Xanor-kokemuksia

Hirvittää

Onko 0,25mg Xanoria vrk:ssa niin suuri annostus, että on vaikea vierottautua ?

16

1356

Vastaukset 16

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vastausg

Ei ole. Se on melkein sama kuin pastillin laittaisit suuhun.

• sesiitä

mulle oli. tuli kyllä sellaiset huume-viekkarit !!! kesti sitten 6 vk, ja luulin todella Kuolevani ! Alkoholia en silloin käyttänyt. Noh, kait se on yksilöllistä, kuka tietää? Samainen lääke myydään Usa:ssa kovana katuhuumeena, nimellä: Xanax.

• paxtil

Ei ole,lisään vielä tähän et tälle palstalle kirjoitellaan suurimmaksi osaksi kaikkee kauheuksia tämän lääkeryhmän muittenkin lääkkeitten vaaroista,esim.ite käytin 3kk venlafaxin 150mg päivässä,lääkkeen lopetuksessa ei mtn ongelmia eikä myös alotuksessakaan,täältä sitte luin kys.lääkkeestä,nii voi elämän kevät mitä juttua löyty eli ei kannata lähtee noihin juttuihin mitä tänne kirjotellaan,kaikkihan on tietty yksilöllistä mut kohtuus kaikessa.

• Xarelton

Hyvä lääke olen käyttänyt toista vuotta ja toimii kuten pitääkin

• potilastäs

Riippuu paljon käyttöajasta ja ihmisen kivun ja muiden oireiden sietokyvystä.Itsellä suurempi annos ja kauan.

• Nuppuli13

Hyvä ja auttava lääke. Itse syönyt nyt reilun vuoden 1-2 mg päivässä. Ja auttaa hyvin ahdistus- ja panikkihäiriöihin. Kykenee toimimaan normisti, eikä kaikenmaailman fyysiset oireet koko ajan valtaa kroppaa. Ota ihmessä käyttöön, helpottaa elämää. Ei tässä vaihessa kannata miettiä mahdollisia vieroitusoireita. Apu on tärkein. Kyllä siitä sitten aikanaan eroonkin pääsee, kun sen aika tulee.
      Jotkut ovat käyttäneet vuosikymmenet ko. lääkettä ja hyvin on auttanut ja tukenut elämää.

Tsemppiä.
      Kärsitkö paniikista, ahdistuksesta ja minkälaisia oireita sinulla on?

• Kriittisempi

"Kyllä siitä sitten aikanaan eroonkin pääsee, kun sen aika tulee."

Miten itse edistät sitä, että se aika tulisi? Kuulostaa siltä ettet edes yritä päästä vaivasta eroon, vaan aiot vain syödä lääkettä vuodesta toiseen. Lääkettä, jota ei ole edes suunniteltu mihinkään jatkuvaan käyttöön.

"Ei tässä vaihessa kannata miettiä mahdollisia vieroitusoireita."

Aina kannattaa miettiä seurauksia. Ei mitään kannata alkaa nappailemaan tiedostamatta riskejä. Ei ole tarkoitus syyllistää sinua, mutta minusta on aika huono ohje toiselle, että ala vaan ottamaan nappeja, mietit sitten joskus. Mitä nopeammin lääkkestä pääsee eroon, sitä parempi.

• PirkkoH

Kriitisempi on oikeassa. Vastuuton neuvo.

• koekaniini.eli.potilas

On erittäin vaikea lääke (huume) vierottautua.

• TuttuOnLääke

Nykyään tätä lääkettä ei mielellään enää uusita eikä varsinkaan aloiteta uutena potilaalle. Näin olen monelta taholta kokenut ja kuullut. Nyt on alettu toimia pakkausohjeen mukaan, että vain muutaman viikon käyttöön, ei pitkäksi aikaa.
      - Näyttää että tämän ketjun aloitus on jo liian vanha, tammikuulta, suhteessa siihen, mikä nyt on näiden lääkitysten lääkepolitiikka. Sikäli tähän ei nyt kantsi enää kirjoitella.

Mutta alkuperäiseen kysymykseen kokemuksesta sanon, että vieroitus 0,25 mg:sta on myös pitkän jänteen työtä, ei sujune ihan noin vain. Sen kyllä voi saada lopetettua, mutta pitää tehdä suunnitelma jotenkin niin, että pieni muru tabletista pois ja tällä määrällä esim. aina kaksi viikkoa. Jos oireet ovat pahat, niitä pitää auttaa muilla keinoin. Eli tämän lääkkeen vieroitus tehtävä yhteistyössä lääkärin kanssa. Onnistuu kyllä.

• olosuhthyvä

Niin se vieroitus on kamalaa,pääsin puoleen siihen se jäi takaisin entiseen annokseen,Vieroituksessa on hankalaa oireet ja se etteti pysty oikein mihinkään kuin olla kotona eikä sielläkään yksin.Aikoinaan kauan sitten lääkärit sanoi syöt näitä loppuikäsi ja niinhän se näyttää menevän.tosin annos nyt on sama kuin alussa kauan sitten.

• gaius.plinius

Suurin osa lääkäreistä tuskin on itse koskaan syönyt määräämiään myrkkyjä.
      Ei niillä ole mitään kokemusta itsellä.
      Siksikö niitä on niin helppo kirjoittaa muille ja jopa sanoa
      "ettei näistä sivu- tai vieroitusoireita tule !"

Palstat on täynnä vieroitusoireissa kamppailevia ihmisiä !

Lääkärien pitäisi hoitaa hommansa alusta loppuun asti,
      kertoa ääneen sivuvaikutuksista ja vieroitusoireista potilaalle ja potilaalle pitäisi antaa valmiiksi, suunnitellusti, vastaanottoaika esimerkiksi puolen vuoden välein (seuranta) ja lopuksi auttaa vieroituksessa.

Nythän ainakin terveyskeskuslääkäri, joka on yleislääkäri vain, kirjoittaa "napit" ja adjöö !
      Yksiksesi jäät. Yleensä. "Tuoteselostetta" tutkimaan.

Omasta aktiivisuudestasi on kiinni saatko ohjatusti vieroitetuksi itsesi.
      Mielenterveysongelmaiselle ei kaikki ole niin selkeää ja kynnys mennä uudestaan lääkärillekin voi olla korkea. Esim. paniikkihäiriöinen ei pysty edes kauppaan menemään joskus.
      Masentunut ei jaksa ajatella mitään asioitaan joskus. Jne.
      Ajatuskin irrottautua lääkkeistä voi herättää kauhua, vaikka tajuaa ettei lopun ikäänsä voi popsia nappejaan sen aiheuttamatta haittaakin.

Siinä rimpuilet sitten.
      Mahdollisesti toivot, ettet olisi koskaan aloittanutkaan lääkitystäsi.

• en.ole.robotti

Xanorista tuskin pääsee irti ilman siirtymistä pitempivaikutteiseen lääkkeeseen asteittain pienenevällä annoksella. Xanorin vaikutusaika on niin lyhyt, että vieroitusoire iskee nopeasti useamman kerran päivässä päälle, kun sitä alkaa vähentää.
      Jos Xanorin ottaa kolmasti vrk:ssa, kolmasti tulee vieroitusoireetkin.
      Se on yhtä siksakkia, ei sitä kenenkään hermo kestä.
      On paras mennä asiantuntevalle lääkärille saamaan ohjeet.

• TuttuOnLääke

"Jos Xanorin ottaa kolmasti vrk:ssa, kolmasti tulee vieroitusoireetkin." Näin ollee, ja kommenttisi hyvä! - Aloittaja ei ehkä ole tässä "remmissä" näkemässä jutteluamme(?), mutta luulen hänen olevan kuten minä, että tuo 0,25 mg yhdellä kertaa kerran vuorokaudessa, tavallista että illalla, kuten minulla mennyt. Olen saanut tabua pudotettua nyt ilman tuki-bentsoa niin, että nyt otan iltaisin vain 1/2. Olen hyvin optimistinen, että kokonaan pääsen eroon, vaikka pitkään käyttänyt. Riippuu tosiaan milleistä ja monestiko päivässä lääke menee, niin tämä vieroitus. Itse en havaitse oireita näin pienen määrän puolittuessa, mutta silti vaikea vielä nukkua ilman. Ehkä mukana henkistä turvautumista.

• en.ole.robotti

Tottakai on vaikea nukkua ilman puolella annoksella. Puolikas on puolikas teho koskee se mitä vain ainetta.
      Xanorissa (ynnä muissa) on luonnollisesti henkinen turvautuminen mukana ja pelko siitä, ettei tule toimeen ilman Xanoria ollenkaan, mikä lisää vierottumisen vaikeutta.

Xanorista vieroittumisen vaikeus on siinäkin, että vierottumisoireet muistuttavat ahdistus- ja paniikkihäiriötä. Ekoina viikkoina se iski heti päälle kun pillerin vaikutus heikkeni.
      Oli vaikea hallita Xanorin vähennystä ja pitää päänsä, ettei ota hätäpäissään yhtään lisää.
      Ei saa nostaa annosta takaisin. Lisäksi oli pahoinvointikohtauksia ja vatsakipuja. Ne liittyy Xanor-vierotukseen.

Oikein tarkkaan kun pohdiskelin asiaa totesin, että ei minulla mitään paniikkia ole enää,
      sen pirun pillerin metaboloituminen "viestii" päähäni ahdistus/paniikkioireen tapaista fyysistä oloa.
      Vierottumisen alussa tuli paniikkioirettakin, ahdistus juuri siitä, tulenko pärjäämään ollenkaan ilman lääkitystä.

Irti pääsee jokainen. Ei ollut ollenkaan helppoa, mutta vierotuin. Vierotuksesta on jo pari vuotta, mutta ne kuukaudet on syöpyneet muistiin kuinka kauheaa se oli ja kuinka paljon se henkisesti vaati.
      Sanon tämän siksi, ettei kukaan alottaisi Xanoreita tai vastaavia, jos ei ole "viimeinen pakko".

Aloitus onkin näköjään tammikuulta…

• Anonyymi00016
      UUSI

Ei ole päinvastoin

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Metsamanin muru kissa kuollut

Nyt siellä surraan muru kissaa päivä tolkulla,vaikka muuten ei oo välittänyt mitenkään siitä,kun joka videolla vaan mars
      Tuusniemi
      200
      3348
    2. 95
      1493
    3. Kysymys

Pystyisitkö tutustuu kaverina tai alkaa parisuhteeseen skitsofreenikon kanssa? T.Skitosoaffektiivinen (parantunut) Ois
      Sinkut
      262
      1168
    4. Mitä haluaisit kysyä

kaivatultasi juuri nyt?
      Ikävä
      130
      1158
    5. Tapailtaisko nainen

Meidän kotien puolessavälissä suunnilleen, vähä niinku salaa. Siinä on yks kiva paikka joka sopis hyvin. Mieheltä
      Ikävä
      87
      1003
    6. Olisitko valmis lähitulevaisuudessa

Kohtaamaan minut mies?
      Ikävä
      99
      888
    7. Kissan kuolema

https://youtube.com/shorts/lJznLVfBTxA?si=h-F1D4Arg4uGjGX- On tuo aivan uskomaton tapaus! Lähes 200 osanottoa ja surun
      Tuusniemi
      113
      722
    8. Haluatko J-mies jutella asiat selviksi vai jäädä palstalle haaveilemaan

Kuten otsikko sanoo: Haluatko tavata ja jutella, jotta saadaan asioihin selvyys lopullisesti vai haluatko mieluummin haa
      Ikävä
      56
      715
    9. Naiset ymmärtävät ettei talous lähde nousuun

Miten paljon järjellisempi olento nainen onkaan kuin tilastollisestikin paremmin tienaava mies. Kun kaikkialla puskuroid
      Maailman menoa
      108
      688
    10. Miten on, luotathan siihen?

Että vielä tehdään kiihkeästi sitä yhdessä... Tutulle naiselle.❤️‍🔥
      Ikävä
      39
      617
    Aihe