Kepu ja Persut muka hylkäsivät hänet. Niiden oli pakko, koska kansa alkoi käydä kuumana. Somen ansiosta tieto leviää tänä päivänä nopeasti. Eivät sellaiset poliitikot, jotka aikovat jatkaa politiikassa, voi tehdä aivan mitä vain. Berner ei tule jatkamaan politiikassa. Hän yrittää nyt yhden kauden aikana tehdä kaiken, mikä hänelle ja hänen klaanilleen on edullista. Sipilä on saman kelin hiihtäjiä. Siistä syystä hän palkkasi Bernerin.
Jos Kepu:n politiikka on yhtä kuin Bernerin&Sipilän politiikkaa, niin kauaksi on menty niistä periaatteista joita Kepu:lla oli aikanaan (Maalaisliitolla&Kekkosella). Sen,minkä Kekkonen rakensi valtion varoin - sen nykykepu pyrkii saattamaan yksityiseen "turvasatamaan" Esim: http://www.kansanuutiset.fi/artikkeli/3353149-hakamies-myi-pilkkahinnalla-nyt-lannoitteiden-hinnat-karkaavat-kasis
Suomen valtiolla on yhä vähemmän omaisuutta. Kuitenkin nämä yritykset tuottavat valtiolle sen tarvitsemia tuloja.
Liikenne ja infra on eräs, joka ei varmasti vähene, koska ihmisen on pakko liikkua. Tiet ovat pääosin valtion tai kuntien omistuksessa. Kepu näki tässä paikan iskeä. Infran yksityistäminen oli ajateltu tehtäväksi useassa vaiheessa, jotta se ei paljastuisi omistajiille (kansalle), mitä ollaan pitkällä tähtäimellä tekemässä. Berner oli valittu juuri tällä perusteella "kovaan kärkeen" tekemään likaisen työn. Hän oli ideologialtaan sopiva. Hän on myös tunteeton - ns. kova luu. Hän ei perusta siitä, jos joku joutuu kärsimään hänen tekemisistään. Business on raakaa. Heikot sortuu elontiellä. Berneriä oli tarkoitus käyttää tässä ensi vaiheessa, koska hänen maineellaan ei olut väliä. Hän ei kuitenkaan jatkaisi politiikassa. Samalla Kepu turvaisi selustansa, koska jos kansa alkaisi käydä kuumana. Kaikki pantaisiin Bernerin piikkiin.
Lopullinen päämäärä tässä koko projektissa on yhtiöittää ja yksityistää tieverkosto.
Tieverkosto myytäisiin jollekin yksityiselle toimijalle tai sitä varten perustettaisiin joku yhtiö jonnekin verottomaan yksityisparatiisiin. Tämän yhtiön omistajat voisivat nauttia suomalaisten tieverkostosta tulevista tuloista ikänsä samoin kuin jälkipolvi.
Suuri puhallus - toden totta!
Vielä eräs seikka: Kepu ja Kokoomus ajavat hallintarekisteriä Suomeen. Niiden perimmäinen tarkoitushan on piilottaa omistaja. Mm. tällaisissa tapauksissa, missä valtion omaisuutta siirtyy hämärien yhtiöiden omistukseen, nämä hallintarekistrit piilottavat mm. suomalaiset omistajat. Voihan olla, että joku yhtiö tulevaisuudessa ostaa Suomen tieverkot. Yhtiön omistajista ei saada koskaan selkoa, jos laki suojaa heitä. On todennäköistä, että nyt suunniteltu tieverkkojen yhtiöittäminen ja sitten myynti jollekin Yhtiölle X, on suunniteltu viimeistä piirtoa myöten. Isoista rahoista on kysymys. Tämä on ehkä hallituksen kärkkihankkeista paras. Ei tosin kansalaisten kannalta.
IlmiannaJaa
Tämä poistettiin Kepun palstalta
cdvdscdssss
0
587
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun533906KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar912310Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo451982- 221773
- 281516
Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?261511- 151162
- 311118
- 1091074
Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka
Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale791032