Ehjä vai rikki

Millaiseksi itsesi koet? Mä olen miettinyt monesti, mitä tarkoittaa kun ihminen sanoo olevansa rikki. Mun ent"laastari"miesystävä on kertonut heti tutustumisen yhteydessä, että hän on rikki. Lähetteli angsti ja emo metallimusiikkia, jossa kuvasi itsensä muka. Jälkeenpäin olen miettinyt, tyypin luonnetta kun sain selville, et se rikkinäisyydestä kertominen olikin koukku, jonka tavoitteena oli herättää hoivaviettiä. Tän jälkeen ihminen, joka kertoo olevansa rikki nostattaa minulla karvat pystyyn, sillä koen että hän yrittää manipuloida mieltänitiettyyn suuntaan. Mutta kysyisinkin, kun täällä erilaisia ihmisiä, niin onko se aina näin?

Jos koet olevasi rikki, niin millä lailla? Kerrotko uudelle tuttavuudelle asiasta? Jos kerrot, niin mikä on sun tavoite sillä? Yritätkö esim varoittaa, ettei toinen turhaa ihastuu ja osaa varautua että sulla on esim mt erikoisuuksia, vai yritätkö saada "sääliä" ja hoivaviettiä herätetyksi? Kertoisitko kiltti, käsi sydämmellä :) tärkeä pohdinta-aihe tällä hetkellä.

87

1715

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niceton

Mä olen viime aikoina ajatellut että olen mätä omena. Päältä ok mutta sisäisesti ruma, eli sosiaalisissa tilanteissa pelkuri ja myös keskustelutaidoton.

• Ei nämä tee sinusta mätää :). Introvertit, johon itsekin kuulun (opittu tilanne-extrovertti pakosta kyllä olen) toimimme niin. Se on meidän ominaisuus ja monesti sitä voi myöskin vahvuudeksi kääntää.

Keskustelutaidoton... hmm... miksi? Etkö löydä aiheita vai aristatko tehdä kysymyksiä tai vastata niihin? Itse koin näin myös aikoinaan, kunnes selvitin itselleni mistä tämä johtuu. Itselläni se johtui siitä, että koin näin: jos kysyn- olen tunkeleva, jos vastaan liikaa olen tyrkky. Sitten selvitin, että ihmiset ovat aika itsekeskeisiä... he tykkäävät kun heiltä kysytään... heistä :) toki rajatki pitää olla, tosin joskus tietoisesti rikon ne rajat ja ihmiset hämmästelee :) kun kyselen kaikenlaista. Mutta suurin osa tykkää. Pikku hiljaa opettelin keskustelemaan ja mitä enemmän tein sen, sitä varmemmaksi tulin :)

• niceton

Jollain tapaa en oikein ole koskaan oppinut vuorovaikutusta keskustelussa.

Mietin mitä sanoisin ehkä pidempään kuin muut, katson ehkä hetken sivuun, kumppani luulee että menetin kiinnostuksen häneen ja alkaa puhumaan jollekin toiselle, minusta tulee ilmaa. Sitten on vaikea "nousta" tuosta ottamaan keskustelua haltuun kun olen jo jäljessä muista.

Eikä minulla rehellisyyden nimessä yleensä olekaan mitään kovin oivaltavaa sanottavaa. Tai jos on, se on sanottu noin viidessä sekunnissa ja mitäs sitten pitäisi tehdä? :-)

Sekin on outoa miten kaikki muut tuntuvat tuovan tunnetta hyvin esiin puheessaan, itse olen huomannut että ihmisten kasvot jähmettyvät jos seuraavat mitä sanon, tulkitsen että omat kasvoni ovat tällöin jotenkin ilmeettömät.

Varmaankin käytöksessäni on jotain hieman autistista, erityisesti kun vieraalle naiselle puhuu, mutta täysin en tiedä mitä.

• Miesss32v

Mielestäni on outoa kertoa alkumetreillä olevansa rikki ellei se tule ilmi jotenkin luonnollisesti keskustelussa. Siitä voi syntyä muuten helposti vaikutelma keinotekoisen erikoisuuden tavoittelijasta. Oikeasti rikkinäisillä, joihin lasken päihdeongelmaiset, vakavista mielenterveysongelmista kärsivät yms. moniongelmaiset, eivät mainosta rikkinäisyyttään; se kyllä näkyy heistä.

On ehkä vähän muodikasta kertoa olevansa hieman rikki. Osa ihmisistä voi olla hetkellisesti rikki vaikkapa läheisen kuoleman seurauksena, kaikilla on rikkinäisiä ja ehjiä kohtia.

En erityisemmin pidä omien ongelmieni käsittelystä edes kavereitteni kanssa. Olen myös introvertti ja haen vastauksia useimmiten sisältä.

• Näin minäkin ajattelen. Kaikki me olemme jossakin elämän vaiheessa enemmän tai vähemmän rikki. Sitä se elämä on. Itselleni ei kuitenkaan tulisi mieleen kertoa kellekkään olevani rikki. En koe olevani sellainen, vaikka elämääni mahtuukin keskivertoelämään verrattuna reilusti enemmän negatiivisia ja raskaita sekä traumaattisia tapahtumia. Mut ne kasvattivat itseäni ja teki minusta minun, josta pääosin tykkään ja jonka kanssa viihdyn sisällä :)

• Voisin sanoa ja olen sanonutkin hieman siihen suuntaan ainakin, jos/kun olen sitä myös enemmän tai vähemmän ollut.. Ainakaan mun tapauksessa kyse ei ole ollut mistään persestelystä & outoilusta.. Vaan ihan avoimuudesta, rehellisuudestä jne.. ;P

Noh, siitä on tullut jotain opittuakin.. Joillekin voi olla avoimempi ja rehellisempi, kuin taas toisille.. ;P

Mun mielestä olisi taas huonompi, jos toinen ei olisi avoin ja rehellinen, eikä pystyisi luottamaan siihen toiseen kenen kanssa esim. suhdetta alkaisi rakentamaan.. Mun mielestä aika huono pohja suhteelle.. Ensin ainakin pitäisi löytää tuollainen luottamus molemminpuolisesti ennen kuin suhdetta kannattaa lähteä edes syventämään.. ;P

Ja tuo on ainakin joillekin ihan luonnollista, että jos/kun on oikeasti enemmän tai vähemmän rikki, niin tarkoitus on vain puhua sitä oloa pois ja yrittää jäsennellä ajatuksiaan jne.. Varsinkin jos on pitänyt syystä tai toisesta liikaa asioita sisällään liian kauan, kun ei ole "päässyt" puhumaan asioista kunnolla kenenkään kanssa yms.. ;P

Sitähän voi silloin puhua pulputtaa yhdelle jos toiselle.. Siis tuttaville, ystäville jne.. Siinä ei kauheasti ole välttämättä tällöin kyse mistään muusta, kuin vain siitä, että saa puhua pahaa oloaan pois.. ;P

Esim. tämä palsta voi toimia ihan hyvin vastineena tuolle, jos/kun jollakin ei ole ketään kenelle puhua ja/tai ei syystä tai toisesta pysty/halua puhua asioista kenellekään IRL yms.. ;P

Tämän(kin) ketjun aloitus lähtee Taas hieman liikaa Yleistämään ja Yksinkertaistamaan Asiaa, joka ei sitä ole.. Riippuu ihan mistä roikkuu ja millainen Yksilö on kysymyksessä jne.. ;P

Joskus hieman ärsyttää PuuSilmät ja PuuSilmäinen yleistävä ja yksinkertaistava AjatusMaailma.. ;P

• Mä olen kanssasi samaa mieltä avoimuudesta ja rehellisyydestä. En vissiin tarpeeksi hyvin avanut kysymystäni, sorry siitä. Tarkoitin sitä, että ihminen tutustumisvaiheessa hokee vain että hän on rikki. Määritellä hän ei osaa rikkinäisyyttä vaan ihan vain kertoo olevansa rikki, laittaa biiseja brocken in peases yms. Kun itselläni nyt toinen tuttava ihminen, joka näin tekee. Itse koen että henkilö hakee huomiota, joo, mutta samalla hän yrittää manipuloida mun mielen tiettyyn suuntaan. Hän on raukka ja that's it.

• N38 kirjoitti:

Mä olen kanssasi samaa mieltä avoimuudesta ja rehellisyydestä. En vissiin tarpeeksi hyvin avanut kysymystäni, sorry siitä. Tarkoitin sitä, että ihminen tutustumisvaiheessa hokee vain että hän on rikki. Määritellä hän ei osaa rikkinäisyyttä vaan ihan vain kertoo olevansa rikki, laittaa biiseja brocken in peases yms. Kun itselläni nyt toinen tuttava ihminen, joka näin tekee. Itse koen että henkilö hakee huomiota, joo, mutta samalla hän yrittää manipuloida mun mielen tiettyyn suuntaan. Hän on raukka ja that's it.

