a arkena kotona vapaapäivänä yksin ollessani liihottelen!
pitkähihainen ikivanha t-paita, mukava minulle, polveen asti ns. paituli-yöpaita, niiden päällä väljempi cellege-paita, sopiva koko ja malli minulle, tyttäreni vanha.yms yms.
Ihanaa elämää!!...
Miten sinä?
Kehtaankohan sanoakaan kuinka "helpoissa tamineiss
42
548
Vastaukset
- Iida.Karoliina
Ikivanhoissa vehkeissä, suurin piirtein, aamusta iltaan ja yölläkin.
- masa61v
Ihan sama täällä. Mitä sitä kotona yksin ollessa käyttäisi muuta kuin mukavia vaatteita.
Helpot ja mukavat, mukavat jotta olo olisi maksimaalisen miellyttävä. On niin kiva olla että sana nirvana kuvaa hyvin sitä autuutta! Minä en halua kuitenkaan näyttää miltään romanikerjäläiseltä, pitää olla kotonakin hyvännäköinen, omaksi iloksi.
Oloasu, mahdollisimman mukava. Joskus unohtuu paituli päälle melkein koko päiväksi.
- suvenelli1
Verkkarit ja t-paita. Jos viileetä, niin villatakki, huppari tai shaali ympärillä. Mikään ei saa kiristää eikä saumat painaa. Helpot vaatteet olla löhötä tai vaikkapa venytellä välillä.
- Munat.tsilleen
Ketjussa paljastuu kirjoittajien turhamaisuus, tekopyhyys.
Arkena kotona kuin ryysyläiset, vain luteet puuttuu.
Kodin ulkopuolella hienostelevasti, teennäisen sivistynyttä ja vakavaraista näytellen.- tyylikkäästi
Mulla on nytkin jakkupuku ja korkkarit vaikka kotona olen.
Mitähän ehti jo paljastua sinulle vain kolmesta kommentista, täysin normaaleista oloasuista. On sulla nyt munat väärässä puntissa pahassa asennossa, heh, hehhee 😂
En ole sen teennäisempi kodin ulkopuolella vaikka kampaankin hiukset ja voin laittaa jopa huulipunaa.
En ole verkkari-ihmisiä, aika siististi pukeudun ihmisten ilmoilla. Nykyisin ei vieraita juuri käy tietämättä joten voi olla kotonaan välittämättä muusta kuin omasta mukavuudestaan.
Minulla on monta ihanan pehmeää olomekkoa, ovat kaiken lisäksi kauniitakin. Laitan sellaisen päälleni heti kun saan takin pois päältäni.
Pidättekö naiset rintsikoita näiden oloasujen kans. Minä en pidä.no tässä meillä on kunnon rasisti juntti! Tiijätkö sinä ensinkään kuinka "hankalat" naisten vaatteet ovat pitää?? En tiijä yhtään oikiaa akkaa joka yksinään pitäisi muuta kuin jotain löysää ja mukavaa. Alasti ei kuitenkaan ihmisten ilmoille lähetä. Siinä ei ole mitään turhamaista siskosmies vaan kunnioitus toisia kohtaan. Taitaa siskos olla se kuvaamasi keikistelijä? Älä silti kehtaa yleistää.. Me muut kun saatetaan olla normaaleja, tavan naisia jotka RAKASTAA ja kunnioittaa myös itseään!
- kotiasu
Golleget ja t-paita. Leipoessa ei tarvitse olla paljon vaatteita,hiki tulee.
- Pulp-fictio
Hame useimmiten, tightsit ja tunika tai gollage-housut, joissa on vauhtiraidat sivuilla ja kiva t-paita.
Kyllä tämän ikäisen emännän täytyy pukeutua asemansa vaatimalla tavalla.
Eikä kuten nuoret tytönhepsukat, tighseihin ja lökäpöksyihin.
Minulla on aina crimpleneleninki, esiliina, 60:n denierin sukkahousut ja Aino-tohvelit.
Jos viluttaa niin villasukat jalkoihin ja lämmin huivi päähän.- Pulp-fictio
Hei - älä....
Pulp-fictio kirjoitti:
Hei - älä....
