Rinne SDP:lle sopii liikennevrouudistus..

Veropuolue

Hän muistuttaa, että väylistä hyötyvät myös esimerkiksi sellaiset yritykset, jotka eivät suoraan käytä väyliä. Rinne ei uskalla ottaa tässä vaiheessa kantaa, ryhtyisikö perumaan väyläuudistusta, jos sosialidemokraatit olisivat ensi vaalikaudella vallassa ja hanke toteutuisi.
Haluan ensin nähdä, mitä tästä tulee, ja syntyykö niin paljon tuhoa, että sitä pitäisi seuraavaa hallitusohjelmaa rakennettaessa korjata.
Rinteen mielestä Bernerin esitys kaventaisi myös kansanvaltaa, koska valtion nykyistä budjettivaltaa muuttuisi väyläyhtiön omistajaohjausvallaksi.

24

192

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • glx

      Minä kyllä sain sen käsityksen, että Rinne ja sitä kautta Sdp ei hyväksy Bernerin esitystä ja se ei tule toteutumaan.

      • Toivotaan että pysyisivät ryhdissä tässä asiassa, ja tyrmäävät esityksen kokonaan ja täydellisesti.


      • Mulleeipolitiikkaa

        Politiikan teko se on varmaan tärkeämpää kuin asioiden parempi hoito vai.


      • glx
        Turmiola.Tommi kirjoitti:

        Toivotaan että pysyisivät ryhdissä tässä asiassa, ja tyrmäävät esityksen kokonaan ja täydellisesti.

        Oppositio ei pysty sitä yksin estämään. Hallituspuolue Perussuomalaiset on nyt paljon vartijana.


      • glx kirjoitti:

        Oppositio ei pysty sitä yksin estämään. Hallituspuolue Perussuomalaiset on nyt paljon vartijana.

        Seuraavissa vaaleissa ainoa mahdollisuus sitten, eli tuota ei saada toimivaksi systeemiksi ennen seuraavia vaaleja, ja silloin valtaan tuleva puolue/enemmistö putkavat tuon, kuten SoTe-sotkunkin.


      • RinneVastustaa

        Rinne vastustaa Berner-Sipilän tienkäyttömaksuveroa


        Eiköhän kuitenkin persut, kokoomus ja kepu saa vaalivoiton kunnallisvaaleissa kun he peruvat paskan ehdotuksensa Berner-Sipilän tienkäyttömaksuveron jolla kansalle on peloteltu paskat housuun. Ottavat vielä varmaan kunnian SIM-korttiseurannan ja tiemaksuveron torppaamisesta jonka ovat ensin junailleet porvariporukoissa. Eiköhän syykin vieritetä lopulta sdp:n ja vihervasemmiston niskoille. Tyhmä kansa ostaa ja äänestää pelastajiamme. V*n lampaat teitä. Äänestämättä jättäminen ei ole vaihtoehto vaan ääni näille Suomensyöjille, sillä he käyvät aina äänestämässä kokoomuksen ja kepun tarjoamien lisäetujen takia. Äänestä siis henkesi edestä ja Suomen hyvinvointivaltion takia.


        Antti Rinne: Kansakunta eriarvoistuu myös väylien kautta
        http://www.sss.fi/2017/01/antti-rinne-kansakunta-eriarvoistuu-myos-vaylien-kautta/

        Liikenneverkkouudistus on osa hallituksen ideologiaa pakkoyhtiöittää yhteiskuntaa, kommentoi sosialidemokraattien puheenjohtaja AnttiRinne.
        Hän muistuttaa, että nykyistä tiestöä on jo rahoitettu, rakennettu ja ylläpidetty veronmaksajien kukkaroista kymmenien vuosien ajan. Hän pelkää, että tiestöä ollaan nyt muuttamassa yritysten kilpailukentäksi.
        – On erittäin iso riski, että kansakunta eriarvoistuu myös väylien kautta niin, että maaseudulla vanhoilla autoilla ajavat olisivat käsittämättömässä tilanteessa, Rinne sanoo STT:lle.
        Rinne ei usko, että hanke lopulta toteutuu ainakaan Bernerin esittämällä tavalla, jos se toteutuu lainkaan. Rinteen mielestä tiestöä koskevat suuret hankkeet pitäisi valmistella parlamentaarisesti.