Siitä halusin kuulla, olenko väärässä. Jos joku täällä teki/tekee näin ja motiivit eivät ole otsekkäät niin niitä motiiveja haluaisin lukea näkökulmani avartumiseksi. Koska tän hetkinen tunnelma asiast on : narsistinen manipulointi "uhriutumisen" kautta... mut ehkä haluan olla väärässä tällä hetkellä. :D

• Pysy.perus.terveissä
        N38 kirjoitti:

Siitä halusin kuulla, olenko väärässä. Jos joku täällä teki/tekee näin ja motiivit eivät ole otsekkäät niin niitä motiiveja haluaisin lukea näkökulmani avartumiseksi. Koska tän hetkinen tunnelma asiast on : narsistinen manipulointi "uhriutumisen" kautta... mut ehkä haluan olla väärässä tällä hetkellä. :D

Ei ikinä suhteeseen rikkinäisen ihmisen kanssa, kierrä kaukaa sellaiset kuvatukset.

• Palstan-Rumin-Mies
        Pysy.perus.terveissä kirjoitti:

Ei ikinä suhteeseen rikkinäisen ihmisen kanssa, kierrä kaukaa sellaiset kuvatukset.

Miksi tuomita jo kertaalleen tuomittu vaan sentakia että hänellä on menneisyys/historia? Kaltaisestasi kommentista tulee mieleen että haluat narsistisella ajattelutavalla suhteeseen vain kokemattoman ihmisen jolla ei ole parisuhteista mahdollisia haavoja takanaan. Eli toisinsanoen pelkäät ns rikkinäisen menneisyyttä kuin se olisi huomattavasti parempi omaasi nähden. Sama kun sanoisisit koulukiusatulle että "ei sua oteta mihinkään muuhunkaan kouluun kun sua on edellisissäkin kiusattu. Kiusataan kuitenkin täälläkin. Jos ei muut niin minä sitten"
        Iski vaan silmään kommenttisi kun satuin hiljattain kuulemaan vastaavan lainin yhdeltä tuttavalta joka todella on itserakas minäminä hahmo ja ei salli tuollaisin sanakääntein kenellekään elettyä elämää taakseen.

• näinminäajattelen

Hyvin ymmärrän sen että joskus on tarvetta puhua itsestään ja menneisyydestään. Ystävää autetaan silloin kun siihen on tarvetta.

• Rose_91
        Palstan-Rumin-Mies kirjoitti:

Miksi tuomita jo kertaalleen tuomittu vaan sentakia että hänellä on menneisyys/historia? Kaltaisestasi kommentista tulee mieleen että haluat narsistisella ajattelutavalla suhteeseen vain kokemattoman ihmisen jolla ei ole parisuhteista mahdollisia haavoja takanaan. Eli toisinsanoen pelkäät ns rikkinäisen menneisyyttä kuin se olisi huomattavasti parempi omaasi nähden. Sama kun sanoisisit koulukiusatulle että "ei sua oteta mihinkään muuhunkaan kouluun kun sua on edellisissäkin kiusattu. Kiusataan kuitenkin täälläkin. Jos ei muut niin minä sitten"
        Iski vaan silmään kommenttisi kun satuin hiljattain kuulemaan vastaavan lainin yhdeltä tuttavalta joka todella on itserakas minäminä hahmo ja ei salli tuollaisin sanakääntein kenellekään elettyä elämää taakseen.

Hyvin sanottu. Ja mielestäni on hassua odottaa ihmistä, jolla ei olisi menneisyyden painolastia. Väitän, että kaikilla aikuisilla on jotain painolastia, jota kantaa mukanaa. Jos ei epäonnistuneita parisuhteita niin sitten jotain muuta (esim. koulukiusaaminen, työttömyys, yksinäisyys ym.).

• N38 kirjoitti:

Mä olen kanssasi samaa mieltä avoimuudesta ja rehellisyydestä. En vissiin tarpeeksi hyvin avanut kysymystäni, sorry siitä. Tarkoitin sitä, että ihminen tutustumisvaiheessa hokee vain että hän on rikki. Määritellä hän ei osaa rikkinäisyyttä vaan ihan vain kertoo olevansa rikki, laittaa biiseja brocken in peases yms. Kun itselläni nyt toinen tuttava ihminen, joka näin tekee. Itse koen että henkilö hakee huomiota, joo, mutta samalla hän yrittää manipuloida mun mielen tiettyyn suuntaan. Hän on raukka ja that's it.

"Tarkoitin sitä, että ihminen tutustumisvaiheessa hokee vain että hän on rikki. Määritellä hän ei osaa rikkinäisyyttä vaan ihan vain kertoo olevansa rikki, laittaa biiseja brocken in peases yms"

No jos itsellä kävisi noin, että olisin "rikki" tutustumisvaiheessa, niin kertoisin eniten jos toinen kysyy ja/tai haluaa kuulla.. en tuputtamalla tuputtaisi ainakaan liikaa, ehkä jonkun verran mainitsisin ja avaisin asiaa just sen takia, ettei toinen Ihastuisi yms. liikaa ja liian nopeasti ilman, että tietää mun sen hetken olotilasta.. ;P

Enkä todellakaan soittelisi tuollaisia biisejä ja just tuputtamalla tuputtaisi mitään vastaavaa.. Ennemminkin just päinvastoin.. Eli vaikka asioista puhuisi sen verran kun katsoo "pakolliseksi" ja sen mukaan enemmän, jos/kun toinen kyselee ja haluaa tietää, niin kuitenkin sen pääpainon yrittäisi pitää niissä mukavissa asioissa joita puuhastelee toisen kanssa.. Läheisyyttä, läsnäoloa, yhdessä puuhastelua jne..jne.. ;P

Niin kuin sanoin Ihan Yksilöstä kiinni mitä sillä haetaan ja mikä sen tarkoitus on.. Kuin myös se miten se ilmenee.. Ja vaikuttaa siihen myös moni muukin asia.. Esim. mitä on sattunut, missä vaiheessa asian käsittelyä itse on jne..jne.. ;P

• N38 kirjoitti:

Noh.. Edelleen Riippuu mistä roikkuu ja Millainen Yksilö on Kysymyksessä.. Jos on Narsisti, Psykopaatti jne..jne.., niin niillä omat juttunsa ja Muilla Taas Niiden jutut.. ;P

Et sinäkään nyt tällä hetkellä kauhean Empaattiselta ja Lämpimältä Yksilöltä vaikuta näin minun silmistä katsottuna, koska et syystä tai toisesta näitä(kään) asioita osaa hahmottaa LaajaAlaisemmin.. ;P

• NuuskaMuikkune kirjoitti:

"Tarkoitin sitä, että ihminen tutustumisvaiheessa hokee vain että hän on rikki. Määritellä hän ei osaa rikkinäisyyttä vaan ihan vain kertoo olevansa rikki, laittaa biiseja brocken in peases yms"

No jos itsellä kävisi noin, että olisin "rikki" tutustumisvaiheessa, niin kertoisin eniten jos toinen kysyy ja/tai haluaa kuulla.. en tuputtamalla tuputtaisi ainakaan liikaa, ehkä jonkun verran mainitsisin ja avaisin asiaa just sen takia, ettei toinen Ihastuisi yms. liikaa ja liian nopeasti ilman, että tietää mun sen hetken olotilasta.. ;P

Enkä todellakaan soittelisi tuollaisia biisejä ja just tuputtamalla tuputtaisi mitään vastaavaa.. Ennemminkin just päinvastoin.. Eli vaikka asioista puhuisi sen verran kun katsoo "pakolliseksi" ja sen mukaan enemmän, jos/kun toinen kyselee ja haluaa tietää, niin kuitenkin sen pääpainon yrittäisi pitää niissä mukavissa asioissa joita puuhastelee toisen kanssa.. Läheisyyttä, läsnäoloa, yhdessä puuhastelua jne..jne.. ;P

Niin kuin sanoin Ihan Yksilöstä kiinni mitä sillä haetaan ja mikä sen tarkoitus on.. Kuin myös se miten se ilmenee.. Ja vaikuttaa siihen myös moni muukin asia.. Esim. mitä on sattunut, missä vaiheessa asian käsittelyä itse on jne..jne.. ;P

Niin. Ymmärrän kyllä näkökulmasi. Olen myös sitä mieltä että avoimuus on hyvä asia. Hyviä ajatuksia tuli pohdittavaksi, kiitti tästä :)

• Pysy.perus.terveissä kirjoitti:

Kylmän ja/tai Narsistisen Yksilön ("Suden") Ajatusmailmaa.. ;P

Juuri tuollaiset ovat niitä Yksilöitä, jotka "Rikkovat" tiedostaen ja/tai tiedostamattaan heistä poikkeavia Lämpimämpiä ja Herkempiä Yksilöitä.. Ja sitten Yrittävät kääntää Omat Tekonsa "Uhriensa" syyksi jne.. ;P

• Palstan-Rumin-Mies kirjoitti:

Todella Hienosti Sanottu ja Kuvattu miten asia voi myös olla.. Varsinkin Just silloin, kun se toinen on oikeasti ns. "Hyvä" persoona, eikä toisinpäin.. ;P

Noh.. Edelleen Riippuu mistä roikkuu ja Millainen Yksilö on Kysymyksessä.. Jos on Narsisti, Psykopaatti jne..jne.., niin niillä omat juttunsa ja Muilla Taas Niiden jutut.. ;P

Et sinäkään nyt tällä hetkellä kauhean Empaattiselta ja Lämpimältä Yksilöltä vaikuta näin minun silmistä katsottuna, koska et syystä tai toisesta näitä(kään) asioita osaa hahmottaa LaajaAlaisemmin.. ;P

Mulla puuttuu ehkä kokemus näistä asioista. En ole ollut paljon tekemisissä erilaisten ihmisten kanssa avioliittojeni aikana, vaan lähipiiri oli pieni ja turvallinen. Erottuani vuosi sitten, olin ja olen osittain vieläkin kyllä, kuin liisa ihmemaassa 😂 ... olen kyllä tietoinen ihmisten erilaisuudesta, mutta uudet vakavat ihmissuhteet ovat minulle toistaiseksi... vaikeita aloittaa. Eron jälkeen en osannut arvioida ollenkaan, poltin näppini ja nyt yritän olla tekemättä samoja virheitä :) siksi yleistän, jotta olisi varaa mahdollisimman monelle näkökulmalle asiaan.

Kylmän ja/tai Narsistisen Yksilön ("Suden") Ajatusmailmaa.. ;P

Juuri tuollaiset ovat niitä Yksilöitä, jotka "Rikkovat" tiedostaen ja/tai tiedostamattaan heistä poikkeavia Lämpimämpiä ja Herkempiä Yksilöitä.. Ja sitten Yrittävät kääntää Omat Tekonsa "Uhriensa" syyksi jne.. ;P

Millä perusteella päätit kommentista näin? Itse luulin, että "sudet" nimenomaan etsii rikkinäisiä. Helpompi manipuloida jos toinen on jollain tavalla rikki. Narskut aistii sen tosi äkkiä :)

• Rose_91 kirjoitti:

Hyvin sanottu. Ja mielestäni on hassua odottaa ihmistä, jolla ei olisi menneisyyden painolastia. Väitän, että kaikilla aikuisilla on jotain painolastia, jota kantaa mukanaa. Jos ei epäonnistuneita parisuhteita niin sitten jotain muuta (esim. koulukiusaaminen, työttömyys, yksinäisyys ym.).

Juuh.. Ja itse en ymmärrä tuollaista ajatusmaailmaa, että suhde on/olisi niin "pinnallinen", ettei Syvää Luottamusta ja Sidettä olisi myös näissä asioissa.. ;P

Noh.. Monet suhteen on Just tuollaisia "pinnallisia".. ;P

• On.sulla.jutut
        NuuskaMuikkune kirjoitti:

Käytätkö sä huumeita?

• N38 kirjoitti:

Millä perusteella päätit kommentista näin? Itse luulin, että "sudet" nimenomaan etsii rikkinäisiä. Helpompi manipuloida jos toinen on jollain tavalla rikki. Narskut aistii sen tosi äkkiä :)

Juuh noinkin, mutta Ei Narskut välttis etsi niinkään "rikkinäisiä" vaan heistä lämpimämpiä, sinisilmäisempiä jne..jne.. Saadakseen mahdollisimman EpäTasaPainoisen Suhteen.. ;P

Kyllä Lämpimämpikin aistii, jos/kun toinen on enemmän tai vähemmän "rikki" ja myös "tuntee", eli "tuntee/elää" toisen tuskaa.. Siis Empaattisempi ja enemmän tai vähemmin herkkä.. ;P

Kylmemmät persoonat voivat olla myös enemmän tai vähemmän herkkiä ja he voivat käyttää sitä(kin) hyväkseen ihmisten "lukemisessa", manipuloimisessa jne..jne.. ;P

Eli kaikki riippuu ihan Yksilöstä.. Mitä Yksilö Oikeasti On ja Mitä ei ole.. Kylmempi toimii "rikkinäisen" yksilön kohdatessaan Kylmemmin ja Lämpimämpi Lämpimämmin.. Eli TarkoitusPerät on ihan erit, kuin myös toimintatavat jne.. Ihan niin kuin aloituksesi aiheessa.. Riippuu ihan mistä roikkuu ja Millainen Yksilö on Oikeasti Kysymyksessä jne.. ;P

• On.sulla.jutut kirjoitti:

Käytätkö sä huumeita?

Pertti tai "Pertti" taas Narskuttamassa Puskassa.. ;D

Pertti tai "Pertti" taas Narskuttamassa Puskassa.. ;D

.. Niin ja unohdin vastata Sun Kysymykseen.. Avoimesti ja Rehellisesti voin Myöntää ja Tunnustaa, että en ole ikinä Käyttänyt, enkä tule käyttämään.. ;D

.. Tosin lääkkeistä en niin tiedä mitä kaikkea ne pitää sisällään, mitä on tullut syötyä.. Eikä niitäkään kyllä ole tullut kauheasti syötyä.. ;D

.. Meinas päästä unohtumaan.. Yhden kerran olen ainakin varmuudella "käyttänyt", kun leikkauksesta herättyäni kertoivat, että jalat eivät Sulla vielä taida kantaa, kun on annettu jotain "huumetta" tai sen johdannaista.. Kun en jaksanut jäädä yöksi sairaalaan.. Ei ne kyllä lupia multa ollut kysellyt, kun olivat sitä "tarjoilleet", joten Ei Se Minun Valintani Ollut.. ;D

Juuh noinkin, mutta Ei Narskut välttis etsi niinkään "rikkinäisiä" vaan heistä lämpimämpiä, sinisilmäisempiä jne..jne.. Saadakseen mahdollisimman EpäTasaPainoisen Suhteen.. ;P

Kyllä Lämpimämpikin aistii, jos/kun toinen on enemmän tai vähemmän "rikki" ja myös "tuntee", eli "tuntee/elää" toisen tuskaa.. Siis Empaattisempi ja enemmän tai vähemmin herkkä.. ;P

Kylmemmät persoonat voivat olla myös enemmän tai vähemmän herkkiä ja he voivat käyttää sitä(kin) hyväkseen ihmisten "lukemisessa", manipuloimisessa jne..jne.. ;P

Eli kaikki riippuu ihan Yksilöstä.. Mitä Yksilö Oikeasti On ja Mitä ei ole.. Kylmempi toimii "rikkinäisen" yksilön kohdatessaan Kylmemmin ja Lämpimämpi Lämpimämmin.. Eli TarkoitusPerät on ihan erit, kuin myös toimintatavat jne.. Ihan niin kuin aloituksesi aiheessa.. Riippuu ihan mistä roikkuu ja Millainen Yksilö on Oikeasti Kysymyksessä jne.. ;P

Kiitti, hyviä ajatuksia 👍 oikeesti on apua niistä :)

• Tämä.selvä
        NuuskaMuikkune kirjoitti:

.. Niin ja unohdin vastata Sun Kysymykseen.. Avoimesti ja Rehellisesti voin Myöntää ja Tunnustaa, että en ole ikinä Käyttänyt, enkä tule käyttämään.. ;D

.. Tosin lääkkeistä en niin tiedä mitä kaikkea ne pitää sisällään, mitä on tullut syötyä.. Eikä niitäkään kyllä ole tullut kauheasti syötyä.. ;D

.. Meinas päästä unohtumaan.. Yhden kerran olen ainakin varmuudella "käyttänyt", kun leikkauksesta herättyäni kertoivat, että jalat eivät Sulla vielä taida kantaa, kun on annettu jotain "huumetta" tai sen johdannaista.. Kun en jaksanut jäädä yöksi sairaalaan.. Ei ne kyllä lupia multa ollut kysellyt, kun olivat sitä "tarjoilleet", joten Ei Se Minun Valintani Ollut.. ;D

Pään saa näköjään pyörälle ilman huumeitakin.

• Nnnnainen

Mä oon omalaatuinen ja erilainen ja mielenkiintoinen mutten rikki. Ehkä 20v olin rikki kun olin niin tunteileva enkä tiennyt mitä haluan. Nykyisin olen onnellisempi kuin ikinä.

• Se on hieno, että koet näin. On tärkeää tietää mitä haluaa, onnellisuus lähtee siitä :) peukkuja :)

• Juuri tuollaiset kuvailemasi kaltaiset "rikkinäiset" ja impuliisiviset jännämiehet on niitä joille naiset antaa kaikkensa ja rikkovat siinä samalla itsensä ovelan pelimiehen kieputuksessa. Eniten naiset taas tuntuu inhoavan kaltaisiani miehiä joissa ei ole mitään rikki eikä korjattavaa, meissä kun ei ole mitään jännää.

• Hoohhoijaa

Sait taas sotkettua itsesi ketjun aiheeseen. Tyypillinen narsisti...