Noh, mikäs vika noissa on, perinteinen maalaisemännän asu?
- Pulp-fictio
Ancelina kirjoitti:
Noh, mikäs vika noissa on, perinteinen maalaisemännän asu?
Perinnepuku kalevalaisin käädyin...
Mä luulen, että maalaisemännät ovat kyllä muotitietoisia nykyään.
Työtamineet lienevät työtamineita.
Tuollaisessa kuvaamassasi asussa tuli kerran Simonkentän linja-autoasemalta Tuusulan bussiin mies ilman Ainoja ja villasukkia.
Ihan tyylikäs trenssi vielä päällä. Siinä sitten hän lirkutteli kuljettajan kanssa. Siinä bussiin tultuani monenlaiset asiat rupesivat pyörimään päässä. Vaati tuohon aikaan mieheltä melkoista rohkeutta. Ja tänään monet asiat ovat "normalisoituneet" eli ei hetkauta. Hyvä noin. Kaikilla on nykyisin tilaa elää vrt 1980 lukuun. Asenteet ovat loiventuneet. Eikö nuo Crimplene mekot ole jo retroa? Minulla on yksi, löysin äidin vaatekaapista kun järjestelin hänen jäämistöään. Ei tarvitse silittää, pese ja pidä, kestää äidiltä tyttärelle. En kyllä laita kotimekoksi, kangas ei hengitä, voi tulla tukala olo.
mielikki.mummo kirjoitti:
Eikö nuo Crimplene mekot ole jo retroa? Minulla on yksi, löysin äidin vaatekaapista kun järjestelin hänen jäämistöään. Ei tarvitse silittää, pese ja pidä, kestää äidiltä tyttärelle. En kyllä laita kotimekoksi, kangas ei hengitä, voi tulla tukala olo.
Retroa ne jo lienevät, en muista koska olisin viimeksi crimplenemekon nähnyt.
Ehkä naapurin vanhalla emännällä, toistakymmentä vuotta sitten.
Nyt minulla on ylläni trikoomekko ja pehmoiset housut.
Niin kuin useimmiten kotioloissa.- Pulp-fictio
mielikki.mummo kirjoitti:
Eikö nuo Crimplene mekot ole jo retroa? Minulla on yksi, löysin äidin vaatekaapista kun järjestelin hänen jäämistöään. Ei tarvitse silittää, pese ja pidä, kestää äidiltä tyttärelle. En kyllä laita kotimekoksi, kangas ei hengitä, voi tulla tukala olo.
Ovat retroa. Eräs nuori tyttö osti Karelia-mekon ja taisipa käydä festareillakin. Ja liekko ostanut juhannusmekonkin - kirpparilta - molemmat.
Ei todellakaan hengitä - ei perspirantitkaan auta.
Päivässä hikiseks.
Mulla oli aikoinaan beesit krimplenehousut, joissa oli ommeltu tereet. Ne oli n i i n tyylikkäät maksivillatakin kanssa Euroopan suurimmassa discossa.
- Hghko
Täytyy olla edustava myös kotioloissa, jos vaikka putkimies sattuisi piipahtamaan rööreja katseleen tai postipoika. Näitä ammatteja arvostan ja kunnioitan.
- Eiainaykkösissä
Tästä muistui mieloseen kauan aikaa sitten tyttären koulukaverin äidin käynti meillä. Kun tokaisin anteeksi kotivaatetustani, hän pyysi, ihan nätisti, pukeutumaan paremmin ennen kuin miehensä tulee sisälle. Ei tainnut tilanne naurattaa silloin niin kuin nyt.
Vanhat vaatteet ei tosiaankaan tarkoita tyylittömiä rytkyjä.
Kaupasta ei tahdo löytyä mieleisiä kotivaatteita, siispä 'alennan' entisistä käyttövaatteista jotkut kotona pidettäviksi, ne mukavimmat. Vaatteiden iällä ei ole väliä. Ja pistän talvella söpöt villasukat jalkaan. Ainot ei ole minua varten.
Kesäöisin muuten tarkenee hyvin siinä kaikkein vanhimmassa asussa ;D ja muutenkin se on yöasuna mukavin. Talvella vaan pitää lisätä toinen peitto.- villasukka.jatoinenkin
Mukava olo on tärkeintä kotivaatteissa. Lämmittää niitten ei paljon tarvi.