        -

        Li: Hallitus laittamassa Suomea myyntikuntoon
        http://keskustelu.suomi24.fi/t/14685151/li-hallitus-laittamassa-suomea-myyntikuntoon

        http://www.kansanuutiset.fi/artikkeli/3658584-li-andersson-anne-bernerin-mallista-hallitus-laittamassa-suomea-myyntikuntoon

        -

        Suomi myynnissä pala palalta? Päätyykö infra ulkomaiseen omistukseen?
        http://seura.fi/blogit-ja-kolumnit/paakirjoitukset/suomi-myynnissa-pala-palalta-paatyyko-infra-ulkomaiseen-omistukseen/?shared=1716847-8f9308a5-500


        "Jos joku näillä lumilla keksii sanoa, että minä syön nyt silakkaa, se kala on entistä todennäköisemmin ulkomaisessa omistuksessa, koska kaksi kolmasosaa suomalaisesta silakkatroolauksesta jo on. Mutta pieni on silakka Suomen infrastruktuuriin verrattuna. Siispä vilkaisu peräpeiliin.

        Fortumille ei riittänyt kahdeksan prosentin takuutuotto sähköverkosta. Se luopui sähkönsiirtoliiketoiminnastaan, syntyi itsenäinen Caruna, jonka omistavan yhtiön pääosakkaina on kaksi kansainvälistä infrasijoitusrahastoa. Uralin suunnan sähköverkoistaan Fortum ei luopunut – saahan niistä muutaman prosentin tuoton. Caruna taas tekee mittavaa sähkönsiirtotiliä lompakollamme.

        Digita, entinen Ylen Jakelutekniikka, yhtiöitettiin viime vuosisadan lopuksi ja päätyi sittemmin samaisen infrasijoitusrahaston huomaan, joka omistaa ison osan Carunaa. Nyt Yle ja muut kanavat maksavat Digitalle verkon käytöstä kustannusten mukaan eikä vaihtoehtoja ole. Mahtavat Digitalla nauraa matkalla pankkiin tehdessään jakeluverkoilla useiden kymmenien prosenttien voittoa. Vauraita olemme, kun jaksamme maksaa inframme useampaan kertaan. Nyt sitten selvitellään 15 miljardin arvoisen tieverkkomme yhtiöittämistä. Minne sen omistus lopulta päätyy?

        Luovatko palvelujen kilpailutus ja tienkäyttöpaketit lisärahaa? Etsimmekö jatkossa vaihtoehtoteitä kotoa töihin tai mökille? Aiemmista kokemuksista päätellen maksamme ekstraa, jos yhtiöitetty tieverkkokin joutuu joskus ulkomaisen infrasijoittajan syliin. Silloin voi vain ihmetellä, kuka haalii Suomea ja huoliiko myös järvet ja metsät? Kimuranttia kansaa tuskin kumminkaan, mutta mistä sitäkään tietää. Suomen infra verkoista väyliin on kansallisomaisuutta. Kyse on huoltovarmuudestakin. Uusi kolumnistimme, historijoitsija Markku Kuisma on oikeassa sanoessaan, että yritys valvoa finanssiveijareita eri puolilla maailmaa on kuin yrittäisi pitää kapallista kirppuja kädessään.

        Yhteiskuntavastuullista veronmaksuintoakaan näiltä veijareilta ei löydy".

        -

        Niin asiaa Seurassa. PersKeKo oikeistoporvarit ovat yhtiöittämässä, yksitystämässä ja myymässä Suomea pala palalta.


      • dfgsdfgsdfgsdfg
        RinneVastustaa kirjoitti:

        Rinne vastustaa Berner-Sipilän tienkäyttömaksuveroa


        Eiköhän kuitenkin persut, kokoomus ja kepu saa vaalivoiton kunnallisvaaleissa kun he peruvat paskan ehdotuksensa Berner-Sipilän tienkäyttömaksuveron jolla kansalle on peloteltu paskat housuun. Ottavat vielä varmaan kunnian SIM-korttiseurannan ja tiemaksuveron torppaamisesta jonka ovat ensin junailleet porvariporukoissa. Eiköhän syykin vieritetä lopulta sdp:n ja vihervasemmiston niskoille. Tyhmä kansa ostaa ja äänestää pelastajiamme. V*n lampaat teitä. Äänestämättä jättäminen ei ole vaihtoehto vaan ääni näille Suomensyöjille, sillä he käyvät aina äänestämässä kokoomuksen ja kepun tarjoamien lisäetujen takia. Äänestä siis henkesi edestä ja Suomen hyvinvointivaltion takia.