• Hoohhoijaa kirjoitti:

Sait taas sotkettua itsesi ketjun aiheeseen. Tyypillinen narsisti...

Sovitaan sitten vaikka niin vaikka tuossa yllä olevassa on totuus. Ei kukaan nainen tunnu haluavan miestä jolla on elämänhallinta ja mielentervys kunnossa, päinvastaisilla tapauksilla taas ei tunnu naisista ja pillusta pulaa olevan.

• riutallepamahti
        Harmaaritari kirjoitti:

Sovitaan sitten vaikka niin vaikka tuossa yllä olevassa on totuus. Ei kukaan nainen tunnu haluavan miestä jolla on elämänhallinta ja mielentervys kunnossa, päinvastaisilla tapauksilla taas ei tunnu naisista ja pillusta pulaa olevan.

" Ei kukaan nainen tunnu haluavan miestä jolla on elämänhallinta ja mielentervys kunnossa, päinvastaisilla tapauksilla taas ei tunnu naisista ja pillusta pulaa olevan. "

Olet vissiin useinkin pyörinyt mielisairaaloissa ja hoitokodeissa todetaksesi tuon asian todeksi. Vittu sä oot kyllä niin pelle noineen paskajuttuinesi!!

• riutallepamahti kirjoitti:

" Ei kukaan nainen tunnu haluavan miestä jolla on elämänhallinta ja mielentervys kunnossa, päinvastaisilla tapauksilla taas ei tunnu naisista ja pillusta pulaa olevan. "

Olet vissiin useinkin pyörinyt mielisairaaloissa ja hoitokodeissa todetaksesi tuon asian todeksi. Vittu sä oot kyllä niin pelle noineen paskajuttuinesi!!

En mutta ei tarvitse kuin lukea uutisia niin se asia kyllä tulee selväksi ketkä ne kaikki naiset vie. Riittää kun on jännittävä ja traaginen elämä taustalla tai muuta erikoisuutta niin ei ole naisista pulaa. Just luin tuossa yhden uutisen, siinä toimii etnisyys erikoisuutena:

http://www.iltalehti.fi/uutiset/201701222200057739_uu.shtml

"31-vuotias kertoi, että on asunut Euroopassa kahdeksan vuotta, joista kolme Suomessa. Hän on sittemmin mennyt suomalaisen naisen kanssa naimisiin."

mitäpä tuosta jos se sulhanen on vähän raiskaillut, sehän vain lisää mielenkiintoa jännittävää miestä kohtaan.

• No siinä kyllä saatat oikeassa olla, että jotkut narsistiset ihmiset manipuloivat toisia juuri uhriutumisen kautta. Sitten he rikkoo. Mutta voiko uhriutumiselle olla muu syy?

• Harmaaritari kirjoitti:

"Ei kukaan nainen tunnu haluavan miestä jolla on elämänhallinta ja mielentervys kunnossa"

Höpö höpö, nuo ainakin minulla vaatimuksena. :D

• N38 kirjoitti:

No siinä kyllä saatat oikeassa olla, että jotkut narsistiset ihmiset manipuloivat toisia juuri uhriutumisen kautta. Sitten he rikkoo. Mutta voiko uhriutumiselle olla muu syy?

Veikkaan että aika paljon juuri sitä harrastavat kun sillä uhriutumisella saa huomiota. Yksi kaverini on vähän sellainen mutta kun on jo oppinut ettei toimi minuun ne temput niin ei mun kanssa yritä enää semmoisia.

• Pillujen--asiantuntija
        Harmaaritari kirjoitti:

En mutta ei tarvitse kuin lukea uutisia niin se asia kyllä tulee selväksi ketkä ne kaikki naiset vie. Riittää kun on jännittävä ja traaginen elämä taustalla tai muuta erikoisuutta niin ei ole naisista pulaa. Just luin tuossa yhden uutisen, siinä toimii etnisyys erikoisuutena:

http://www.iltalehti.fi/uutiset/201701222200057739_uu.shtml

"31-vuotias kertoi, että on asunut Euroopassa kahdeksan vuotta, joista kolme Suomessa. Hän on sittemmin mennyt suomalaisen naisen kanssa naimisiin."

mitäpä tuosta jos se sulhanen on vähän raiskaillut, sehän vain lisää mielenkiintoa jännittävää miestä kohtaan.

Juuri niin se menee. Ongelma tapauksilla on naisia ja kunnolliset miehet jää ilman naista kuten palstallakkin on todettu monta kertaa

• semmottiiis
        Pillujen--asiantuntija kirjoitti:

Juuri niin se menee. Ongelma tapauksilla on naisia ja kunnolliset miehet jää ilman naista kuten palstallakkin on todettu monta kertaa

Ongelmatapauksilla on jännäjennat. Kunnon naiset jää ilman, kun miehet rankkaa ne pois nettideiteistä siinä, et ne kertoo olevansa koulutettuja.

• Palstan-Rumin-Mies

Kerronko kenelle? Ketään naista ainakaan mun rikkinäisyys senkummemmin kuin ehjänä oleminenkaan kiinnosta.

• Siekin ny uhriudut .. älä tee sitä. Kaikki on sun omissa käsissäs. Elämäsi ja onnesi :)

• haahaaaa

Liian kehittynyt yhteiskunta vailla todellisia ongelmia. Tässä tulikin ilmi niistä jo monia

• flowersreally

Mitä? Etkö innostunut sosiaalipornonäyttelijäksi ryhtymisestä vaikka noin kauniisti pyydettiin?

• m-i-e-s

Olen täysin ehjä. Vaatisi erittäin suuren vastoinkäymisen, jotta voisin olla haetulla tavalla rikki. Oikeastaan taitaa olla olemassa vain yksi asia, joka voisi saada minut haetulla tavalla rikkoutuneeksi.

Mikäli olen rikki, viitataan sillä poikkeuksetta aina johonkin massiiviseen suoritukseen tai toimintaan. (Norsujen kantaminen eläintarhasta posliinikauppaan tai luotijunan pysäyttäminen juoksemalla sitä vastaan.)

Elämän pienet haasteet ja vastoinkäymiset saa selätetyksi oikealla asenteella. Kun kaikkeen löytää ja asennoituu positiivisesti, on huomattavasti helpompaa. Synkistely ja negatiivinen suhtautuminen tekee kaikesta entistä synkempää ja negatiivisempaa.

Seuraava linkki sisältää oikeastaan koko sanoman.
      https://www.youtube.com/watch?v=kE186w91YVU

• Tää oli hyvä kommentti :)

• N38 kirjoitti:

Tää oli hyvä kommentti :)

Always see at the bright side of life?

• N38 kirjoitti:

Always see at the bright side of life?

Kuullostaa pelottavan ... ja epämiellyttävän tutulta... toivottavasti vain sattuma. Henkilö, joka juuri tätä lausetta viljeli... oli se, joka mieltäni yritti manipuloida..... uhriutumisen kautta...uskon kuitenkun, ettet ole hän :)

• m-i-e-s
        N38 kirjoitti:

Kuullostaa pelottavan ... ja epämiellyttävän tutulta... toivottavasti vain sattuma. Henkilö, joka juuri tätä lausetta viljeli... oli se, joka mieltäni yritti manipuloida..... uhriutumisen kautta...uskon kuitenkun, ettet ole hän :)

Tuo lause kannattaa nähdä vain omasta kulmasta, ei toisen. Siinä on aina jotain kyseenalaista ja kannattaa jäädä pohtimaan, mikäli joku yrittää asioita peilailla itsensä kautta toiselle sopivaksi, eli yrittä ns. hyödyttää itseään.

Tuskin on sattumaa, että lukuisat ihmiset ovat nähneet Monty Pythonin elokuvan Brianin elämä, jonka kappaletta always look on the bright side of life on käytetty maailmanlaajuisesti urheilun epäonnistumistilanteissa. =)
        Hyvin epätodennäköistä että olisin hän, ellet sitten ole Keski-Euroopan isäntäyrityksen villi cocktailtilaisuuden saattoemäntä? =P

• Porno-Jalmari

Olen paha, en rikki...

• uhbnom

Kerron kyllä avoimesti ongelmistani, jos keskustelu etenee siihen suuntaan. En kuitenkaan vello asioissa kenenkään toisen läsnäollessa. Ja erästä asiaa en ole kertonut vielä kenellekään tuntemalleni ihmiselle. Itsekseni käytän joskus ilmaisua "sieluni on rikki" kuvaamaan ongelmieni kokonaisuutta. En ole kylläkään varma, onko ongelma edes oikea termi näille asioille.

Kerron itsestäni siksi, että toinen tietäisi millainen kokonaisuus olen, eikä sotkeutuisi liian henkilökohtaisella tasolla minuun. Tämä on vaarana etenkin silloin, kun yhteiset keskustelut eivät ole johtaneet sopivaan suuntaa ja en ole voinut kertoa näitä asioita tarpeeksi ajoissa.