Joskus huomautin äiteelle, kun televisiossa t. muualla näkyi naisia (vanhoja) ilman rintsikoita, että törkeen näköistä, kun tissit menee pitkin vyötäröitä. Hän sanoi, ettei vanhemmat naiset pidä kiristäviä rintsikoita. Nyt olen siinä iässä itse! Kireät, uudet rintsikat tekee melkein pahan olon. Vanhat väljät sopii paremmin. Vielä en osaa olla ilman rintsikoita päiväsaikaan.
Kengät ja kengännauhat sidoin ilman ongelmia vielä pari vuotta sitten. Viime keväänä laitoin talvikenkiin nauhat, joita ei tarvi solmia. Moiset jutut oli jääneet lapsilta käyttämättä ja ajattelin hyödyntää. Saa nähdä, viitsinkö ensi kesänä solmia lenkkarin nauhat vai keksinkö muuta! - eppu2
Kattoin oikein, mitä päällä on, sukkahousut ja reikäinen laamapaita.
Ilmankos meni taas puoli tuntia ennenkuin sain itteni sen näköiseksi, että kentasi asioille lähtee.
Minä aina omissa oloissa olen miten vaan.
Olin nuori vielä silloin, kun yks kaveripariskunta tuli mökillä käymään. Likkakaveri katsoi mua tovin hitaasti ja tuumasi, kun täällä olisit 5 vuotta, sinua ei tuntisi enää kukaan.- Oh-hoh
"Sukkahousut" ? Luulin "eppua" mieheksi.
- eppu2
Oh-hoh kirjoitti:
"Sukkahousut" ? Luulin "eppua" mieheksi.
Vanha akka mä olen. Eppu vaan. Kissaltani nikin otin, tosin sitä kissaa ei enää ole.
- suvenelli1
Lumisodassa kastuin sen verran, että suihkun jälkeen mukava köllötellä vaan pitkässä t-paidassa ja tietty villasukat. Kohta kuitenkin on pakko venytellä ettei selkää ala juilia.
Mielisin sellaista flanellista pitkää miesten yöpaitaa, joita joskus olen nähnyt mustavalkoelokuvissa. Pitäisin kyllä päivisin. - Vitaplus
HIENOA, ETTÄ RÖNTTYVEHKEISSÄ LIIKUSKELET KOTONA JA MIKSIPÄ EI. NIIN MINÄKIN. HIUKAN VAIKEUKSIA VAIN TULEE SIITÄ, ETTÄ JOS JA KUN OVIKELLO SOI, KEHTAANKO MENNÄ AVAAMAAN. NYT TULI VAHINGOSSA ISOT KIRJAIMET, TARKOITUKSENA EI OLE SIITÄ HUOLIMATTA HUUTAA. MUKAVUUS ENNENKAIKKEA.
- Näin-teen
Yläosattomissa kesäisin, jos postiljooni soittaa ovikelloa taas liian ison paketin kanssa, huudan: odota vähän ja haen kiiltävän aamutakin päälleni.
- M.M-
En käytä sukkia kotona, paljain varpain.
- Ahtulisivatvaan
Ah kun j.todistajat 2 näpsäkkää tyttölasta kilkutti ovikelloa,,niin aukaisin oven aataminasussa,,,,pian tyttöset pyörähti ympäri,,ei pitkään tuiotelleet:-)...eikä ole viimeaikona kelloa kilkutelleet,,jostakin kumman syystä..:-)
Kyllä se minulle sopisi..tyttölapset ,,ja puheitakin voisimme pitää..oven sisäpuolella tietty..:-) - Omatupaomalupa
Mitä kehtaamista siinä on? Ma olen kotonani niin kuin röllipeikot konsanaan omassaan.
- Siilimuorikka3
Mulla on kans rimplenetunika taipperi varuiksi rintamuksissa. Legginsit ja villasukat, huivi päässä kun ei hiuksia viitsi vapailla juurikaan laitella. Essu on liian kuuma.