        Antti Rinne: Kansakunta eriarvoistuu myös väylien kautta
        http://www.sss.fi/2017/01/antti-rinne-kansakunta-eriarvoistuu-myos-vaylien-kautta/

        Liikenneverkkouudistus on osa hallituksen ideologiaa pakkoyhtiöittää yhteiskuntaa, kommentoi sosialidemokraattien puheenjohtaja AnttiRinne.
        Hän muistuttaa, että nykyistä tiestöä on jo rahoitettu, rakennettu ja ylläpidetty veronmaksajien kukkaroista kymmenien vuosien ajan. Hän pelkää, että tiestöä ollaan nyt muuttamassa yritysten kilpailukentäksi.
        – On erittäin iso riski, että kansakunta eriarvoistuu myös väylien kautta niin, että maaseudulla vanhoilla autoilla ajavat olisivat käsittämättömässä tilanteessa, Rinne sanoo STT:lle.
        Rinne ei usko, että hanke lopulta toteutuu ainakaan Bernerin esittämällä tavalla, jos se toteutuu lainkaan. Rinteen mielestä tiestöä koskevat suuret hankkeet pitäisi valmistella parlamentaarisesti.

        -

        Li: Hallitus laittamassa Suomea myyntikuntoon
        http://keskustelu.suomi24.fi/t/14685151/li-hallitus-laittamassa-suomea-myyntikuntoon

        http://www.kansanuutiset.fi/artikkeli/3658584-li-andersson-anne-bernerin-mallista-hallitus-laittamassa-suomea-myyntikuntoon

        -

        Suomi myynnissä pala palalta? Päätyykö infra ulkomaiseen omistukseen?
        http://seura.fi/blogit-ja-kolumnit/paakirjoitukset/suomi-myynnissa-pala-palalta-paatyyko-infra-ulkomaiseen-omistukseen/?shared=1716847-8f9308a5-500


        "Jos joku näillä lumilla keksii sanoa, että minä syön nyt silakkaa, se kala on entistä todennäköisemmin ulkomaisessa omistuksessa, koska kaksi kolmasosaa suomalaisesta silakkatroolauksesta jo on. Mutta pieni on silakka Suomen infrastruktuuriin verrattuna. Siispä vilkaisu peräpeiliin.

        Fortumille ei riittänyt kahdeksan prosentin takuutuotto sähköverkosta. Se luopui sähkönsiirtoliiketoiminnastaan, syntyi itsenäinen Caruna, jonka omistavan yhtiön pääosakkaina on kaksi kansainvälistä infrasijoitusrahastoa. Uralin suunnan sähköverkoistaan Fortum ei luopunut – saahan niistä muutaman prosentin tuoton. Caruna taas tekee mittavaa sähkönsiirtotiliä lompakollamme.

        Digita, entinen Ylen Jakelutekniikka, yhtiöitettiin viime vuosisadan lopuksi ja päätyi sittemmin samaisen infrasijoitusrahaston huomaan, joka omistaa ison osan Carunaa. Nyt Yle ja muut kanavat maksavat Digitalle verkon käytöstä kustannusten mukaan eikä vaihtoehtoja ole. Mahtavat Digitalla nauraa matkalla pankkiin tehdessään jakeluverkoilla useiden kymmenien prosenttien voittoa. Vauraita olemme, kun jaksamme maksaa inframme useampaan kertaan. Nyt sitten selvitellään 15 miljardin arvoisen tieverkkomme yhtiöittämistä. Minne sen omistus lopulta päätyy?

        Luovatko palvelujen kilpailutus ja tienkäyttöpaketit lisärahaa? Etsimmekö jatkossa vaihtoehtoteitä kotoa töihin tai mökille? Aiemmista kokemuksista päätellen maksamme ekstraa, jos yhtiöitetty tieverkkokin joutuu joskus ulkomaisen infrasijoittajan syliin. Silloin voi vain ihmetellä, kuka haalii Suomea ja huoliiko myös järvet ja metsät? Kimuranttia kansaa tuskin kumminkaan, mutta mistä sitäkään tietää. Suomen infra verkoista väyliin on kansallisomaisuutta. Kyse on huoltovarmuudestakin. Uusi kolumnistimme, historijoitsija Markku Kuisma on oikeassa sanoessaan, että yritys valvoa finanssiveijareita eri puolilla maailmaa on kuin yrittäisi pitää kapallista kirppuja kädessään.