En kaipaa siis hoivaa tai sääliä, mutta yritän kyllä kontrolloida keskustelua siten, ettei se ajautuisi väärää tietä henkilökohtaiselle tasolle. En aina onnistu tässä, olen varomaton jolloin joku saattaa toivoa suhteeni liikaa. Olen nyt tällaisessa tilanteessa ja en taida selvitä tästä satuttamatta ainakin yhtä ihmistä.

• Mielenkiintoinen näkökulma :) ymmärrän kyllä. Kertoisitko esim tutustumisvaiheessa, vaikka vuorokauden sisällä ensimmäisestä tapaamisestä esimerkiksi hyvin intiimejä, seksuaallisuuteen liittyviä asioita? Jos kerrot olevasi rikki jollekin, osaatko perustella hänelle millä tavalla. Muuten kuin vaikka muna on kiusattu koulussa, olen nyt rikki. Osaatko määritellä?

• ygbuhnj
        N38 kirjoitti:

Mielenkiintoinen näkökulma :) ymmärrän kyllä. Kertoisitko esim tutustumisvaiheessa, vaikka vuorokauden sisällä ensimmäisestä tapaamisestä esimerkiksi hyvin intiimejä, seksuaallisuuteen liittyviä asioita? Jos kerrot olevasi rikki jollekin, osaatko perustella hänelle millä tavalla. Muuten kuin vaikka muna on kiusattu koulussa, olen nyt rikki. Osaatko määritellä?

No yleensä keskustelu ei etene ihan noin nopeasti tuollaiselle tasolle. Ei tuolle mitään periaatteellista estettä ole, mutta käytännössä en usko asian menevän tuolla tavalla. Eikä niin ole tapahtunutkaan.

Osaan määritellä ja perustella ongelmani ja tiedän ainakin suurimmilta osin, mistä ne johtuvat. Ja kysyttäessä myös kerron. Yritän kyllä yleensä asettaa sanani siten, ettei kukaan ajattele minun tavoittelevan huomiota tai sääliä. On tietysti vaikea arvioida, miten siinä onnistun.

• En todellakaan ole rikki. Olen ehjä. Olen sekä fyysisesti että psyykkisesti vahva mies.

Moni minun elämässäni tapahtuneet asiat kokenut heikompi henkilö olisi varmasti tehnyt jo vuosia sitten itsarin tai vähintään masentunut vakavasti.

• Olet vahva :)

• FKLmewklfwmklwefm

Ehjä tietenkin. Ainakin sen jälkeen kun olin lukenut viestisi sisältämän ennakoivana arvolatauksen ei mieleeni tulisi vastata mitään muuta, koska ehjä itsesäilytysvaistoni sanoo että tässä nyt saatana mitään muita vaihtoehtoja ole normaalijärkisille.

• Rikki? Moni sanoo vaikkapa töistä yliväsyneenä olevansa rikki (tai poikki). Eli väsynyt. Tai jos jokin kohta kehossa ei ole kunnossa, sanotaan että "olkapää on rikki".

Henkisesti jostain asiasta väsynyt on rikki. Vaikkapa erosta tai läheisen kuolemasta. Asioita, joita ei ole vielä käsitelty loppuun, takaisin ehjäksi, uudelleen ihmisiin luottavaksi, menetyksen kanssa hyvään elämään oppineeksi.

• 1plus2

Tuohon ei tarvii lisätä mitään.

• ngftu

Joskus on myös niin, että kaikkea ei saa ehjäksi ja asioiden kanssa elämään oppiminen on enemmän selviytymistä kuin "hyvää elämää".

• 1plus2
        ngftu kirjoitti:

Joskus on myös niin, että kaikkea ei saa ehjäksi ja asioiden kanssa elämään oppiminen on enemmän selviytymistä kuin "hyvää elämää".

Jos ei elämästä selviä, niin silloin on yleensä päässä muutakin vikaa.

• lkjzkjlkzcvl

Olen ollut aikanaan rikki ja kun siitä tapailuvaiheessa olen kertonut, olen kertonut sen siksi,että se on osa senhetkistä minua. En pystynyt toimimaan niin, kuin "normaalisti" ihmiset toimivat joten mielestäni asian kertominen on relevanttia.

Aika kylmässä maailmassa elämme, jos omista mt-ongelmista kertomista pidetään jonain pelinä. Että herätetään sitä ja tätä tunnetta. Olisiko vaikka niin, että se rikkinäinen ihminen ei vain pysty parempaan, kertoo että tälläinen olen, olen rikki ja se on sinun vastuullasi päättää voisitko tehdä vähän enemmän töitä suhteessa, koska toinen ei osaa tai pysty. Vai räyhäisitkö vaikka autistille, kun hänen kanssaan sosialisointi vaatii sinulta vähän enemmän vaivaa, kuin muiden kanssa?

Mitä luulet että se rikkinäisyys aiheuttaa jos ei ongelmia käyttäytymisessä? Siis onko se rikkinäisyys vaan satunnaista nyyhkimistä yksin nurkassa ja sinä voit astella paikalle halaamaan ja parantamaan pipin? Et ehkä ymmärrä toisia ihmisiä niin hyvin kuin luulet, joten en ehkä lähtisi kailottelemaan siitä, että ne huonosti sinua kohtelevat olisivat pelanneet tietoisesti jotain sadistisia peleja sinun kustannuksella.

Joten summasummarum mt-ongelmista kertominen on varoittamista siitä ettei ihminen osaa toimia niin kuin ehkä odotetaan, se on varoitus että tämä suhde saattaa vaatia enemmän kun mihin sinä olet ehkä tottunut. Se on pyyntö ymmärrykselle. Se on selitys kummallisuudelle. Se on informaatio sille toiselle, että vaikka olen mielestäsi viehättävä, en välttämättä ole pitkässä juoksussa sopiva. En sano että kaikkien mt ongelmat olisi sellaisia että suhde edes toimisi, eikä kaikkia ongelmia tulekaan ymmärtää (kuten tällä palstalla muutamista kommentoijista huomaa) ja silloin on ihan okei evakuioida itsensä. Jokainen on vastuussa omasta onnellisuudestaan ja jos toisen ongelmat estävät sinun onnellisuuden, niin eipä siinä ole montaa tulevaisuutta suhteelle.

• Kiitos selvennyksestä. Itse koen jotenkin näi, että jos olisin rikki, niin en vois odottaa enkä vaatia, että minua joku "korjailisi", tai että toisen pitäisi tehdä enemmän töitä suhteen eteen, kun olen nyt rikki. Mä koen, etten voisi olla niin itsekäs, että sysäisin oman mahdollisen ongelmakäyttäytymisen toisen hartiolle. Ajattelen, että en ryhtyisi suhteeseen, jos olisin rikki ja näin olisin toiselle kertonutkin avoimesti.

Itselleni kävi niin, että toinen ehkä suhtautuikin, kuten kuvailet. Mutta mikään ymmärrys ei koskaan riittänyt ja kaikki oli vain mun syytä, jopa se mihin en voinut vaikuttaa. Henkilö ehkä ymmärsi minun olevan ymmärtäväinen ja muuttui "mustaksi aukoksi" joka imee energian, ymmärryksen, rakkauden, antamatta mitään takaisin ja vaatii yhä enemmän, kunnes toisella ei enää ole annettavaa. Yritin kyllä enemmän, kuin moni muu. Lopuksi kun kerran itse olen tarvinnut ymmärrystä ja tukea sekä rakkautta, kyyti oli kylmää. Henkilö ei pystynyt käsittää eikä hyväksyä sitä, että suhteessa myös toinen tarvitsee ymmärrystä eikä vain hän.

Siksi koen, että jos henkilö on rikki, hänen on ensiksi korjattava itseään. Ei toiselle voi sysätä vastuuta omista asioista. Eikä voi olettaa, että toinen on se, joka sitten painaa duunia suhteen eteen kun itse jää vain olemaan rikki.

Nämä on vain minun mielipiteitäni, en siis pidä itseäni ainoana oikeassa olevana :) siitä tämä keskusteleminen onkin antoisaa, koska saa hyvin erilaisia näkökulmia itselleen, joita ei muuten ehkä osais miettiä. :)

• N38 kirjoitti:

Kiitos selvennyksestä. Itse koen jotenkin näi, että jos olisin rikki, niin en vois odottaa enkä vaatia, että minua joku "korjailisi", tai että toisen pitäisi tehdä enemmän töitä suhteen eteen, kun olen nyt rikki. Mä koen, etten voisi olla niin itsekäs, että sysäisin oman mahdollisen ongelmakäyttäytymisen toisen hartiolle. Ajattelen, että en ryhtyisi suhteeseen, jos olisin rikki ja näin olisin toiselle kertonutkin avoimesti.

