikutuksista (esim. lihottaako se).
Kiitti vastauksista!

13

9186

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Fragil Angel

Ite oon käyttäny kohta pari vuotta klotriptyl miteä. Ei oo ihan sama aine kai ku Klotriptyl, mut ei siinä luulis suuria erojakaa olevan. Mulla suurin sivuvaikutus on ollu väsymys...mitää muuta erityistä en oo havainnu. Ei siis esimerkiks lihomista tai muuta. Joten ihan turvallisin mielin voit sen puolesta käyttää. Tosin sillon ku lopetin säännöllisen käytön tuli jonkilaisia vierotusoireita, mutta kylläpä niistäki on selvitty.

• on alkup.

käyttäjän lääkettä miedompi.Itse en aloittaisi kyseistä lääkettä,siihen syntyy riippuvuus sen sisältämän klooridiatsepoksidin johdosta,eli ei ainakaan pitkäaikaiseen käyttöön ja lopetus sitten asteittain!

• Sami
        on alkup. kirjoitti:

käyttäjän lääkettä miedompi.Itse en aloittaisi kyseistä lääkettä,siihen syntyy riippuvuus sen sisältämän klooridiatsepoksidin johdosta,eli ei ainakaan pitkäaikaiseen käyttöön ja lopetus sitten asteittain!

...kertoi että siitä riippuvuudesta. Mutta otin "riskin", koska haluan nukkua yöni, että päivällä jaksaa olla elämässä mukana, eikä vain nuokkua. Päiväväsymystä mulla on hieman ollut nyt aloitettuani tuon lääkkeen, ei muita sivuoireita.

• Hung
        Sami kirjoitti:

...kertoi että siitä riippuvuudesta. Mutta otin "riskin", koska haluan nukkua yöni, että päivällä jaksaa olla elämässä mukana, eikä vain nuokkua. Päiväväsymystä mulla on hieman ollut nyt aloitettuani tuon lääkkeen, ei muita sivuoireita.

Sopii minulle paremmin kuin Klotriptyl Mite. Tenoxin käytön jälkeen olen pirteä aamulla, Klotriptyl Miten käytön jälkeen väsyttää.

• Tipi
        Sami kirjoitti:

Olen käyttänyt monta vuotta Klotriptyliä yöksi. Mielestäni ei ole mitään haittavaikutuksia. Paitsi, voi olla että lihoo, koska olen lihonut aloitettuani lääkityksen.

Parhain lääke jos kärsii fibromyalgiasta.

• Sami
        Tipi kirjoitti:

Olen käyttänyt monta vuotta Klotriptyliä yöksi. Mielestäni ei ole mitään haittavaikutuksia. Paitsi, voi olla että lihoo, koska olen lihonut aloitettuani lääkityksen.

Parhain lääke jos kärsii fibromyalgiasta.

Mulla on myös fibro ja se vaikutti lääkärin päätökseen Klotriptylin käytöstä.
        Nyt kun olen käyttänyt lääkettä yli viikon, olen huomannut että lääkkeen otosta kestää NELJÄ tuntia ennenkuin nukahdan.
        Onko muilla tällaisia kokemuksia?

• Tipi
        Sami kirjoitti:

Mulla on myös fibro ja se vaikutti lääkärin päätökseen Klotriptylin käytöstä.
        Nyt kun olen käyttänyt lääkettä yli viikon, olen huomannut että lääkkeen otosta kestää NELJÄ tuntia ennenkuin nukahdan.
        Onko muilla tällaisia kokemuksia?

Joku kertoi täällä sivuilla että jos aikoo normaaliin aikaan nukkua niin kantsii ottaa lääke jo seittemän aikaan. Itse otan nyt puoli kahdeksan tai kahdeksan aikaan, miten nyt muistan ja nukahdan puoli yhdentoista jälkeen. Ei

• Pimpelipom,

Minulla on ollut monesti Klotriptyl kuuri. Ei niistä mitään vieroitusoireita tule lopetettaessa. Höpö höpö!
      Haittavaikutuksia ruoka maistuu 2-3 tuntia lääkkeenoton jälkeen. Kesällä aurinko tarttuu herkemmin, ja varsinkin ulkomailla.