Minulla on pikkumusta, korkkarit, nailonit ja helminauha. Joskus on olentodella vapaalla ja laiska laitan tollasen pitsimekon joita ne esittelee tän sivun vasemmassa marginaalissa, halkio melkein vyötärölle saakka.
Tai sitten kirjoittelen romaania yöpaidassa, poncho hartioilla jos on viileetä, siskon kutomat alpakkavillasukat jalassa ja kampaamatta tukkaani, kunnes yläkerrasta alkaa kuulua liikehdintää. Silloin lähden suihkuun ja ja laitan sitten pillifarkut ja sievän topin, föönaan tukkani kuohkeaksi ja harjaan hampaani ja yritän olla ihmisen näköinen kun en ole yksin kotona.- Puhupukille
Kuka uskoo? En minä ainakaan. Onko "yläkerta" omakotitalon vai kerrostalon toinen kerros? Miksi hemmetin ihmeessä omassa kodissa pitäisi tälläytyä pikkumustaan ym. luettelemaasi? Kuulostaa karsealta ylilyönniltä.
Puhupukille kirjoitti:
Kuka uskoo? En minä ainakaan. Onko "yläkerta" omakotitalon vai kerrostalon toinen kerros? Miksi hemmetin ihmeessä omassa kodissa pitäisi tälläytyä pikkumustaan ym. luettelemaasi? Kuulostaa karsealta ylilyönniltä.
Ehkä hän pelkää lentävänsä pihalle siitä monikerroksisesta talosta johonkin sellaiseen kerrostaloon, missä hänellä on vain pieni osa yhtä kerrosta, ellei miellytä miehen silmää.
Puhupukille kirjoitti:
Ohhh eihän se ollut tarkoitettukaan uskottavaksi!!! Et siis tunnistanut 50-luvun amerikkalaisen kotirouvan stereotyyppiä. niin tutuksi tullutta amerikkalaisista sarjoista siltä ajalta.
Se toinen paragrafi oli todellisuutta.
Yläkerta on omakotitalon yläkerta. Tää on sellainen klassinen ruotsalainen satulakattoinen omakotitalo, kissavintteineen ja kaakeliuuneineen.Tellukka kirjoitti:
Ehkä hän pelkää lentävänsä pihalle siitä monikerroksisesta talosta johonkin sellaiseen kerrostaloon, missä hänellä on vain pieni osa yhtä kerrosta, ellei miellytä miehen silmää.
Sain juuri manikyyrin JA pedikyyrin lahjaksi Lutuselta kun en itse jaksa. Hän vähät välittää minkä näköinen olen, mutta hän tykkää siitä että minä olen tyytyväinen ulkoiseenkin olemukseeni. Sisäinen kauneuteni on niin häikäisevää että voisin kulkea vaikka mustassa roskasäkissä ja hän näkisi minussa edelleenkin jumalattaren kasvot :)
Paloma.se.co kirjoitti:
Sain juuri manikyyrin JA pedikyyrin lahjaksi Lutuselta kun en itse jaksa. Hän vähät välittää minkä näköinen olen, mutta hän tykkää siitä että minä olen tyytyväinen ulkoiseenkin olemukseeni. Sisäinen kauneuteni on niin häikäisevää että voisin kulkea vaikka mustassa roskasäkissä ja hän näkisi minussa edelleenkin jumalattaren kasvot :)
Sitäpaitsi, minne hän voisi minut heittää talosta joka on yhteinen? Mä voisin tietenkin muuttaa yläkertaan ja jättää alakerran hänelle....nyt kun mulla on wifi ja netflix yläkerrassakin....
Paloma.se.co kirjoitti:
Mutta silti kiirehdit suihkuun ja pukeutumaan heti kun kuulet lutusen heränneen.
- Justjetsulleen
Aina kotona pirteän värinen puhdas oloasu ja hiukset hyvin,ei mua muut katsele,kuin ukko.Siisti haluan olla itse ,samoin kuin kotinikin-ei rintiskoita en tarvitse-ei roiku ei. Jos vieraita on tulossa,laitan itseni simpsakaksi ,hiukset ja meikit kohdilleen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1931392
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän138903- 85862
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?52781- 51758
Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t253657Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä321616Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,7605Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55599- 53584