Itselleni kävi niin, että toinen ehkä suhtautuikin, kuten kuvailet. Mutta mikään ymmärrys ei koskaan riittänyt ja kaikki oli vain mun syytä, jopa se mihin en voinut vaikuttaa. Henkilö ehkä ymmärsi minun olevan ymmärtäväinen ja muuttui "mustaksi aukoksi" joka imee energian, ymmärryksen, rakkauden, antamatta mitään takaisin ja vaatii yhä enemmän, kunnes toisella ei enää ole annettavaa. Yritin kyllä enemmän, kuin moni muu. Lopuksi kun kerran itse olen tarvinnut ymmärrystä ja tukea sekä rakkautta, kyyti oli kylmää. Henkilö ei pystynyt käsittää eikä hyväksyä sitä, että suhteessa myös toinen tarvitsee ymmärrystä eikä vain hän.

Siksi koen, että jos henkilö on rikki, hänen on ensiksi korjattava itseään. Ei toiselle voi sysätä vastuuta omista asioista. Eikä voi olettaa, että toinen on se, joka sitten painaa duunia suhteen eteen kun itse jää vain olemaan rikki.

Nämä on vain minun mielipiteitäni, en siis pidä itseäni ainoana oikeassa olevana :) siitä tämä keskusteleminen onkin antoisaa, koska saa hyvin erilaisia näkökulmia itselleen, joita ei muuten ehkä osais miettiä. :)

"Lopuksi kun kerran itse olen tarvinnut ymmärrystä ja tukea sekä rakkautta, kyyti oli kylmää. Henkilö ei pystynyt käsittää eikä hyväksyä sitä, että suhteessa myös toinen tarvitsee ymmärrystä eikä vain hän."

Olen ollut suhteessa sellaisen Yksilön kanssa, jota sai aina tukea ja ymmärtää ja itsekin ItsePetostelin (Liian Pitkään) itseäni, että toisella on varmaan "stressiä", vaikeeta yms... Se vaan, että se tuntui olevan se "normaali" ja jotain muuta oli harvemmin.. ;P

Jos taas itsellä oli vaikeeta ja/tai heikkoja hetkiä, niin tukea ja ymmärrystä harvemmin oli ja jos oli, niin sitä tuntui olevan lähinnä silloin, jos/kun hänen piti näytellä jollekin, että olisi "hyvä" ihminen.. Kulisseissa sitten poljettiin lähinnä vielä enemmän suohon monin eri tavoin.. Syyllistämällä, haukkumalla ja vaikka millä.. ;P

Samoin jos hän teki jonkun asian, niin se oli pääsääntöisesti (tai ainakin monesti.. riippuen hieman tilanteesta) aina "arvokkaampaa", kuin jos minä tein saman asian.. Ja sitten jopa raivostuttiin, jos yritin nostaa "kissan pöydälle" ihmeteltäväksi, että miten tämä(kin) asia nyt näin voi olla, että toisen tekemänä jokin asia "arvokasta" ja taas toisen tekemänä "arvotonta" tai ainakin lähes "arvotonta".. ;P

Kuten sanoin Sulle aikaisemmin, niin se on ihan Yksilöstä kiinni (Persoona/Luonne jne.).. Jokainen Yksilö on Just sitä mitä Oikeasti On, Ei yhtään Enempää, eikä yhtään Vähempää.. ;P

• Tässä on nyt kaikilla mielestäni hyvä pointti. Ei lisättävää.

• tällaistatänään

Minä olen ehjä, mutta joskus vuosia sitten olin rikki monen vuoden ajan. Omien kokemusten kautta ymmärrän rikkinäisiä ihmisiä. Osaan asettua heidän asemaansa, mutta olen sillä tavalla vahva etten anna pompottaa itseäni. En etukäteen ajattele mikä suhteessa voisi mennä pieleen, eli jos alan suhteeseen siinä mennään eteenpäin hetki kerrallaan ja katsotaan mitä se tuo tullessaan. Olen joustava mutta myös omat rajat pitävä.

• Koen itseni sitkeäksi. :)

Olen kohdannut monia asioita elämässäni, jotka ovat minua hetkittäin rikkoneetkin. Mutta toistaiseksi osaan korjata itse henkisen itseni ja jatkaa matkaa. :)

Tuossa ylempänä on useamman kommentissa hyvin käsitelty aihetta rikkinäinen, osalle se on keino ja konsti, joillekin se on koko elämän otsikko.

• Tuo onkin hieman ärsyttävää että jos joku mies käyttäytyy noin niin osa oelttaa että kaikki on samanlaisia, kun mikään ei riitä ja sitä rataa.
      Sitten kyllä minullekkin on jauhettu että pitäs luottaa enemmän ihmisiin ja heittäytyä, mitä kyllä teen ja yritän edelleen luottaa vaikka on paljon paskaa tullut niskaan.
      Ja vaikka on naisiltakin tullut lokaa niin en pidä teitä kaikkia samanlaisina että voisitteko tehdä samoin.

Tuli tuossa mieleen kun mietin eilen että nainen tykkää itsevarmuudesta mutta sellanen narsistisen tai sosiopaattisen henkilön itsevarmuus ei ole tervettä että jos nainen on ollut useammassa suhteessa tollasen manipuloivan itsekkään paskiaisen kans hän alkaa jotenkin näkemään tuon normaalina jos ei niin sitten ei siihen kilttiin luotettavaan itsevarmaan mieheen luoteta eikä anneta mahollisuutta vaikka juurikin sillä ihmisellä on tervettä itsevarmuutta, muiden manipulointi ja hyväksi käyttö ei ole tervettä ja ei sellasen kans terveeseen suhteeseen pääse joten osa naisista kun huomaatte että käytöksellänne olette karkottaneet kaikki kunnolliset miehet ympäriltänne ja olette yksin niin ottakaa vaan se ns jännämies jonka kans sitten elätte loppueämänne "terveessä" suhteessa ellei sitten pistä kylmäksi.

Tarkoitukseni ei ole olal vittumainen mutta välillä tuntuu että asiat on noin että miettikää aina kahdesti koska joskus se oikeasti hyvä mies voi mennä ohi tyhmien juttujen takia, niinku on mennyt itsellä hyviä naisia ohi oman idioottimaisuuteni ja turhien epäilyjeni takia.

• tullutnähtyä

passiivis-aggressiivinen katkeruus himmentää monen "kunnollisen" kunnollisuutta

• tullutnähtyä kirjoitti:

passiivis-aggressiivinen katkeruus himmentää monen "kunnollisen" kunnollisuutta

No en yleistänyt, harmi jos sait tollasen kuvan, tuo koskikin sellaisia naisia jotka tekee noin että joskus kauan sitten tuli vastaan, ei se tarkota että kaikki on mun mielestä tollasia.

• Narsistit ja sosiopaatit eivät välttämättä näytä aina itsevarmoilta. He ovat naamioitumisen mestareita ja vetävät rooleja. En tiedä huijaavatko he monesti myös itseään, koska en jaksa uskoa että joku voi tietoisesti manipuloida toista tavoitteena hänen satuttaminen. Jotkut heistä naamioituvat uhreiksi. Eteenkin silloin, kun ovat tehneet itse jotain väärin. Heidän olematon itsetunto ei anna heidän nähdä itseään peilistä. Mut tuskin he tahallaan sitä tekee.

Sosiopaatit ja narsistit ovat taitavia tunnistamaan toisen ihmisen heikkouksia, säröjä ja toiveita ja he pelaa niillä. Uhriutuva narsisti oivaltaa heti, jos naisella on hoivaviettiä ja ymmärrystä ja silloin rooli, ei ole itsevarma vaan päinvastoin (toki ei kaikki ole sellaisia). Hän heittäytyy "raukaksi", "rikkinäiseksi", "onnettomaksi" saadaakseen "uhrinsa" koukkuun. Säälimään, huomiomaan ja välitämään itsestään. Juttelin tänään tutun psykoterapeuttini kanssa aiheesta, sillä nyt niin "fiksuna" oln näistä :D

Yksi tuttu keskimääräistä reippaasti narsistisempi henkilö vetää raukan, rikkinäisen, kokeneen hyväntekijän roolia. Hän hakeutuu aina paikkoihin, jossa hän voi olla se "parempi", "viisaampi" yms. Itsevarmoja ihmisiä hän ei siedä ollenkaan, eikä myös ihmisiä, jotka koulutuksensa puolesta asioista asiantuntijana tietävät, reaktionsa itsevarmoihin ja "tietäviin" ihmisiin on hassua, hän pakenee paikasta. Mutta esimerkiksi juoppojen kanssa (itse ei juo) hän viihtyy erinomaisesti sillä hän on silloin "hyvä oma ihminen" joka ei "tuomitsee", kaveripiirissansa ei juurikaan ole aikuisia, vaan hän hakeutuu teini-ikäisten "nuorekkaaksi" kaveri-ihmiseksi ja silloin hän on taas se ihailtu keskipiste, joka "tietää", hän myös on ryhtynyt hyväntekeväisyyttä tekemään, mitä olenkin jo sivusta seuraaneena ajatellut olevan hänen seuraava askel ihailun keräämisksi. ja tässä kyse ei ole hyvästä ihmisestä, josta kuvittelen kaikenlaista. Henkilöä tunnen aika hyvin, ja hän ei ole hyvä ihminen sisällänsä. Empatiakykyä ei hänellä ole, sympatiaa toki löytyy jos samaa mieltä hänen kanssaan on.