Hyöty; parempi unenlaatu, päänsärkyyn auttaa ja laukaisee sressin.
      Käyttökelpoinen lääke stressiin ja unettomuuteen.

Ihan älyttömyyksiin menee tuo riippivuudella pelottelu. Kaikista, huom! kaikista psyyken lääkkeistä tulee tiettyjä riippuvaisuus ongelmia.

• minä

Samaa mieltä edellisen kans et aina jauhetaan riippuvuudesta,lääke kuin lääke jos tarttee niin käyttää,olen käyt.klotriptyl mite jo vuosia unettomuuteen ,annos on pysynyt samana ei mitään "outoja"oireita.Se on kyllä kun iltasella ottaa niin noin tunnin parin päästä on nälkä,(vai onko vaan tapa)mut syö vaikka yhden voikkarin huom.yhden niin ei minulla ainakaan ole paino sen kummemmin noussut.en vaihda tätä lääkettä minkään vieroitus oireiden pelossa..jos ei saa nukuttua niin vaikka lääkkeillä sitten,turha on tehdä tästäkään niin hirveetä ongelmaa.

• kira
        minä kirjoitti:

Samaa mieltä edellisen kans et aina jauhetaan riippuvuudesta,lääke kuin lääke jos tarttee niin käyttää,olen käyt.klotriptyl mite jo vuosia unettomuuteen ,annos on pysynyt samana ei mitään "outoja"oireita.Se on kyllä kun iltasella ottaa niin noin tunnin parin päästä on nälkä,(vai onko vaan tapa)mut syö vaikka yhden voikkarin huom.yhden niin ei minulla ainakaan ole paino sen kummemmin noussut.en vaihda tätä lääkettä minkään vieroitus oireiden pelossa..jos ei saa nukuttua niin vaikka lääkkeillä sitten,turha on tehdä tästäkään niin hirveetä ongelmaa.

Olen käyttänyt noin viisi vuotta em. lääkettä, jota minulle on määrätty niska-hartia jännityksen, päänsäryn ja voimakkaan yöpurennan lievittämiseksi. Olen välillä lopettanut lääkityksen, mutta joutunut aloittamaan sen uudelleen kovien kipujen vuoksi. Pärjäsin hiljattain pari kuukautta ilman klotriptyliä, mutta sitten hartiat ja purenta jumittuivat pahasti ja aloitin uudelleen. Uudelleen aloittamisen seurauksena paino alkoi nousta nopeasti ja näen joka yö voimakkaita painajaisia, nämä ovat ihan selvästi lääkkeen sivuvaikutuksia, jotka ovat toistuneet joka kerta uudelleen aloituksen jälkeen. Minulle on alunperin määrätty yksi tabletti yöksi, mutta se vie minut niin tokkuraan, että olen yrittänyt sinnitellä puolikkaalla ja neljänneksellä. Lääkäri tosin neuvoi ottamaan lääkeen jo alkuillasta, jottei aamutokkura vaivaisi niin paljon. Lisäksi päässäni on välillä kovaa paineen tuntua varsinkin noustessa istualta seisomaan. Lopettaessani lääkitystä olen saanut lieviä ahdistustiloja, mutta ne ovat menneet vähitellen ohi. Luulen, että pahempaa riippuvuutta ei tule näin pienellä annostuksella.