        Yhteiskuntavastuullista veronmaksuintoakaan näiltä veijareilta ei löydy".

        -

        Niin asiaa Seurassa. PersKeKo oikeistoporvarit ovat yhtiöittämässä, yksitystämässä ja myymässä Suomea pala palalta.

        Kuka möi televerkot ja televisomastot ?


    • totuusontämätässä

      Ei pysty kukaan vastustamaan, ja sen tietää jokainen puolue ja edustaja.
      Jotkut yrittää vain kerätä irtopisteitä, mutta eihän ne mitään voi NWO illuminaatti Bildenbergeille.
      Hommahan menee just niin, että ökyrosvot alkavat kerämään hynät.
      Turha myöskin lätistä joistain verojen ja maksujen alennuksista, kun totuus on aivan päinvastainen.
      Helkuta vie kun tänään taas kustiin puna-ylenkin toimesta kansaa silmään.

    • Vaihtuu_puolue

      Nyt katsotaan onko Rinteellä tahtoa toteuttaa äänestäjiensä toive. Lupaamalla haudata Bernerin seinähullu ehdotus Rinne varmistaa seuraavan hallituksen pääministerin paikan äänivyöryllä jota Demareilla ei ole ikinä ollut.
      Ei ollut Kepusta suomen pelastajaksi ja nyt vituttaa kun annoin ääneni näille ketkuille.
      Pystyykö mikään korjaamaan maata näiden koijareiden jälkeen jää nähtäväksi. Luulen ettei tämä hallitus istu kautta loppuun, hajoaminen tapahtuu jotänä keväänä ja hyvä niin.

      • semeneejustnoin

        Vasta tuossa kerroin, ettei kukaan voi estää, ja sinä alat uskomaan, että muka voisi. On kuule sen verran mahtava rosvoporukka asialla. Rahat kähmivät ulkomaille. Pane mieleen kolme kirjainta NWO.
        Saatpa nähdä, että olin oikeassa. Kyllähän te ette näy ollenkaan ymmärtävän politiikasta yhtään mitään.


      • Kiinnostaisi
        semeneejustnoin kirjoitti:

        Vasta tuossa kerroin, ettei kukaan voi estää, ja sinä alat uskomaan, että muka voisi. On kuule sen verran mahtava rosvoporukka asialla. Rahat kähmivät ulkomaille. Pane mieleen kolme kirjainta NWO.
        Saatpa nähdä, että olin oikeassa. Kyllähän te ette näy ollenkaan ymmärtävän politiikasta yhtään mitään.

        Miksi ei voi kukaan/mikään estää?


    • vuokrakohde

      EI TULE TOTEUTUMAAN MISÄÄN MUODOSSA SUOMESSA ON NIIN PALJON TEITÄ ETTEI AUTOILIJOIDEN RAHAT RIITÄ NIITÄ YLLÄPITÄMÄÄN mutta tossa minun soratien pätkässä kun postiauto pyörähtää päivittäin voin kai laskutaa postia vaikka 5 e päivässä sehän on minun tie ja pidän sitä itse kunnossa ja yhtiöitän tieni erilliseksi yhtiöksi joka määrätyn väliajoin ajautuu konkursiin ja taas uusi väyläyhtiö jatkaa toimijaan.

      muuten jos valtio omistaa väyläyhtiösta 65% ja yhtiön taloustilanne vaikka heikkenee niin arvatkaa keltä se valtio ottaa rahansa /lisärahoituksen tilanteeseen .

      EU TUKI JA HANKERAHAA VOI HAKEA VALTIO LIIKENNEMINISTERIÖN KAUTTA eli Berner itse on tyrinyt koko ministeriolonsa aikana tuonkin jutun. ei yhtään anomusta EU rahoituksesta.

    • DFSGDSFGDSFG

      Saattoi tuon arvata, veropuolue.

    • S24uomlaineN

      Valtiovarainministeri ehdotti, että väylien kunnossapitämistä varten on perustettava yhtiö. Nyt viinan pöhöttämä petosmies Rinne vastustaa omia esityksiään.

      • kusetusko

        Ai Orpo on selvinnyt konjakkihumalasta? Ja kerros missä Rinne on siinä alle vuodessa valtionvarainministerinä kerinnyt tähänkin?


      • Antti_oli
        kusetusko kirjoitti:

        Ai Orpo on selvinnyt konjakkihumalasta? Ja kerros missä Rinne on siinä alle vuodessa valtionvarainministerinä kerinnyt tähänkin?

        SDP:n puheenjohtaja Antti Rinne vastustaa itse asiassa omaa hankettaan, viittaa viime hallituksen loppumetreillä käynnistettyyn pyrkimykseen perustaa ns. Infra oy urakoimaan väylähankkeiden parissa ja vastaava Remontti oy kunnostamaan julkisten rakennusten mittavaa korjausvelkaa.


      • DEmarjärkeä
        Antti_oli kirjoitti:

        SDP:n puheenjohtaja Antti Rinne vastustaa itse asiassa omaa hankettaan, viittaa viime hallituksen loppumetreillä käynnistettyyn pyrkimykseen perustaa ns. Infra oy urakoimaan väylähankkeiden parissa ja vastaava Remontti oy kunnostamaan julkisten rakennusten mittavaa korjausvelkaa.

        mitä niitä vanhoja muistelemaan..


    • menköötjopois

      Berner on helevetin tyhmä ja lisäksi luonteeltaan paha. Bernerin suunnitelma on aivan turha ja lisäksi väärä. Se on pahasti eriarvoistava.. ja se riittää. Se ei sovi suomalaisille. Muuta ei asian lopulliseen torppaamiseen ei tarvita. Bernerin on aika poistua maasta. Niin paljon pahaa jo tehnyt.

      • En_nyt_sanoisi

        noinkaan, uudistus on tarpeellinen ja oikean suuntainen, tasavero ei vain oikein liikenteeseen sovi..


      • En_nyt_sanoisi kirjoitti:

        noinkaan, uudistus on tarpeellinen ja oikean suuntainen, tasavero ei vain oikein liikenteeseen sovi..

        Mikä uudistus on tarpeen?
        Ainoa uudistus on, että keskustytään oleelliseen ja laitetaan ne tiet kuntoon, korvamerkityllä budjettirahoituksella. Lisäksi byrokratian, joka selvästikin on tehotonta, poliittisesta päästä pihalle turhia virkamiehiä.


      • dffdgdsfgdf
        Santorino kirjoitti:

        Mikä uudistus on tarpeen?
        Ainoa uudistus on, että keskustytään oleelliseen ja laitetaan ne tiet kuntoon, korvamerkityllä budjettirahoituksella. Lisäksi byrokratian, joka selvästikin on tehotonta, poliittisesta päästä pihalle turhia virkamiehiä.

        Rahaa ei burjetissa ole, tiet korjataan jo nykkyisinkin osaksi velalla..


      • dffdgdsfgdf kirjoitti:

        Rahaa ei burjetissa ole, tiet korjataan jo nykkyisinkin osaksi velalla..

        Siksi budjetista on teiden korjaukseen rahaa osoitettava. Onhan sekin tietysti uudistus.


      • hgdfhgfhdfghdfg
        Santorino kirjoitti:

        Siksi budjetista on teiden korjaukseen rahaa osoitettava. Onhan sekin tietysti uudistus.

        Kuka maksaa ???????????


      • glx

        vähän ristiriitaista tuo Sdp:n käyttäytyminen asiassa. Tänä aamuna kun Sampo Terho selkeästi vastusti esitystä, niin Lindman päin vastoin kiirehti esitystä. Minun mielestäni jos esitykselle ei puolueissa ja varsinkin hallituspuolueissa ole tukea niin esitystä on turha viedä eteenpäin vaan heittää esitys suoraan roskakoriin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      139
      7800
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      41
      1999
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

      Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1940
    4. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1653
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      180
      1575
    6. Tunnekylmä olet

      En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      107
      1030
    7. Taisit sä sit kuiteski

      Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      5
      949
    8. Oletko miten

      Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      50
      945
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

      Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      830
    10. Muistatko hänen

      Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      34
      822
    Aihe