Että kaikki psykopaatit ja narsistiset henkilöt ole itsevarmoja. :)

• N38 kirjoitti:

Narsistit ja sosiopaatit eivät välttämättä näytä aina itsevarmoilta. He ovat naamioitumisen mestareita ja vetävät rooleja. En tiedä huijaavatko he monesti myös itseään, koska en jaksa uskoa että joku voi tietoisesti manipuloida toista tavoitteena hänen satuttaminen. Jotkut heistä naamioituvat uhreiksi. Eteenkin silloin, kun ovat tehneet itse jotain väärin. Heidän olematon itsetunto ei anna heidän nähdä itseään peilistä. Mut tuskin he tahallaan sitä tekee.

Sosiopaatit ja narsistit ovat taitavia tunnistamaan toisen ihmisen heikkouksia, säröjä ja toiveita ja he pelaa niillä. Uhriutuva narsisti oivaltaa heti, jos naisella on hoivaviettiä ja ymmärrystä ja silloin rooli, ei ole itsevarma vaan päinvastoin (toki ei kaikki ole sellaisia). Hän heittäytyy "raukaksi", "rikkinäiseksi", "onnettomaksi" saadaakseen "uhrinsa" koukkuun. Säälimään, huomiomaan ja välitämään itsestään. Juttelin tänään tutun psykoterapeuttini kanssa aiheesta, sillä nyt niin "fiksuna" oln näistä :D

Yksi tuttu keskimääräistä reippaasti narsistisempi henkilö vetää raukan, rikkinäisen, kokeneen hyväntekijän roolia. Hän hakeutuu aina paikkoihin, jossa hän voi olla se "parempi", "viisaampi" yms. Itsevarmoja ihmisiä hän ei siedä ollenkaan, eikä myös ihmisiä, jotka koulutuksensa puolesta asioista asiantuntijana tietävät, reaktionsa itsevarmoihin ja "tietäviin" ihmisiin on hassua, hän pakenee paikasta. Mutta esimerkiksi juoppojen kanssa (itse ei juo) hän viihtyy erinomaisesti sillä hän on silloin "hyvä oma ihminen" joka ei "tuomitsee", kaveripiirissansa ei juurikaan ole aikuisia, vaan hän hakeutuu teini-ikäisten "nuorekkaaksi" kaveri-ihmiseksi ja silloin hän on taas se ihailtu keskipiste, joka "tietää", hän myös on ryhtynyt hyväntekeväisyyttä tekemään, mitä olenkin jo sivusta seuraaneena ajatellut olevan hänen seuraava askel ihailun keräämisksi. ja tässä kyse ei ole hyvästä ihmisestä, josta kuvittelen kaikenlaista. Henkilöä tunnen aika hyvin, ja hän ei ole hyvä ihminen sisällänsä. Empatiakykyä ei hänellä ole, sympatiaa toki löytyy jos samaa mieltä hänen kanssaan on.

lähti liian aikaisin viesti ...Ja kun ne narsistit ja psykopaatit vetävät tosi hyvin niitä roolejansa, niin on todella vaikeaa enää uskoa, ettei kaikki samoja käyttäytymispiirteitä omaavat, ole sellaisia :( valitettavasti...

• N38 kirjoitti:

lähti liian aikaisin viesti ...Ja kun ne narsistit ja psykopaatit vetävät tosi hyvin niitä roolejansa, niin on todella vaikeaa enää uskoa, ettei kaikki samoja käyttäytymispiirteitä omaavat, ole sellaisia :( valitettavasti...

Joo noinhan se osalla menee, se on kyllä harmi, tiedän kyllä kun itseäkin on kohdeltu huonosti että vaikea luottaa mutta yrittäny enemmän luottaa ja jopa onnistunut siinä että ei aina heti epäile pahinta

• N38 kirjoitti:

Narsistit ja sosiopaatit eivät välttämättä näytä aina itsevarmoilta. He ovat naamioitumisen mestareita ja vetävät rooleja. En tiedä huijaavatko he monesti myös itseään, koska en jaksa uskoa että joku voi tietoisesti manipuloida toista tavoitteena hänen satuttaminen. Jotkut heistä naamioituvat uhreiksi. Eteenkin silloin, kun ovat tehneet itse jotain väärin. Heidän olematon itsetunto ei anna heidän nähdä itseään peilistä. Mut tuskin he tahallaan sitä tekee.

Sanotaanko näin ehkä kärjistäen mutta narsistin ja psykopaatin ero on se että narsisti ei ole oikeasti itsevarma ja siksi käyttäytyy miten käyttäytyy mutta psykopaatti on niin itsevarma ja tunteeton että monesti esimerkiksi sitten päätyy isoon virkaan esim politiikkaan, ja nämähän ei ole aina mustavalkosia.
        Minä olen ollut tekemisissä ainakin sosiopaattien kanssa ja pari narsistiakin on tullut elämässä vastaan että kyllä jotain tiedän.

• N38 kirjoitti:

Ja harmi etä olet itse joutunut tekemisiin ainakin jos siitä on sinullekkin pahaa aiheutunut, mietin vaan kun itse olen luonteeltani kiltti ja huomaavainen sekä tunnollinen ja ahkera mutta myös omaan temperamenttisen puolen ja siitä kyllä ihan suoraan uskallan toiselle mainita mutta osaan myös peittää tunteeni tarvittaessa ja en pienestä säikähdä siksi koska aikaisemmin tietyt asiat eläm'ääs kovettanut niin toivottavasti kukaan ei leimaa minua narsistiksi koska se ois aika hirveää mutta uskon että kun olen oma itseni niin huomataan että olen ihan normaali ihminen vikoineen ja hyvine puolineen.
        Toki minulla välillä mielikuvitus lentää liikaa. Eikä sais miettiä liikoja mutta välillä miettii

• Tkirjaimellaalkavamies kirjoitti:

Sanotaanko näin ehkä kärjistäen mutta narsistin ja psykopaatin ero on se että narsisti ei ole oikeasti itsevarma ja siksi käyttäytyy miten käyttäytyy mutta psykopaatti on niin itsevarma ja tunteeton että monesti esimerkiksi sitten päätyy isoon virkaan esim politiikkaan, ja nämähän ei ole aina mustavalkosia.
        Minä olen ollut tekemisissä ainakin sosiopaattien kanssa ja pari narsistiakin on tullut elämässä vastaan että kyllä jotain tiedän.

No totta kyllä se mitä kirjoitat eroista :9

• Tkirjaimellaalkavamies kirjoitti:

Ja harmi etä olet itse joutunut tekemisiin ainakin jos siitä on sinullekkin pahaa aiheutunut, mietin vaan kun itse olen luonteeltani kiltti ja huomaavainen sekä tunnollinen ja ahkera mutta myös omaan temperamenttisen puolen ja siitä kyllä ihan suoraan uskallan toiselle mainita mutta osaan myös peittää tunteeni tarvittaessa ja en pienestä säikähdä siksi koska aikaisemmin tietyt asiat eläm'ääs kovettanut niin toivottavasti kukaan ei leimaa minua narsistiksi koska se ois aika hirveää mutta uskon että kun olen oma itseni niin huomataan että olen ihan normaali ihminen vikoineen ja hyvine puolineen.
        Toki minulla välillä mielikuvitus lentää liikaa. Eikä sais miettiä liikoja mutta välillä miettii

Temperamentti ja empatian puute ovat eri asioita. Minäkin olen temperamenttinen, hyvinkin. Joku saattaa haukkua narsistiksi, mikä en ole. Mulla toki omat rajat, mutta mä ymmärrän ihmisiä ja asetun heidän asemaan, autan vilpittömästi tavoittelematta heiltä vastapalvelusta, toki surettaa jos ihmiset eivät suhtautuukaan loppupelissä minuunkin empaattisesti.

Ja minäkin puhun suoraan ja rehellisesti. Ymmärrän ja "venyn", mutta rajansa on kaikella. Jos oma itsesi ei ole omaa etua tavoitteleva manipuloija, joka haluaa vain rajatonta huomiota, tunnustusta yms - et ole narsisti. :)

Sen itse ajattelen narsistin tunnuspiirteeksi: jos joku on pulassa ja narsisti on osallisena tapahtumiin tavalla tai toisella, niin narsisti auttaa ainoastaan siinä tapauksessa, jos hän itse hyötyy jollain tapaa tilanteesta. Jos hän ei näe itselleen hyötyä, hän jättää toista pulaan yrittämättä auttaa ja loppupelissä haukkuu vielä selviytynyttä avuntarvitsijaa siitä, että se on apua ylipäänsä tarvinnut. Luultavasti narsisti keksii vielä että koko avuntarvekin oli keksity.

