Rakkaalla? lapsella monta nimeä? Mikä on kuru?
A: entinen kunta pirkanmaalla
B. tunturirotko
C: aivosairaus
Onko rakkaalla lapsella monta nimeä?
mikää kuru?
9
127
Vastaukset
- no.a
Vai niin, sehän näkyy olevan naurutauti - kuolema tulee, kun ekaks on nauranut pari vuotta putkeen.
Kuru on myös nykysuomeksi tompeloa tai tunaria merkitsevä ilmaus. Esimerkkilauseita: ̆͜"̆̆͜͜S̆̆͜͜ĕ̆͜͜ ̆̆͜͜T̆̆͜͜ŏ̆͜͜m̆̆͜͜p̆̆͜͜p̆̆͜͜ă̆͜͜h̆̆͜͜ă̆͜͜n̆̆͜͜ ̆̆͜͜ŏ̆͜͜n̆̆͜͜ ̆̆͜͜ŏ̆͜͜ĭ̆͜͜k̆̆͜͜ĕ̆͜͜ă̆͜͜ ̆̆͜͜L̆̆͜͜ĭ̆͜͜n̆̆͜͜ŭ̆͜͜x̆̆͜͜-̆̆͜͜ ̆̆͜͜k̆̆͜͜ŭ̆͜͜r̆̆͜͜ŭ̆͜͜.̆͜"̆͜ tai ̸̆͜͝"̸̸̆̆͜͜͝͝S̸̸̆̆͜͜͝͝ĭ̸̸̆͜͜͝͝j̸̸̆̆͜͜͝͝ŏ̸̸̆͜͜͝͝ĭ̸̸̆͜͜͝͝t̸̸̆̆͜͜͝͝t̸̸̆̆͜͜͝͝ă̸̸̆͜͜͝͝j̸̸̆̆͜͜͝͝ă̸̸̆͜͜͝͝k̸̸̆̆͜͜͝͝ŭ̸̸̆͜͜͝͝r̸̸̆̆͜͜͝͝ŭ̸̸̆͜͜͝͝ ̸̸̆̆͜͜͝͝S̸̸̆̆͜͜͝͝ĭ̸̸̆͜͜͝͝p̸̸̆̆͜͜͝͝ĭ̸̸̆͜͜͝͝l̸̸̆̆͜͜͝͝ä̸̸̆̆͜͜͝͝.̸̆͜͝"̸̆͜͝
Mutta vakavasti! Tuo kuruhan on ennenkaikkea s/s Kuru, jonka uppoaminen Näsijärvellä vuonna -29 oli Suomen historian eniten uhreja vaatinut meriliikenneonnettomuus (yli 700 kuoli). Olen tarttunut aiheeseen ennenkin:
http://keskustelu.suomi24.fi/t/14294841/hoyrylaiva-kuru Oho tuli lisää vaihtoehtoja ja miten saatoinkaan unohtaa S/s kurun..?
Naurutauti..liittyykö se jotenkin aivosairauskuruun? Sen siitä saa kun nauraa liikaa tai syö aivoja? Luulin joskus että nauru pidentää ikää? Eikömikään enää pidä paikkaansa?- no.a
Näin luin wikistä, että naurutauti pavuilla ja uusilla guinealaislla on tuo kuru.
Oletko kuullut pervokki koskaan meksikolaisista hyppypavuista? On jo Aku Ankasta tuttu - netistä ei meinaa löytyä edes valmistusohjeita. no.a kirjoitti:
Näin luin wikistä, että naurutauti pavuilla ja uusilla guinealaislla on tuo kuru.
Oletko kuullut pervokki koskaan meksikolaisista hyppypavuista? On jo Aku Ankasta tuttu - netistä ei meinaa löytyä edes valmistusohjeita.Oon kuullu hyppypavuista ja jostain kumman syystä mieleeni tuli ekaksi aku ankka?? mutta ei harmainta aavistusta niistä muuten..
pervokki kirjoitti:
Oon kuullu hyppypavuista ja jostain kumman syystä mieleeni tuli ekaksi aku ankka?? mutta ei harmainta aavistusta niistä muuten..
ookoo..nii.. https://www.youtube.com/watch?v=LTgvQuq_jR8
- no.a
No ei tee enää mieli maistaa noitakaan!
- Teuvo-fani
no.a kirjoitti:
Oletko kuullut pervokki koskaan meksikolaisista hyppypavuista? On jo Aku Ankasta tuttu - netistä ei meinaa löytyä edes valmistusohjeita.On se kuru kanssa Hakkaraisen Teuvon neuvonantaja. Teuskan kuru se sanoi että käy nyt ehokkaaksi PS-leiriin, silloin aikanaan.
- Kurulaine
Kuru jyrää!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 795397
- 824351
Sanna Marin ja lähestymiskielto
No just joo. Kaikella sitä pitää saada lööppejä. Taas on joku ohimennen hipaissut pyhää Mariinia.3824328Ero 68-vuotiaana
Minkälaisen keskustelun saan aikaiseksi, kun minä 68-vuotias nainen haluan erota 70-vuotiaasta miehestäni. Olemme kumpi5103933- 1523418
- 533079
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.603063- 232748
Haluaisin niin paljon että
Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä192326- 522221