• Kiitoksia teille!
        kira kirjoitti:

Olen käyttänyt noin viisi vuotta em. lääkettä, jota minulle on määrätty niska-hartia jännityksen, päänsäryn ja voimakkaan yöpurennan lievittämiseksi. Olen välillä lopettanut lääkityksen, mutta joutunut aloittamaan sen uudelleen kovien kipujen vuoksi. Pärjäsin hiljattain pari kuukautta ilman klotriptyliä, mutta sitten hartiat ja purenta jumittuivat pahasti ja aloitin uudelleen. Uudelleen aloittamisen seurauksena paino alkoi nousta nopeasti ja näen joka yö voimakkaita painajaisia, nämä ovat ihan selvästi lääkkeen sivuvaikutuksia, jotka ovat toistuneet joka kerta uudelleen aloituksen jälkeen. Minulle on alunperin määrätty yksi tabletti yöksi, mutta se vie minut niin tokkuraan, että olen yrittänyt sinnitellä puolikkaalla ja neljänneksellä. Lääkäri tosin neuvoi ottamaan lääkeen jo alkuillasta, jottei aamutokkura vaivaisi niin paljon. Lisäksi päässäni on välillä kovaa paineen tuntua varsinkin noustessa istualta seisomaan. Lopettaessani lääkitystä olen saanut lieviä ahdistustiloja, mutta ne ovat menneet vähitellen ohi. Luulen, että pahempaa riippuvuutta ei tule näin pienellä annostuksella.

Olin jo aika huolissani...kiitos teille kokemukistanne!

Nyt siis uskallan painella apteekkiin hakemaan Klotriptyl Mitea sterssiin, unettomuuteen ja jännityksiin, huimailuun jne.

• kokeillut

Näköjään meillä kaikilla on vähän erilaisia kokemuksia, mutta totuus on kuitenkin se, että kyseessä on vanhanajan psyykelääke, joten mielestäni sen rinnalle tulisi keksiä joku muu vastaava lääke ilman noita inhottavia sivu/vieroitus oireita.

Pisti silmään tuossa yhdessä kirjoituksessa se, että se aiheuttaa painajaisia ja väsymystä. Samat oireet olen havainnut omallakin kohdalla. Lihomista se ei sen sijaan aiheuttanut. Onhan siellä tuoteselosteessa pitkä litannia sivuvaikutuksista, joten luultavasti 100% todennäköisyydellä niitä tulee sinullekkin.

Kyllä meille tyrkytetään kaikenlaisia myrkkyjä, mutta parempi olisi tietää söisivätkö lääkärit itse moisia lääkkeitä. Teoriassa kyllä, mutta käytännössä ei!

Ei tietenkään kannata kaikkea uskoa mitä täälläkin kirjoitetaan! Kokeilemalla se selviää, mutta valitettavasti lääke vaikuttaa pidemmällä aikavälillä.

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=97&conference=4500000000000392&posting=22000000007077859

• Anonyymi

Minulla on kokemuksia. Migreeniin sain lääkkeen ,15v sitten.. Teho ja myös ahdistukseen ja unettomuuteen. Aamulla olen täysissä voimin auto ratissa hyvin nukutun yön jälkeen
      Jokainen kuolee oman aikansa eletään. Hyvä että lääkkeillä voi parantaa päiväänsä. Sitähän jokainen haluaa. Siis ota lääkettä elämä ei odota kuolemaa / lääkkeiden sivuvaikutuksia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      62
      2594
    2. Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet

Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.
      Sinkut
      26
      2272
    3. Kemijärven festarit 2025

Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️
      Kemijärvi
      13
      1652
    4. Tekikö mieli laittaa viesti?

Miten on? 😌
      Ikävä
      102
      1397
    5. Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!

Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h
      Kotimaiset julkkisjuorut
      125
      1349
    6. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      93
      1270
    7. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      24
      1133
    8. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1086
    9. Kalateltta ja Siipiteltta

Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la
      Kuhmo
      14
      1073
    10. Jännä tunne kun ekaa kertaa elämässään tuntuu siltä

Että on tarkoitettu jollekin. Saattaahan tuo olla että on sekaisin kuin seinäkello, mutta silti tunne yhteenkuuluvuudest
      Ikävä
      58
      967
    Aihe