Tuskin tuollainen oot :)

• N38 kirjoitti:

Temperamentti ja empatian puute ovat eri asioita. Minäkin olen temperamenttinen, hyvinkin. Joku saattaa haukkua narsistiksi, mikä en ole. Mulla toki omat rajat, mutta mä ymmärrän ihmisiä ja asetun heidän asemaan, autan vilpittömästi tavoittelematta heiltä vastapalvelusta, toki surettaa jos ihmiset eivät suhtautuukaan loppupelissä minuunkin empaattisesti.

Ja minäkin puhun suoraan ja rehellisesti. Ymmärrän ja "venyn", mutta rajansa on kaikella. Jos oma itsesi ei ole omaa etua tavoitteleva manipuloija, joka haluaa vain rajatonta huomiota, tunnustusta yms - et ole narsisti. :)

Sen itse ajattelen narsistin tunnuspiirteeksi: jos joku on pulassa ja narsisti on osallisena tapahtumiin tavalla tai toisella, niin narsisti auttaa ainoastaan siinä tapauksessa, jos hän itse hyötyy jollain tapaa tilanteesta. Jos hän ei näe itselleen hyötyä, hän jättää toista pulaan yrittämättä auttaa ja loppupelissä haukkuu vielä selviytynyttä avuntarvitsijaa siitä, että se on apua ylipäänsä tarvinnut. Luultavasti narsisti keksii vielä että koko avuntarvekin oli keksity.

En ainakaan tunnista että oisin tollanen :)
        Sillain vaikka tajuais jotkut asiat niin jotenkin aina ollut että ei sitten osaa selittää niin hyvin.
        Hyviä pointtej amutuen

• N38 kirjoitti:

" Jos hän ei näe itselleen hyötyä, hän jättää toista pulaan yrittämättä auttaa ja loppupelissä haukkuu vielä selviytynyttä avuntarvitsijaa siitä, että se on apua ylipäänsä tarvinnut. Luultavasti narsisti keksii vielä että koko avuntarvekin oli keksity."

TuttuaHuttua.. ;D

Onneksi ei enää.. Eikä Ikinä.. Hassua miten joku voi syyttää toista ihan vaikka vain siitä, jos/kun on tullut kipeäksi ja/tai on levon tarpeessa ja väsynyt?.. Ei voi kuin KuNmastella ja HäNmästellä näin jälkikäteen eräänkin Yksilön KäyttäytymisMalleja.. Sama Yksilö tosin nautti siitä, jos/kun oli ihan loppu ja piipussa vaikka esim. Töiden ja kiireiden takia ja hän jopa sanoi tämän joskus suoraankin.. Ja se oli oikeasti hänen mielestä "kehu" tjms... ;P

Ei mahtunut Mun kaaliin, kun itsellä nuo menee Just PäinVastoin.. Musta tuntuu parhaimmalta, mitä parempi toisen olo on.. Eli mitä vähemmän stressiä ja enemmän lepoa,sekä parempaa fiilistä jne. toisella on, niin sitä parempi.. ;P

" Jos hän ei näe itselleen hyötyä, hän jättää toista pulaan yrittämättä auttaa ja loppupelissä haukkuu vielä selviytynyttä avuntarvitsijaa siitä, että se on apua ylipäänsä tarvinnut. Luultavasti narsisti keksii vielä että koko avuntarvekin oli keksity."

TuttuaHuttua.. ;D

Onneksi ei enää.. Eikä Ikinä.. Hassua miten joku voi syyttää toista ihan vaikka vain siitä, jos/kun on tullut kipeäksi ja/tai on levon tarpeessa ja väsynyt?.. Ei voi kuin KuNmastella ja HäNmästellä näin jälkikäteen eräänkin Yksilön KäyttäytymisMalleja.. Sama Yksilö tosin nautti siitä, jos/kun oli ihan loppu ja piipussa vaikka esim. Töiden ja kiireiden takia ja hän jopa sanoi tämän joskus suoraankin.. Ja se oli oikeasti hänen mielestä "kehu" tjms... ;P

Ei mahtunut Mun kaaliin, kun itsellä nuo menee Just PäinVastoin.. Musta tuntuu parhaimmalta, mitä parempi toisen olo on.. Eli mitä vähemmän stressiä ja enemmän lepoa,sekä parempaa fiilistä jne. toisella on, niin sitä parempi.. ;P

Oikeastiko siis hän sanoi nauttivansa, jos olit kiireiden takia piipussa? Vai tarkoittiko itseään? Mitä kehua tuollainen on :(. Mut on meitä ihmisiä tosiaankin moneen lähtöön.

• N38 kirjoitti:

Oikeastiko siis hän sanoi nauttivansa, jos olit kiireiden takia piipussa? Vai tarkoittiko itseään? Mitä kehua tuollainen on :(. Mut on meitä ihmisiä tosiaankin moneen lähtöön.

Sanoi.. Enhän minä siihen(kään) tainnut osata silloin reakoida oikein.. Jäin vain itsekseni miettimään, että miten tuokin asia voi olla jollakin noin ja minulla taas ihan toisinpäin.. ;D

"Kehuna" se "tarjoiltiin".. Se on varmaan joillekin "hienoa", kun toinen on kaikkensa antanut.. ;P

Joillekin ei ole tärkeää edes läheisen ihmisen vointi vaan se mitä Hänestä Saa Revittyä Hyötyä Irti.. Surullista mutta totta.. ;P

On näitä(kin) juttuja tullut pohdiskeltua ja ihmeteltyä Aikast Paljonkin.. ;D

• Pillujen--asiantuntija

Mies ei voi mennä rikki jos nainen jättää miehen ja vaihtaa parempaan ja komeampaan mieheen. Sehän on luonnon laki että niin tehdään. Kun auto menee rikki niin ostetaan uusi auto,. Samoin kun mies vanhenee, rumentuu niin nainen vaihtaa tuorempaan. Kaikkien pitää hyväksyä se että me muuutumme kokoa ajan.

• Pillujen--asiantuntija

Jos on rikki niin ei ole päässyt yli edellisestä suhteesta. Ei pitäisi alkaa uuteen suhteeseen jos vanha on mielessä. Uudelle kumppanille ei pidä kertoa siitä edellisestä kumppanista ja suhteesta mitään, eikä se uusi kumppani ole mikään terapeutti että sille pitää avautua eikä sen tehtävä ole hävittää menneitä haamuja.

• Samaa mieltä kanssasi , kerrankin :)

• N38 kirjoitti:

Samaa mieltä kanssasi , kerrankin :)

Juuh.. Monella naisella tuntuu tuo "Historia" olevan HyvinHyvin TabuAsia.. Jostain KuNmasta Syystä.. ;D

.. Noh.. Onhan noita SamanKaltaisia miehiäkin.. He ovat Just kuin Toisilleen luodut, joten eipä muuta kuin Valkkaa itselleen Sellaisen SamanKaltaisen "ihanuuden".. ;D

• eimullamuuta-

Olen ehjä. En kerro naiselle asioistani ellei se itse kysy. Ei ole tarve tuoda vanhoja juttuja uuteen suhteeseen, menen eteenpäin elämässä aina. Olen kuullut kun tutut kertoilee kaikki jutut mitä suhteessa tapahtuu kavereilleen, niitä ruoditaan känni iltoina enkä itse jaksa kuunnella joten poistun sitten paikalta.

• Kaikilla on varmaan psyykkisiä kipupisteitä ja haavoja, mutta eihän se hyvä merkki ole, jos liittää "rikkinäisyyden" kovin vahvasti osaksi omaa identiteettiä. Hankaloittaa vain kipujen hoitamista jos ajattelee, että samalla siinä menettää "jotain itsestään".

• Minut on rikottu mutta eheydyn ja siinä on ukkoseni on apuna vaikka väliin tuntuu että talliin minut murusiksi.

Jos ihminen sanoo olevansa rikki se tietää minusta oikeasti ongelmaa kuin itsestäni koen että minusta o.

sinun turha väittää että se olisi manipuloinut kun kertonut alkujaan olevan rikki. En koen mitään muuta kuin joko odottaa että ehjenee tai korjata rinnalla.

En oikein tajua, ei minua ainakaan yhtään varotettu että ukkoseni on rikki,sehän oli ongelma koska rikkoi minua.

Tästä päätellen rikottiin myös sinua ja voisi olettaa, että olet myös rikkoutunut koska eihän yhden ihmisen perusteella voida olettaa kaikkien rikkinäisten olevan korjaamattomia

• Minä olen ehkä rikki mutta ei se sen rakkauden kohteen syy ole.
      Joskus järjen vastasesti käy näköjään näin.
      Ei ole näin pahasti syttynyt tunteet koskaan nyt sen tajunnut.
      Koitan kuitenkin olla sille ihmiselle mahd mukava koska hän on hyvä ihminen ja ansaitsee vain hyvää, ja toivon että hän löytää jonkun hyvän miehen joka kohtelee häntä hyvin.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      206
      3210
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1620
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      95
      1472
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1389
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1334
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      157
      1257
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1188
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1019
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      932
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe